Gå til innhold

Ned 15 kg til sommeren!


Gjest nordpia

Anbefalte innlegg

Da var det mandag, og min veiedag: 80.4, ned 1.3 kg. Ble nok litt mye pizza og kos i helga, ellers tror jeg jeg hadde gått ned 1.5, men - fornøyd jeg :) Og kjempemotivert videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg holdt på i to uker, og har tilsammen gått ned 4,5kg. 3,2kg første uke, og 1,3 denne andre. Klarte ikke å finne lyst til å trene/gå tur i går, og det irriterer meg litt, for jeg vet at det mest sannsynlig ikke blir noe i dag heller....Skulle ønske jeg hadde noen hjemme som fysisk sparket meg bak for at jeg skal røre meg litt mer :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg holdt på i to uker, og har tilsammen gått ned 4,5kg. 3,2kg første uke, og 1,3 denne andre. Klarte ikke å finne lyst til å trene/gå tur i går, og det irriterer meg litt, for jeg vet at det mest sannsynlig ikke blir noe i dag heller....Skulle ønske jeg hadde noen hjemme som fysisk sparket meg bak for at jeg skal røre meg litt mer :sur:

Wow! Det er jo kjempemye. Går du på en slags diett eller noe?

Jeg er fornøyd hvis jeg går ned 0,5 kg per uke, jeg :sjenert:

Veide meg i dag, har gått ned 0,7 kg siden sist mandag. Fornøyd med det. Det er rart å tenke på at jeg er 15,6 kg lettere enn da jeg begynte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Det er jo kjempemye. Går du på en slags diett eller noe?

Jeg er fornøyd hvis jeg går ned 0,5 kg per uke, jeg :sjenert:

Veide meg i dag, har gått ned 0,7 kg siden sist mandag. Fornøyd med det. Det er rart å tenke på at jeg er 15,6 kg lettere enn da jeg begynte!

:klappe: 15,6kg er superbra!!

Jeg går på en diett, ja. Ketolysedietten. Den eneste jeg har lyktes med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg kommer garantert til å angre på at jeg skriver meg inn her, rett og slett fordi jeg ikke tror at jeg kommer til å klare det, men la gå: Jeg får prøve!

Here goes... Jeg er 19 år, ca 167 høy og 77 triste kilo. Jeg har helt siden jeg var 12 hatt et ønske om å gå ned i vekt, selv om det aldri har vært brennende nok til at jeg har lyktes. Jeg har heldigvis et greit syn på meg selv, og kroppen plager meg ikke nevneverdig, selv om jeg gjerne skulle vært smalere, sånn til bikinitider og slikt. Henger meg derfor med her, og kommer til å prøve å gå mye turer, samt trene litt saltimer og jogging på tredemølle.

I tillegg bruker jeg vektklubben.no som verktøy for å holde noenlunde orden på hva jeg får i meg :-) (Uten at jeg veier hver eneste lille kaviarstripe, det gjorde jeg nemlig sist jeg ville ned i vekt og det påvirket psyken skummelt fort - så det tør jeg ikke!)

Gleder meg til å bli kjent med dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Uten at jeg veier hver eneste lille kaviarstripe, det gjorde jeg nemlig sist jeg ville ned i vekt og det påvirket psyken skummelt fort - så det tør jeg ikke!)

Huff, kjenner meg igjen der altså. Veide mat og telte kalorier mye før, det hjalp meg til å finne ut hva som er greit å spise da, men kjente at jeg ble litt fanatisk, så det måtte jeg bare kutte ut. Nå spiser jeg det jeg vet er sunt, og har et sunnere forhold til mat.

Tankene om at du ikke kommer til å klare det må du bare legge vekk med en gang forresten. Tenk at dette skal du klare. Jeg hadde for eksempel LITE lyst å gå på trening i dag, men gjorde det likevel. Nå sitter jeg her, dødsfornøyd og supermotivert, fordi jeg la inn ekstra innsats på treningen og det ble en veldig bra økt. Føler du deg demotivert kan du bruke denne tråden til å snakke med oss, og lese det vi skriver. Det kan være motiverende :) Ikke gi opp, bare gjør det som skal til, så kommer motivasjonen etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjenner meg igjen der altså. Veide mat og telte kalorier mye før, det hjalp meg til å finne ut hva som er greit å spise da, men kjente at jeg ble litt fanatisk, så det måtte jeg bare kutte ut. Nå spiser jeg det jeg vet er sunt, og har et sunnere forhold til mat.

Tankene om at du ikke kommer til å klare det må du bare legge vekk med en gang forresten. Tenk at dette skal du klare. Jeg hadde for eksempel LITE lyst å gå på trening i dag, men gjorde det likevel. Nå sitter jeg her, dødsfornøyd og supermotivert, fordi jeg la inn ekstra innsats på treningen og det ble en veldig bra økt. Føler du deg demotivert kan du bruke denne tråden til å snakke med oss, og lese det vi skriver. Det kan være motiverende :) Ikke gi opp, bare gjør det som skal til, så kommer motivasjonen etter hvert.

Jada, veldig sant det Antibac, takk :) Tror nok mye av grunnen til at jeg ikke er supermotivert er at jeg igrunn er greit fornøyd med kroppen min, men selvfølgelig kunne tenkt meg å bli en litt finere versjon av meg selv. Skal derfor prøve å flytte fokuset fra utseende til helsegevinst i stedet - for helsen må jeg ta vare på!

Ser frem til å skrive om både opp- og nedturer her inne, og forhåpentligvis møte sommeren både sunnere, smalere og enda mer fornøyd med livet! Takk igjen, Antibac :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med denne tråden siden den startet, og tror jammen meg jeg bare skal slenge meg med jeg også :) kjempe motiverende å lese hvordan det går med dere ute, samtidig som at det er kjekt å få delt litt tips og metoder.

Jeg meldte meg inn på treningssenter i går, og var på min første økt. Er kjempe støl i dag! Tenkte jeg skulle ta en hviledag i dag, og kanskje trene mellom skole og jobb i morgen. Har hund så må uansett ut å gå tur med denne :)

Jeg veide meg i dag morges og veide 63,8 kg. Jeg har faktisk gått litt opp siden jeg veide meg før helga, men satser på at dette retter på seg etterhvert som jeg får trent. Jeg er 169 cm høy og 22 år. Målet er å gå ned til ca. 59/60 kg.

Jeg har fulgt med på puls 2 buksestr ned på 4 uker, og anbefaler alle å gå innpå nrk nett-tv å se dette programmet. super motiverende! Jeg har tenkt å få til minimum 3 treningsøkter i uka, med egentrening på tredemølle og styrke samt litt gruppetimer etterhvert. I tillegg blir det minimum 1 time gåtur med hunden hver dag.

Lykke til alle sammen, det her klarer vi :goodbye:

Endret av vanilje*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Er 28 år, veier ca 58 kg men skulle helst ligget på under 50. Mistenker at dette ikke er første gangen jeg melder meg på en slik tråd på kvinneguiden, men DENNE gangen skal jeg klare det.

Skaffet meg 30 Days Shred programmet, så har tenkt å følge det + jogge/gå turer + sunt kosthold. Noenlunde sunt iallefall. Jeg elsker søtsaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med dere i dag, alle dere som har veiedag?

Jeg har med vilje ikke veid meg i dag, for jeg har nettopp veid meg to dager på rad, og det får være måte på.... :fnise: (var dessuten VELDIG fornøyd med tallet på vekten i går, så da ville jeg ikke ødelegge det med å gå på igjen i dag :fnise: ) Gikk tur i går, og det var deilig egentlig, selv om jeg gjorde en bommert og tok på hunden dra-selen :klaske: , så han nærmest dro meg bortover. Det er god trim å forsøke å holde ham igjen skal jeg si dere... :ler:

Endret av Brukernavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg begynte på mandag tenker jeg at jeg enten venter ei uke med veing, eventuelt har veiedag på fredag. Har en teori om at et godt resultat en fredag vil kunne gjøre det lettere å komme seg foruniftig gjennom helga? Eller? Og forresten, veier dere morgen eller kveld?

(Har forøvrig ikke fått trent noe særlig i det siste, annet enn littegranne gange samt litt rockeringbruk. Har dog holdt meg rundt spisegrensen fra Grete Roede da, så jeg håper det likevel vil utgjøre litt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg starte igår :)

Litt info om meg

Jente 26 år.

167 cm

Problemareas: mage, armer, overarmer

Skal spise lavkalori og trene spinning ved siden av 3 ganger i uken og styrke 1-2 ganger i uken.

Gleder meg til å se resultater!

Her er målene mine idag :

Lår på det tykkeste : 50, 2 cm

Legger på det tykkeste: 30,1 cm

Mage på det tykkeste: 88 cm

Overarmer (på det tykkeste): 24 cm

Trente spinning lett/moderat i 45 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg begynte på mandag tenker jeg at jeg enten venter ei uke med veing, eventuelt har veiedag på fredag. Har en teori om at et godt resultat en fredag vil kunne gjøre det lettere å komme seg foruniftig gjennom helga? Eller? Og forresten, veier dere morgen eller kveld?

(Har forøvrig ikke fått trent noe særlig i det siste, annet enn littegranne gange samt litt rockeringbruk. Har dog holdt meg rundt spisegrensen fra Grete Roede da, så jeg håper det likevel vil utgjøre litt.)

Er nok lurt å drøye noen dager før første veiing, ja :Nikke: Jeg tenker litt annerledes enn deg om veiedag; Dersom jeg vet at jeg skal veie meg mandag morgen (veier meg alltid på morgenen uten klær) er jeg ekstra påpasselig helgen igjennom, og det er ofte den inspirasjonen som gjør at jeg klarer meg igjennom helgen.

Jeg starte igår :)

Litt info om meg

Jente 26 år.

167 cm

Problemareas: mage, armer, overarmer

Skal spise lavkalori og trene spinning ved siden av 3 ganger i uken og styrke 1-2 ganger i uken.

Gleder meg til å se resultater!

Her er målene mine idag :

Lår på det tykkeste : 50, 2 cm

Legger på det tykkeste: 30,1 cm

Mage på det tykkeste: 88 cm

Overarmer (på det tykkeste): 24 cm

Trente spinning lett/moderat i 45 min

Og det er FØR du begynner slankingen? :daane: Ønsker meg dine ben.... :sukk:

Endret av Brukernavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

det er ne ting jeg lurer litt på angående karbohydrater. jeg pleier å spise multigrain knekkebrød på jobben til frokost, lunch osv. hvis det er 9g karbohydrater hvorav 0.2 gram er "hvorav sukerarter" (som ofte står under mengdel karbohydrater) er dette da greit å spise så lenge det er lite "hvorav sukkerarter"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sukkeralkoholer...?

Om sukkeralkoholer

Når du skal regne karbohydrater kan du trekke fra de grammene som står opplistet som sukkeralkoholer, for de påvirker ikke på samme måte som andre karbohydrater.

Endret av Brukernavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!! :-) Hørtes motiverende ut at så mange er med.

Jeg er 176, veier 95!!!kilo og er bare 20 år...:( Jeg gremmes av at jeg har gått opp så mye, at jeg har latt det gå over stokk og stein, men nå skal jeg klare å snu det! Målet mitt er å gå ned 20 kilo, minst. Så får jeg se der i fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...