Gå til innhold

Vi venter på babyen vår...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Tutta: Vi vil fortsette i det offentlige, passer best for oss nå med flytting og sånt å ikke bruke så grassalt med penger på det.. Gyn. har sendt henvisning til St. Olavs, de skal være blant de flinkeste i det offentlige, og ingen ventetid om man er utredet, så sannsynligvis blir det nytt forsøk der i juni :)

Kommode og Muffin: :klemmer: Familie og venner har vært god trøst de også ja :)

Bare kjapt innom nå for å ønske dere god påske! :sol::kaklehone: Vi drar på fjellet i morgen. Lite snø, men skal vel kose oss uansett :)

Var til legen igjen i går, timen på onsdag ble utsatt pga. sykdom på legekontoret. Hun konkluderte også med bivirkninger og skulle rapportere det inn siden det ikke står i pakningsvedlegget... Er ikke nummen lengre, men er ganske øm bak venstre kneet... Kan sikkert ha noe med å gjøre at jeg sa jeg var litt øm der, og så skulle legen sjekke at jeg ikke hadde Baker's cyste eller noe sånt, og trykket til, og etter det har jeg bare kjent det enda mer :fnise: Men er sikkert bare en liten strekk eller noe etter å ha gått å vært litt anspent etter nummenheten... Satser på at alle plager er vekke om noen dager :)

Igjen, god påske til dere alle! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt noen fine dager på fjellet. Lite snø, men fint vær, så vi fikk i det minste gått noen fotturer :) God mat, brettspill, krim og generelt alt som hører påsken til :)

Jeg har selvfølgelig blitt skikkelig forkjølet, så får se om jeg orker å dra på jobb i morgen. Litt irriterende, for vi kom hjem i går, og jeg hadde planlagt å få unna en del rydding i dag..

Jeg har forresten spottet litt de siste dagene. Sikkert litt sykluskluss etter stimuleringen :sjenert: Synes også at blodårene på beina har blitt mer synlige etterpå... Vet at det skjer med mange under graviditet, så er vel kanskje en bivirkning av hormonene det også...

Nå har vi jo bestemt oss for å gå for et forsøk i Trondheim, men hvis jeg får like mye bivirkninger neste gang så har jeg litt lyst å prøve IVM. Det er en ganske ny metode hvor eggene modnes utenfor eggstokken, og innebærer derfor mye mindre medisiner. Sjansen er ikke like høy for å lykkes, men har i allefall lyst å kontakte Aleris og høre, sånn at vi kan vurdere det hvis neste forsøk ikke går veien det heller...

På onsdag skal vi forresten på to visninger :) Det blir spennende :hoppe:

Håper alle har hatt en fin påske! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med visninger :) Interessant å høre om ny metode. Håper det går veien i juni så dere slipper flere forsøk, men det er jo fint å ha flere alterntativer i bakhånd sånn i tilfelle.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre dere har hatt en fin påske og ser litt på nye muligheter fremover! Den nye metoden har ikke jeg hørt mye om, så det blir spennende! Men håper selvsagt dere ikke kommer så langt ;)

Så spennende med visninger! :hoppe: jeg har også lyst til at et passende objekt skal dukke opp her i byen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med visninger :) Interessant å høre om ny metode. Håper det går veien i juni så dere slipper flere forsøk, men det er jo fint å ha flere alterntativer i bakhånd sånn i tilfelle.

:klemmer:

Ja, den ene leiligheten var syyykt fin, men banken ville bare gi oss lån hvis vi fikk 300 000 i kausjon :sjenert: Foreldrene våre kunne sikkert gått med på det, men vi vil helst klare oss selv, så mulig vi hører med husbanken om det er mulig å få noe topplån der...

Godt å høre dere har hatt en fin påske og ser litt på nye muligheter fremover! Den nye metoden har ikke jeg hørt mye om, så det blir spennende! Men håper selvsagt dere ikke kommer så langt ;)

Så spennende med visninger! :hoppe: jeg har også lyst til at et passende objekt skal dukke opp her i byen!!

Ja, det håper jeg også. Har også lest at noen får hjelp til å bedre sædkvaliteten av Ken Purvis. Nå har jo sannsynligvis mannen ikke hatt noen infeksjoner som kan ha påvirket, men hvis det funker er det jo strålende, så det er verdt å prøve... Men siden vi må østover for det så venter vi nok til kjære har levert masteren sin, han er litt stresset med det for tiden stakkar :sjenert:

Spennende ja, men vi må som sagt få finansieringen i boks :sjenert: Bankene vi har snakket med synes vi er potensielt veldig gode kunder, men sier de ikke kan gi oss det lånet vi ønsker med mindre vi får kausjon... Så vi får se...

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen skinner, det er helg og vi skal i bryllup til gode venner :sol: Akkurat nå er livet herlig! :) Ha en fin lørdag jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du er lykkelig idag! :) Kos deg masse! :klemmer:

Helgen var herlig :) Håper du har kost deg du også :klemmer:

Hørtes ut som en super helg! Kose dere :klemmer:

Ja, den var virkelig fin :hjerte:

Brudeparet var sååå fine, spesielt bruden. Nydelig kjole og hun strålte! Vielsen var rørende, god mat, morsomme taler ++ Fikk nesten lyst å gifte meg igjen :fnise:

I går var vi slitne, ettersom vi først la oss kl 03 natt til i går. Men vi fikk levert en bil vi hadde lånt av bestefaren til kjære og spaserte hjem igjen. Senere gikk vi opp til mamma og pappa, hvor vi fikk servert vafler. Så fikk beveget litt på oss i går også. Fortsatt kaldt her, men solen skinner i det minste, så får litt vårfølelsen likevel :)

I dag har jeg vært på trening. Har fortsatt litt nummenhetstendenser og føler jeg er litt hoven/spent bak knærne :( Blir ikke noe verre av trening da, men håper det forsvinner snart... Ikke særlig lysten på å gå til legen igjen, da blir jeg henvist til nevrolog... Men jeg har jo aldri hatt noe sånt før, så nekter å tro noe annet enn at det har med medisinene å gjøre... Men da burde det jo virkelig gi seg snart :sjenert: Har blitt bedre da, men forsvinner ikke helt...

Nå blir det litt rydding og TV og forhåpentligvis en tidlig kveld... Skal være med foreldrene mine og hente ny bil i morgen, så bør komme meg tidlig på jobb for å rekke full dag...

Ha en fin kveld jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: Herregud, har jeg ikke kommentert her? Trodde virkelig det, jeg. :sjenert:

Jeg blir også misunnelig når jeg er i bryllup. Vil oppleve det en gang til. :fnise:

Blir det nytt privat forsøk for dere, eller blir det offentlig? I Trondheim? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også vært og snoket litt i dagboken din. På tide, så flink som du har vært til å kommentere i min.

Har fått med meg deler av deres utfordringer, men ikke bladd meg langt nok tilbake til å få hele historien. Men jeg forstår at dere sliter med mye av det samme som oss. Gleder meg til å følge med fremover. Og så blir jeg så glad når jeg leser at dere har det bra og lever livet, til tross for utfordringene. Alt for mange med denne typen problemer kjører seg litt fast, og lar alt i livet handle om prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:daane: Herregud, har jeg ikke kommentert her? Trodde virkelig det, jeg. :sjenert:

Jeg blir også misunnelig når jeg er i bryllup. Vil oppleve det en gang til. :fnise:

Blir det nytt privat forsøk for dere, eller blir det offentlig? I Trondheim? :klo:

Du hadde visst ikke det :fnise: Men sånt skjer ;) Det blir offentlig i Trondheim. Det som irriterer meg er bare at ting tar såååå lang tid... Gynekologen vår her er treig med å svare, og så viser det seg at han venter både på Hausken og på svar på kromosomprøve, sånn at henvisning til Trondheim ikke er sendt enda... Så begynner å tvile litt på nytt forsøk i juni, blir nok heller august... Med mindre Ken Purvis har en eller annen mirakelkur og vi slipper hele greien... Selv om jeg egentlig tviler...

Jeg har begynt å tenke litt på donor også :sjenert: Det er selvfølgelig en kjempetrist tanke dersom kjære ikke skal bli biologisk pappa til våre barn, og jeg merker at det er en tanke som ikke blir så godt tatt imot av han foreløpig... Jeg skjønner jo det, og vi kan selvfølgelig ikke gjøre det uten at begge er der at vi synes det er greit, men merker at jeg ikke vet hvor lenge jeg orker prøverørsstyret... Nesten litt redd for å ta det opp, for vet mange har negative tanker om det, og jeg har jo ikke vært gjennom SÅ mye enda... Føler jo at det er litt egoistisk og kanskje ikke helt etisk riktig, men samtidig hadde jeg sluppet all den medisinske behandlingen med bivirkninger og alt sånt...

Har lovet kjære ett forsøk til i allefall, og hvis det går da så blir jeg nok mye mer motivert for søskenforsøk, men hvis jeg får like mye bivirkninger neste gang og det fortsatt er negativt så vet jeg ikke hvor mye jeg orker... IVM er jo selvsagt også en mulighet, men vet ikke hvor mye tro jeg har på det... Mye tankesurr i en sånn prosess som dette! :sukk: Imponert over deg som har orket 4 forsøk så langt og er i gang med det 5.

Kjære er ganske innstilt på å adoptere, og jeg hadde ikke vært fremmed for det om prosessen tok 1-2 år, men med 3-5 års ventetid og et skjemavelde uten like så vet jeg ikke hvor giret jeg er på det...

Nå har jeg også vært og snoket litt i dagboken din. På tide, så flink som du har vært til å kommentere i min.

Har fått med meg deler av deres utfordringer, men ikke bladd meg langt nok tilbake til å få hele historien. Men jeg forstår at dere sliter med mye av det samme som oss. Gleder meg til å følge med fremover. Og så blir jeg så glad når jeg leser at dere har det bra og lever livet, til tross for utfordringene. Alt for mange med denne typen problemer kjører seg litt fast, og lar alt i livet handle om prøvingen.

Så hyggelig at du har tatt turen innom :) Vi er nok litt i samme situasjon ja! Det varierer litt hvor mye jeg føler at det påvirker livet mitt å være i denne situasjonen, noen dager går det greit og noen dager tenker jeg nesten ikke på annet enn å få barn... Noen dager er jeg litt der som du har nevnt også, at kanskje jeg bare burde innfinne meg med å leve uten barn... Men jeg vet at jeg innerst inne vil gjøre alt for å få barn, det er noe jeg har ønsket meg siden jeg var 16...

Men jeg prøver å nyte livet her og nå også, at vi kan ta oss en fest, sove lenge i helgene, stor frihet til å reise etc... Selv om jeg ville byttet det glatt i en :babysmokk: såklart! Prøver å finne ting å glede meg ved som ikke har med baby å gjøre..

Vi har jo lyst til å flytte, og har slitt litt med å få det lånet vi vil ha på grunn av det nye egenkapitalskravet. En god nyhet nå er imidlertid at det ser ut til at svigers kanskje sier seg villig til å være kausjonister for en del av lånet, så da kan vi forhåpentligvis legge inn bud på en ordentlig fin leilighet snart :hoppe:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at donor kan være et litt ømfindtlig tema for din kjære, men har stor forståelse for ditt ønske.. Håper dere greier å ta ett steg av gangen slik at dere ikke tar sorgene på forskudd :kose::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at donor kan være et litt ømfindtlig tema for din kjære, men har stor forståelse for ditt ønske.. Håper dere greier å ta ett steg av gangen slik at dere ikke tar sorgene på forskudd :kose::klemmer:

Takk for støtten søtingen! :klemmer: Jeg vil selvfølgelig ikke gi opp andre alternativer helt enda, men tror det hadde hjulpet meg å ha tanken på donor i horisonten... For akkurat nå tenker jeg at hvis vi ikke lykkes med prøverør så kommer vi aldri til å få barn :sjenert: Vet det ikke hjelper å tenke negativt, men ting har liksom gått litt i stå med å vente på henvisning samtidig som jeg synes at det er litt digg med en pause, fortsatt ikke kommet meg helt med bivirkningene, selv om det begynner å bli bedre nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde forresten masse EL-slim på fredag, så kan tyde på at syklusen er litt forsinket etter forsøket... Bare så dritt å tenke på at det sannsynligvis er til ingen nytte :kjefte: Men det ble i det minste litt god :sengekos: utav det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Skjønner at det er mange tanker i hodet ditt for tiden. Jeg håper virkelig dere får det til på neste forsøk! :jepp:

Godt du nyter livet så lenge. :) Spennende med leilighetskjøp da. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt. Kjenner på at jeg virkelig skulle ønske at dere slapp alt styret, og at alt gikk av seg selv :troest:

Håper prosessen dere er igjennom blir så lett som mulig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...