Gå til innhold

Vi venter på babyen vår...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Så gøy med kjøp av bolig :hoppe: Har ikke fått lest alt oppover her :sjenert: , når er leiligheten klar?

Ønsker deg en fin fin dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med kjøp av bolig :hoppe: Har ikke fått lest alt oppover her :sjenert: , når er leiligheten klar?

Ønsker deg en fin fin dag :hug:

Ja, det er kjekt :) Den er ikke ferdig før om ca. 2 år :sjenert:

Håper du har hatt en fin helg, søtingen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en kjempefin helg på hytten, men kom hjem til et brev som totalt ødela stemningen :tristbla:

Medisinen til mannen har ikke virket, så nå er det eneste som kan funke ICSI med TESA (at man henter sædceller direkte fra testiklene). Jeg vet ikke om jeg orker et forsøk til, siden jeg fikk så sterke bivirkninger sist, i tillegg begynner mannen å beklage seg over at han ikke vil gjøre TESA, noe jeg ærlig talt ikke har så mye sympati med i forhold til hvor mye jeg har gått gjennom og eventuelt må gå gjennom...

Mannen nekter fortsatt å snakke om donasjon, så da er adopsjon eneste mulighet :sukk: Jeg har ikke noe imot å adoptere, men jeg vet ikke om jeg orker å vente i 3 år til... Det er jo ingen garanti for at ICSI vil funke videre heller, det er noe av grunnen til at jeg ikke er så lysten på å starte på'an igjen, alt det slitet for ingen nytte...

Så akkurat nå ser det meste svart ut.. Fikk et lite håp etter å ha vært til androlog, men akkurat nå føles det som om noen har tatt en åre og smelt den så hardt de kan i ansiktet på meg...

Var en liten tur til sjøen med en kompis nettopp, uten å fortelle han nyhetene, og det lettet litt en liten stund, men nå er jeg bare totalt nede igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dumt at det skal være så vanskelig for noen av oss å bli gravide!! Skjønner det du føler nå :(

Har ingen gode råd å komme med, men håper dere ihvertfall får snakket om donasjon. Slik at det på en måte er snakket om og diskutert ordentlig- selv om dere kanskje ikke velger det.

Sender deg gode tanker :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Dette var veldig leit :tristbla: Skulle ønske jeg kunne si noe som kunne hjelpe, men det går jo ikke å ta vekk skuffelsen over dette. Mange klemmer og masse sympati til dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var leit å høre kjære Lilywhite :( Dette er så urettferdig...hadde håpet at dere skulle kunne få enkel hjelp.

Mange klemmer og tanker til dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Så kjedelig å lese.

Jeg hadde også håpet at det ordnet seg for dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, det var dårlig nytt! :tristbla::klemmer:

Jepp :( Takk for :klemmer: !

Uff, dumt at det skal være så vanskelig for noen av oss å bli gravide!! Skjønner det du føler nå :(

Har ingen gode råd å komme med, men håper dere ihvertfall får snakket om donasjon. Slik at det på en måte er snakket om og diskutert ordentlig- selv om dere kanskje ikke velger det.

Sender deg gode tanker :klemmer:

Ja, jeg prøver ikke å være bitter, men det er ikke så lett, spesielt med tanke på alle som aldri burde fått barn... Jeg forstår at du sliter også, har du noen dagbok? Greit å få snakket med andre i lignende situasjon. Det kan selvfølgelig være at vi har venner som sliter uten å si noe, men såvidt jeg vet har alle venninnene mine blitt gravid uplanlagt eller i løpet av 1-2 måneder :sjenert:

Vi har fortsatt ikke snakket mer om donasjon, men vi har blitt enige om å prøve ICSI med PESA i allefall en gang..

Gode :klemmer: til deg også!

:klem:

Dette var veldig leit :tristbla: Skulle ønske jeg kunne si noe som kunne hjelpe, men det går jo ikke å ta vekk skuffelsen over dette. Mange klemmer og masse sympati til dere :klem:

Nei, det er ikke så lett... Føler det ikke er så mange av venner og familie som kan identifisere seg med situasjonen vår heller.. De har selvfølgelig medfølelse, men de har ikke vært der vi er... Utenom mormor og morfar da.. Tusen takk for :klemmer: , er spent på hvordan det har gått med deg hos gyn. i dag, får håpe det klaffer for dere snart i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dett var dårlig nytt :tristbla:

Vil bare gi deg en goood :klem: Tenker på dere!

Tusen takk! :klemmer:

Dette var leit å høre kjære Lilywhite :( Dette er så urettferdig...hadde håpet at dere skulle kunne få enkel hjelp.

Mange klemmer og tanker til dere :klem:

Verden føles ikke rettferdig alltid nei... Men tusen takk for medfølelse og :klemmer:

:tristbla: Så kjedelig å lese.

Jeg hadde også håpet at det ordnet seg for dere :klemmer:

Tusen takk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og gårsdagen var ganske jævlige dager med mye tanker. I går fikk jeg gått en tur med en av mine beste venner, og selv om hun er singel og i en helt annen situasjon enn meg fikk vi snakket en del og hun greide å oppmuntre meg litt. Minnet meg på at vi er unge og sånn sett har god tid (selv om det ikke hjelper så mye når jeg har hatt veldig lyst på barn leeeenge).

Jeg og mannen har blitt enige om å purre på gyn. for å få sendt henvisning til Trondheim. Snakket med han i går, og han sa han skulle sende henvisningen i dag, så vi får håpe den blir sendt nå, sånn at vi kan komme i gang så fort som mulig. Hvis det de har sagt om ventetid tidligere stemmer får vi kanskje i gang et forsøk i august/september.

Jeg har vurdert å kontakte Aleris om forsøk med mindre medisiner også, men da får man ofte bare nok egg til et forsøk, og skal jeg først gjennom dette en gang til vil jeg helst ha sjansen til å få noen embryoer på frys også, så vi går nok heller for et vanlig ICSI-forsøk... Så får vi heller se hvor vi går videre hvis neste forsøk heller ikke er vellykket.

Jeg skal i allefall bruke ukene (månedene) frem til neste forsøk på å komme i bedre form, sånn at jeg kan ha et best mulig utgangspunkt for en eventuell graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt e-post til en dansk klinikk for å forhøre meg om IVM, og om det evt. er mulig å kombinere dette med TESA. Jeg hadde nesten glemt at jeg hadde funnet ut at det gikk an å gå gjennom prøverørsbehandling med langt mindre hormonstimulering, men venninnen min minnet meg på det :) Det har selvfølgelig sine ulemper i og med at man får ut færre egg, men hvis jeg kan få mindre bivirkninger er jeg kanskje villig til å gjøre det flere ganger også... er i allefall verdt å få et svar fra de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt og lese at dere er villige til å prøve mer :hug:

Jeg krysser alt jeg har for at det ikke drøyer med henvisningen og at det klaffer for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så dårlige nyheter! :trisbla: Det er virkelig urettferdig at noen skal måtte slite så mye. Har ikke så mye annet å si enn å bare gi deg en god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt og lese at dere er villige til å prøve mer :hug:

Jeg krysser alt jeg har for at det ikke drøyer med henvisningen og at det klaffer for dere!

Tusen takk, du er søt! :klemmer:

Huff, så dårlige nyheter! :trisbla: Det er virkelig urettferdig at noen skal måtte slite så mye. Har ikke så mye annet å si enn å bare gi deg en god :klem:

Jepp :sjenert: Du vet nå litt om hvordan dette er ;) Selv om vi ikke har helt lik bakgrunnshistorie så har jo dere slitt en del dere også, så trøster meg litt med deres historie, at det kan gå til slutt selv om det er en lang og humpete vei å komme seg dit... Husker du sa til meg at det skal noe til å slite like mye som dere, men det ser jo dessverre ut til at vi er på god vei til å gjøre det :( Det er i allefall oppløftende at ting gikk lettere for dere nå andre gangen :)

------

Ser jeg virker litt schizo over her med hensyn til IVM, men da jeg skrev det første hadde jeg ikke lest om det igjen... Etter jeg leste om det igjen syntes jeg det var verdt å i allefall forhøre seg litt, men jeg har foreløpig ikke fått noe svar fra klinikken i Danmark :sjenert:

Ellers har det vært en forholdsvis god dag.. Jeg har en sak jeg må hjelpe noen i familien med, så jeg fikk ikke konsentrert meg så godt på jobb... Kom hjem og var dødssliten, men klarte å karre meg ut på tur med to venninner, og energinivået var et helt annet når vi kom tilbake :) Laget grove vafler til kvelds, kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sikle: Grove vafler... Vafler må være noe av det beste jeg vet!

:jepp: Det er nydelig :) Kjekt å kunne lage en noenlunde sunn variant også ;)

---------------------------

I morgen må jeg finne ut om gyn. har somlet seg til å sende henvisning. Fikk svar fra klinikken i Danmark at IVM ikke lot seg kombinere med TESA :( Vi har bestemt oss for å vente litt med adopsjonskø, ettersom det koster 8000 kr bare å melde seg i kø, og det er ikke gitt at de vil behandle søknaden så lenge vi holder andre alternativer åpen..

Utenom prøveprosjektet som byr på stadige utfordringer, går det ganske greit om dagene.

På torsdag hadde vi besøk av en haug med venner, og det var utrolig koselig! :hjerte: De fleste reiser på ferie snart, og jeg kjenner jeg er litt misunnelig, men vi har snakket med noen av vennene våre om å dra til syden sammen i vinter, og det hjelper litt.. Vi er heldige som har så mange fine venner, tror vi var 11 stk samlet her på torsdag :)

Fredag hadde jeg og kjære kosekveld, første fredagen på lenge, så det var deilig. Jeg laget biffsalat, deretter gikk vi tur, og deretter så vi filmen "Colombiana". Litt urealistisk etter min smak, men grei underholdning.

I går var kjære på jobb frem til kl 15... Jeg elsker at han liker jobben sin så godt, men jeg var for tiltaksløs til å finne på noe annet, så ble til at jeg ble hjemme og kjedet meg :sjenert: I går kveld var det stor fest hos en kompis, noe som var ganske gøy, bortsett fra at det ble vel crowded til slutt og mange som røykte inne... Det tror jeg ikke jeg har vært med på på sånn 10 år! Jaja... Møtte en tidligere klassekamerat av kjære der som jeg danset med (kjære gidder jo aldri :fnise: ). Han var ganske sterk, så han løftet meg opp og snurret meg rundt... Jeg sa noe i retning av "er du gal, jeg er altfor tung til at du kan gjøre det der", så sa han: "Ja, men vi kan vel kalle det for muskler"... Vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller ikke! :ler: Jeg gikk jo faktisk tre turer forrige uke, og trener noen korte styrkeøkter hjemme innimellom, så føler jeg er på riktig vei...

I 02-tiden gikk jeg og kjære hjem sammen i regnet, koselig å gå hjem sammen sånn :hjerte:

Gårsdagen ble en salig blanding av smirnoff ice, champagne, GT og altfor sterk punch, så i dag har vi bare daffet på sofaen :fnise:

Helt til jeg bestemte meg for å ikle meg sykepleierkostymet mitt for et par timer siden, da ble det liv i kjære :ler:

I morgen skal jeg møte noen venninner etter jobb, så det blir sikkert koselig :)

Bare en full arbeidsuke igjen, så blir det faktisk tre reduserte arbeidsuker på rad :hoppe:

Vel, dette ble langt, så creds til de som har giddet å lese alt ;)

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at dere har fine og morsomme dager selv om prøveprosjektet byr på utfordringer :) Kos deg med venninner i morgen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilywhite!

Så trist at ting ikke går som dere vil akkurat nå. Jeg krysser alt jeg har for dere, og glad for å lese at det har lettet seg litt for deg. Ikke noe godt å være i tungsinn hele tiden.

Håper sommeren er magisk for dere, uansett!!

Ha en deilig uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...