Gå til innhold

Vi venter på babyen vår...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var eggløsningssprøyten satt :)

Nevnte dette med nummenheten for legen i dag. La det frem litt forsiktig for ikke å virke helt hypokonder. Han sa at det kunne være ukjente bivirkninger, og siden det ikke hadde vedvart så virket han ikke så veldig bekymret... Har hatt det litt i kveld også :( Flyttet seg fra venstre til høyre fot og til venstre armen. Er over nå. Både mamma og en venninne mente det kunne være stress..

Kanskje Tutta har peiling? :klo: Jeg begynner liksom å se for meg blodpropp, men jeg har jo ikke smerter eller er kvalm, noe jeg forbinder med blodpropp. Er fortsatt litt tungpustet, men har vært litt forkjølet i en uke da... Hvis det begynner igjen i morgen får jeg ringe legen igjen i allefall... Satser på at det bare er jeg som stresser og har litt hypokondertendenser :gjeiper:

Nå er i allefall hotell bestilt og vi planlegger å dra i morgen ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt litt antydninger til nummenhet i ene armen, men føler meg fin ellers :sjenert: Ser ikke ut til å ha fått noen bivirkninger av eggløsningssprøyten ( utenom ganske mye EL-slim da) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke typisk for blodpropp at nummenheten kommer og går sånn. Hvordan er kraften din når du har denne nummenheten, er den som normalt? Har du noe nummenhet i ansikt e.l. samtidig? Som sagt, vanligvis vil plagene vedvare litt hvis det er en blodpropp. Samt at man gjerne også har nedsatt kraft. Er som regel ikke noe sterke smerter (evt. hodepine), men kvalme kan det være.

Du er ikke i alderen for å få noe blodpropp og ikke bruker du p-piller e.l. heller. Så sammenlagt er det lite som taler for blodpropp hos deg. Du går nok litt ekstra rundt og kjenner på kroppen din om dagen, så da er det lett å "legge merke til" litt nummenhet. Stress og sykdom ellers (som f.eks. en forkjølelse) spiller nok også inn på hva du kjenner på kroppen.

Skulle nummenheten forandre seg noe og bli mer uttalt, du får kraftsvikt e.l. må du selvsagt raskt ta kontakt. Man skal jo aldri si aldri. Men totalt sett er jeg nok enig med legen din at det mest sannsynligvis er bivirkninger av medisinene. Det er tross alt det eneste "nye" i livet ditt som kunne ha forårsaket dette...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du som alltid tok deg tid til å svare, Tutta! :klemmer: Det er sikkert litt irriterende også... Kjenner litt til med mitt yrke også at folk gjerne kommer med en del spm :gjeiper:

Jeg har ikke mistet kraft eller førlighet, og i dag er det borte :) Så det var nok ikke noe alvorlig. Planlegger å si det til klinikken her også da, bare sånn at de vet om det...

Nå er det bare halvannen time til uttak! :bond: Håper det går greit, mange som sier det er ganske ubehagelig :sjenert:

Ha en strålende mandag søtinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 15 egg ut! :hoppe: Det var ikke så gale som jeg hadde trodd. Var litt ubehagelig innimellom, men ikke vondt. Jeg lå og skravlet i vei, så fikk skryt for å være flink både av lege, sykepleier og av mannen :fnise:

Mannen min sa etterpå at han var utrolig imponert over hvordan jeg taklet det. "Du hadde jo en 40 cm SYL oppi der jo" :ler:

Hadde lyst å gå og legge meg etter uttak, men da vi kom tilbake til hotellet hadde de ikke ordnet rommet vårt enda, så vi tok oss en biltur og spiste lunsj på en kafé. På vei tilbake nå har jeg imidlertid holdt på å sovne, så blir nok en god blund nå :)

Blir spennende å høre i morgen hvor mange egg som er befruktet! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: for 15 egg!! Du har vært kjempeflink :kose:

Nå går det jammen rette vegen for dere :)

:hoppe: Ja, kan jo ikke annet enn å være fornøyd med det :) Takk! Nå sitter jeg her og venter på at de skal ringe og si hvor mange egg som har blitt befruktet i løpet av natten... De skulle ringe mellom kl 09 og kl 10, og tiden sneeeegler seg av gårde... :sjenert: Kommer nok en oppdatering når jeg har hørt fra klinikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte de... Av 15 egg var det bare 4 de kunne bruke, en del var for umodne og en del var tomme eggposer :( Men 2 av de 4 ble befruktet da, så det blir innsett i morgen :) Så får jeg bare la være å tenke på at vi må gjennom hele prosessen på nytt hvis ikke det går nå... Hadde håpet at vi skulle få en del på frys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter de inn begge de to eggene i morgen da? Det var jo litt dumt at det bare var fire brukbare egg, men det var jo bedre enn ingenting da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som jeg skrev til deg: forstår veldig godt at du er skuffet. Men forhåpentligvis, og mest sannsynligvis, er det bare det ene befruktede egget som skal til. :Nikke: Da jeg fortalte mannen min om hvor mange dere hadde fått sa han at han syntes det var bra, han. Vi fikk jo 5 brukende egg begge gangene og da er hans svømmere i tipp topp stand i motsetning til hvordan det er for dere. Og det er jo selve det befruktede egget dere har manglet i prøveprosessen liksom... :klem:

Mazilla: de setter nok begge inn på én gang ja. De har jo privat forsøk og da gjør de sånn selv om det er første forsøk. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt spørsmål ja... Hehe. Som oftest går det greit, men innimellom kan det selvsagt være fryktelig irriterende! Spesielt på fest... Men igjen. Mye avhenger nok av kunnskapen min på området og... Jeg liker best spørsmål innen felt jeg kan endel om! ;)

Det er jo bare det ene rette egget som skal til for å skape et lite mirakel! Krysser alt jeg har for deg på innsetting i morra! :klemmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter de inn begge de to eggene i morgen da? Det var jo litt dumt at det bare var fire brukbare egg, men det var jo bedre enn ingenting da :Nikke:

Jeg er faktisk ikke helt sikker, tror det kommer an på kvaliteten, men virker som det er prosedyre å fryse ned egg 2 og 2, så da setter de vel gjerne inn begge for å ikke kaste bort noen? :klo: Får vel vite det i morgen :) Hvis vi setter inn 2 er det 25 % sjanse for :babysmokk: :babysmokk: :bond: Men heller det enn ingen da ;)

Som jeg skrev til deg: forstår veldig godt at du er skuffet. Men forhåpentligvis, og mest sannsynligvis, er det bare det ene befruktede egget som skal til. :Nikke: Da jeg fortalte mannen min om hvor mange dere hadde fått sa han at han syntes det var bra, han. Vi fikk jo 5 brukende egg begge gangene og da er hans svømmere i tipp topp stand i motsetning til hvordan det er for dere. Og det er jo selve det befruktede egget dere har manglet i prøveprosessen liksom... :klem:

Mazilla: de setter nok begge inn på én gang ja. De har jo privat forsøk og da gjør de sånn selv om det er første forsøk. :jepp:

Takk for oppmuntringen :) Håper og tror du har rett! :Nikke: Og igjen, takk for i dag, kjempekjekt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...