AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #141 Skrevet 29. november 2010 Vil det si at du benekter at medias fokus påvirker folks syn på mennesker med annen hudfarge negativt kun fordi du hevder oppfatningen din ikke stammer fra media? Leser du ikke avisoverskifter og lar dine oppfatninger påvirke? Det var snodig. Dette handler ikke om være naiv eller lignende, det går en grense for hva som er akseptabelt og ikke minst lovlig når det gjelder forskjellsbehandling av mennesker med mørk hudfarge. Det er en skremmende utvikling vi er vitne til. Hvorfor kun hudfarge? Hvorfor ikke ta opp all form for diskriminering, inkludert den groteske diskrimineringen av muslimske kvinners adgang til samtlige utesteder, eller diskrimineringen av mindre pene mennesker, eller hva med diskriminering basert på våpengren i forsvaret? I Nord-Norge er det vanlig å diskriminere alle fra bestemte våpengrener på utesteder fordi de har erfaring med at det blir bråk dersom man blander dem sammen på utestedet. Hvis du virkelig var opptatt av all form for diskriminering så hadde du jo tatt tak i alt dette, men det gjør du jo ikke.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #142 Skrevet 29. november 2010 Så du mener det er rasisme dersom nordmenn har dårlig rykte enkelte steder? Istedet for å ta tak i problemet hvorfor nordmenn har dårlig rykte, så skal man altså skrike opp om rasisme? Tror du grunnen til at det foregår en masseutvandring fra Oslo Øst av nordmenn skyldes at folket i Oslo Øst har blitt utsatt for spesielt mye propaganda fra media, eller skyldes det hva de opplever i hverdagen, og ikke ønsker at de norske barna ikke skal få altfor mye "flerkulturell kompetanse" i æreskultur fra den pakistanske landsbygda. Hvis politikere faktisk var så glade i flerkulturen og den "flerkulturelle kompetansen" så hadde jo politikere umiddelbart strømmet til de mest innvandrertette områdene for å la barna sine ta del i berikelsen. Rasisme er negativ forskjellbehandling på grunnlag av etnisitet. Dette problemet opplever ikke nordmenn i nærheten av en slik grad mennesker med mørk hudfarge gjør. Det er snakk om systematisk diskriminering som forsøkes rettferdiggjort på svært ullent grunnlag. Kan du godta det? Masseutvandring fra Oslos østkant? Dette kan du sikkert vise kilder på. Hvorfor kun hudfarge? Hvorfor ikke ta opp all form for diskriminering, inkludert den groteske diskrimineringen av muslimske kvinners adgang til samtlige utesteder, eller diskrimineringen av mindre pene mennesker, eller hva med diskriminering basert på våpengren i forsvaret? I Nord-Norge er det vanlig å diskriminere alle fra bestemte våpengrener på utesteder fordi de har erfaring med at det blir bråk dersom man blander dem sammen på utestedet. Hvis du virkelig var opptatt av all form for diskriminering så hadde du jo tatt tak i alt dette, men det gjør du jo ikke. Jeg reagerer på all form for diskriminering, men nå handler denne tråden om "voldelige utlendinger". Hva er ditt syn på diskriminering av mørkhudete?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #143 Skrevet 29. november 2010 Rasisme er negativ forskjellbehandling på grunnlag av etnisitet. Dette problemet opplever ikke nordmenn i nærheten av en slik grad mennesker med mørk hudfarge gjør. Det er snakk om systematisk diskriminering som forsøkes rettferdiggjort på svært ullent grunnlag. Kan du godta det? Masseutvandring fra Oslos østkant? Dette kan du sikkert vise kilder på. Jeg reagerer på all form for diskriminering, men nå handler denne tråden om "voldelige utlendinger". Hva er ditt syn på diskriminering av mørkhudete? Masseutvandringen fra Oslo Øst kan du lese om her: http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=2276 Har du selv noe stort ønske om at barna dine skal få stor flerkulturell kompetanse i æreskultur? Vi lever tross alt i den virkelige verden, ikke i regnbueland der hvor alt går an. Muslimske menn opplever også langt mindre diskriminering når det gjelder adgang til utesteder enn det muslimske kvinner opplever, begått av muslimske menn. Dersom nordmenn har dårlig rykte i Syden, synes du virkelig det er passende å hyle opp om rasisme istedet for å ta tak i årsakene til det dårlige ryktet? Det bør vel ikke være vanskelig for deg å forstå at mørkhudete eiere av utesteder i like stor grad diskriminerer som norske eiere av utesteder, nettopp fordi de er en forretning og er helt avhengig av at klientellet ikke er snyltere. Muslimske menn bør jo være glade for at det i det hele tatt finnes utesteder i Oslo, for dersom nordmenn hadde nektet kvinner adgang og ikke drukket alkohol, så hadde det ikke vært mye utesteder igjen i Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #144 Skrevet 29. november 2010 Masseutvandringen fra Oslo Øst kan du lese om her: http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=2276 Jøss, kilde fra rasistbuen rights.no vekter tungt. 7 300 norske som har flyttet fra østkanten på 7 år er virkelig alarmerende. Det kan ikke ha noen annen forklaring enn at onde muslimer tar over byen. Du kan spare deg for personangrep og en påtatt medlidenhet overfor "stakkars undertrykte muslimske kvinner". Agendaen skinner igjennom klart som solen. Hvorfor snakker du bare om onde muslimer?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #145 Skrevet 29. november 2010 Jøss, kilde fra rasistbuen rights.no vekter tungt. 7 300 norske som har flyttet fra østkanten på 7 år er virkelig alarmerende. Det kan ikke ha noen annen forklaring enn at onde muslimer tar over byen. Du kan spare deg for personangrep og en påtatt medlidenhet overfor "stakkars undertrykte muslimske kvinner". Agendaen skinner igjennom klart som solen. Hvorfor snakker du bare om onde muslimer? Rasistbuen? Du ser da at statistikken er fra Oslo kommune sitt magasin "Oslo-speilet"? Så hva er agendaen din egentlig? Du leser også statistikken (bevisst?) feil. Bare i 2007 var det en nettoutflytting på 4800 personer fra Oslo Øst. Dette er den klart største folkeforflyttingen i hovedstadens historie. Det er ikke statistikk i løpet av 7 år som du innbiller deg. Du bør spørre deg hvorfor norske politikere ikke umiddelbart flytter til de mest innvandrertette områdene for å gi barna sine flerkulturell kompetanse som man snakker så varmt om. Istedet velger man altså å gi de norske barna en helnorsk oppdragelse med minimalt påvirkning av islamsk æreskultur. Det er uforståelig.
Gjest Vampen Skrevet 29. november 2010 #146 Skrevet 29. november 2010 Du gjør det svært enkelt for deg når du påstår at du kun reagerer dersom man karakteriserer alle kristne og muslimer som skitne svin som fortjener alt ondt. Du vet utmerket godt at det er langtfra sannheten i din fanatiske kamp for å verne islam fra kritikk. 99% av kritikken mot kristendommen de siste 100 årene hadde du vært febrilsk imot pga stigmatisering og generalisering. Det forutsetter selvsagt at du har samme forkjærlighet for forsvar av kristendommen, noe du selvsagt ikke har. Hva hadde konsekvensen blitt av at slike som deg skulle ha satt debatten for kristendomskritikk og satire de siste 100 årene? jepp, da var det på tide å etterlyse eksempler som kan underbygge påstandene dine om "min fanatiske kamp". 1
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #147 Skrevet 29. november 2010 Rasistbuen? Du ser da at statistikken er fra Oslo kommune sitt magasin "Oslo-speilet"? Så hva er agendaen din egentlig? Du leser også statistikken (bevisst?) feil. Bare i 2007 var det en nettoutflytting på 4800 personer fra Oslo Øst. Dette er den klart største folkeforflyttingen i hovedstadens historie. Det er ikke statistikk i løpet av 7 år som du innbiller deg. Du bør spørre deg hvorfor norske politikere ikke umiddelbart flytter til de mest innvandrertette områdene for å gi barna sine flerkulturell kompetanse som man snakker så varmt om. Istedet velger man altså å gi de norske barna en helnorsk oppdragelse med minimalt påvirkning av islamsk æreskultur. Det er uforståelig. I løpet av perioden 2000-2007 var det en nettoinnflytting (innflytting korrigert for utflytting) av ikke-vestlige innvandrere til Oslo på nær 30 000 personer, mens 7 300 personer med norsk bakgrunn flyttet ut. Kan dette leses på så mange måter? Skillet mellom øst og vest har vært lenge, det er ikke noe nytt som har kommet med innvandrere.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #148 Skrevet 29. november 2010 I løpet av perioden 2000-2007 var det en nettoinnflytting (innflytting korrigert for utflytting) av ikke-vestlige innvandrere til Oslo på nær 30 000 personer, mens 7 300 personer med norsk bakgrunn flyttet ut. Kan dette leses på så mange måter? Skillet mellom øst og vest har vært lenge, det er ikke noe nytt som har kommet med innvandrere. Ja, det kan leses på den måten at det ikke er temaet, for temaet er Oslo Øst. Statistikken for Oslo som helhet er noe helt annet, noe du bør forstå. At politikere som er opptatt av hvor fantastisk flerkulturen er for Norge og fremtidige generasjoner, slett ikke har noe ønske om å la barna sine ta del i denne og få verdifull flerkulturell kompetanse i en globalisert verden ved å flytte til flerkultrelle områder er det ikke lett å bli klok på.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #149 Skrevet 29. november 2010 Rasistbuen? Du ser da at statistikken er fra Oslo kommune sitt magasin "Oslo-speilet"? Så hva er agendaen din egentlig? Du leser også statistikken (bevisst?) feil. Bare i 2007 var det en nettoutflytting på 4800 personer fra Oslo Øst. Dette er den klart største folkeforflyttingen i hovedstadens historie. Det er ikke statistikk i løpet av 7 år som du innbiller deg. Ja, det kan leses på den måten at det ikke er temaet, for temaet er Oslo Øst. Statistikken for Oslo som helhet er noe helt annet, noe du bør forstå. Er ikke temaet at Oslo blir oversvømmet av onde muslimer da?? Hvor står det at "Bare i 2007 var det en nettoutflytting på 4800 personer fra Oslo Øst"?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #150 Skrevet 29. november 2010 Er ikke temaet at Oslo blir oversvømmet av onde muslimer da?? Hvor står det at "Bare i 2007 var det en nettoutflytting på 4800 personer fra Oslo Øst"? Nei, det du etterlyste var statistikken over masseutvandringen av nordmenn fra Oslo Øst. Så får du statistikken, og du klarer ikke engang å lese statistikken. 4800 er nettoutvandringen av nordmenn og vestlige innvandrere fra Oslo Øst. Vekk fra den islamske æreskulturen og til deler av landet hvor norske verdier fremdeles står sterkt. Har du noen forklaring på hvorfor ikke norske politikere som snakker så varmt om flerkulturens fortreffelighet og berikelse ikke har gått mann av huse for å flytte til innvandrertette områder hvor barna kan få unik flerkulturell kompetanse som jo visstnok skal være så bra?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #151 Skrevet 29. november 2010 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3922337.ece
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #152 Skrevet 29. november 2010 Nei, det du etterlyste var statistikken over masseutvandringen av nordmenn fra Oslo Øst. Så får du statistikken, og du klarer ikke engang å lese statistikken. 4800 er nettoutvandringen av nordmenn og vestlige innvandrere fra Oslo Øst. Vekk fra den islamske æreskulturen og til deler av landet hvor norske verdier fremdeles står sterkt. Har du noen forklaring på hvorfor ikke norske politikere som snakker så varmt om flerkulturens fortreffelighet og berikelse ikke har gått mann av huse for å flytte til innvandrertette områder hvor barna kan få unik flerkulturell kompetanse som jo visstnok skal være så bra? Det er egentlig uinteressant hvor mange norske og nå plutselig vestlige innvandrere som flyttet fra Oslo øst i 2007. Hvor du tar 4800 fra skjønner jeg fremdeles ikke. Blant ikke-vestlige innvandrere er det mange religioner, og det er selvsagt de som ikke er religiøse overhodet eller er religiøs etter innfall. Norge kan betegnes som et kristent land ser man på hvor stor andel som er innmeldt DNK eller andre frikirkelige menigheter. Sammenhengen mellom ikke-vestlig innvandrer og religionen Islam er av slike grunner uklar, og æreskultur er ikke noe som kjennetegner moderate muslimer. Du trekker frem ytterpunktene og forsøker å fremstille det som normalen, det er for å si det pent, uredelig. Grunnene til at folk flytter til og fra Oslo øst er mange, det blir for enkelt å snakke om Islam som forklaringsvariabel her. Du kan muligens tenke ut andre grunner enn religion for hvorfor folk flytter, men det er kanskje ikke like interessant?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #153 Skrevet 29. november 2010 Det er egentlig uinteressant hvor mange norske og nå plutselig vestlige innvandrere som flyttet fra Oslo øst i 2007. Hvor du tar 4800 fra skjønner jeg fremdeles ikke. Blant ikke-vestlige innvandrere er det mange religioner, og det er selvsagt de som ikke er religiøse overhodet eller er religiøs etter innfall. Norge kan betegnes som et kristent land ser man på hvor stor andel som er innmeldt DNK eller andre frikirkelige menigheter. Sammenhengen mellom ikke-vestlig innvandrer og religionen Islam er av slike grunner uklar, og æreskultur er ikke noe som kjennetegner moderate muslimer. Du trekker frem ytterpunktene og forsøker å fremstille det som normalen, det er for å si det pent, uredelig. Grunnene til at folk flytter til og fra Oslo øst er mange, det blir for enkelt å snakke om Islam som forklaringsvariabel her. Du kan muligens tenke ut andre grunner enn religion for hvorfor folk flytter, men det er kanskje ikke like interessant? At du mener det er uinteressant med tidenes største folkeforflytting i Oslo er jeg helt uenig med deg i. At du prøver å innbille meg at folk fra de mest religiøse landene i verden hvor rundt 98-99% av befolkningen anser religion som viktig i livene deres, er like lite religiøse som nordmenn er helt absurd. Overtro og religion står knallsterkt i landene som er kildene til de største ikke-vestlige innvandrergruppene i Norge. Det er ikke bare en geografisk reise de gjør, men en tidsreise fra middelalderen til 2010. Kultur er en annen grunn enn religion, selvom det henger svært nøye sammen. Æreskulturen er sentral uansett, og at norske familier ikke orker å gi barna deres mer kulturell kompetanse i æreskultur er veldig forståelig. Men du kan kanskje forklare meg hvorfor norske politikere og journalister som snakker så glødende varmt om flerkulturen ikke flytter til innvandrertette områder hvor de kan bli beriket med flerkultur hver dag? For ikke å snakke om hvilken berikelse det blir for barna som slipper å vokse opp med kun norske og vestlige verdier men kan vokse opp med en herlig blanding av både æreskultur mens den norske kulturen kan de få hjemme?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #154 Skrevet 29. november 2010 At du mener det er uinteressant med tidenes største folkeforflytting i Oslo er jeg helt uenig med deg i. At du prøver å innbille meg at folk fra de mest religiøse landene i verden hvor rundt 98-99% av befolkningen anser religion som viktig i livene deres, er like lite religiøse som nordmenn er helt absurd. Overtro og religion står knallsterkt i landene som er kildene til de største ikke-vestlige innvandrergruppene i Norge. Det er ikke bare en geografisk reise de gjør, men en tidsreise fra middelalderen til 2010. Kultur er en annen grunn enn religion, selvom det henger svært nøye sammen. Æreskulturen er sentral uansett, og at norske familier ikke orker å gi barna deres mer kulturell kompetanse i æreskultur er veldig forståelig. Men du kan kanskje forklare meg hvorfor norske politikere og journalister som snakker så glødende varmt om flerkulturen ikke flytter til innvandrertette områder hvor de kan bli beriket med flerkultur hver dag? For ikke å snakke om hvilken berikelse det blir for barna som slipper å vokse opp med kun norske og vestlige verdier men kan vokse opp med en herlig blanding av både æreskultur mens den norske kulturen kan de få hjemme? Generaliseringer er visst din sterkeste side tydeligvis, det er fullstendig uinteressant å diskutere med folk som ikke evner å se annet enn akkurat det de vil se. Løse påstander uten rot i virkeligheten og generaliseringer blir ikke riktige selv om du gjentar de til det kjedsommelige. På hegnar.no. kan du velte deg i muslimhat og snakke om kulturell berikelse til krampen tar deg.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #155 Skrevet 29. november 2010 At du mener det er uinteressant med tidenes største folkeforflytting i Oslo er jeg helt uenig med deg i. At du prøver å innbille meg at folk fra de mest religiøse landene i verden hvor rundt 98-99% av befolkningen anser religion som viktig i livene deres, er like lite religiøse som nordmenn er helt absurd. Overtro og religion står knallsterkt i landene som er kildene til de største ikke-vestlige innvandrergruppene i Norge. Det er ikke bare en geografisk reise de gjør, men en tidsreise fra middelalderen til 2010. Kultur er en annen grunn enn religion, selvom det henger svært nøye sammen. Æreskulturen er sentral uansett, og at norske familier ikke orker å gi barna deres mer kulturell kompetanse i æreskultur er veldig forståelig. Men du kan kanskje forklare meg hvorfor norske politikere og journalister som snakker så glødende varmt om flerkulturen ikke flytter til innvandrertette områder hvor de kan bli beriket med flerkultur hver dag? For ikke å snakke om hvilken berikelse det blir for barna som slipper å vokse opp med kun norske og vestlige verdier men kan vokse opp med en herlig blanding av både æreskultur mens den norske kulturen kan de få hjemme? Når 78% av Pakistans befolkning mener at personer som forlater islam fortjener å drepes, er disse 78 prosentene da ytterpunktene eller den moderate majoriteten av muslimer?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #156 Skrevet 29. november 2010 Hahaha, oh my! Har jeg bedt deg om å registrere deg? Det må isåfall har vært en glipp, for jeg har ikke noe behov for å se folk av ditt kaliber i resten av forumet. Og "Islam vennlig og manipulerende"? Er det manipulerende å stille et spørsmål? Om det er grensa, så er det ikke rart du ser fiender og problemer på alle bauger og kanter. Når det gjelder Islam, så må jeg beklageligvis skuffe deg, jeg er nok først og fremst nøytral. Men jeg har begynt å skjønne at for noen, så er det at man ikke legger seg ned i fosterstilling og brøler av angst hver gang man ser en muslim, mer enn nok til å kvalifisere som muslim light. Slik jeg leser ditt innlegg skulle vi alle bruke et fast nick når vi skrev her inne. Det er manipulerende når du indirekte kommer med antydninger om personligheten til folk som skriver som gjest. Jeg har da aldri sagt at det at man ikke er livredd muslimer skulle kvalifisere til muslim light. Skulle ikke forundre meg om du løper til administrator og forlanger at alle som kritisierer islam må registrere seg, det er jo nettopp slik de islam vennlige opptrer, tåler ikke kritikk, da hyler de opp! Og - du har ikke noe behov for å se folk av mitt kaliber?? Hva er det for holdning? Du får nok bare akseptere at jeg også er her! Du er frekk.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #157 Skrevet 29. november 2010 (endret) Tror du virkelig på selv at du SER hvem som er muslim og ikke? Eller har du bare bestemt deg for at alle mørke menn er muslimer og voldelige? jeg tror det siste, og DET kalles rasisme!(og ikke kom med skit, det er faktisk første gang jeg har sagt at noe er rasisme her på årevis!) Jeg har da ikke sagt at fordi han var mørkhudet så var han voldelig eller av en lavere rang eller noe sånt. Jeg beskrev en situasjon. Mannen VAR faktisk mørkhudet, og ja, han var nok mest trolig muslim. Jeg ser da forskjell på inder, pakistaner eller somalier.. Endret 2. desember 2010 av Iah
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #158 Skrevet 29. november 2010 Generaliseringer er visst din sterkeste side tydeligvis, det er fullstendig uinteressant å diskutere med folk som ikke evner å se annet enn akkurat det de vil se. Løse påstander uten rot i virkeligheten og generaliseringer blir ikke riktige selv om du gjentar de til det kjedsommelige. På hegnar.no. kan du velte deg i muslimhat og snakke om kulturell berikelse til krampen tar deg. Jeg generaliserer ikke, det vil alltids finnes unntak fra regler, men det er ikke det som folk kan forholde seg til i hverdagen. Dersom nordmenn fra 1400-tallet gjorde en tidsreise og kom strømmende inn i landet med sin æreskultur og ekstremt reaksjonære og fordømmende kristendom, tror du ærlig talt at folk fra 2010 ikke etterhvert hadde fått nok av den flerkulturelle kompetansen de visstnok gir barna sine ved å bli værende og istedet flyttet vekk? Hvis du oppriktig tror på det politikere og journalister sier om flerkulturens fortreffelighet for Norge, så bør du jo ta de på deres ord og spørre hvorfor de ikke flytter dit de kan få mest glede av den i de innvandrertette delene av Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #159 Skrevet 29. november 2010 Jeg har da ikke sagt at fordi han var mørkhudet så var han voldelig eller av en lavere rang eller noe sånt. Jeg beskrev en situasjon. Mannen VAR faktisk mørkhudet, og ja, han var nok mest trolig muslim. Jeg ser da forskjell på inder, pakistaner eller somalier.. Egentlig skrev jeg vel ikke engang noe om hudfarge i det hele tatt...men at han var utlending. Lurer forresten hva som hadde skjedd om jeg hadde lukket døra på drosja..da hadde han vel slept meg ut med beina først. Jeg bør kanskje ikke nevne noe om norske gentlemenn som heller fryser selv enn å la damer fryse...
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #160 Skrevet 29. november 2010 Generaliseringer er visst din sterkeste side tydeligvis, det er fullstendig uinteressant å diskutere med folk som ikke evner å se annet enn akkurat det de vil se. Løse påstander uten rot i virkeligheten og generaliseringer blir ikke riktige selv om du gjentar de til det kjedsommelige. På hegnar.no. kan du velte deg i muslimhat og snakke om kulturell berikelse til krampen tar deg. Spørsmålet var til deg: Når 78% av Pakistans befolkning mener at personer som forlater islam fortjener å drepes, er disse da ytterpunktene eller den moderate majoriteten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå