sebastianen Skrevet 28. november 2010 #121 Skrevet 28. november 2010 Derfor orker ikke jeg å gå på mer "eksklusive" utesteder - steder der champagnebøttene står på annenhvert bord og alle gutta har lyseblå skjorter og sleik. Der blir man behandlet som kjøtt, og dersom man lar seg spandere et glass på får man høre det dersom man deretter høflig avslår invitasjonen til nachspiel. det høres heller ikke hyggelig ut , forskjellen her er vel at for restauranten er det god inntjening . og som sagt , restauranter er en forretning og ikke offentlig sted eller sosialkontor .
sebastianen Skrevet 28. november 2010 #122 Skrevet 28. november 2010 (endret) Og hvis du hadde lest mer enn bare overskriften på artikkelen , så har politiet en annen oppfatning av dette problemet og det er at fulle folk ikke er egnet til å stå i kø , uavhengig av hudfarge . Mitt poeng er at siden muslimene drikker mye mindre enn vanlige nordmenn når de er på byen , vil det uansett være uønskelig å ha dem på utesteder ( sett ifra eiers perspektiv) siden de bare opptar plass og ikke legger penger igjen i kasse . Kanskje utestedene kunne løst dette ved å utstede inngangsbilletter med 4 halvlitere inkludert i prisen , så var de sikre på at de som var villige til å betale billetten inn også var de som kom til å drikke seg drita samtidig som at de fikk masse inntjening ? God ide , og faktisk innført på flere puber. Det trengtes ikke mer enn inngangsbilett som kunne innløses i et glass vin , en øl eller en mineralvann faktisk Endret 28. november 2010 av sebastianen
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2010 #123 Skrevet 28. november 2010 Du har vært my ute på byen i Oslo , skjønner jeg ? Sist jeg var ute på byen snikte da utlendingene (antakelig muslimer) i køen inn til utestedet. Ingen sa selvfølgelig noe. Så at de starter kan jeg godt tenke meg.. Det var da en nærmest gal utlending (sikkert også muslim) som løp til meg og røsket i døra på drosjen da folk hadde sagt til meg at det var min tur å ta drosje. Har aldri opplevd en nordmann gjøre noe slikt. Og heller ikke her var det noen som reagerte, bare hysj- hysj, ikke si noe negativt til de. Jeg tror mange nordmenn er "livredde" for deres aggresivitet.
Larsern Skrevet 28. november 2010 #124 Skrevet 28. november 2010 Du har vært my ute på byen i Oslo , skjønner jeg ? Ikke så veldig mye nei, siden du spør. Er Oslo i noen særstilling i forhold til de andre store byene i landet? Isåfall, hvorfor?
Larsern Skrevet 28. november 2010 #125 Skrevet 28. november 2010 God ide , og faktisk innført på flere puber. Det trengtes ikke mer enn inngangsbilett som kunne innløses i et glass vin , en øl eller en mineralvann faktisk Det er faktisk en god idé, men samtidig så er det vel det også diskriminerende, krenkende, stigmatiserende og det som verre er. -Hvorfor skal man måtte betale for alkohol, når man ikke kan drikke det?
Frk_Feline Skrevet 29. november 2010 #126 Skrevet 29. november 2010 (endret) Å være jente ute på byen anno 2010, der bekledningen kan være noenlunde variabel i lengden, så må jeg si jeg opplever langt flere negative situasjoner med innvandrere/ utlendinger enn med etnisk- norske. Det handler ikke om min oppførsel, mitt alkoholinntak eller hva slags signaler jeg sender ut, det handler om en kultur der verdier og moral er annerledes enn hva vi er oppvokst med. Dette er noe jeg møter både ute, på butikken og på jobb. Jeg synes det er svært ubehagelig at en kunde står og blinker til meg og kler av meg med blikket, og det har jeg kun opplevde fra mørkhudete. Norske gutter har ikke den samme ydmykende, avkledende, sleske måten å omgås med jenter på. Jeg baserer mitt syn på egne erfaringer. Vi snakker voldelige og ekle innvandrere på buss, på jobben min, på telefon, på butikken, ute på byen. Jeg er ikke rasist, men jeg er kulturist. Det handler ikke om hudfarge, men om kultur og oppvekst. Endret 29. november 2010 av Frk_Feline
aline Skrevet 29. november 2010 #127 Skrevet 29. november 2010 (endret) Sist jeg var ute på byen snikte da utlendingene (antakelig muslimer) i køen inn til utestedet. Ingen sa selvfølgelig noe. Så at de starter kan jeg godt tenke meg.. Det var da en nærmest gal utlending (sikkert også muslim) som løp til meg og røsket i døra på drosjen da folk hadde sagt til meg at det var min tur å ta drosje. Har aldri opplevd en nordmann gjøre noe slikt. Og heller ikke her var det noen som reagerte, bare hysj- hysj, ikke si noe negativt til de. Jeg tror mange nordmenn er "livredde" for deres aggresivitet. Tror du virkelig på selv at du SER hvem som er muslim og ikke? Eller har du bare bestemt deg for at alle mørke menn er muslimer og voldelige? jeg tror det siste, og DET kalles rasisme!(og ikke kom med skit, det er faktisk første gang jeg har sagt at noe er rasisme her på årevis!) Endret 2. desember 2010 av Iah
Gjest Vampen Skrevet 29. november 2010 #128 Skrevet 29. november 2010 (endret) Tror du virkelig på selv at du SER hvem som er muslim og ikke? Eller har du bare bestemt deg for at alle mørke menn er muslimer og voldelige? jeg tror det siste, og DET kalles rasisme!(og ikke kom med skit, det er faktisk første gang jeg har sagt at noe er rasisme her på årevis!) Det er klart alle brune mennesker er muslim! Akkurat som jeg har fått vite at når det er snakk om f.eks morsmålsundervisning i skolen, så er også innvandrer/flerspråklig elev automatisk det samme som muslim. Endret 2. desember 2010 av Iah
Gjest Vampen Skrevet 29. november 2010 #129 Skrevet 29. november 2010 Ja, selvsagt er det det, fordi det er du som bestemmer hva du mener er useriøst og ikke, så det ubehagelige du ikke liker, forsøker du å stoppe. Har du samme forkjærlighet for kristendommen? Nei, naturligvis ikke. Kristendommen har blitt både blitt utsatt for satire og harselas, og kraftig kritikk, og det er helt nødvendig! Det gjør at vi kan leve i et såpass liberalt samfunn som vi faktisk gjør i dette landet. At du ikke ønsker det samme for islam gjør at du bidrar til å skape et uutholdelig samfunn for fremtidige generasjoner. Og du gjør det helt bevisst! Om du skal fortette å komme med påstander som dette, så foreslår jeg at du kommer med eksempler på at jeg har prøvd å stoppe seriøse debatter om Islam. Mitt forhold til Kristendommen vet du forøvrig fint lite om. Men jo, jeg hadde blitt minst like provosert om man kritiserte Kristendommen ved å komme med falske sitater fra Bibelen. Jeg blir også like provosert av fordomsfulle, stigmatiserende angrep på kristne, som jeg blir av det samme på muslimer. Jeg har både familie og venner som er, i mangel på bedre uttrykk, aktive kristne. Jeg syntes ikke det er greit at de eller deres tro latterliggjøres. Jeg kan f. eks fint si at jeg syntes den katolske kirkens syn på prevensjon, f. eks i forbindelse med HIV og kondom, er særdeles problematisk. Men jeg kan klare å diskutere det uten å skrive et lengre innlegg om at alle katolikker er hjernedøde, voldelige idioter som ønsker at mennesker skal dø. Ser du virkelig ikke forskjellen? På samme måte kan jeg f. eks si at jeg syntes arvereglene i Islam er kvinnediskriminerende, uten å komme med et lengre forelgg om at Islam er kilden til all ondskap og alle muslimer er kvinneundertrykkende, laverestående svin. Det som ser ut til å gå deg hus forbi er at jeg, og mange andre, ikke er ute etter å verne Islam mot kritikk eller at vi ikke er enig i at Islam også er moden for modernisering og endringer. Forskjellen ligger vel heller i at jeg personlig ikke tror vi oppnår verken modernisering eller endring til det bedre, ved å bygge debatter på feilkilder eller ved å stigmatisere alle mennesker som bekjenner seg til Islam. Jeg tror heller det er med på å skape flere fordommer, og å forsterke ideen om OSS og DEM. Og jeg tror ikke en OSS/DEM mentalitet med bøttevis av fordommer er med på å skape grobunn for et liberalt samfunn preget av fredelig sameksistens. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #130 Skrevet 29. november 2010 Om du skal fortette å komme med påstander som dette, så foreslår jeg at du kommer med eksempler på at jeg har prøvd å stoppe seriøse debatter om Islam. Mitt forhold til Kristendommen vet du forøvrig fint lite om. Men jo, jeg hadde blitt minst like provosert om man kritiserte Kristendommen ved å komme med falske sitater fra Bibelen. Jeg blir også like provosert av fordomsfulle, stigmatiserende angrep på kristne, som jeg blir av det samme på muslimer. Jeg har både familie og venner som er, i mangel på bedre uttrykk, aktive kristne. Jeg syntes ikke det er greit at de eller deres tro latterliggjøres. Jeg kan f. eks fint si at jeg syntes den katolske kirkens syn på prevensjon, f. eks i forbindelse med HIV og kondom, er særdeles problematisk. Men jeg kan klare å diskutere det uten å skrive et lengre innlegg om at alle katolikker er hjernedøde, voldelige idioter som ønsker at mennesker skal dø. Ser du virkelig ikke forskjellen? På samme måte kan jeg f. eks si at jeg syntes arvereglene i Islam er kvinnediskriminerende, uten å komme med et lengre forelgg om at Islam er kilden til all ondskap og alle muslimer er kvinneundertrykkende, laverestående svin. Det som ser ut til å gå deg hus forbi er at jeg, og mange andre, ikke er ute etter å verne Islam mot kritikk eller at vi ikke er enig i at Islam også er moden for modernisering og endringer. Forskjellen ligger vel heller i at jeg personlig ikke tror vi oppnår verken modernisering eller endring til det bedre, ved å bygge debatter på feilkilder eller ved å stigmatisere alle mennesker som bekjenner seg til Islam. Jeg tror heller det er med på å skape flere fordommer, og å forsterke ideen om OSS og DEM. Og jeg tror ikke en OSS/DEM mentalitet med bøttevis av fordommer er med på å skape grobunn for et liberalt samfunn preget av fredelig sameksistens. Du gjør det svært enkelt for deg når du påstår at du kun reagerer dersom man karakteriserer alle kristne og muslimer som skitne svin som fortjener alt ondt. Du vet utmerket godt at det er langtfra sannheten i din fanatiske kamp for å verne islam fra kritikk. 99% av kritikken mot kristendommen de siste 100 årene hadde du vært febrilsk imot pga stigmatisering og generalisering. Det forutsetter selvsagt at du har samme forkjærlighet for forsvar av kristendommen, noe du selvsagt ikke har. Hva hadde konsekvensen blitt av at slike som deg skulle ha satt debatten for kristendomskritikk og satire de siste 100 årene?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #131 Skrevet 29. november 2010 Diskriminering satt i system: http://www.dagbladet.no/2010/11/29/nyheter/diskriminering/innenriks/utelivsbransjen/uteliv/14435165/ Jeg blir uvel.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #132 Skrevet 29. november 2010 Diskriminering satt i system: http://www.dagbladet.no/2010/11/29/nyheter/diskriminering/innenriks/utelivsbransjen/uteliv/14435165/ Jeg blir uvel. Jeg blir mer uvel av å tenke på at de verste diskriminerende mennene er de som klager mest over diskriminering.
Larsern Skrevet 29. november 2010 #133 Skrevet 29. november 2010 Vet ikke? Men å tillegge en religion følelser og evnen til å se fiender og problemer, er det besjeling eller personifikasjon? Litt av hvert kanskje, kommer vel an på hvor sterkt vedkommende identifiserer seg med religionen.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #134 Skrevet 29. november 2010 Diskriminering satt i system: http://www.dagbladet.no/2010/11/29/nyheter/diskriminering/innenriks/utelivsbransjen/uteliv/14435165/ Jeg blir uvel. Man kan jo lure på hvorfor det har blitt sånn. Noe av ansvaret for dette kan legges på innvandrere selv. De kan skylde på sine landsmenn som bryter loven og ødelegger for dem.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #135 Skrevet 29. november 2010 Jeg blir mer uvel av å tenke på at de verste diskriminerende mennene er de som klager mest over diskriminering. Hva vet du egentlig om det? Her er det snakk om at folk med mørk hudfarge nektes adgang til utesteder, fordommene dine er irrelevante. Man kan jo lure på hvorfor det har blitt sånn. Noe av ansvaret for dette kan legges på innvandrere selv. De kan skylde på sine landsmenn som bryter loven og ødelegger for dem. Tja, medias ensidig negative fokus på personer med en annen hudfarge kan være en rimelig forklaring. For enkle sjeler vil dette fokuset igjen føre til et negativt syn på mennesker med mørk hudfarge. Er det rimelig å legge ansvar på totalt uskyldige for hva andre har gjort? For det er vel det du mener. Det kalles rasisme.
Heisannmannen Skrevet 29. november 2010 #136 Skrevet 29. november 2010 Man kan jo lure på hvorfor det har blitt sånn. Noe av ansvaret for dette kan legges på innvandrere selv. De kan skylde på sine landsmenn som bryter loven og ødelegger for dem. Tusen takk! Jeg var en liten stund redd for at jeg selv måtte ta ansvar for at jeg trodde alle svarte var farlige! Men det er heldigivs de farlige blant de svarte som er ansvarlige for at jeg tro alle svarte er farlige.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #137 Skrevet 29. november 2010 Tja, medias ensidig negative fokus på personer med en annen hudfarge kan være en rimelig forklaring. For enkle sjeler vil dette fokuset igjen føre til et negativt syn på mennesker med mørk hudfarge. Er det rimelig å legge ansvar på totalt uskyldige for hva andre har gjort? For det er vel det du mener. Det kalles rasisme. Min oppfatning av innvandrere stammer ikke fra media. Jeg er nemlig ute blandt folk og får med meg ting. Noe tydeligvis du ikke er. Innlegget ditt lyser av så mye naivitet at det er latterlig.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #138 Skrevet 29. november 2010 Tusen takk! Jeg var en liten stund redd for at jeg selv måtte ta ansvar for at jeg trodde alle svarte var farlige! Men det er heldigivs de farlige blant de svarte som er ansvarlige for at jeg tro alle svarte er farlige. Gratulerer! Da har du skjønt det da.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #139 Skrevet 29. november 2010 Min oppfatning av innvandrere stammer ikke fra media. Jeg er nemlig ute blandt folk og får med meg ting. Noe tydeligvis du ikke er. Innlegget ditt lyser av så mye naivitet at det er latterlig. Vil det si at du benekter at medias fokus påvirker folks syn på mennesker med annen hudfarge negativt kun fordi du hevder oppfatningen din ikke stammer fra media? Leser du ikke avisoverskifter og lar dine oppfatninger påvirke? Det var snodig. Dette handler ikke om være naiv eller lignende, det går en grense for hva som er akseptabelt og ikke minst lovlig når det gjelder forskjellsbehandling av mennesker med mørk hudfarge. Det er en skremmende utvikling vi er vitne til.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #140 Skrevet 29. november 2010 Hva vet du egentlig om det? Her er det snakk om at folk med mørk hudfarge nektes adgang til utesteder, fordommene dine er irrelevante. Tja, medias ensidig negative fokus på personer med en annen hudfarge kan være en rimelig forklaring. For enkle sjeler vil dette fokuset igjen føre til et negativt syn på mennesker med mørk hudfarge. Er det rimelig å legge ansvar på totalt uskyldige for hva andre har gjort? For det er vel det du mener. Det kalles rasisme. Så du mener det er rasisme dersom nordmenn har dårlig rykte enkelte steder? Istedet for å ta tak i problemet hvorfor nordmenn har dårlig rykte, så skal man altså skrike opp om rasisme? Tror du grunnen til at det foregår en masseutvandring fra Oslo Øst av nordmenn skyldes at folket i Oslo Øst har blitt utsatt for spesielt mye propaganda fra media, eller skyldes det hva de opplever i hverdagen, og ikke ønsker at de norske barna ikke skal få altfor mye "flerkulturell kompetanse" i æreskultur fra den pakistanske landsbygda. Hvis politikere faktisk var så glade i flerkulturen og den "flerkulturelle kompetansen" så hadde jo politikere umiddelbart strømmet til de mest innvandrertette områdene for å la barna sine ta del i berikelsen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå