Gå til innhold

Voldelige utlendinger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville bare si at jeg har fått en slags frykt for utlendinger pga alle oppslag i media om voldtekter og drap. Er jeg alene om å tenke sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har allerede sagt at vi bør begrense innvandringen ned til et håndterbart og bærekraftig nivå slik man har gjort i mange sammenliknbare land fordi det er det eneste fornuftige om man ønsker å opprettholde et samfunn basert på humane verdier. Så kan man istedet bruke de ressursene på de som allerede er her, og sikre at de tilegner seg norsker verdier og holdninger.

Jeg synes du forsøker å skape deg et bilde av dine meningsmotstandere selv forøvrig.

Har du sett på innvandringsgrunn egentlig?

Skrevet

Ville bare si at jeg har fått en slags frykt for utlendinger pga alle oppslag i media om voldtekter og drap. Er jeg alene om å tenke sånn?

Tenk deg et tilfelle hvor småbarn får en slags frykt for fremmede menn som kjører opp til dem og skal tilby de skyss. Er det unaturlig og feil at småbarn har skepsis til dette? Bør man da endre småbarns holdninger til dette og si at man ikke skal skjære alle fremmede menn over en kam? Er det virkelig verdt å utsette dem for fare ved å endre barnas holdninger?

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du forsøker å skape deg et bilde av dine meningsmotstandere selv forøvrig.

Føler deg stigmatisert kanskje?

Skrevet

Tenk deg et tilfelle hvor småbarn får en slags frykt for fremmede menn som kjører opp til dem og skal tilby de skyss. Er det unaturlig og feil at småbarn har skepsis til dette? Bør man da endre småbarns holdninger til dette og si at man ikke skal skjære alle fremmede menn over en kam? Er det virkelig verdt å utsette dem for fare ved å endre barnas holdninger?

Man kan godt lære barn å ikke bli med fremmede menn i biler, men man kan også fortelle dem om hvor lite sannsynlig det er at det vil skje.

(Sannsynligheten er faktisk enormt mye større for at de blir misbrukte av noen de kjenner)

Skrevet

Jeg ikke uenig med deg i at overrepresentasjonen på kriminalstatistikkene er bekymringsverdig eller æreskultur er et stort problem i mange innvandrergrupper i landet.

Spørsmålet er - hva skal vi gjøre med det?

Begrense innvandringen?

Javel, det har de rød-grønne allerede gjort, tallene peker nedover. Hva nå?

Hva gjør vi med alle de som er her og skal fortsette å være her?

Skal vi fortsette å slenge dritt til hverandre eller skal vi forsøke å løse problemene?

Skal man bidra til konflikten eller skal man forsøke å løse den?

For meg er disse fanatiske anti-islamistene like frastøtende som de radikale islamistene.

Svaret ligger aldri i ytterlighetene, der er det bare idioter som befinner seg.

Ja, hva skal vi gjøre med dem? Send dem hjem når de begår kriminelle handlinger. Dette vil også virke preventivt for de andre som er her. Jeg tror statistikken vil stupe når de ser at det er rett på dør.

Hva foreslår DU at vi gjør? Gir dem en mild fengselsstraff og slipper dem ut igjen. Da rekker de fint å bygge seg opp et solid rulleblad med grove lovbrudd bare kort tid etter de kom hit. Jeg tror nemlig ikke straff i norske fengsel skremmer dem så mye. De vet at de har det bra der og slipper fort ut igjen.

• Liker 2
Skrevet

Føler deg stigmatisert kanskje?

Når du fremstiller meg som en slags Hitler, noe jeg mener er helt hårreisende og som du ikke har noe som helst grunnlag for å påstå, så vil jeg hevde at det er du som gjør deg skyldig i både fordommer mot meningsmotstandere og skaper deg fiendebilder.

• Liker 1
Skrevet

Man kan godt lære barn å ikke bli med fremmede menn i biler, men man kan også fortelle dem om hvor lite sannsynlig det er at det vil skje.

(Sannsynligheten er faktisk enormt mye større for at de blir misbrukte av noen de kjenner)

Med tanke på at de tilbringer 99% av tiden med noen de kjenner så er ikke sannsynligheten stor sammenliknet med den faren det er å bli med fremmede menn i biler! Er det lite sannsynlig at det vil skje noe om småbarn til stadighet blir med fremmede menn i biler? Nei, selvsagt ikke. Og man har en plikt til å forsvare barna sine fra farer.

• Liker 1
Skrevet

Når du fremstiller meg som en slags Hitler, noe jeg mener er helt hårreisende og som du ikke har noe som helst grunnlag for å påstå, så vil jeg hevde at det er du som gjør deg skyldig i både fordommer mot meningsmotstandere og skaper deg fiendebilder.

Og der kom hitlingen på plass, ja.

Et sikkert tegn på at diskusjonen nærmer seg slutten.

Skrevet

Og der kom hitlingen på plass, ja.

Et sikkert tegn på at diskusjonen nærmer seg slutten.

Det er jo du som kom med hitlingen, når du antyder både sterilisering og det som verre er. Forventer du ikke at folk skal reagere på en slik fremstilling?

• Liker 1
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke du er.

Jeg ser at noen i denne tråden lever i en liten rosa hule hvor de blir fôret med masse naivitet. De vil ikke høre på at innvandrere gjør noe galt. Hvis noen som påstår noe annet så er de rasister.

I den byen jeg bor i er det en kosovoalbansk gjeng som har terrorisert en bydel i flere år. Det de likte best var å slå ned gamle damer, rane dem og la dem ligge der. En periode overfalt de tilfeldig forbipasserende midt på lyse dagen.

To av disse dreper noen (forøvrig en afrikaner), rømmer til utlandet, men kommer tilbake og melder seg. De fant vel ut at det var det beste alternativet siden det tross alt er ganske greit å sitte inne her. Kort straff er det her også.

De andre i gjengen er ute for lengst etter blind vold og ran av eldre folk.

Her i helga ble en ung gutt truet med kniv og ranet i samme området de oppholder seg. Beskrivelsen passet på denne gjengen.

Når det gjelder ran og blind vold i denne byen har det stortt set vært preget av denne gjengen.

Sånne folk som dette ødelegger og skaper rasisme for sine landsmenn som vil ha et trygt og fredelig hjem i norge. Jeg unner dem et hjem her, skolegang, jobb, trygghet og føle seg velkommen.

De andre derimot ønsker jeg ikke velkommen inn i landet.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke du er.

Jeg ser at noen i denne tråden lever i en liten rosa hule hvor de blir fôret med masse naivitet. De vil ikke høre på at innvandrere gjør noe galt. Hvis noen som påstår noe annet så er de rasister.

I den byen jeg bor i er det en kosovoalbansk gjeng som har terrorisert en bydel i flere år. Det de likte best var å slå ned gamle damer, rane dem og la dem ligge der. En periode overfalt de tilfeldig forbipasserende midt på lyse dagen.

To av disse dreper noen (forøvrig en afrikaner), rømmer til utlandet, men kommer tilbake og melder seg. De fant vel ut at det var det beste alternativet siden det tross alt er ganske greit å sitte inne her. Kort straff er det her også.

De andre i gjengen er ute for lengst etter blind vold og ran av eldre folk.

Her i helga ble en ung gutt truet med kniv og ranet i samme området de oppholder seg. Beskrivelsen passet på denne gjengen.

Når det gjelder ran og blind vold i denne byen har det stortt set vært preget av denne gjengen.

Sånne folk som dette ødelegger og skaper rasisme for sine landsmenn som vil ha et trygt og fredelig hjem i norge. Jeg unner dem et hjem her, skolegang, jobb, trygghet og føle seg velkommen.

De andre derimot ønsker jeg ikke velkommen inn i landet.

Sånne folk er jo gjerne selv rasister da som gjerne tror de er de beste i verden fordi de er nettopp kosovoalbanere og kan gjøre som de vil mot søppelet som ikke er det. Hvordan står det egentlig til med det anti-rasistiske arbeidet i Kosovo, Afghanistan, Pakistan og Somalia? På meg virker hele det anti-rasistiske arbeidet som i stor grad et vestlig fenomen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er jo du som kom med hitlingen, når du antyder både sterilisering og det som verre er. Forventer du ikke at folk skal reagere på en slik fremstilling?

Jeg atyder ingenting, jeg spør deg - bortsett fra å begrense innvandringen til landet (som er å prøve å spytte i motvind da fri flyt av mennesker, varer og informasjon(aka globalisering) er kommet for å bli)- hva skal vi gjøre med de som er her og skal være her?

Synes du det er fruktbart at vi skal sitte i hver vår ende av sandkassa og kaste sand på hverandre og kalle hverandre stygge ting, eller synes du det ikke?

Tror du ikke det også vil påvirke integreringen av en folkegruppe at de stadig blir konfrontert med kriminalstatistikker og terrorisme?

De aller, aller fleste av dem er hverken voldtektsmenn eller selvmordsbombere og støtter heller ikke noen av delene, og da virker det rimelig åpenbart for meg i allefall at vi bør inngå en eller annen form for dialog med dem om hvordan vi skal angripe disse problemene.

Jeg ser at du har en tiltro til ordensmakt og rettsvesen og at vi skal sende kriminelle i fengsel er det ingen som er uenige i, jeg tror de aller, aller fleste også synes det er greit at notorisk kriminelle eller i de mer alvorlige tilfellene av grov kriminalitet blir sendt tilbake så sant det er i tråd med internasjonale konvensjoner vi har signert og som er med å definere oss som et liberalt demokrati.

Det fjerner imidlertid ikke selve årsaken til problemet, hvordan snur vi denne trenden?

Strengere straffer har vist seg å ikke ha noen særlig effekt.

Se på USA som har svært strenge straffeutmålinger og i noen stater til og med dødsstraff.

Har de noe mindre kriminalitet av den grunn? Niks.

Endret av Salamandra
  • Liker 1
Skrevet

Dessuten; tvangssterilisering er da langt fra noe tysk fenomen, det har vi da tradisjoner for her hjemme i Norge også.

(Lov om tvangssterilisering her til lands ble opphevet i 1977, forøvrig fem år etter forbudet mot homofili ble opphevet)

Skrevet

De vestlige demokratier svikter sine innbyggere grovt ved å forvandle vellykkede, harmoniske og trygge samfunn til ustabile og voldelige samfunn, alt i løpet av 2 generasjoner. Dette på grunn av en sinnssyk innvandringspolitikk, tuftet på misforstått snillisme og naivisme. Våre barnebarn vil få svi grundig for dette.

Kvinnekampen vil bli satt 100 år tilbake. Likevel opplever man - som feks her på KG - at det i særlig grad er kvinner som jubler høyest for innvandring fra den 3 verden, og som ikke ser noen som helst problemer med import av hårreisende holdninger, folk som aktivt støtter kjønsslemlestelse, steining, æresdrap, tvangsgifte, drap på homofile osv. osv.

Skal dette bringe vesten fremover ?

Hvor naiv er det mulig å bli, det finnes tydeligvis ingen grenser.

Vesten burde i stedet bruke masse penger til U-hjelp, forsøke å bygge gode demokratier i alle disse landene som i dag er ødelagt av krig og religion.

• Liker 2
Skrevet (endret)

De vestlige demokratier svikter sine innbyggere grovt ved å forvandle vellykkede, harmoniske og trygge samfunn til ustabile og voldelige samfunn, alt i løpet av 2 generasjoner. Dette på grunn av en sinnssyk innvandringspolitikk, tuftet på misforstått snillisme og naivisme. Våre barnebarn vil få svi grundig for dette.

Kvinnekampen vil bli satt 100 år tilbake. Likevel opplever man - som feks her på KG - at det i særlig grad er kvinner som jubler høyest for innvandring fra den 3 verden, og som ikke ser noen som helst problemer med import av hårreisende holdninger, folk som aktivt støtter kjønsslemlestelse, steining, æresdrap, tvangsgifte, drap på homofile osv. osv.

Vesten burde i stedet bruke masse penger til U-hjelp, forsøke å bygge gode demokratier i alle disse landene som i dag er ødelagt av krig og religion.

Du trenger ikke få helt krøll på trusa.

Selv om mange nordmenn (meg selv inkludert) ikke får tilfredsstillelse av å drive å male på denne ensidige og svært overdrevne svartmalingen av innvandringen i Norge er det heller ingen av oss som ønsker utviklingen tilbake i tid.

Det vi derimot ikke ønsker er å gi slipp på de verdiene og egenskapene som gjør oss til det liberale demokratiet vi er (og har kjempet for. Hvor var høyresiden hen da forresten?) for at noen skal få utløp for fremmedfrykten og muslimhatet sitt.

Er dessuten enig med deg i det siste.

La oss slutte å selge våpen til rabiate despoter rundt om i verden, og la oss slutte å invadere andre land på grunn av økonomiske og strategiske interesser så blir det antagelig også færre som ønsker seg vekk fra disse landene.

Endret av Salamandra
Skrevet

Teoretisk mulig? Når muslimer utgjør 2% av befolkningen på landsbasis men utgjør mer enn en tredjedel av de innsatte i norske fengsler, så er det ikke urimelig at de står for 80-90% av bråket i Oslo hvor de utgjør en langt større andel av befolkningen enn 2%.

Hvor stor andel av folk i rette alder for å gå på byen består de av, og ikke minst er det like vanlig for muslimer som nordmenn å gå ut?

Mener du seriøst at volden på byen ville ha blitt redusert til en tiendedel hvis det ikke var muslimer i Oslo?! Enten er det da jævlig mye mer vold på byen enn jeg er klar over, eller så er det mange fulle blonde muslimer der ute som bråker.

Husk på at æreskulturen står knallsterkt i landene hvor muslimene i Norge kommer fra. "Har du ikke ære, så har du ingenting", det er livsmottoet i den afghanske, pakistanske, irakiske og somaliske kulturen.

Benekter ikke det, men ikke kom her å si at det fører til at utlendinger står bak 80-90% av bråket på byen. Nå rosemaler du fulle nordmenn her. Hvis fem prosent skal stå for nitti prosent av bråket på byen betyr det at denne femprosenten er nærmere 180 ganger mer aggressiv enn den gjengse fulle nordmannen på byen. Det får du meg ikke til å tro. Da må det i så fall kun være bråkmakerne av utlendingene som gidder å dra på byen, og bare de tensingenen blant etniske nordmenn som drar på byen.

• Liker 1
Skrevet

Det er du som er naiv. Du tror oppriktig talt at de som styrer landet tror på sin egen propaganda og at alt gjøres pga "snillisme og naivisme". Det er ikke idioter som styrer. De vet selvsagt hva de gjør, men de ønsker selvsagt at du skal tro at de er bare snille idioter.

Skrevet

Det er du som er naiv. Du tror oppriktig talt at de som styrer landet tror på sin egen propaganda og at alt gjøres pga "snillisme og naivisme". Det er ikke idioter som styrer. De vet selvsagt hva de gjør, men de ønsker selvsagt at du skal tro at de er bare snille idioter.

Paranoiaen har slått ut i full blomst ser jeg.

Skrevet

Hvor stor andel av folk i rette alder for å gå på byen består de av, og ikke minst er det like vanlig for muslimer som nordmenn å gå ut?

Mener du seriøst at volden på byen ville ha blitt redusert til en tiendedel hvis det ikke var muslimer i Oslo?! Enten er det da jævlig mye mer vold på byen enn jeg er klar over, eller så er det mange fulle blonde muslimer der ute som bråker.

Benekter ikke det, men ikke kom her å si at det fører til at utlendinger står bak 80-90% av bråket på byen. Nå rosemaler du fulle nordmenn her. Hvis fem prosent skal stå for nitti prosent av bråket på byen betyr det at denne femprosenten er nærmere 180 ganger mer aggressiv enn den gjengse fulle nordmannen på byen. Det får du meg ikke til å tro. Da må det i så fall kun være bråkmakerne av utlendingene som gidder å dra på byen, og bare de tensingenen blant etniske nordmenn som drar på byen.

Innvandrere og deres barn utgjør 27% av befolkningen i Oslo. Hvis man regner at innvandrere fra muslimske land utgjør 15% av befolkningen, og en større andel av unge mennesker, så er det slett ikke usannysynlig. Når mer enn en tredjedel av innsatte i norske fengsler er muslimer selvom de bare utgjør 2% av befolkningen så er jo overrepresentasjonen enorm. Du undervurderer hvor viktig æreskultur er i disse landene hvor de har sin bakgrunn fra. Dersom du hadde dratt dit og integrert deg inn i samfunnet så måtte du straks ha internalisert æreskultur som en del av oppførselen din for å gjøre deg fryktet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...