aline Skrevet 25. november 2010 #61 Skrevet 25. november 2010 Da kan vel du forklare hvorfor tamilske flyktninger fra Sri Lanka gjør det så mye bedre i Norge enn innvandrere fra Pakistan som ikke har noe krigstraumer? Skjønte du i det hele tatt hva jeg skrev? Kan du ikke svare på spørsmål uten å stille motspørsmål som overhode ikke har med det jeg sa å gjøre? Fordi du ikke KAN svare på det jeg sier kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2010 #62 Skrevet 25. november 2010 Tror du virkelig på selv at det ikke eksisterer uteliv i andre land en vesten? Har du VÆRT i andre land en vesten? Jeg har vært på utelivet i et muslimsk land, riktignok i gamledelen av byen. Der var det ingen andre damer enn oss vestlige, og det var ikke spesielt "hyggelig" etterhvert.. Men er ser jo endel utenlandske jenter ute på byen i Norge da, men vet ikke om de er muslimer.. 1
Salamandra Skrevet 25. november 2010 #63 Skrevet 25. november 2010 Konstaterer at nok en innvadringsdiskusjon ender opp i en debatt om mørkhudede er üntermenschen eller ikke.
aline Skrevet 25. november 2010 #64 Skrevet 25. november 2010 Jeg har vært på utelivet i et muslimsk land, riktignok i gamledelen av byen. Der var det ingen andre damer enn oss vestlige, og det var ikke spesielt "hyggelig" etterhvert.. Men er ser jo endel utenlandske jenter ute på byen i Norge da, men vet ikke om de er muslimer.. Det fantes uteliv da, det var jo det som ble påstått at ikke fantes dersom det ikke var norske menn som lot kvinnene sine gå ut. Jeg har forøvrig også vært på utesteder i muslimske land, to vidt forskjellige land, og begge steder vi har valgt å gå (ikke vært der med noen turistgruppe, kun gått på lokale steder), har det vært godt med både jenter og gutter. De danset og hygget seg ute sammen helt på samme måte som mange steder her hjemme. Vi har utesteder her hjemme i norge også som ikke er spesiellt hyggelige etterhvert, på bygda, til tross for at de som er der KUN er norske, drita, nordmenn fra norge, som er så kåte på å få seg noe at det å være der edru er alt annet en behagelig. Det vil altså finnes dårlige utesteder, dårlige mennekser og slitsomme folk overalt, og oppsøker man utesteder der det vanker mye turister, vil man møte den typen mennesker som ønsker å få noe ut av dem, og ofte også de som har ett "feil" syn på kvinner og utlendinger. Men at det ikke finnes uteliv i ikke-vestlige land, og at ikke kvinner i mange muslimske land får lov itl å gå ut å feste sammen med venner (kvinner og menn)... det er faktisk rein uvitenhet, eller løgn, dersom man vet sannheten. at det er forskjell på storby og småbygd; helt sikkert!! DET er det i norge også!! Det er akkurat pga disse forskjellene at noen av oss ønsker å finne ut hvem og hvorfor noen av de som kommer hit voldtar og er voldelige, det er akkurat derfor noen av oss ønsker å se om det faktisk er noe å gjøre, for å fordømme og bli redd ALLE mørkhudede innvandrer (regner ikke med at de som er redd innvandrere snakker om franskmenn, engelskmenn, nederlendere, svensker og andre hvite innvandrere) vil ikke gjøre særlig annet en å skape enda større skille mellom "dem og oss", og det vil bare skape enda større konflikter. Det er "dem og oss" som skaper krig, ikke "vi".
Gjest Gorgonzola Skrevet 25. november 2010 #65 Skrevet 25. november 2010 TS bruker en påstand gjengitt av en utelivsbaron gjengitt i Dagbladet, altså ikke noe forskningsmateriale, for sitt oppstøt og skremselspropaganda hvor budskapet hans er at snart så bor vel alle "originale" Osloborgere i skauen som indianere. Jeg antar at den subjektive påstanden som det refereres til har et slags rotfeste i virkeligheten, selv om jeg forbeholder meg retten til å stille et spørsmålstegn ved prosentandelen som påstås. Det som er viktig å huske på er at de som frekventerer utelivet i Oslo neppe er dønn representativt for den øvrige befolkningen i hovedstaden, enten man er etnisk norsk eller ikke. Vi snakker vel om noen tusen blant snart en million mennesker. Før innvandrerfokuset ble såpass sterkt som det er nå, var det unge (norske) menn som var problemet for dørvakter og nattklubbeiere. Og da de som ikke greier å styre eget alkoholinntak. Tar man seg en tur "på bygda" tipper jeg at det fremdeles er noen få unge norske menn som er problemet, på den lokale pub'en i Fauske, Vik i Sogn eller i Sauda. Det blir for lettvint å slenge drittpåstander om at alle ikke-vestlige muslimske unge menn er, ikke bare potensielle, men reelle tikkende voldsbomber som ikke bedriver annet enn vold, trusler, voldtekter, systematisk undertrykking av kvinner, drap og alskens faenskap. Jeg mener det er å dreie en viktig debatt i feil retning og med feil vinkling. Alkohol og sjenkebestemmelser (og mangelen på etterlevelse av disse) er nok et større problem. Så vidt jeg vet er de fleste muslimer avholdende. Det betyr ikke at jeg fritar ikke-vestlig ungdom for ansvar og skyld. Dessuten er det snevert å utelukkende hevde at det er unge menn som alltid er problemet. Jenter kommer i sterkere grad etter som voldsutøvere, desverre. Bare spør ansatte i politiet. Bråkmakere og bøller skal tas, og straffes, norske eller utlendinger, gutter eller jenter. 2
Gjest Hard Ride Skrevet 25. november 2010 #66 Skrevet 25. november 2010 Ordet integrering har egentlig en interessant nylig historie. Opprinnelig betydde det vel noe sånt som "å fungere så bra som mulig i det samfunnet man kommer til". Idag betyr det som regel "bli medlem i paralellsamfunnet". Integrering innebærer at både innvandreren og samfunnet tilpasser seg. Det krever en forandring fra begge parter. Det er definisjonen på integrering. At en person skal "fungere så bra som mulig i det samfunnet man kommer til", som du beskriver, kalles assimilering. Da forandrer ikke vertssamfunnet seg i det hele tatt.
Gjest Apis Skrevet 25. november 2010 #67 Skrevet 25. november 2010 Helt feil. IQ kan måles fra svært lav alder og er sterkt genetisk betinget. Man kan ikke lære opp et barn med lav IQ til å få høy IQ som voksen. Noe miljøbetinget er det, men ikke mye. Pakistanere som kommer til Norge vil ikke ha vesentlig høyere IQ enn pakistanere i Pakistan. Ei heller deres avkom. Grovt sett kan vi si dess lavere IQ dess mer vold. Det er ingen utvei. Venstresiden kan hyle og skrike om alle kulturer er like gode og at bare innvandrerne får mer penger så vil de bli smartere. Beklager. Gensammensetningen i Norge er på vei nedover. Og det kan ikke endres over budsjettet, ved trusler eller ved å rope rasist. Etniske nordmenn gjør rett i å flytte vekk fra de voldelige lav-IQ-områdene. Det er den eneste overlevelsesstrategien. Man kan trene på IQ tester for å få bedre resultat. Du kan ikke samenligne resultatet fra to like IQ tester der den ene er tatt av en indianer fra Amasonas og den andre tatt av en Nordmann.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #68 Skrevet 25. november 2010 Det fantes uteliv da, det var jo det som ble påstått at ikke fantes dersom det ikke var norske menn som lot kvinnene sine gå ut. Jeg har forøvrig også vært på utesteder i muslimske land, to vidt forskjellige land, og begge steder vi har valgt å gå (ikke vært der med noen turistgruppe, kun gått på lokale steder), har det vært godt med både jenter og gutter. De danset og hygget seg ute sammen helt på samme måte som mange steder her hjemme. Vi har utesteder her hjemme i norge også som ikke er spesiellt hyggelige etterhvert, på bygda, til tross for at de som er der KUN er norske, drita, nordmenn fra norge, som er så kåte på å få seg noe at det å være der edru er alt annet en behagelig. Det vil altså finnes dårlige utesteder, dårlige mennekser og slitsomme folk overalt, og oppsøker man utesteder der det vanker mye turister, vil man møte den typen mennesker som ønsker å få noe ut av dem, og ofte også de som har ett "feil" syn på kvinner og utlendinger. Men at det ikke finnes uteliv i ikke-vestlige land, og at ikke kvinner i mange muslimske land får lov itl å gå ut å feste sammen med venner (kvinner og menn)... det er faktisk rein uvitenhet, eller løgn, dersom man vet sannheten. at det er forskjell på storby og småbygd; helt sikkert!! DET er det i norge også!! Det er akkurat pga disse forskjellene at noen av oss ønsker å finne ut hvem og hvorfor noen av de som kommer hit voldtar og er voldelige, det er akkurat derfor noen av oss ønsker å se om det faktisk er noe å gjøre, for å fordømme og bli redd ALLE mørkhudede innvandrer (regner ikke med at de som er redd innvandrere snakker om franskmenn, engelskmenn, nederlendere, svensker og andre hvite innvandrere) vil ikke gjøre særlig annet en å skape enda større skille mellom "dem og oss", og det vil bare skape enda større konflikter. Det er "dem og oss" som skaper krig, ikke "vi". Blant muslimer så anses det som stor skam for muslimske kvinner å fly på byen å ha seg med fremmede menn. Muslimske menn derimot gjør som de vil. Dersom nordmenn hadde hatt samme holdninger som muslimer flest så hadde utelivet i Oslo kollapset. Nattklubber i Oslo er avhengig av to ting. At mennene tillater kvinnene å dra på byen, og at man drikker alkohol. Muslimer bør være glade for at nordmenn ikke har samme holdninger som muslimer. Et langt større problem enn at muslimske menn ikke får adgang til alle utesteder til alle tider er at muslimske kvinner ikke får tilgang til noen utesteder, av muslimske menn. 3
aline Skrevet 25. november 2010 #69 Skrevet 25. november 2010 Blant muslimer så anses det som stor skam for muslimske kvinner å fly på byen å ha seg med fremmede menn. Muslimske menn derimot gjør som de vil. Dersom nordmenn hadde hatt samme holdninger som muslimer flest så hadde utelivet i Oslo kollapset. Nattklubber i Oslo er avhengig av to ting. At mennene tillater kvinnene å dra på byen, og at man drikker alkohol. Muslimer bør være glade for at nordmenn ikke har samme holdninger som muslimer. Et langt større problem enn at muslimske menn ikke får adgang til alle utesteder til alle tider er at muslimske kvinner ikke får tilgang til noen utesteder, av muslimske menn. Det jeg prøvde å si tidligere er at du KAN ikke si "blant muslimer"-this og that, muslimer er like forskjellige som kristne, hva de anser som stor skam og ikke kommer an på kulturen i det landet de kommer fra, evn å skill kultur og religion, så er vi hakket nærmere å forstå noe. og nei, "muslimer anser det ikke som stor skam at kvinner går ut på utested!!" NOEN muslimer anser det som stor skam at kvinner går ut på byen, andre ikke! NOEN muslimer anser det som stor skam å drikke alkohol, andre ikke. NOEN muslimer spiser faktisk til og med svin!!! og noen muslimske kvinner har barn uten å være gift, uten at de verken blir sett på med skam eller blir steinet. Mens andre muslimer ikke aksepterer det samme. For å ta diskusjonen om hvordan få til integrering på en skikkelig måte, så må man faktisk klare å se at det ikke ER så enkelt som å si "alle muslimer", man må se på de forskjellige gruppene som kommer fra forskjellige kulturer, for de er alle forskjellige og må ses som det.
Heisannmannen Skrevet 25. november 2010 #70 Skrevet 25. november 2010 Det blir for lettvint å slenge drittpåstander om at alle ikke-vestlige muslimske unge menn er, ikke bare potensielle, men reelle tikkende voldsbomber som ikke bedriver annet enn vold, trusler, voldtekter, systematisk undertrykking av kvinner, drap og alskens faenskap. Jeg mener det er å dreie en viktig debatt i feil retning og med feil vinkling. Alkohol og sjenkebestemmelser (og mangelen på etterlevelse av disse) er nok et større problem. Så vidt jeg vet er de fleste muslimer avholdende. Det betyr ikke at jeg fritar ikke-vestlig ungdom for ansvar og skyld. Dessuten er det snevert å utelukkende hevde at det er unge menn som alltid er problemet. Jenter kommer i sterkere grad etter som voldsutøvere, desverre. Bare spør ansatte i politiet. Bråkmakere og bøller skal tas, og straffes, norske eller utlendinger, gutter eller jenter. 80-90% av de stupfulle, og de som reagerer negativt på sprit, er nordmenn. Det har jeg ikke fra ssb, men tipper det er mer sannhet i den statistikken enn den opprinnelige fra utelivsaktøren. Alt for mange norske menn blir for fulle, rett og slett, og mister impulskontroll og reduseres til apekatter. Man er alt for slepphent med sjenkingen i Norge, og vi får den harry fjellapekattkulturen, med større sannsynlighet for bråk. Når det er sagt så er det stort sett folk som fortjener bank som får bank. Blind vold er uhyre sjeldent, og folk flest som kan oppføre seg, trenger ikke å være redde for bråk på byen. Bråkmakere kan være redd for bråk, men de oppsøker det jo gjerne. Å ta et løst sitat for en som jobber i utelivsbransjen som en sannhet avslører kun ens egne fordommer. Selv om du nok vil finne ut at vi nordmenn generelt er mindre voldelige enn andre (bortsett fra i fylla), så er det naivt å tro at utlendinger står for brorparten av bråket på byen i helgene. Det er rett og slett for få av dem ute til at det skal være teoretisk mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #71 Skrevet 25. november 2010 Det jeg prøvde å si tidligere er at du KAN ikke si "blant muslimer"-this og that, muslimer er like forskjellige som kristne, hva de anser som stor skam og ikke kommer an på kulturen i det landet de kommer fra, evn å skill kultur og religion, så er vi hakket nærmere å forstå noe. og nei, "muslimer anser det ikke som stor skam at kvinner går ut på utested!!" NOEN muslimer anser det som stor skam at kvinner går ut på byen, andre ikke! NOEN muslimer anser det som stor skam å drikke alkohol, andre ikke. NOEN muslimer spiser faktisk til og med svin!!! og noen muslimske kvinner har barn uten å være gift, uten at de verken blir sett på med skam eller blir steinet. Mens andre muslimer ikke aksepterer det samme. For å ta diskusjonen om hvordan få til integrering på en skikkelig måte, så må man faktisk klare å se at det ikke ER så enkelt som å si "alle muslimer", man må se på de forskjellige gruppene som kommer fra forskjellige kulturer, for de er alle forskjellige og må ses som det. Jeg har ikke skrevet at det gjelder absolutt alle. Les hva jeg skriver. Det vil alltids finnes unntak fra en regel. Men dette kan ikke et oppegående uteliv forholde seg til, de må forholde seg til slik folk flest er. Og dersom nordmenn hadde hatt same holdninger som muslimer, ja så hadde nattklubbene i Oslo gått konkurs en etter en.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #72 Skrevet 25. november 2010 80-90% av de stupfulle, og de som reagerer negativt på sprit, er nordmenn. Det har jeg ikke fra ssb, men tipper det er mer sannhet i den statistikken enn den opprinnelige fra utelivsaktøren. Alt for mange norske menn blir for fulle, rett og slett, og mister impulskontroll og reduseres til apekatter. Man er alt for slepphent med sjenkingen i Norge, og vi får den harry fjellapekattkulturen, med større sannsynlighet for bråk. Når det er sagt så er det stort sett folk som fortjener bank som får bank. Blind vold er uhyre sjeldent, og folk flest som kan oppføre seg, trenger ikke å være redde for bråk på byen. Bråkmakere kan være redd for bråk, men de oppsøker det jo gjerne. Å ta et løst sitat for en som jobber i utelivsbransjen som en sannhet avslører kun ens egne fordommer. Selv om du nok vil finne ut at vi nordmenn generelt er mindre voldelige enn andre (bortsett fra i fylla), så er det naivt å tro at utlendinger står for brorparten av bråket på byen i helgene. Det er rett og slett for få av dem ute til at det skal være teoretisk mulig. Teoretisk mulig? Når muslimer utgjør 2% av befolkningen på landsbasis men utgjør mer enn en tredjedel av de innsatte i norske fengsler, så er det ikke urimelig at de står for 80-90% av bråket i Oslo hvor de utgjør en langt større andel av befolkningen enn 2%. Husk på at æreskulturen står knallsterkt i landene hvor muslimene i Norge kommer fra. "Har du ikke ære, så har du ingenting", det er livsmottoet i den afghanske, pakistanske, irakiske og somaliske kulturen. Æreskultur er nødvendig for å gjøre seg fryktet i mangel på et politivesen man kan stole på, og som er svært seiglivet. Norge brukte mange århundrer på å temme æreskulturen og få folk til å stole på statens voldsmonopol. Blodhevn og ære er en forhistorisk levning som er på full fart tilbake i det norske samfunnet, æreskulturen er jo noe innvandrere selv er ekstremt stolte av. 2
Salamandra Skrevet 25. november 2010 #73 Skrevet 25. november 2010 Teoretisk mulig? Når muslimer utgjør 2% av befolkningen på landsbasis men utgjør mer enn en tredjedel av de innsatte i norske fengsler, så er det ikke urimelig at de står for 80-90% av bråket i Oslo hvor de utgjør en langt større andel av befolkningen enn 2%. Husk på at æreskulturen står knallsterkt i landene hvor muslimene i Norge kommer fra. "Har du ikke ære, så har du ingenting", det er livsmottoet i den afghanske, pakistanske, irakiske og somaliske kulturen. Æreskultur er nødvendig for å gjøre seg fryktet i mangel på et politivesen man kan stole på, og som er svært seiglivet. Norge brukte mange århundrer på å temme æreskulturen og få folk til å stole på statens voldsmonopol. Blodhevn og ære er en forhistorisk levning som er på full fart tilbake i det norske samfunnet, æreskulturen er jo noe innvandrere selv er ekstremt stolte av. Jeg ikke uenig med deg i at overrepresentasjonen på kriminalstatistikkene er bekymringsverdig eller æreskultur er et stort problem i mange innvandrergrupper i landet. Spørsmålet er - hva skal vi gjøre med det? Begrense innvandringen? Javel, det har de rød-grønne allerede gjort, tallene peker nedover. Hva nå? Hva gjør vi med alle de som er her og skal fortsette å være her? Skal vi fortsette å slenge dritt til hverandre eller skal vi forsøke å løse problemene? Skal man bidra til konflikten eller skal man forsøke å løse den? For meg er disse fanatiske anti-islamistene like frastøtende som de radikale islamistene. Svaret ligger aldri i ytterlighetene, der er det bare idioter som befinner seg.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #74 Skrevet 25. november 2010 Skjønte du i det hele tatt hva jeg skrev? Kan du ikke svare på spørsmål uten å stille motspørsmål som overhode ikke har med det jeg sa å gjøre? Fordi du ikke KAN svare på det jeg sier kanskje? Det er du som påstår at det er krigstraumer som er grunnen til at muslimer integrerer seg så dårlig. Da spør jeg deg hvorfor tamilske flyktninger fra Sri Lanka gjør det langt bedre i Norge enn muslimer fra Pakistan, Tyrkia, Marokko osv som ikke er flyktninger og ikke har krigstraumer. Du forsøker å benekte det alle oppegående mennesker forstår. At det er mentaliteten og holdningene til innvandrerne selv som avgjør om de lykkes i Norge. 1
Salamandra Skrevet 25. november 2010 #75 Skrevet 25. november 2010 (endret) Det er du som påstår at det er krigstraumer som er grunnen til at muslimer integrerer seg så dårlig. Da spør jeg deg hvorfor tamilske flyktninger fra Sri Lanka gjør det langt bedre i Norge enn muslimer fra Pakistan, Tyrkia, Marokko osv som ikke er flyktninger og ikke har krigstraumer. Du forsøker å benekte det alle oppegående mennesker forstår. At det er mentaliteten og holdningene til innvandrerne selv som avgjør om de lykkes i Norge. Her er du faktisk inne på noe viktig. Visste du at i USA er somaliere blant de folkegruppene som er best integrert i form av lav kriminalitet og høy arbeidsdeltagelse? For en ca 20 år siden ble vietnamesere framstilt som uintegrerbare, det er det ingen som påstår i dag. De blir i stedet ofte trukket fram som eksempler på vellykket integrering. Skjønner du ikke at dette også har å gjøre med hvordan noen folkegrupper blir tatt imot? Hvorfor tror du sigøynere presenterer seg som italienere eller spanjoler? Hva tror du det gjør med folk å bli sett på som mindreverdige? Tror du de blir noe mer integrerbare av det? Endret 25. november 2010 av Salamandra
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2010 #76 Skrevet 25. november 2010 Teoretisk mulig? Når muslimer utgjør 2% av befolkningen på landsbasis men utgjør mer enn en tredjedel av de innsatte i norske fengsler, så er det ikke urimelig at de står for 80-90% av bråket i Oslo hvor de utgjør en langt større andel av befolkningen enn 2%. Kilder?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #77 Skrevet 25. november 2010 Jeg ikke uenig med deg i at overrepresentasjonen på kriminalstatistikkene er bekymringsverdig eller æreskultur er et stort problem i mange innvandrergrupper i landet. Spørsmålet er - hva skal vi gjøre med det? Begrense innvandringen? Javel, det har de rød-grønne allerede gjort, tallene peker nedover. Hva nå? Hva gjør vi med alle de som er her og skal fortsette å være her? Skal vi fortsette å slenge dritt til hverandre eller skal vi forsøke å løse problemene? Skal man bidra til konflikten eller skal man forsøke å løse den? For meg er disse fanatiske anti-islamistene like frastøtende som de radikale islamistene. Svaret ligger aldri i ytterlighetene, der er det bare idioter som befinner seg. Så lenge Norge fremdeles har en innvandring fra æreskulturer som ligger skyhøyt over sammenliknbare land så er det klart at det enda er langt igjen før myndighetene har fått ned innvandringen fra æreskulturene til et håndterbart og bærekraftig nivå. Tallene peker nedover? Det er denne grafen fra Statistisk sentralbyrå vi må forholde oss til Salamandra: Dette er ikke en graf som peker nedover. Det er en eksplosjonsartet befolkningsvekst vi er vitne til i Norge som følge av innvandringspolitikken som føres, og som truer en hel lang rekke hardt opparbeidete rettigheter, holdninger og verdier som Norge er bygget rundt. 78% av Pakistans befolkning mener at de som forlater islam bør drepes. Dette er altså landet som flest muslimer i Norge kommer fra. Dette er så fjernt fra norske verdier som det er overhodet mulig å komme. Den beste måten å hindre et uutholdelig samfunn for barn og barnebarn i Norge er å redusere innvandring fra disse kulturene ned til et minimum og heller bruke de ressursene på de som allerede er her ved å legge om integreringspolitikken radikalt. Det er umulig å få til noen form for integrering med en innvandring som er så stor at den forvandler hele bydeler og byer. 1
Salamandra Skrevet 25. november 2010 #78 Skrevet 25. november 2010 Så lenge Norge fremdeles har en innvandring fra æreskulturer som ligger skyhøyt over sammenliknbare land så er det klart at det enda er langt igjen før myndighetene har fått ned innvandringen fra æreskulturene til et håndterbart og bærekraftig nivå. Tallene peker nedover? Det er denne grafen fra Statistisk sentralbyrå vi må forholde oss til Salamandra: Dette er ikke en graf som peker nedover. Det er en eksplosjonsartet befolkningsvekst vi er vitne til i Norge som følge av innvandringspolitikken som føres, og som truer en hel lang rekke hardt opparbeidete rettigheter, holdninger og verdier som Norge er bygget rundt. 78% av Pakistans befolkning mener at de som forlater islam bør drepes. Dette er altså landet som flest muslimer i Norge kommer fra. Dette er så fjernt fra norske verdier som det er overhodet mulig å komme. Den beste måten å hindre et uutholdelig samfunn for barn og barnebarn i Norge er å redusere innvandring fra disse kulturene ned til et minimum og heller bruke de ressursene på de som allerede er her ved å legge om integreringspolitikken radikalt. Det er umulig å få til noen form for integrering med en innvandring som er så stor at den forvandler hele bydeler og byer. Men hva foreslår du at vi skal gjøre? Drepe dem? Sterilisere dem? Kaste dem ut av landet? Hvilke skal vi sende hvor? Det eneste du er opptatt av er å skape deg et fiendebilde. Ingenting annet.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #79 Skrevet 25. november 2010 Her er du faktisk inne på noe viktig. Visste du at i USA er somaliere blant de folkegruppene som er best integrert i form av lav kriminalitet og høy arbeidsdeltagelse? For en ca 20 år siden ble vietnamesere framstilt som uintegrerbare, det er det ingen som påstår i dag. De blir i stedet ofte trukket fram som eksempler på vellykket integrering. Skjønner du ikke at dette også har å gjøre med hvordan noen folkegrupper blir tatt imot? Hvorfor tror du sigøynere presenterer seg som italienere eller spanjoler? Hva tror du det gjør med folk å bli sett på som mindreverdige? Tror du de blir noe mer integrerbare av det? At somaliere er så godt integrert i USA er nok en myte. At de kan være noe bedre integrert enn i Norge er nok mulig, men det har nok heller sammenheng med at USA siler ut de som de tror best kan tilpasse seg det amerikanske samfunnet og arbeidslivet. Norge derimot får somaliere strømmende innover landegrensene som asylsøkere. Det er jo også verdt å merke seg at Norge har mer enn 100 ganger så mange somaliere enn USA sett i forhold til landenes folketall. Flere av somaliere i USA har forøvrig dratt tilbake til Somalia og blitt selvmordsbombere. Om du påstår at tamiler er vellykket i Norge ikke pga egne holdninger, verdier og mentalitet, men pga nordmenns holdninger, så må du nesten vise til noe som skulle tilsi at det var tilfelle. Hvis ikke vil jeg si at det ikke er noe annet enn nok et forsøk på å benekte at en innvandrergruppes egne holdninger, verdier og mentalitet er det som avgjør om man lykkes i Norge eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #80 Skrevet 25. november 2010 Men hva foreslår du at vi skal gjøre? Drepe dem? Sterilisere dem? Kaste dem ut av landet? Hvilke skal vi sende hvor? Det eneste du er opptatt av er å skape deg et fiendebilde. Ingenting annet. Jeg har allerede sagt at vi bør begrense innvandringen ned til et håndterbart og bærekraftig nivå slik man har gjort i mange sammenliknbare land fordi det er det eneste fornuftige om man ønsker å opprettholde et samfunn basert på humane verdier. Så kan man istedet bruke de ressursene på de som allerede er her, og sikre at de tilegner seg norsker verdier og holdninger. Jeg synes du forsøker å skape deg et bilde av dine meningsmotstandere selv forøvrig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå