AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #101 Skrevet 25. november 2010 Paranoiaen har slått ut i full blomst ser jeg. Ja, for politikere er jo bare snille uskyldige vesener som ønsker det beste for alle, og ikke kyniske maktmennesker som ønsker å mele sin egen kake, enten det er å knuse velferdsstaten som mange på høyresiden ser sin mulighet til med masseinnvandringen, eller storimport av stemmekveg slik AP går for, og som det alt har blitt avslørt at Labor i Storbritannia gjør. For den mer ekstreme venstresiden som ønsker revolusjon så er det jo også i deres interesse å lage en stor, anti-vestlig og aggressiv underklasse som kan skape grobunn for en ny revolusjon som ville vært helt umulig ellers. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2010 #102 Skrevet 25. november 2010 Jeg atyder ingenting, jeg spør deg - bortsett fra å begrense innvandringen til landet (som er å prøve å spytte i motvind da fri flyt av mennesker, varer og informasjon(aka globalisering) er kommet for å bli)- hva skal vi gjøre med de som er her og skal være her? Synes du det er fruktbart at vi skal sitte i hver vår ende av sandkassa og kaste sand på hverandre og kalle hverandre stygge ting, eller synes du det ikke? Tror du ikke det også vil påvirke integreringen av en folkegruppe at de stadig blir konfrontert med kriminalstatistikker og terrorisme? De aller, aller fleste av dem er hverken voldtektsmenn eller selvmordsbombere og støtter heller ikke noen av delene, og da virker det rimelig åpenbart for meg i allefall at vi bør inngå en eller annen form for dialog med dem om hvordan vi skal angripe disse problemene. Jeg ser at du har en tiltro til ordensmakt og rettsvesen og at vi skal sende kriminelle i fengsel er det ingen som er uenige i, jeg tror de aller, aller fleste også synes det er greit at notorisk kriminelle eller i de mer alvorlige tilfellene av grov kriminalitet blir sendt tilbake så sant det er i tråd med internasjonale konvensjoner vi har signert og som er med å definere oss som et liberalt demokrati. Det fjerner imidlertid ikke selve årsaken til problemet, hvordan snur vi denne trenden? Strengere straffer har vist seg å ikke ha noen særlig effekt. Se på USA som har svært strenge straffeutmålinger og i noen stater til og med dødsstraff. Har de noe mindre kriminalitet av den grunn? Niks. Det er ikke meg du iherdig forsøker å sette på plass, men det er forunderlig å lese de bortforklaringene og den resignasjonen du viser. Du skriver at de fleste innvandrere er av den lovlydige sorten. Realiteten er at de er overrepresentert i fengslene, til tross for at de er et mindretall i Norge. Her til lands skal det alvorlige forhold til før noen sendes i fengsel, så det er ikke bare småtterier disse menneskene sitter inne for. De har altså kommet hit til oss for å få hjelp og en bedre fremtid, og så takker de oss ved å oppføre seg slik at vi må bruke store ressurser på etterforskning og rettssaker, og ikke minst etterlater de seg ofre som er ødelagt for livet. Hvis jeg virkelig hadde vært i nød og hadde behov for andres hjelp, da hadde jeg forsøkt å oppføre meg på en slik måte at jeg ikke påkalte meg vrede. Ingen hadde måttet forklare meg i dialog at jeg ikke skulle voldta, drepe eller drive med annen kriminalitet. Det ville vært innlysende. Men dette gir altså mange av innvandrerne blaffen i, og det får meg til å spørre: Er de egentlig i nød? Hvorfor er de her? Du ønsker ikke strengere straffer. Med andre ord: Alt skal bare fortsette å flyte, vi skal bare forsøke å blidgjøre og "kurere" de kriminelle innvandrerne med prat, og håpe det beste. Du kommer ikke med noen konkrete forslag til hvordan vi skal gripe an problemene ellers. Hvorfor skal man gå i dialog for å forklare det åpenbare? Det er også virkelig tragikomisk når disse kriminelle innvandrerne roper og bærer seg fordi de ikke får "riktig" mat i fengslene. De gir komplett blaffen i å følge det religionen deres sier om voldtekt og andre kriminelle handlinger, men maten i fengselet, den er det nøye med! Dette er bare en annen side av den mentaliteten de viser ellers. Kun noe de bruker for å vise sin makt over oss nyttige idioter. Og vi løper rundt og forsøker å adlyde deres minste vink. Vil også nevne at den nedlatende holdningen du viser overfor andre ikke skaper mange sympatisører. Når du ikke har noe konstruktivt bidrag å komme med i denne problematikken, burde du gå litt stillere i dørene. 3
Heisannmannen Skrevet 25. november 2010 #103 Skrevet 25. november 2010 Innvandrere og deres barn utgjør 27% av befolkningen i Oslo. Hvis man regner at innvandrere fra muslimske land utgjør 15% av befolkningen, og en større andel av unge mennesker, så er det slett ikke usannysynlig. Når mer enn en tredjedel av innsatte i norske fengsler er muslimer selvom de bare utgjør 2% av befolkningen så er jo overrepresentasjonen enorm. Du undervurderer hvor viktig æreskultur er i disse landene hvor de har sin bakgrunn fra. Dersom du hadde dratt dit og integrert deg inn i samfunnet så måtte du straks ha internalisert æreskultur som en del av oppførselen din for å gjøre deg fryktet. Og så må du jo anta at religiøse muslimer er like hyppig ute på byen som sekulære nordmenn. Og er det ikke også slik at de får utrolig mange flere barn enn oss? Da må det jo bety at en mye større andel av dem ikke er gamle nok til å reke rundt i sentrum. Ellers undervurderer jeg ingenting. Jeg forsøker å realorientere debatten. Selv har jeg erfaring fra byen, og jeg er stort sett på byen hver eneste helg. Men jeg har faktisk ikke fått med meg at den gjennomsnittlige utlending jeg treffer på byen er nesten 200 ganger mer aggressiv enn den gjennomsnittlige etniske nordmann. Hvor er det du går, siden du tydeligvis erfarer dette? Selv hadde jeg nesten vært livredd for en utlending hvis dette var tilfellet, for med et så heftig høyt aggresjonsnivå så vil nok sannsynligheten for at en tilfeldig utlending skal angripe meg være større enn at han ikke vil angripe meg. Er det bare flaks at jeg enda ikke har blitt angrepet av en gal utlending? 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #104 Skrevet 25. november 2010 Og så må du jo anta at religiøse muslimer er like hyppig ute på byen som sekulære nordmenn. Og er det ikke også slik at de får utrolig mange flere barn enn oss? Da må det jo bety at en mye større andel av dem ikke er gamle nok til å reke rundt i sentrum. Ellers undervurderer jeg ingenting. Jeg forsøker å realorientere debatten. Selv har jeg erfaring fra byen, og jeg er stort sett på byen hver eneste helg. Men jeg har faktisk ikke fått med meg at den gjennomsnittlige utlending jeg treffer på byen er nesten 200 ganger mer aggressiv enn den gjennomsnittlige etniske nordmann. Hvor er det du går, siden du tydeligvis erfarer dette? Selv hadde jeg nesten vært livredd for en utlending hvis dette var tilfellet, for med et så heftig høyt aggresjonsnivå så vil nok sannsynligheten for at en tilfeldig utlending skal angripe meg være større enn at han ikke vil angripe meg. Er det bare flaks at jeg enda ikke har blitt angrepet av en gal utlending? Vi snakker ikke om religiøse mennesker her. Vi snakker om personer fra muslimske land, som ofte er svært opptatt av at man ikke skal krenke profeten og koranen, og ofte ikke drikker alkohol, men som altså flyr på byen på jakt etter sex utenfor ekteskapet. Når en mer enn en tredjedel av de innsatte i norske fengsler er muslimer i følge dagsavisen som jeg har linket til, enda de bare utgjør 2% av Norges befolkning, ja så er de groteskt overrepresenterte. Du kan benekte det så mye du vil, men særlig overraskende bør det ikke være med tanke på den æreskulturen de drar med seg fra landene de kommer fra. Det har ikke noe med hudfarge eller rase å gjøre, dersom du hadde flyttet til et av disse landene hvor ære og respekt betyr alt, ja så hadde du også gått rundt å snakket om hvor mye ære du har, hvor bra det er, hvor viktig det er at søstra di er ærbar, og forsøkt å gjøre deg fryktet. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #105 Skrevet 25. november 2010 Jeg atyder ingenting, jeg spør deg - bortsett fra å begrense innvandringen til landet (som er å prøve å spytte i motvind da fri flyt av mennesker, varer og informasjon(aka globalisering) er kommet for å bli)- hva skal vi gjøre med de som er her og skal være her?[...] Den velbrukte myten blir holdt i live ser jeg.. ? Innvandringen vi har idag er politisk styrt. Vil politikerne begrense innvandring, så kan de gjøre det. Det er snakk om politisk vilje. Eller tror du de jevnt lave innvandringstallene i Finland, og de synkende innvandringstallene i Danmark, er en tilfeldig fluks i en ukontrollerbar strøm? Hjemlige forhold: Her har vi en uttalelse fra en statssekretær, som tyder på at det er en klar sammenheng mellom asylpolitikken som føres i Norge, og antallet asylsøkere: – Dette handler mye om psykologi. Inntrykket som skapes av norsk asylpolitikk ute i verden, er vel så viktig som den faktiske politikken, sier Rieber-Mohn. – Nesten alle asylsøkere i dag har hjelp av menneskesmuglere. Disse spekulerer i de ulike lands praksis i asylsaker. Hvis de oppfatter at norsk politikk er mer åpen enn andres, vil de styre asylsøkere hit, sier hun. **** Hilsen AnonymBruker nr2 1
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2010 #106 Skrevet 25. november 2010 Den velbrukte myten blir holdt i live ser jeg.. ? Innvandringen vi har idag er politisk styrt. Vil politikerne begrense innvandring, så kan de gjøre det. Det er snakk om politisk vilje. Eller tror du de jevnt lave innvandringstallene i Finland, og de synkende innvandringstallene i Danmark, er en tilfeldig fluks i en ukontrollerbar strøm? Hjemlige forhold: Her har vi en uttalelse fra en statssekretær, som tyder på at det er en klar sammenheng mellom asylpolitikken som føres i Norge, og antallet asylsøkere: **** Hilsen AnonymBruker nr2 Da er det nok best at vi sier opp EØS-avtalen og sørger for at FrP kan sløse vekk oljemilliardene slik at vi blir et fattig og lite attraktivt land å komme til. Saklig: har du sett asylsøkertallene for da Høyre, Venstre og Kristelig folkeparti satt i regjering? Tror du søkertallene muligens har en sammenheng med situasjonen i resten av verden? Du vet, krig og fred og sånn.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2010 #107 Skrevet 25. november 2010 Synes det er nokså rart at fordi det også finnes "snille" muslimer så skal det ikke taes i bruk harde virkemidler eller det skal nærmest ikke opplyses om de ekstreme. Man lar da ikke ugress vokse fordi det finnes en liten ren del.. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #108 Skrevet 25. november 2010 Da er det nok best at vi sier opp EØS-avtalen og sørger for at FrP kan sløse vekk oljemilliardene slik at vi blir et fattig og lite attraktivt land å komme til. Saklig: har du sett asylsøkertallene for da Høyre, Venstre og Kristelig folkeparti satt i regjering? Tror du søkertallene muligens har en sammenheng med situasjonen i resten av verden? Du vet, krig og fred og sånn. Nei, Danmark, Finland, Sør Korea, Japan og en lang rekke andre land er rike og velstående land, men de sørger for å føre en politikk som gjør de lite attraktive når menneskesmuglerne skal sluse asylsøkerne sine til ulike land. Søkertallene til Norge de siste årene har eksplodert, mens asylsøkere totalt i verden har ligget på et stabilt nivå. Grunnen er åpenbar, etter Sverige, så er Norge ansett som et svært liberalt land hva gjelder asylpolitikk, og Norge får en kolossal byrde sammenliknet med land med langt strengere politikk som Danmark, Finland, Sør Korea, Japan og andre velstående land. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #109 Skrevet 25. november 2010 Etter å ha lest denne tråden så har jeg et spørsmål. Er man rasist hvis man ønsker kriminelle innvandrere hjemsendt? Er man rasist hvis man heller vil konsentrere seg om de innvandrerene som gjerne vil skape seg et godt liv her? Gi dem bedre muligheter for jobb og etablering? 3
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2010 #110 Skrevet 28. november 2010 At utlendinger er voldelige er så visst sant. De ser ikke ut til å ha noen hemninger mot å slå til damer heller..og dette står noske menn bare og ser på. Referanse: taxikø.
sebastianen Skrevet 28. november 2010 #111 Skrevet 28. november 2010 Artikkelen i åpningsinnlegget tar jo for seg problemer på puber og nattklubber . Jeg synes det er helt naturlig at pubeiere siler klientellet sitt. Puber er en forretning , ikke et offentlig sted . Dersom ikke folk trives der så kommer det ingen, og puben kan legges ned . Det viktigste i dette er som regel at kvinner trives ,for da trives menn (vi er litt enkle sånn). De fleste norske kvinner(veldig få muslimske kvinner på byen) jeg kjenner liker ikke å bli ekstremt beglodd å bli klådd på og kalt hore om de ikke godtar det . Da er jo saken enkel , man kan ikke spørre alle som ser utenlandske ut om de har tenkt å oppføre seg som idioter så da blir alle nekta isteden . Dersom man som pubeier bare har utenlandske (les muslimske) gjester , tjener man ikke nok. Man kan ikke ha personale til stede bare for å selge kaffe , alt for lite inntjening . 3
mousepad Skrevet 28. november 2010 #112 Skrevet 28. november 2010 (endret) Artikkelen i åpningsinnlegget tar jo for seg problemer på puber og nattklubber . Jeg synes det er helt naturlig at pubeiere siler klientellet sitt. Puber er en forretning , ikke et offentlig sted . Dersom ikke folk trives der så kommer det ingen, og puben kan legges ned . Det viktigste i dette er som regel at kvinner trives ,for da trives menn (vi er litt enkle sånn). De fleste norske kvinner(veldig få muslimske kvinner på byen) jeg kjenner liker ikke å bli ekstremt beglodd å bli klådd på og kalt hore om de ikke godtar det . Da er jo saken enkel , man kan ikke spørre alle som ser utenlandske ut om de har tenkt å oppføre seg som idioter så da blir alle nekta isteden . Dersom man som pubeier bare har utenlandske (les muslimske) gjester , tjener man ikke nok. Man kan ikke ha personale til stede bare for å selge kaffe , alt for lite inntjening . Tror dette koker ned til noe så enkelt som at svært mange nordmenn drikker store mengder alkohol , når de er på byen , mens mange muslimer som sagt ikke drikker alkohol pga religiøs overbevisning . Utestedene tjener pengene sine på å selge alkohol og ikke feks Coca light . Var det noen som sa drikkepress? . Endret 28. november 2010 av mousepad
Porcelain Skrevet 28. november 2010 #113 Skrevet 28. november 2010 Det viktigste i dette er som regel at kvinner trives ,for da trives menn (vi er litt enkle sånn). De fleste norske kvinner(veldig få muslimske kvinner på byen) jeg kjenner liker ikke å bli ekstremt beglodd å bli klådd på og kalt hore om de ikke godtar det. Derfor orker ikke jeg å gå på mer "eksklusive" utesteder - steder der champagnebøttene står på annenhvert bord og alle gutta har lyseblå skjorter og sleik. Der blir man behandlet som kjøtt, og dersom man lar seg spandere et glass på får man høre det dersom man deretter høflig avslår invitasjonen til nachspiel. 1
Porcelain Skrevet 28. november 2010 #114 Skrevet 28. november 2010 Og sånn ellers er det synd at en debatt som kunne vært god i stor grades av meninger fra ytre-høyre. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan man klarer å se verden utelukkende i svart-hvitt. Det må være deilig å ha et bilde i hodet av at "vi" er de snille, og "de" er de slemme. Jeg er også nysgjerrig på hvem "vi" egentlig er. Jeg vil ikke defineres inn i noe felleskap med folk som mener at alle muslimer er kriminelle, da min jobb og hverdag har lært meg det ikke er sånn. Men siden jeg ikke er muslim er jeg jo heller ikke en av "de", er jeg vel. Kanskje er jeg det, siden jeg evner å se at hvert menneske er forskjellig og derfor (i følge argumentasjonen til enkelte her) fortjener å bli voldtatt av de samme menneskene som jeg har et godt arbeidsforhold til - da vil jeg også se lyset og innse at muslimer er onde tvers gjennom. Jeg er skeptisk til om det også ville skjedd da, dog. Ikke at jeg kan tenke meg å oppleve en overfallsvoldtekt, men etter et voldteksforsøk fra en god kamerat har jeg enda ikke begynt å hate alle menn. Jeg har også beholdt alle de andre kameratene mine. Jeg er sikkert dum og naiv da eller, som ikke innser at alle kameratene mine egentlig vil voldta meg? En av de har jo faktisk prøvd på det.. Jeg er kanskje naiv som tror på det beste i alle mennesker (iallfall før de har bevist noe annet) , men det er ikke en motsetning til det å innse realiteter. Jeg mener at manglende integrering har den største skylden, da jeg enda ikke har møtt noen som både er godt integererte og kriminelle. Dersom man sliter med å komme seg inn i ulike miljøer , ikke får venner på skolen, ikke får seg jobb - så vil risikoen for at man havner i dårlige miljøer være mye større. Dette gjelder når norske tenåringer bytter skole på ungdomskolen, og dette gjelder når mennesker flytter fra andre land preget av krig og ustabile forhold og kommer til Norge. Denne mottagelsen er det VI (nå kan jeg bruke felleskapbegrepet!) som har ansvar for å gi. Jeg er overbevist om at dersom man lar alle få en reell sjangse så er sannsynligheten mye større for at de føler seg godt mottat - og dermed vil man redusere risikoen for at de nyankomne havner i trøbbel av ulikt slag. Det å se stygt på folk i butikken løser iallfall ingenting. Heller ikke det å sitte på et nettforum og mene at man har løsningen - send de hjem. (send hvem hjem? ) Også litt artig at de som er mest i mot sharia-lovgivningen ikke er så langt unna å ønskes seg noe lignende her i Norge. Men dette var det sikkert dumt av meg å skrive, da er det jo dette alle kommer til å kommentere i innlegget mitt - ikke alt det andre jeg har skrevet. 1
Larsern Skrevet 28. november 2010 #115 Skrevet 28. november 2010 Artikkelen i åpningsinnlegget tar jo for seg problemer på puber og nattklubber . Jeg synes det er helt naturlig at pubeiere siler klientellet sitt. Puber er en forretning , ikke et offentlig sted . Dersom ikke folk trives der så kommer det ingen, og puben kan legges ned . Det viktigste i dette er som regel at kvinner trives ,for da trives menn (vi er litt enkle sånn). De fleste norske kvinner(veldig få muslimske kvinner på byen) jeg kjenner liker ikke å bli ekstremt beglodd å bli klådd på og kalt hore om de ikke godtar det . Da er jo saken enkel , man kan ikke spørre alle som ser utenlandske ut om de har tenkt å oppføre seg som idioter så da blir alle nekta isteden . Dersom man som pubeier bare har utenlandske (les muslimske) gjester , tjener man ikke nok. Man kan ikke ha personale til stede bare for å selge kaffe , alt for lite inntjening . Det kan jo virke som at dette er et mer eller mindre uttalt mål for enkelte politikere allerede.
Larsern Skrevet 28. november 2010 #116 Skrevet 28. november 2010 Tror dette koker ned til noe så enkelt som at svært mange nordmenn drikker store mengder alkohol , når de er på byen , mens mange muslimer som sagt ikke drikker alkohol pga religiøs overbevisning . Utestedene tjener pengene sine på å selge alkohol og ikke feks Coca light . Var det noen som sa drikkepress? . I artikkelen står det at vold og bråk som oftest (80-90% av tilfellene) startes av fremmedkulturelle, dette tjener ikke utestedene spesielt mye på heller. Men, som du sier så er det raskt kroken på døra for utesteder når en for stor andel av det nøye tildelte antallet de får gi inngang står og sikler på damene og drikker cola light.
mousepad Skrevet 28. november 2010 #117 Skrevet 28. november 2010 I artikkelen står det at vold og bråk som oftest (80-90% av tilfellene) startes av fremmedkulturelle, dette tjener ikke utestedene spesielt mye på heller. Men, som du sier så er det raskt kroken på døra for utesteder når en for stor andel av det nøye tildelte antallet de får gi inngang står og sikler på damene og drikker cola light. Og hvis du hadde lest mer enn bare overskriften på artikkelen , så har politiet en annen oppfatning av dette problemet og det er at fulle folk ikke er egnet til å stå i kø , uavhengig av hudfarge . Mitt poeng er at siden muslimene drikker mye mindre enn vanlige nordmenn når de er på byen , vil det uansett være uønskelig å ha dem på utesteder ( sett ifra eiers perspektiv) siden de bare opptar plass og ikke legger penger igjen i kasse . Kanskje utestedene kunne løst dette ved å utstede inngangsbilletter med 4 halvlitere inkludert i prisen , så var de sikre på at de som var villige til å betale billetten inn også var de som kom til å drikke seg drita samtidig som at de fikk masse inntjening ?
Larsern Skrevet 28. november 2010 #118 Skrevet 28. november 2010 Og hvis du hadde lest mer enn bare overskriften på artikkelen , så har politiet en annen oppfatning av dette problemet og det er at fulle folk ikke er egnet til å stå i kø , uavhengig av hudfarge . Mitt poeng er at siden muslimene drikker mye mindre enn vanlige nordmenn når de er på byen , vil det uansett være uønskelig å ha dem på utesteder ( sett ifra eiers perspektiv) siden de bare opptar plass og ikke legger penger igjen i kasse . Kanskje utestedene kunne løst dette ved å utstede inngangsbilletter med 4 halvlitere inkludert i prisen , så var de sikre på at de som var villige til å betale billetten inn også var de som kom til å drikke seg drita samtidig som at de fikk masse inntjening ? Jeg leste både artikkelen og overskrifta, men jeg velger å tro at de som driver utestedene har bedre oversikt over hva som skjer av kriminalitet på deres egne utesteder, enn politiet. Hvorfor? Fordi politiet har bedre ting å gjøre enn å patruljere inne på utesteder, og kriminalitet har mindre tendens til å forekomme i politiets åsyn i utgangspunktet. Dessuten blir politiet som oftest engasjert etter at noe kriminelt (vold) har skjedd, mens de ansatte på utestedene tar hånd om problemene før de blir såpass alvorlige. Altså stoler jeg mer på de ansatte på utestedene når de sier at en gruppe mennesker starter mesteparten av bråket.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2010 #119 Skrevet 28. november 2010 Og sånn ellers er det synd at en debatt som kunne vært god i stor grades av meninger fra ytre-høyre. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan man klarer å se verden utelukkende i svart-hvitt. Det må være deilig å ha et bilde i hodet av at "vi" er de snille, og "de" er de slemme. Jeg er også nysgjerrig på hvem "vi" egentlig er. Jeg vil ikke defineres inn i noe felleskap med folk som mener at alle muslimer er kriminelle, da min jobb og hverdag har lært meg det ikke er sånn. Men siden jeg ikke er muslim er jeg jo heller ikke en av "de", er jeg vel. Kanskje er jeg det, siden jeg evner å se at hvert menneske er forskjellig og derfor (i følge argumentasjonen til enkelte her) fortjener å bli voldtatt av de samme menneskene som jeg har et godt arbeidsforhold til - da vil jeg også se lyset og innse at muslimer er onde tvers gjennom. Jeg er skeptisk til om det også ville skjedd da, dog. Ikke at jeg kan tenke meg å oppleve en overfallsvoldtekt, men etter et voldteksforsøk fra en god kamerat har jeg enda ikke begynt å hate alle menn. Jeg har også beholdt alle de andre kameratene mine. Jeg er sikkert dum og naiv da eller, som ikke innser at alle kameratene mine egentlig vil voldta meg? En av de har jo faktisk prøvd på det.. Jeg er kanskje naiv som tror på det beste i alle mennesker (iallfall før de har bevist noe annet) , men det er ikke en motsetning til det å innse realiteter. Jeg mener at manglende integrering har den største skylden, da jeg enda ikke har møtt noen som både er godt integererte og kriminelle. Dersom man sliter med å komme seg inn i ulike miljøer , ikke får venner på skolen, ikke får seg jobb - så vil risikoen for at man havner i dårlige miljøer være mye større. Dette gjelder når norske tenåringer bytter skole på ungdomskolen, og dette gjelder når mennesker flytter fra andre land preget av krig og ustabile forhold og kommer til Norge. Denne mottagelsen er det VI (nå kan jeg bruke felleskapbegrepet!) som har ansvar for å gi. Jeg er overbevist om at dersom man lar alle få en reell sjangse så er sannsynligheten mye større for at de føler seg godt mottat - og dermed vil man redusere risikoen for at de nyankomne havner i trøbbel av ulikt slag. Det å se stygt på folk i butikken løser iallfall ingenting. Heller ikke det å sitte på et nettforum og mene at man har løsningen - send de hjem. (send hvem hjem? ) Også litt artig at de som er mest i mot sharia-lovgivningen ikke er så langt unna å ønskes seg noe lignende her i Norge. Men dette var det sikkert dumt av meg å skrive, da er det jo dette alle kommer til å kommentere i innlegget mitt - ikke alt det andre jeg har skrevet. Jeg mener du er naiv. Når man ikke vet hvem av muslimene som er fanatiske så bør man velge minste motstands vei, dvs sørge for at INGEN får lov til å utøve sin fanatisme og være forebyggende.
mousepad Skrevet 28. november 2010 #120 Skrevet 28. november 2010 Jeg leste både artikkelen og overskrifta, men jeg velger å tro at de som driver utestedene har bedre oversikt over hva som skjer av kriminalitet på deres egne utesteder, enn politiet. Hvorfor? Fordi politiet har bedre ting å gjøre enn å patruljere inne på utesteder, og kriminalitet har mindre tendens til å forekomme i politiets åsyn i utgangspunktet. Dessuten blir politiet som oftest engasjert etter at noe kriminelt (vold) har skjedd, mens de ansatte på utestedene tar hånd om problemene før de blir såpass alvorlige. Altså stoler jeg mer på de ansatte på utestedene når de sier at en gruppe mennesker starter mesteparten av bråket. Du har vært my ute på byen i Oslo , skjønner jeg ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå