Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #161 Skrevet 29. november 2010 Jeg generaliserer ikke, det vil alltids finnes unntak fra regler, men det er ikke det som folk kan forholde seg til i hverdagen. Dersom nordmenn fra 1400-tallet gjorde en tidsreise og kom strømmende inn i landet med sin æreskultur og ekstremt reaksjonære og fordømmende kristendom, tror du ærlig talt at folk fra 2010 ikke etterhvert hadde fått nok av den flerkulturelle kompetansen de visstnok gir barna sine ved å bli værende og istedet flyttet vekk? Hvis du oppriktig tror på det politikere og journalister sier om flerkulturens fortreffelighet for Norge, så bør du jo ta de på deres ord og spørre hvorfor de ikke flytter dit de kan få mest glede av den i de innvandrertette delene av Oslo. Du har tydeligvis grodd fast, det er kjedelig å lese det samme ubegrunnede, unyanserte oppgulpet gjentatte ganger, så dette gidder jeg ikke kaste vekk tid på.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #162 Skrevet 29. november 2010 Du har tydeligvis grodd fast, det er kjedelig å lese det samme ubegrunnede, unyanserte oppgulpet gjentatte ganger, så dette gidder jeg ikke kaste vekk tid på. Men du hadde jo ikke fått spørsmålet servert flere ganger dersom du hadde klart å svare på det. Siden du ikke har noe svar så er det opplagt at du vet selv at politikere ikke tror på det de selv sier, og du tror nok ikke på det selv heller innerst inne når du får tenkt deg om. Bor du selv i områder hvor du som norsk er minoritet forresten og hvor kulturer som dette er dominerende? lenke
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #163 Skrevet 29. november 2010 Når 78% av Pakistans befolkning mener at personer som forlater islam fortjener å drepes, er disse 78 prosentene da ytterpunktene eller den moderate majoriteten av muslimer? Pakistan har 177 276 594 innbyggere. 907 personer ble spurt i undersøkelsen, det er et ekstremt lite utvalg i forhold til populasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #164 Skrevet 29. november 2010 Men du hadde jo ikke fått spørsmålet servert flere ganger dersom du hadde klart å svare på det. Siden du ikke har noe svar så er det opplagt at du vet selv at politikere ikke tror på det de selv sier, og du tror nok ikke på det selv heller innerst inne når du får tenkt deg om. Bor du selv i områder hvor du som norsk er minoritet forresten og hvor kulturer som dette er dominerende? lenke Les her: http://no.wikipedia.org/wiki/Oslo_%C3%B8st Forstår du litt mer nå?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #165 Skrevet 29. november 2010 Pakistan har 177 276 594 innbyggere. 907 personer ble spurt i undersøkelsen, det er et ekstremt lite utvalg i forhold til populasjonen. Pew Research er verdens ledende meningsmålingsinstitutt. 2000 respondenter (ikke 907) er langt innenfor marginene i hvordan alle meningsmålinger utføres verden rundt. Feilmarginen er på +/- 3%. Hva har du å si til at et overveldende flertall av pakistanere mener de som forlater islam må drepes? Dette er tross alt den moderate majoriteten vi snakker om her.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #166 Skrevet 29. november 2010 Les her: http://no.wikipedia.org/wiki/Oslo_%C3%B8st Forstår du litt mer nå? Hva er det du prøver å si? Om du forholdt deg til den virkelige verden så ser du jo betydningen æreskulturen har i Oslo Øst. Om du selv ikke har noen som helst slags ønske om å forholde deg til æreskultur hver dag, hvorfor blir du da overrasket over at nordmenn selv som har kjempet frem både likestilling og plassert religion der den hører hjemme, heller ikke ønsker dette og pakker og flytter?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #167 Skrevet 29. november 2010 Pew Research er verdens ledende meningsmålingsinstitutt. 2000 respondenter (ikke 907) er langt innenfor marginene i hvordan alle meningsmålinger utføres verden rundt. Feilmarginen er på +/- 3%. Hva har du å si til at et overveldende flertall av pakistanere mener de som forlater islam må drepes? Dette er tross alt den moderate majoriteten vi snakker om her. Feil. The sample included 907 Pakistani urban adults, selected using multi-stage probability sampling, who were interviewed at home in 19 cities. http://www.usip.org/publications/pakistani-public-opinion-democracy-islamist-militancy-and-relations-us Jeg uttaler meg ikke om en undersøkelse jeg ikke finner troverdig. Dette er ikke en moderat muslim sitt syn, det skjønner du også hvis du tenker deg om. Hva er det du prøver å si? Om du forholdt deg til den virkelige verden så ser du jo betydningen æreskulturen har i Oslo Øst. Om du selv ikke har noen som helst slags ønske om å forholde deg til æreskultur hver dag, hvorfor blir du da overrasket over at nordmenn selv som har kjempet frem både likestilling og plassert religion der den hører hjemme, heller ikke ønsker dette og pakker og flytter? Har du hakk i platen? Virkeligheten din eksisterer i eget hode, æreskultur er ikke noe betegnende for Oslo øst. Les wikiartikkelen så skjønner du kanskje litt mer hvorfor folk flytter fra østkanten. Du har et sykelig oppheng i muslimer.
aline Skrevet 29. november 2010 #168 Skrevet 29. november 2010 Jeg har da ikke sagt at fordi han var mørkhudet så var han voldelig eller av en lavere rang eller noe sånt. Jeg beskrev en situasjon. Mannen VAR faktisk mørkhudet, og ja, han var nok mest trolig muslim. Jeg ser da forskjell på inder, pakistaner eller somalier.. Greit at du ser forskjell på en inder, pakistaner og en somalier, men hvordan ser du forskjell på en somalier som er muslim og en som ikke er det, en pakistaner som er muslim og en som ikke er det, hvordan ser du om en nordmann er kristen eller ikke, eller om en vest-afrikaner er muslim, kristen eller ikke-religiøs? DET var det jeg spurte om, og jeg venter i spenning på hva slags evne du har som klarer å se troen til noen, kun utifra hvor de er fra. Opplys meg gjerne.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #169 Skrevet 29. november 2010 Merkelig å snakke om islam og muslimer under ett for det er jo mange ulike retninger innen islam, sånn som for eksempel sjia, sunni, sufi og wahabi. Disse har ulike tolkninger av islam. Min lenke Muslimer blir jo sekularisert og påvirket av landet de lever i også, så det gir liten mening i å snakke om muslimer som en homogen og konstant gruppe. 1
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #170 Skrevet 29. november 2010 Greit at du ser forskjell på en inder, pakistaner og en somalier, men hvordan ser du forskjell på en somalier som er muslim og en som ikke er det, en pakistaner som er muslim og en som ikke er det, hvordan ser du om en nordmann er kristen eller ikke, eller om en vest-afrikaner er muslim, kristen eller ikke-religiøs? DET var det jeg spurte om, og jeg venter i spenning på hva slags evne du har som klarer å se troen til noen, kun utifra hvor de er fra. Opplys meg gjerne. Jeg har aldri sagt at han var muslim, men at han trolig var det. Og jeg har møtt endel mørkhudete menn ute på byen som sier de ikke er muslimer så jeg er fullstendig klar over at ikke alle mørkhudete er muslimer! De tar faktisk ofte kontakt med meg av en eller annen merkelig grunn..noen er vel sikkert også muslimer, andre ikke. Men jeg kunne aldri tenke meg en utenlansk mann. Skjønner ikke hvorfor de tror jeg vil det, men.. Vel, en liten avsporing, men tro ikke at jeg ikke følger med i verden. Av en eller annen merkelig grunn er disse (ikke muslimer) ikke små hissige spinkle menn....
aline Skrevet 29. november 2010 #171 Skrevet 29. november 2010 Jeg har aldri sagt at han var muslim, men at han trolig var det. Og jeg har møtt endel mørkhudete menn ute på byen som sier de ikke er muslimer så jeg er fullstendig klar over at ikke alle mørkhudete er muslimer! De tar faktisk ofte kontakt med meg av en eller annen merkelig grunn..noen er vel sikkert også muslimer, andre ikke. Men jeg kunne aldri tenke meg en utenlansk mann. Skjønner ikke hvorfor de tror jeg vil det, men.. Vel, en liten avsporing, men tro ikke at jeg ikke følger med i verden. Av en eller annen merkelig grunn er disse (ikke muslimer) ikke små hissige spinkle menn.... Jeg lurer da på hva som får deg til å tro at han antagelig var det, eller sa han det til deg at han var det? Har aldri sagt du ikke følger med i verden jeg, men kjenner og omgåes utrolig mye afrikanere bl.a, og jeg evner altså ikke å SE på dem hvem av dem som er muslimer og ikke. Så jeg kunne faktisk helt ærlig tenke meg å høre hva det er ved en mørk mann som gjør at du klarer å se om han (antagelig) er muslim eller ikke.
aline Skrevet 29. november 2010 #172 Skrevet 29. november 2010 eller var det det at han var mørk, liten, spinkel og hissig. så dersom man har alle de tingene, DA er man muslim?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #173 Skrevet 29. november 2010 eller var det det at han var mørk, liten, spinkel og hissig. så dersom man har alle de tingene, DA er man muslim? Herregud..tro hva du vil, det som passer deg best. Som sagt jeg prater ofte med utlendinger og jeg følger ganske godt med. Og jeg er nok litt mere oppegående enn deg.
aline Skrevet 29. november 2010 #174 Skrevet 29. november 2010 Herregud..tro hva du vil, det som passer deg best. Som sagt jeg prater ofte med utlendinger og jeg følger ganske godt med. Og jeg er nok litt mere oppegående enn deg. Du er litt mer oppegående en meg??? Du klarer jo ikke engang fortelle meg hvordan du SER hva folk tror på, men du kaster deg på personhets fortere en svint!! Hvor oppegående mener du man er, dersom man trenger å prøve å tråkke på andre for å føle deg stor?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #175 Skrevet 29. november 2010 Herregud..tro hva du vil, det som passer deg best. Som sagt jeg prater ofte med utlendinger og jeg følger ganske godt med. Og jeg er nok litt mere oppegående enn deg. Jeg kan også nevne at jeg har blitt kjørt hjem fra byen av en som jobbet for ambassaden i et muslimsk land! Det var kun fordi taxier ikke var å oppdrive og siste nattbussen hadde gått. Men vi hadde da snakket sammen på et utested. Jeg har ikke noe kontakt med han nå. Bare så det er sagt! Da min daværende kjæreste (som faktisk også var utlending fra Europa!) fikk vite det gjorde han det slutt. Han var da også meget opptatt av islam og hvordan muslimske menn lokket til seg norske damer, samt rekrutteringen av terrroister blandt unge vestlige fødte muslimske menn. (Han gav meg mye informasjon) Vel, jeg hadde aldri tenkt å gå videre med en muslimsk mann. Så dum er jeg ikke! Men som sagt; jeg har snakket med flere av de, OG jeg har fått mye informasjon fra vestlige menn også.
Gjest Vampen Skrevet 29. november 2010 #176 Skrevet 29. november 2010 Slik jeg leser ditt innlegg skulle vi alle bruke et fast nick når vi skrev her inne. Det er manipulerende når du indirekte kommer med antydninger om personligheten til folk som skriver som gjest. Jeg har da aldri sagt at det at man ikke er livredd muslimer skulle kvalifisere til muslim light. Skulle ikke forundre meg om du løper til administrator og forlanger at alle som kritisierer islam må registrere seg, det er jo nettopp slik de islam vennlige opptrer, tåler ikke kritikk, da hyler de opp! Og - du har ikke noe behov for å se folk av mitt kaliber?? Hva er det for holdning? Du får nok bare akseptere at jeg også er her! Du er frekk. Gratulerer, du er ikke bare på bærtur, du er på bærtur i sandtak! For det første, jeg har pr dags dato ikke kontaktet admin om noe, så jeg kommer neppe til å "løpe til verken den ene eller den andre" i nær fremtid. For det andre, nevnte jeg Islam i innlegget mitt? Nei? Jeg har ikke problemer med kritikk av Islam. Det jeg derimot har problemer med er at debatter som dette oversvømmes av anonyme brukere. Anonyme brukere som ofte er både frekke, bombastiske og som gjerne også "forfølger" brukere de ikke er enig med i fra tråd til tråd. Jeg har mer enn en gang opplevd at en eller annen AB kommer trekkende men at jeg skrev et eller annet i en eller annen tråd for 6 måneder siden. Det kan de nemlig gjøre, fordi jeg faktisk tør å poste under nicket mitt. De av oss som ikke lider av akutt muslimofobi og som poster under eget nick, får faktisk også en del dritt fra gjester og AB`ere. Bare se på denne tråden, hvor en eller annen gjest forsøker å diskvalifisere Alines argumenter ved å påstå at vedkommende er mer oppegående enn Aline. Det er en latterlig hersketeknikk, og gjestene og AB/gjest ser ut til å ha en lavere terskel for å benytte seg av slike drittaktikker. Når de da i tillegg "forfølger" en fra tråd til tråd, og de brukerne som tør å poste under eget nick møter en vegg av anonyme tøffinger som slenger med leppa, så mener jeg at det ødelegger debatten. Se, SÅ lite hadde det med Islam å gjøre!
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #177 Skrevet 29. november 2010 Du er litt mer oppegående en meg??? Du klarer jo ikke engang fortelle meg hvordan du SER hva folk tror på, men du kaster deg på personhets fortere en svint!! Hvor oppegående mener du man er, dersom man trenger å prøve å tråkke på andre for å føle deg stor? Tråkke på andre? Mener du at alle muslimer vil føle seg støtt om jeg ANTAR at han var muslim? Det er vel nokså typisk muslimer...lett krenkbare. Jeg tror da vel også hva jeg vil personlig. Om du mener at jeg tar feil så helt greit. Jeg bryr meg heller ikke om du kaller meg rasist eller prøver å kneble meg på annen måte. Jeg hadde da sagt det samme om det var en nordmann som gjorde det samme. Men det passet jo bra at det var en utlending denne gang...for denne diskusjonen, for det var det! Overraskende?? Eller kanskje jeg da ikke skulle fortalt om det.... Og hvorfor jeg mener jeg er mere oppegående enn deg? Fordi jeg ikke driver og gnåler og gnåler i den hensikt å svartmale andre. Jeg skrev at jeg antok han var muslim, ikke at han var det, likevel fortsetter du gnålet ditt om at jeg ser hvem som er hva etc.
Gjest Vampen Skrevet 29. november 2010 #178 Skrevet 29. november 2010 eller var det det at han var mørk, liten, spinkel og hissig. så dersom man har alle de tingene, DA er man muslim? Jeg stemmer for at vi driter i å gjøre det komplisert, og rett og slett bare slår fast en gang for alle at ALT og ALLE som mistenkelig brune (les: kulørte), rett og slett er tvilsomme drittsekker. Da slipper man å lure. Bedre føre var enn ettersnar. :lur: :lur:
Gjest Vampen Skrevet 29. november 2010 #179 Skrevet 29. november 2010 (endret) Jeg kan også nevne at jeg har blitt kjørt hjem fra byen av en som jobbet for ambassaden i et muslimsk land! Det var kun fordi taxier ikke var å oppdrive og siste nattbussen hadde gått. Men vi hadde da snakket sammen på et utested. Jeg har ikke noe kontakt med han nå. Bare så det er sagt! Da min daværende kjæreste (som faktisk også var utlending fra Europa!) fikk vite det gjorde han det slutt. Han var da også meget opptatt av islam og hvordan muslimske menn lokket til seg norske damer, samt rekrutteringen av terrroister blandt unge vestlige fødte muslimske menn. (Han gav meg mye informasjon) Vel, jeg hadde aldri tenkt å gå videre med en muslimsk mann. Så dum er jeg ikke! Men som sagt; jeg har snakket med flere av de, OG jeg har fått mye informasjon fra vestlige menn også. Du har snakket med flere? Pfffffft, jeg LIGGER med en muslim, altså har jeg mye mer cred og besitter enorme mengder informasjon! Altså, jeg knuser deg i både empirisk kunnskap og fantastiske argumenter! Æddabæddabuse! Endret 29. november 2010 av Vampen 1
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #180 Skrevet 29. november 2010 Du har snakket med flere? Pfffffft, jeg ligger med en muslim, altså har jeg mye mer cred og besitter enorme mengder informasjon! Altså, jeg knuser deg i både empirisk kunnskap og fantastiske argumenter! Æddabæddabuse! Og du kaller andre debattanter useriøse.. Det er vel ikke sikkert din mann er av de glupeste..han lever jo med deg. Man får da mer informasjon jo flere man prater med, men det har sikkert ikke du skjønt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå