Gå til innhold

Voldelige utlendinger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som skiller overfallsvoldtekt og voldtekt og om disse føres på forskjellig måte.

Vet om en som ble overfalt og grovt voldtatt i Oslo av en bekjent i 2007, begge norske. Hun anmeldte voldtekten og mannen fikk til slutt straff. Så hva er forskjellen, hvorfor i huleste sier statistikken for Oslo at 41 av anmeldte overfallsvoldtekter er gjort av utlendinger? Skjønner ikke dette, begynner nesten å lure på om det er noe mer bak.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kriminalitet i svart og hvitt, http://www.vdare.com/morgan/101122_crime.htm

"I USA i 2005 ble 37 460 hvite kvinner seksuelt misbrukt eller voldtatt av en svart mann, mens mellom null og ti svarte kvinner ble seksuelt misbrukt eller voldtatt av en hvit mann. Hva dette betyr er at hver dag i USA blir over hundre hvite kvinner voldtatt eller seksuelt overfalt av en svart mann. "

Hva er problemet?

Bør hvite voldtektsforbrytere skifte preferanse fra hvite til svarte? Er en typisk hvit voldtektsforbryter rasist siden han ikke voldtar svarte?

Skrevet

Perspektivet er ganske enkelt. ALLE de 47 anmeldte ble begått av utlendinger. Er ikke det et signal om at noe må gjøres?

Er ikke det du mener at du vil straffe de uskyldige

139 953 innvandrerne , for en forbrytelse som 47 stk har begått ?

Skrevet

Det er vel først og fremst menn fra utvalgte land dette gjelder. Somaliere, kurdere, pakistanere, irakere osv. er groteskt overrepresentert, ikke menn fra alle innvandreregrupper. Ironisk nok er det menn fra de samme landene som har desidert minst likestilling i hele verden. Kan det være en sammenheng her?

• Liker 1
Skrevet

Nei, men alle de 47 må sendes hjem slik at resten kan leve livet her uten å bli utsatt for rasisme som voldtektsforbyterene har vært med på å skape.

• Liker 1
Skrevet

Nei, men alle de 47 må sendes hjem slik at resten kan leve livet her uten å bli utsatt for rasisme som voldtektsforbyterene har vært med på å skape.

Man er jo ikke opptatt av å bekjempe rasisme. Man er aldri opptatt av rasisme mot nordmenn om en nordmann begår groteske overgrep mot en utlending. Grunnen er opplagt. Offer-rollen er forbeholdt innvandrere, også når det er innvandrere som er overgripere så skal de omgjøres til de egentlige ofrene.

Skrevet

Politiet har identifisert 13 gjerningsmenn som enten er siktet eller tiltalt for til sammen 35 overfallsvoldtekter i perioden høsten 2006 til utgangen av 2009. Samtlige har ikke-vestlig bakgrunn, og seks av dem har vært asylsøkere på et tidspunkt.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article476944.ece

Skrevet

DET!! tror jeg ganske mange er enige om!!

Og om det så skulle være korrekt å avtjene straffen sin i landet kriminaliteten er begått, så kan de alltids få det, også bli sendt hjem etterpå.

Det som også har blitt nevnt i tidligere slike situasjoner, fra politet, er at det ofte ikke er snakk om 47 ulike mennesker, det er ikke uvanlig eller utenkelig at en voldektsforbryter har begått flere voldtekter og altså står for flere av de 47 i statistikken, eller i andre statistikker. Så ja, det hadde vært veldig greit om vi kunne sendt hjem kriminell innvandrere. Noe av problemet der er vel at man ikke alltid vet hvor hjemlandet ER, eller at vi ikke kan sende dem "hjem" pga faren for å bli drept i hjemlandet..... som Mulla Krekar.. Føles rimelig håpløst ut, men det er vel ikke bare norges lover og regler som spiller inn i forhold til dette med tilbakesending til land der man risikerer døden.

• Liker 1
Skrevet

Politiet har identifisert 13 gjerningsmenn som enten er siktet eller tiltalt for til sammen 35 overfallsvoldtekter i perioden høsten 2006 til utgangen av 2009. Samtlige har ikke-vestlig bakgrunn, og seks av dem har vært asylsøkere på et tidspunkt.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article476944.ece

Les denne artikkelen med uunnværlig informasjon fra Oslo-politiets register:

http://www.rights.no/hrs_skrib_gen/arkiv/hrs_65.60_070221_130.htm

Skrevet

DET!! tror jeg ganske mange er enige om!!

Og om det så skulle være korrekt å avtjene straffen sin i landet kriminaliteten er begått, så kan de alltids få det, også bli sendt hjem etterpå.

Det som også har blitt nevnt i tidligere slike situasjoner, fra politet, er at det ofte ikke er snakk om 47 ulike mennesker, det er ikke uvanlig eller utenkelig at en voldektsforbryter har begått flere voldtekter og altså står for flere av de 47 i statistikken, eller i andre statistikker. Så ja, det hadde vært veldig greit om vi kunne sendt hjem kriminell innvandrere. Noe av problemet der er vel at man ikke alltid vet hvor hjemlandet ER, eller at vi ikke kan sende dem "hjem" pga faren for å bli drept i hjemlandet..... som Mulla Krekar.. Føles rimelig håpløst ut, men det er vel ikke bare norges lover og regler som spiller inn i forhold til dette med tilbakesending til land der man risikerer døden.

Mange er nok til og med født i Norge. I tillegg når man snakker om mørketall blant nordmenn; hvor villige er muslimske kvinner til å definere seg som voldtektsoffer og dermed ikke lenger ha noen ære? Vi kan selvsagt spekulere i at det egentlig er nordmenn som voldtar muslimske kvinner og ikke innvandrermenn, men det er lite trolig.

Skrevet

Man er jo ikke opptatt av å bekjempe rasisme. Man er aldri opptatt av rasisme mot nordmenn om en nordmann begår groteske overgrep mot en utlending. Grunnen er opplagt. Offer-rollen er forbeholdt innvandrere, også når det er innvandrere som er overgripere så skal de omgjøres til de egentlige ofrene.

Det er helt klart rasisme den veien også, men avisene er vel ikke like opptatt av å skrive om det.

Dersom du leser f.eks i avisene om en nordmann som har begått groteske overgrep eller drept en innvandrer, så blir det en stor sak det og, men fra nordmenn og medier, så dreies saken da umiddelbart om PERSONEN, ikke om "en nordmann" som i "alle nordmenn".

Men at det er rasisme mot nordmenn i innvandrer miljøene, slik det er rasisme mot innvandrere blant mange nordmenn, helt klart! Er ikke SÅ stor forskjell der, vi er alle mennesker.

Men innvandrerne har ikke egne aviser slik vi har, og hadde de hatt det og lagt opp til tolkning på samme måte som vi gjør i norske aviser, så hadde det jammen blitt ramaskrik om DET.

For å ha sagt det, jeg er like imot rasisme den veien, og går gjerne i klinsj med folk jeg diskuterer med som viser rasisme mot "alle nordmenn" også, på akkurat lik måte som jeg går imot det når det kommer fra nordmenn mot innvandrere.

Og jada, jeg har afrikanske venner som har akkurat like snevre tanker om "hvite" eller "europeere" eller hva som helst, og svarer dem akkurat likedan som jeg svarer til nordmenn som er snevre.

• Liker 1
Skrevet

Mange er nok til og med født i Norge. I tillegg når man snakker om mørketall blant nordmenn; hvor villige er muslimske kvinner til å definere seg som voldtektsoffer og dermed ikke lenger ha noen ære? Vi kan selvsagt spekulere i at det egentlig er nordmenn som voldtar muslimske kvinner og ikke innvandrermenn, men det er lite trolig.

Ja, og her kommer da ett problem!

Er man født i norge, er man nordmann og dette er hjemlandet! Det er ikke sikkert de har VÆRT i foreldrenes hjemland engang, og dermed blir det rimelig håpløst å skulle sende dem dit.

Det er ingen lett sak, og det er vel kanskje en av grunnene til at det ikke ER så lett som å bare "sende dem hjem", selv om det hadde vært lettere.

Men det er riktig tanke, vi må ta de som GJØR galt, ikke fordømme alle som kommer fra samme land, kun fordi de kommer fra samme land, kontinent eller tilhører samme religion.

finne årsaken, er det kjennetegn blant de som er kriminelle? Kommer de fra samme områder eller bakgrunn? Hva er årsaken, er det kulturellt eller er det "galskap" pga traumer eller er det rett og slett noen som bare ER istand til slikt?

Hadde det eksistert ett helt land der ALLE mennene voldtok, så hadde det jo vært mye enklere, men det er tross alt ikke slik, og dermed er det plutselig vanskelig igjen.

Det blir ihvertfall feil å straffe alle for noe ett fåtall faktisk gjør.

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært fare for en voldtektsmann å bli tilbakesendt og drept i hjemlandet hadde han jo ikke voldtatt heller! Greit at voldtektsmann er det mest ynkelige jeg kan tenke meg, men de er ikke totalt idioter. Handling og konsekvens anyone? I Norge har vi nemlig ikke konsekvenser lengre! Fritt fram for å voldta norske jenter! Og de muslimske som blir voldtatt holder kjeft for å ikke bli .. drept? Voldtatt igjen?

Jeg blir så provosert av de norske politikerne som har null respekt for norske jenters sikkerhet!

Og til dere som mener nordmenn skal slutte å være rasistiske. Jeg skal slutte å være rasist den dagen innvandringssituasjonen er under kontroll, og det ikke er overvekt av utenlandske kriminelle i dette landet! Jeg skal slutte å være rasist den gangen jeg føler meg like tygg på den siden av den mørke bakgaten med en gjeng somaliere enn den siden med en gjeng norske gutter.

Skrevet

Les denne artikkelen med uunnværlig informasjon fra Oslo-politiets register:

http://www.rights.no/hrs_skrib_gen/arkiv/hrs_65.60_070221_130.htm

Såvidt jeg kan se tar ikke artikkelen med det faktum at de aller fleste voldtekter ikke blir anmeldte. Det gir et svært skjevt bilde av realiteten.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2215576.ece

Innlegget du siterte viste til at det var 13, ikke 41 eller 47 voldtektsmenn som var siktet eller tiltalt for 35 overfallsvoldtekter. Det overså du glatt.

Skrevet

Jeg tror det er en fundamental feil å sette likhetstegn mellom alle innvandrere . Noen innvandrere kommer kanskje hit for å arbeide eller skape seg et bedre liv og er stort sett vanlige mennesker som deg og meg , mens en liten andel innvandrere kanskje er sterkt traumatiserte av de forhold de flykter fra i eget hjemland . ( For å nevne noen , det finnes sikkert mange flere graderinger enn det )

Hvis sistnevnte gruppe ikke følges opp på noen spesiell måte , men slippes ut i samfunnet uten behandling for sine traumer eller annen oppfølging , blir de jo tikkende bomber som går rundt og før eller siden er dømt til å innehentes av sin fortid .

( Vi snakker barnesoldater som har blitt truet til å feks voldta og drepe andre fra barnsben av . De blir jo ikke helt andre mennesker idet de passerer grensen , for å si det sånn , men må ha spesialoppfølging i flere år og er jo egentlig ofre de også ? )

Skrevet

Ja, stakkars de voldtektsmennene som har hatt det så ille at de må ruinere livene til andre. Kan vi ikke lage bedre tiltak for dem, er jo så synd på dem som må voldta andre. Ikke tenk på dem som aldri får et normalt forhold til seksualitet igjen og mange som får livene sine ødelagt. Stakkars dem som har fått slippe inn i verdens beste land å leve i for å starte på nytt og som bare voldtar, dreper og ødelegger.

• Liker 1
Skrevet

Ja, stakkars de voldtektsmennene som har hatt det så ille at de må ruinere livene til andre. Kan vi ikke lage bedre tiltak for dem, er jo så synd på dem som må voldta andre. Ikke tenk på dem som aldri får et normalt forhold til seksualitet igjen og mange som får livene sine ødelagt. Stakkars dem som har fått slippe inn i verdens beste land å leve i for å starte på nytt og som bare voldtar, dreper og ødelegger.

Og derfor må det jo taes tak i før de begår lovbrudd , dvs at det må iverksettes tiltak før de slippes ut i samfunnet og skal greie seg på egenhånd .

Skrevet

Helt enig med Rumorah:):):jepp:

Skrevet

Såvidt jeg kan se tar ikke artikkelen med det faktum at de aller fleste voldtekter ikke blir anmeldte. Det gir et svært skjevt bilde av realiteten.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2215576.ece

Innlegget du siterte viste til at det var 13, ikke 41 eller 47 voldtektsmenn som var siktet eller tiltalt for 35 overfallsvoldtekter. Det overså du glatt.

Dette argumentet om at de fleste ikke blir anmeldt er et dårlig argument. Det brukes gjerne i propagandasammenheng med at de fleste voltas av en de kjenner. Logikken som føres er altså at nordmenn nok egentlig er like ille.

Tvertimot er det overveiende sannsynlig at overrepresentasjonen er langt større enn det de anmedlte voldtektene viser. Æreskulturen gjør at mange slett ikke tør å anmelde voldtekter begått av innvandrere, ikke bare pga voldt og trusler, og enda verre er det for alle de muslimske jentene som det er mye høyere terskel for at de anmelder enn det norske jenter gjør. Ikke bare pga språkproblemer, eller uvitenhet om det norske politisystemet, men pga at å få stempelet som en kvinne som har blitt voldtatt og har mistet sin ære er ekstremt skamfullt i disse kulturene hvor de fleste anmeldte voldtektsmenn i Oslo kommer fra, som kurdere, somaliere, pakistanere, irakere osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...