AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #181 Skrevet 29. november 2010 All volden og elendigheten som følger med innvandrere ha fått meg til å tenke at vi ikke er rasister, de er rasistene som voldtar, raner og ødelegger landet vårt.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #182 Skrevet 30. november 2010 Feil. The sample included 907 Pakistani urban adults, selected using multi-stage probability sampling, who were interviewed at home in 19 cities. http://www.usip.org/publications/pakistani-public-opinion-democracy-islamist-militancy-and-relations-us Jeg uttaler meg ikke om en undersøkelse jeg ikke finner troverdig. Dette er ikke en moderat muslim sitt syn, det skjønner du også hvis du tenker deg om. Har du hakk i platen? Virkeligheten din eksisterer i eget hode, æreskultur er ikke noe betegnende for Oslo øst. Les wikiartikkelen så skjønner du kanskje litt mer hvorfor folk flytter fra østkanten. Du har et sykelig oppheng i muslimer. Pew Research er ikke det samme som US Institute of Peace! Hva er det som får deg til å trekke en slik absurd konklusjon? Her er Pew Research, verdens ledende meningsmålingsinstitutt, sine sider; www.pewresearch.org. Undersøkelsen omfatter 2000 respondenter med +/- 3% feilmargin, altså standard for meningsmålinger i både Norge og andre land. Da spør jeg deg: Hva synes du om at et overveldende flertall av pakistanere mener at de som forlater islam bør drepes? Selvsagt er æreskultur betegnende for Oslo Øst noe som er helt naturlig. Æreskultur er altomgripende i landene hvor de fleste muslimer i Norge kommer fra og du kan ikke ha hatt mye kontakt med muslimer om du ikke har fått med deg hvor opptatt man er av "æren". Det tok århundrer for Norge å redusere æreskulturen til et minimum etterhvert som staten fikk stadig større innflytelse og folk ga fra seg voldsmonopol til staten. Dette er ikke gjort på en-to-tre! Det er jo absolutt et sunnhetstegn at nordmenn vokst opp med likestilling og toleranse ikke ønsker å utsette barna sine for æreskulturen som preger Oslo Øst.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2010 #183 Skrevet 30. november 2010 Du er litt mer oppegående en meg??? Du klarer jo ikke engang fortelle meg hvordan du SER hva folk tror på, men du kaster deg på personhets fortere en svint!! Hvor oppegående mener du man er, dersom man trenger å prøve å tråkke på andre for å føle deg stor? Jeg kan også fortelle deg det at jeg selv har funnet ut at mange muslimske kvinner bruker hijab for å føle seg bedre enn de vestlige kvinner, og det samme synet hadde eldre muslimer i programmet "Muslimbrødre" som ble vist på TV 2 i går kveld. Så helt på bærtur er jeg vel ikke, og det hadde jeg tenkt ut selv før jeg så det programmet...tenk det!! I det programmet så man forresten også at mange av de eldre muslimene ikke deler det synet som nå har vokst fram i Europa.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2010 #184 Skrevet 30. november 2010 Hvorfor man kan anta at noen er muslimer? Vel, når man ser bilder av rasende muslimer som skriker og hyler og bl.a brenner andre lands flagg så har de kanskje selv bidratt til å skape et bilde av hvordan muslimer kan oppføre seg.. Så når en utlending rasende prøver å få deg ut av en drosje så... 1
aline Skrevet 30. november 2010 #185 Skrevet 30. november 2010 Hvorfor man kan anta at noen er muslimer? Vel, når man ser bilder av rasende muslimer som skriker og hyler og bl.a brenner andre lands flagg så har de kanskje selv bidratt til å skape et bilde av hvordan muslimer kan oppføre seg.. Så når en utlending rasende prøver å få deg ut av en drosje så... og DER er vi inne på hva jeg tror dere tenker ja!! Dere har sett bilder av svarte, rasende menn (som ER muslimer, sagt og skreket, av dem selv), som brenner andre lands flagg og som gjør at DE viser hvordan de oppfører seg. og derfor skal alle andre svarte/kulørte svi, og de kan bare takke seg selv faktisk!!! Også SER dere ikke hvor feil det blir engang. Det hjelper fint lite å jabbe ivei om at "jeg snakker med svarte jeg altså", når man ikke TAR INN noe!! Og til gjest som ikke fatter hva jeg snakker om når jeg sier du tråkker på andre for å gjøre deg selv stor: Når du må komme med tåpelige kommentarer om at du er mer oppegående en en debattant du er uenig med, for å heve deg selv i debatten, viser du ikke så veldig at du er så oppegående. Jeg har ikke prøvd å svartmale deg, jeg har spurt deg ett helt seriøst spørsmål, HVORDAN SER DU HVILKE SOM ER MUSLIMER OG HVILKE SOM IKKE ER DET?? Du som er så forbaska oppegående må da klare å svare på ett enkelt spørsmål og opplyse sånne dumme mennesker som meg? Og nei, ikke alle svarte er muslimer, og ikke alle pakistanere er muslimer, ikke alle muslimer er svarte (faktisk er en relativt stor del muslimer, IKKE svarte!!), og det er kun en brøkdel, spesielt av de muslimene vi har her i norge, som faktisk er slik de du ser på bilder rasende og brennende av flagg. så hvorfor skal du dømme mange millioner mennesker for noe de ikke gjør, fordi du har "sett bilde av dem"... eller.. det var ikke dem, det var noen som liknet, og da er det det samme.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #186 Skrevet 30. november 2010 Hvorfor man kan anta at noen er muslimer? Vel, når man ser bilder av rasende muslimer som skriker og hyler og bl.a brenner andre lands flagg så har de kanskje selv bidratt til å skape et bilde av hvordan muslimer kan oppføre seg.. Så når en utlending rasende prøver å få deg ut av en drosje så... Helt enig med deg. Har man vært litt på byen så får man med seg litt av hvert. Holder meg litt unna steder hvor jeg vet det kan være mye innvandrere. Dette fordi jeg har hatt endel ubehagelige opplevelser med dem. Flere ganger. Har ikke de også litt av ansvaret for det bildet vi har av dem? Eller er det kun vi som skal tilpasse oss? De antirasistiske fanatikere i denne tråden er vel de som skaper mest rasisme av alle her. De har ikke evne til å se nyansene her og vender det døve øret til når det er snakk om at innvandrere kan gjøre noe galt. "Rasistene" i denne tråden har i det minste evne til å skille mellom kriminelle innvandrer og de som er lovlydige. Jeg vet veldig godt at det er mange som har kommet til dette landet og gjør så godt de kan for å interegrere seg. De jobber og vil skape seg et liv i trygghet her. Så har vi de som ikke gjør det. De som bryter loven gang på gang med grove lovbrudd som vold. De er med på å skape et syn på innvandrere som går utover de som lever et fredelig liv her. I tillegg går det mye ressursbruk på dem som kunne blitt brukt på de som fortjener det. Send dem hjem hvis de bryter loven. Jeg vil at mine skattepenger heller skal gå til å gjøre mer for dem som respekterer loven, ikke til å holde en voldelig innvandrer med advokater hver gang de bestemmer seg for å slå ned eller voldta noen.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2010 #187 Skrevet 30. november 2010 Det er rart at det ikke blir reagert på deres oppførsel, men at man selv antyder at hudfargen skulle tilsi at jeg sier det jeg ser..Jeg har hele tiden fortalt om oppførselen, men er man mørk(som de selv har sagt) eller utlending så er visst alt tillat. Selv å nærmest slå til hvite etniske kvinner.
aline Skrevet 30. november 2010 #188 Skrevet 30. november 2010 Det er rart at det ikke blir reagert på deres oppførsel, men at man selv antyder at hudfargen skulle tilsi at jeg sier det jeg ser..Jeg har hele tiden fortalt om oppførselen, men er man mørk(som de selv har sagt) eller utlending så er visst alt tillat. Selv å nærmest slå til hvite etniske kvinner. åh, så det er å herje i taxikø som gjør at man er muslim!! Skjønte ikke helt den jeg. Og til deg gjest over; ja, dere virker VELDIG mye mer fleksible!! Det er INGEN av oss muslim-NØYTRALE som ikke sier at det finnes kriminelle utlendinger, HVOR leser du at vi har skrevet det? Kan du vær så snill å sitere det, for jeg tror ingen av de du kaller fanatiske her er i noen som helst grad fanatisk FOR voldelige, uansett opphav. Jeg har spurt ett spørsmål, og endelig fått svar, etter å ha blitt angrepet for å spurt om det, hvordan SER man at noen er muslim, nå har jeg fått svaret; man oppfører seg bajas og slår andre!! spesiellt kvinner. Så neste gang jeg ser en eller annen, totalt uavhengig av etnisitet og farge, som begynner å krangle eller slåss i taxikø, så er det like greit å bare rope "ha deg hjæm, din jævla musslim!!" For alle som er rabiate på byen er jo muslimer. Det var den delen jeg ikke hadde fått med meg skjønner dere.
Larsern Skrevet 30. november 2010 #189 Skrevet 30. november 2010 Mye bra stråmannargumentasjon ute og går nå.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #190 Skrevet 30. november 2010 Mye bra stråmannargumentasjon ute og går nå. Ja, fra begge sider ser jeg.
Larsern Skrevet 30. november 2010 #191 Skrevet 30. november 2010 Ja, fra begge sider ser jeg. Jo, forsåvidt.
mousepad Skrevet 30. november 2010 #192 Skrevet 30. november 2010 Ikke så veldig mye nei, siden du spør. Er Oslo i noen særstilling i forhold til de andre store byene i landet? Isåfall, hvorfor? Ja , hehe du kan trygt si at Oslo er i en særstilling i forhold til de andre storbyene i forhold til dette , ref sammensetningen av Oslos befolkning . For det andre er politiet i Oslo mye mer synlig i bybildet enn i noen av de andre (stor)byene i Norge , så jeg har inntrykk av at de følger ganske godt med og har god oversikt over hva som rører seg i byen nattetids .
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #193 Skrevet 30. november 2010 åh, så det er å herje i taxikø som gjør at man er muslim!! Skjønte ikke helt den jeg. Og til deg gjest over; ja, dere virker VELDIG mye mer fleksible!! Det er INGEN av oss muslim-NØYTRALE som ikke sier at det finnes kriminelle utlendinger, HVOR leser du at vi har skrevet det? Kan du vær så snill å sitere det, for jeg tror ingen av de du kaller fanatiske her er i noen som helst grad fanatisk FOR voldelige, uansett opphav. Jeg har spurt ett spørsmål, og endelig fått svar, etter å ha blitt angrepet for å spurt om det, hvordan SER man at noen er muslim, nå har jeg fått svaret; man oppfører seg bajas og slår andre!! spesiellt kvinner. Så neste gang jeg ser en eller annen, totalt uavhengig av etnisitet og farge, som begynner å krangle eller slåss i taxikø, så er det like greit å bare rope "ha deg hjæm, din jævla musslim!!" For alle som er rabiate på byen er jo muslimer. Det var den delen jeg ikke hadde fått med meg skjønner dere. Jeg ser for meg at du er like rabiat opptatt av å beskytte nordmenn fra stigmatisering og beskylder folk for å være generaliserende rasister mot nordmenn når en utlending blir slått ned av en nordmann og rasiststempelet kommer frem. Her er logikken: Dersom muslim begår groteske overgrep mot norske kvinner og menn så er det muslimene som skal settes i offer-rollen fordi de visstnok blir utsatt for "stigmatisering". Rasist-stempelet kommer frem. De norske ofrene skal også påføres dårlig samvittighet. Dersom nordmann begår groteske overgrep mot muslimsk kvinne eller mann, så er det muslimene som skal settes i offer-rollen da også. Og rasist-stempelet er der med en gang. Så uansett hvem som er de reelle ofrene så er det alltid muslimer som skal settes i offer-rollen. Dette er effektiv propaganda. Men det er grenser hvor lenge folk finner seg i dette.
Gjest Haien Skrevet 30. november 2010 #194 Skrevet 30. november 2010 Altfor mange naive tullebukker her inne. De tror på det gode i mennesket, hvilket er en katastrofal feilslutning. Når Oslo blir muslimsk om 30 år, vil ikke norske kvinner kunne gå alene på gata mer i det hele tatt. De må stues vekk i heimen og gå med burka etter solnedgang, sammen med en mannlig slektning. 3
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2010 #195 Skrevet 30. november 2010 (endret) åh, så det er å herje i taxikø som gjør at man er muslim!! Skjønte ikke helt den jeg. Og til deg gjest over; ja, dere virker VELDIG mye mer fleksible!! Det er INGEN av oss muslim-NØYTRALE som ikke sier at det finnes kriminelle utlendinger, HVOR leser du at vi har skrevet det? Kan du vær så snill å sitere det, for jeg tror ingen av de du kaller fanatiske her er i noen som helst grad fanatisk FOR voldelige, uansett opphav. Jeg har spurt ett spørsmål, og endelig fått svar, etter å ha blitt angrepet for å spurt om det, hvordan SER man at noen er muslim, nå har jeg fått svaret; man oppfører seg bajas og slår andre!! spesiellt kvinner. Så neste gang jeg ser en eller annen, totalt uavhengig av etnisitet og farge, som begynner å krangle eller slåss i taxikø, så er det like greit å bare rope "ha deg hjæm, din jævla musslim!!" For alle som er rabiate på byen er jo muslimer. Det var den delen jeg ikke hadde fått med meg skjønner dere. Det er da du som driver og gnåler om både hudfarge og det at han MÅTTE være muslim. Jeg har aldri sagt noe om at han ER det eller det. Men jeg synes det er rart at du ikke reagerer engang på folk som forsøker å rive en kvinne ut av en taxi...Skal jeg si at det helt sikkert ikke var en muslim når JEG personlig tror at det var det?? Hvorfor er det så livsviktig at jeg ikke kritiserer de? Betyr det da at jeg mener at alle muslimer er slik? Eller er det noe du da illegger meg av meninger? Og jeg kan vel også hevde at jeg er mere oppegående enn deg om jeg personlig synes det. Endret 2. desember 2010 av Iah
sebastianen Skrevet 30. november 2010 #196 Skrevet 30. november 2010 og DER er vi inne på hva jeg tror dere tenker ja!! Dere har sett bilder av svarte, rasende menn (som ER muslimer, sagt og skreket, av dem selv), som brenner andre lands flagg og som gjør at DE viser hvordan de oppfører seg. og derfor skal alle andre svarte/kulørte svi, og de kan bare takke seg selv faktisk!!! Også SER dere ikke hvor feil det blir engang. Det hjelper fint lite å jabbe ivei om at "jeg snakker med svarte jeg altså", når man ikke TAR INN noe!! Og til gjest som ikke fatter hva jeg snakker om når jeg sier du tråkker på andre for å gjøre deg selv stor: Når du må komme med tåpelige kommentarer om at du er mer oppegående en en debattant du er uenig med, for å heve deg selv i debatten, viser du ikke så veldig at du er så oppegående. Jeg har ikke prøvd å svartmale deg, jeg har spurt deg ett helt seriøst spørsmål, HVORDAN SER DU HVILKE SOM ER MUSLIMER OG HVILKE SOM IKKE ER DET?? Du som er så forbaska oppegående må da klare å svare på ett enkelt spørsmål og opplyse sånne dumme mennesker som meg? Og nei, ikke alle svarte er muslimer, og ikke alle pakistanere er muslimer, ikke alle muslimer er svarte (faktisk er en relativt stor del muslimer, IKKE svarte!!), og det er kun en brøkdel, spesielt av de muslimene vi har her i norge, som faktisk er slik de du ser på bilder rasende og brennende av flagg. så hvorfor skal du dømme mange millioner mennesker for noe de ikke gjør, fordi du har "sett bilde av dem"... eller.. det var ikke dem, det var noen som liknet, og da er det det samme. å angripe muslimer er liten vits . men å angripe Islam bør vi gjøre så lenge Islams verdier er så fjernt fra våre egne verdier (ja nå snakker jeg om mine verdier ) Dersom noen muslimer ikke takler at vi angriper Islam så får vi bruke landets lover til å straffe de muslimene det er snakk om . Må forresten minne om at debattens utgangspunkt var puber og restauranter . Der mener jeg fortsatt at det er opp til eier hvem vedkommende slipper inn .
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2010 #197 Skrevet 1. desember 2010 Svarte er radikalt mer kriminelle enn hvite. I USA utgjør svarte omtrent 13% av befolkningen, men 50% av alle som blir arrestert for overfall og drap og 67% av alle som blir arrestert for ran, er svarte. Påstanden om at dette skyldes rasisme fra politiets side, holder ikke, fordi ofrene for forbrytelsene (de som overlever), rapporterer at gjerningsmannen var svart i 50% av tilfellene. Svarte utgjør også en stor andel av de som blir arrestert for ikke-voldelige forbrytelser. Ca 33% av de som er arrestert for bedrageri, forfalskning og tyveri, og ca 25% av de som er arrestert for underslag, er svarte. Det er det samme med kvinner. I en amerikansk undersøkelse viste det seg at 75% av kvinnelige arresterte var svarte. Bare 13% var hvite. Dette til tross for at hvite utgjør 65% av befolkningen, og svarte utgjør 13%. Det samme mønsteret finner vi i andre land. I London, England, utgjør svarte 13% av befolkningen, men står for 50% av kriminaliteten. En regjeringskommisjon i Ontario, Canada, rapporterte i 1996 at svarte hadde fem ganger større sannsynlighet for å bli fengslet enn hvite. Fra Interpol Yearbooks kan vi se at dette mønsteret er globalt. Hyppigheten av mord, voldtekt, og alvorlige overgrep var fire ganger høyere i Afrika og Karibiske land enn i land som er overveiende hvite. 1993-1996 Interpol Yearbooks viser at voldelig kriminalitet per 100.000 innbyggere var 42 for Europeere og 149 for afrikanere. Kilde: Race, Evolution and Behaviour av Phillippe Rushton.
Gjest sweetie Skrevet 1. desember 2010 #198 Skrevet 1. desember 2010 Alle syntes sikkert det er helt grei at det mest brukte navnet på nyfødte barn i Oslo er Mohammed. Sier litt om hva vi har å se frem til. 1
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2010 #199 Skrevet 1. desember 2010 Forsvarer muslimer, hvor har jeg gjort det i min diskusjon med deg? JEg har spurt deg ett ganske enkelt spørsmål, som du blir supersur for at jeg stiller deg, og begynner å plassere deg selv som mer oppegående, jeg er tåpelig, lavmål etc etc, KUN spurt deg om hvordan du kan se at noen "antagelig" er muslim jeg. Noe du rett og slett ikke KAN svare på, og det er DET du blir sint for. at du trenger å gjøre meg til store styggeslem fordi du sa noe som du ikke klarer å backe opp ved spørsmål er jo i utgangspunktet ditt problem, jeg synes bare det er litt komisk. Jeg skjønner fremdeles ikke poenget ditt? Vet du hva han var?? Man kan anta og tro det meste om de fleste. Mener du at man MÅ vite alt om andre før man kan si noe?? Om jeg synes han så ut som en muslim så synes jeg det! Hvorfor?? Fordi i MINE øyne har alle muslimer blått hår og det hadde han. Om det ikke stemmer med ditt syn så er ikke det mitt problem.
aline Skrevet 1. desember 2010 #200 Skrevet 1. desember 2010 Jeg skjønner fremdeles ikke poenget ditt? Vet du hva han var?? Man kan anta og tro det meste om de fleste. Mener du at man MÅ vite alt om andre før man kan si noe?? Om jeg synes han så ut som en muslim så synes jeg det! Hvorfor?? Fordi i MINE øyne har alle muslimer blått hår og det hadde han. Om det ikke stemmer med ditt syn så er ikke det mitt problem. har ikke sagt noe om mitt syn jeg, synes bare at når noen sier "han var sikkert muslim",så regner jeg med at de har en grunn til det, enten fordommer eller kunnskap. At du bare kaster rundt deg med slike ting,eller har noe du ser på som muslimsk uten at du vil si hva det er, så er det fremdeles din greie. som jeg har sagt til deg fra starten, jeg kjenner mange muslimer og jeg kjenner mange svarte, og jeg er altså så håpløs at jeg ikke klarer å SE noe ved de forskjellige som forteller meg hvem som er muslim og hvem som ikke er det. Derfor synes jeg det er interessant å høre hva andre som altså ser slike ting, hva er det du ser som egj ikke ser. emn jeg er fryktelig slem som spør sånne spørsmål, skjønner jo det. Ekkelt å måtte følge opp utsagn man egentlig bare slang ut?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå