Gå til innhold

Voldelige utlendinger

Fremhevede innlegg

Skrevet

At det var???

Tror du skal lese mye mer teori og skaffe deg litt praksis også før du kan delta i denne type diskusjoner. :hakeslepp:

Grunnen er jo åpenbar. Æreskulturen som råder i disse landene hvor innvandrerne kommer fra betyr at man skal gjøre seg fryktet og slå tilbake med hensynsløs vold overfor bagateller. Hvis ikke, så risikerer man å bli ansett som svak og som dermed kan utnyttes siden statsmakten er svak eller ikke-eksisterende i disse underutviklede landene de kommer fra. For mange hundre år siden var også æreskulturen rådende i Norge og voldsnivået et helt annet.

Dette er så opplagt at man må leve under en stein for ikke å ha forstått dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå handler vel denne tråden strengt tatt ikke om voldtekter , men jeg syntes egentlig man burde benytte fremmedfrykt og rasistiske holdninger som en mulighet til å stramme inn holdningene til den andre typen voldtekter ; den som etniske nordmenn står for brorparten av , og som kanskje kan sorteres under navnet "daterape" .

"daterape" er vel egentlig såpass akseptert idag , både i det offentlige og forøvrig , at de fleste som utsettes for dette velger å holde kjeft å ta de smertelige følgene selv istedet for å anmelde saken for ikke bli trodd av rettsapparatet eller bli beskyldt for å vært skyld i det selv fordi de har har vært på feil sted til feil tid , hatt på seg feil tøy , drukket for mange øl etc etc etc .

Gjør man det til et innvandrerproblem blir problemet større av seg selv og man får kanskje gjort noe med deT?

Endret av mousepad
  • Liker 1
Skrevet

Det var jo fryktelig god forskning det var basert på. Slossing på byen, og medias behov for å gjør det verre enn det oppleves for oss som faktisk er på byen, har alltid vært der. Toffen, hvis 80-90% av bråket du opplever på byen startes av utledninger så må du frekventere helt andre steder enn jeg. Noe forteller meg at du, som sos rasisme og tante Olga, er nok en person som har ræva lite erfaring fra byen, men likevel skal uttale seg.

For all del, det skjer gnisninger hvis du får en haug med halvgamle pirattaxisjåfører, etniske nordmenn og få damer å velge mellom i lokalet, men det forårsakes ikke bare av sjåførene.

Vakta kommer bare med en dårlig unnskyldning. Sannheten er, som en annen nevner, at du mister oss pengesterke nordmenn hvis utestedet får rykte på seg for å være et utlendingssted. Vi drar ikke ut for å å lære om andre kulturer. Vi drar ut for å treffe folk som oss selv. Hvite eller svarte, samme faen, men henger det en gjeng med eldre utlendinger der med nittitallsdresser så mister du først jenter og så nordmenn som legger igjen penger i baren.

Grunnen er selvsagt at nordmenn er de som tillater kvinnene sine å gå ut på byen og de som drikker alkohol. Uten kvinner og alkohol så er det ikke noe uteliv i Oslo. Så hva er det utlendinger klager over? Det er jo nordmenn som holder oppe hele utelivet. Dersom nordmenn hadde hatt samme holdninger som utlendingene så hadde utelivet i Oslo vært ikke-eksisterende.

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt er det ekstremt risikofullt for en person ansatt av staten i et så utsatt område som Oslo Sentrum å gå i mot det politisk korrekte hegemoniet. Kvinnen som gikk ut med tall fra politiet er det verre å sette på plass. Dersom politiet ikke fører statistikk over slik man gjør med voldtektene så vil behandlingen av politibetjenten være nådeløs fra media og politikere som håndhever det politisk korrekte hegemoniet i Norge.

Politiet i Oslo fører ganske detaljert statistikk over forskjellige forbrytelsestyper , også inndelt etter vestlige , ikke- vestlige og etnisk norske gjerningsmenn . Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg har sett disse statistikkene selv .

I det forrige innlegget ditt fikk du vel også frem at du mente at informasjon som ikke bekreftet alle dine fordommer mot innvandrere , måtte være manipulert på en eller annen måte og at politimannen egentlig løy .

Jeg deler bare ikke denne oppfatningen med deg :) .

Skrevet

Nå handler vel denne tråden strengt tatt ikke om voldtekter , men jeg syntes egentlig man burde benytte fremmedfrykt og rasistiske holdninger som en mulighet til å stramme inn holdningene til den andre typen voldtekter ; den som etniske nordmenn står for brorparten av , og som kanskje kan sorteres under navnet "daterape" .

"daterape" er vel egentlig såpass akseptert idag , både i det offentlige og forøvrig , at de fleste som utsettes for dette velger å holde kjeft å ta de smertelige følgene selv istedet for å anmelde saken for ikke bli trodd av rettsapparatet eller bli beskyldt for å vært skyld i det selv fordi de har har vært på feil sted til feil tid , hatt på seg feil tøy , drukket for mange øl etc etc etc .

Gjør man det til et innvandrerproblem blir problemet større av seg selv og man får kanskje gjort noe med deT?

Hva får deg til å tro at nordmenn står for flest "daterapes" som du kaller det? Norske menns holdninger til kvinner er selvsagt et helt annet i dag enn for 100 år siden. Hvordan kan man da påstå at nordmenn er like ille som muslimer når det gjelder voldtekter? Da sier man jo i praksis at kvinnesyn ikke har noe å si for om man begår voldtekter eller ikke, og at 50 år med kvinnekamp ikke har ført til noen forbedring for kvinner når det gjelder voldtekter.

• Liker 1
Skrevet

Politiet i Oslo fører ganske detaljert statistikk over forskjellige forbrytelsestyper , også inndelt etter vestlige , ikke- vestlige og etnisk norske gjerningsmenn . Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg har sett disse statistikkene selv .

I det forrige innlegget ditt fikk du vel også frem at du mente at informasjon som ikke bekreftet alle dine fordommer mot innvandrere , måtte være manipulert på en eller annen måte og at politimannen egentlig løy .

Jeg deler bare ikke denne oppfatningen med deg :) .

Ja, når det kommer frem at 30% av alle innsatte i norske fengsler er muslimer, selvom de bare utgjør 2% av befolkningen (http://www.dagsavisen.no/innenriks/article384217.ece) så er det selvsagt veldig fordomsfullt av meg å tro at politimannen kun farer med politisk korrekt vås.

• Liker 2
Skrevet

asså norges antirasistiske kampanje mangler, akkurat som innvandringen, sidestykke i historien. i tjue år har man lært "sannheter" om rasisme som hviler på ganske tvilsomt grunnlag forskningsmessig. syns også mye syns å være festet i såkalte venstreradikales verdigrunnlag med hvit skyld og kolonitid som underbygning. forestillingen om "den andre" som offer og noble savage er faktisk mer rasistisk/orientalistisk enn det er å reagere menneskelig på kulturforskjeller etc. i tillegg har antirasismen gått så langt at den nærmer seg selvutslettende og rasistiske holdninger mot seg selv og sin egen bakgrunn/kultur.

jeg syns på en måte det er riktig så søtt med norske antirasister, da mange av ytringene deres speiler et parallellt samfunn aka paradis som ikke henger sammen med virkeligheten, og det at voksne mennesker over atten år tenker sånn syns jeg er veldig søtt. på den annen side blir jeg GAL av pk mennesker som fornekter fakta om kulturelle forskjeller, kriminalstatistikk, og er totalt kulturrelativister. sverige er et skrekkeksempel i så måte hvor paradisforestillingen er eneste lovlige ytring, mens atskillig hardere realiteter preger f.eks malmø, helsingborg etc. i sverige har man ikke lov å registrere etnisitet på kriminalstatistikk f.eks.

• Liker 1
Skrevet

Hva får deg til å tro at nordmenn står for flest "daterapes" som du kaller det? Norske menns holdninger til kvinner er selvsagt et helt annet i dag enn for 100 år siden. Hvordan kan man da påstå at nordmenn er like ille som muslimer når det gjelder voldtekter? Da sier man jo i praksis at kvinnesyn ikke har noe å si for om man begår voldtekter eller ikke, og at 50 år med kvinnekamp ikke har ført til noen forbedring for kvinner når det gjelder voldtekter.

Nå ser ikke jeg på dette som noen konkurranse om hvem som er best eller dårligst i voldtekt , men jeg bare tror at man kan benytte dette som en mulighet til å få skjerpet de slappe holdningene mot daterapes som finnes hos alt for mange idag .

Skrevet

Muslimske land er stort sett tredjerangs nasjoner, de får ikke til særlig mye sett i forhold til vesten og USA. Dette skyldes antakelig at de ikke har klart å frigjøre seg fra Koranen, slik vesten har klart å frigjøre seg fra bibelen. Koranen er fortsatt de muslimske landenes "grunnlov", og prestene bestemmer alt for mye. Når disse nasjonene i praksis stenger 50% av egen befolkning (dvs. alle kvinner) ute fra utdannelse og gode jobber, er det jo ikke særlig håp. Hadde ikke midt-østen hatt mye olje, hadde landene der vært like fortapt som Afrika.

Du er klar over at de fleste f.eks afrikanske land, som idag er muslimske, ikke alltid har vært det? De færreste av disse landene var vel i-land før islam ble vanlig, og forvandlet seg til u-land pga islam. Det er nok mange grunner til å at u-land ikke får til like mye som vesten og USA, grunner som ikke kommer fra koranen.

Mange muslimske land har også hatt "lovene" om straffemetoder og kvinnesyn fra før Islam kom inn i bildet, men har implementert det i sin tolkning av koranen og islam.

Dette er vel kanskje noe av grunnen til at tolkningen av islam er forskjellig fra land til land, og også fra by til by i de forskjellige landene.

Tolkningen av islam i f.eks pakistan vil ses forskjellig fra storbyer en fra små, mer isolerte landsbyer. Antagelig var også kulturen FØR islam forskjellig fra disse storbyen til de mindre småbyene.

Det er helt klart også muslimer som er ansvarlige for å BRUKE troen sin til å forsvare den kulturen de er oppvokst med, også i de landene der kulturen med tildekking og kvinnesyn var klar før islam kom til landet.

Ser du på kulturen og tolkningen av islam og koranen i f.eks Irak i forhold til vest-afrika, så vil du se STORE forskjeller!! Sharia-lover er heller ikke noe som er vanlig i alle muslimske land. Dette kommer ikke av om de er u-land eller ikke, men hvordan deres kultur ER, altså sett bort ifra religionen.

Ja, hva skal vi gjøre med det da?

For det er selvsagt VI som skal gjøre noe med det, ikke sant? Alt som skjer, er vår feil. Det er vi som ikke er flinke nok på integrering, vi skulle gjort det ene eller det andre, da hadde alt blitt bra.

feilslått integreringspolitikk og innvandringspolitikk må VI ta ansvar for.

Det ER ikke så enkelt at man kan ta inn folk fra f.eks krigsherjede land der vold er en del av oppveksten, og tro at når vi er så snille å gi dem en leilighet så blir alt bra og de glemmer alt de er oppvokst med.

Det er ingen som mener det er ok at NOEN voldtar eller er kriminelle, men som det ble sagt før meg, for å faktisk klare å gjøre noe MED problemet, så må man først finne ut hvem som gjør det og hvorfor det skjer. Også må vi slutte å være så naive å tro at bare det å gi folk opphold er nok til å fjerne alle traumer og problemer fra en oppvekst og ett liv vi ikke har noen naturlig grunn til å forstå.

Grunnen er selvsagt at nordmenn er de som tillater kvinnene sine å gå ut på byen og de som drikker alkohol. Uten kvinner og alkohol så er det ikke noe uteliv i Oslo. Så hva er det utlendinger klager over? Det er jo nordmenn som holder oppe hele utelivet. Dersom nordmenn hadde hatt samme holdninger som utlendingene så hadde utelivet i Oslo vært ikke-eksisterende.

Tror du virkelig på selv at det ikke eksisterer uteliv i andre land en vesten?

Har du VÆRT i andre land en vesten?

• Liker 1
Skrevet

Du er klar over at de fleste f.eks afrikanske land, som idag er muslimske, ikke alltid har vært det? De færreste av disse landene var vel i-land før islam ble vanlig, og forvandlet seg til u-land pga islam. Det er nok mange grunner til å at u-land ikke får til like mye som vesten og USA, grunner som ikke kommer fra koranen.

Mange muslimske land har også hatt "lovene" om straffemetoder og kvinnesyn fra før Islam kom inn i bildet, men har implementert det i sin tolkning av koranen og islam.

Dette er vel kanskje noe av grunnen til at tolkningen av islam er forskjellig fra land til land, og også fra by til by i de forskjellige landene.

Tolkningen av islam i f.eks pakistan vil ses forskjellig fra storbyer en fra små, mer isolerte landsbyer. Antagelig var også kulturen FØR islam forskjellig fra disse storbyen til de mindre småbyene.

Det er helt klart også muslimer som er ansvarlige for å BRUKE troen sin til å forsvare den kulturen de er oppvokst med, også i de landene der kulturen med tildekking og kvinnesyn var klar før islam kom til landet.

Ser du på kulturen og tolkningen av islam og koranen i f.eks Irak i forhold til vest-afrika, så vil du se STORE forskjeller!! Sharia-lover er heller ikke noe som er vanlig i alle muslimske land. Dette kommer ikke av om de er u-land eller ikke, men hvordan deres kultur ER, altså sett bort ifra religionen.

feilslått integreringspolitikk og innvandringspolitikk må VI ta ansvar for.

Det ER ikke så enkelt at man kan ta inn folk fra f.eks krigsherjede land der vold er en del av oppveksten, og tro at når vi er så snille å gi dem en leilighet så blir alt bra og de glemmer alt de er oppvokst med.

Det er ingen som mener det er ok at NOEN voldtar eller er kriminelle, men som det ble sagt før meg, for å faktisk klare å gjøre noe MED problemet, så må man først finne ut hvem som gjør det og hvorfor det skjer. Også må vi slutte å være så naive å tro at bare det å gi folk opphold er nok til å fjerne alle traumer og problemer fra en oppvekst og ett liv vi ikke har noen naturlig grunn til å forstå.

Tror du virkelig på selv at det ikke eksisterer uteliv i andre land en vesten?

Har du VÆRT i andre land en vesten?

Da kan vel du forklare hvorfor tamilske flyktninger fra Sri Lanka gjør det så mye bedre i Norge enn innvandrere fra Pakistan som ikke har noe krigstraumer?

• Liker 2
Skrevet

Min teori er: siden veldig mange fra muslimske land (f.eks Pakistan/Irak) må gifte seg med slektninger så blir det jo innavl, og da tror jeg mange blir gærne på mange måter. Om de ikke får masse deformasjoner pga innavl så blir de kanskje voldelige eller får psykiske problemer. Og derfor er det så mange utlendinger som er voldelige. Men gjelder seff ikke de som ikke er muslinger da.

Riktig, det er enormt mye deformasjoner blant pakistanere pga. inngifte. F. eks. er 3% av britiske nyfødte av pakistansk opprinnnelse, men står for 1/3 av deformasjonene. Altså over 10 ganger flere fødselsdefekter enn andre briter.

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article3342040.ece

Så bare ta motkommentarene du får med stor ro. Du har rett.

Fødselsdefekter er bare ytterpunktene av et genetisk dårlig materiale. Det mest skremmende er at intelligenskvotienten blant pakistanere er særdeles lav. I Pakistan er gjennomsnittlig IQ bare 81, mens blant etniske nordmenn er den noe over 100. IQ er sterkt arvelig og vi må anta pakistanere i Norge har omtrent den samme IQ-en som gjennomsnittet i Pakistan.

Er IQ så viktig for et samfunn? Ja, dessverre. Det er ikke slik at det bare blir færre folk som kan løse annengradsligninger. Mye verre er det at kun land med høyt nok gjennomsnittlig IQ-nivå evner å stable et demokrati på bena og holde ro og orden uten et brutalt politi og militærvesen. Er den gjennomsnittlige IQ-en i befolkningen under 90, så viser all erfaring at landet ikke kan bli et demokrati. I stedet vil det som oftest råde kaos, vold og undertrykkelse. Dette kan delvis reguleres av stammelover eller knallhardt militærstyre.

Så når Norge tar inn mange innvandrere fra lav-IQ-land, vil den kollektive evnen til fredelig konfliktløsning avta. Volden vil således spre seg.

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg. Uten at noen kan beskylde meg for rasisme. Det er MANNFOLK som stort sett er voldelige idioter. Her har jeg også en teori: det er fordi noen menn har høyere testosteron-nivå enn andre. Jepp, jeg har lest mye biologi og trukket mine egne konklusjoner.

Igjen har du rett. Testosteronnivået er svært viktig. Imidlertid er det viktigere med det kollektive testosteronnivået enn hvert individs nivå. Når det blir for mange unge menn relativt til den øvrige befolkningen viser erfaring at volden brer seg. Jeg leste nylig at av de 67 landene med flest unge mennesker (stort sett arabiske og afrikanske land), var det krig eller alvorlige voldsbølger i 60 av dem.

Når middelaldrende nordmenn fabulerer om at man importerer ikke-vestlige innvandrere for at man skal ha noen til å hjelpe seg på ens gamle dager, tar de skammelig feil. Unge friske testoteronfylte menn vil ikke tørke rumper. De vil heller - i beste Muhammed-stil - plyndre med vold og brutalitet.

Men så lenge de unge innvandrermennene ikke er mange nok til å bedrive plyndring og brutalitet i stor skala, gjør de det der de kan: på byen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fødselsdefekter er bare ytterpunktene av et genetisk dårlig materiale. Det mest skremmende er at intelligenskvotienten blant pakistanere er særdeles lav. I Pakistan er gjennomsnittlig IQ bare 81, mens blant etniske nordmenn er den noe over 100. IQ er sterkt arvelig og vi må anta pakistanere i Norge har omtrent den samme IQ-en som gjennomsnittet i Pakistan.

I fagmiljøer er det en kjensgjerning at man ikke kan sammenlikne slikt på tvers av kulturer og årsaken er fordi at det ikke finnes kulturuavhengige intelligenstester . Dvs at hvordan man gjør det på slike tester , vil være påvirket av den kulturen man tilhører .

En som er oppvokst i Norge og er etisk norsk og hele den pakka der , vil ha en ulempe hvis h*n måtte ta en intelligens test i Pakistan kontra i Norge og vica versa for en Pakistaner som er oppvokst i Pakistan , men som skal ta en test laget for Nordmenn .

Det er ikke mulig å lage kultur uavhengige intelligens tester og de kan derfor ikke brukes til sammenlikninger MELLOM grupper , kun internt i samme gruppe som eksisterer innenfor de samme rammer .

Hva intelligens egentlig er og hvilken betydning det har er et annet spørsmål .

Endret av mousepad
Skrevet

(For du lever vel ikke i den villfarelsen at du tror voldtekt er tillatt i Islam?)

..jeg er ikke gjesten over her. Men du har helt rett. Voldtekt er jo ikke tillatt i islam. Det er nettopp derfor voldtatte kvinner får skikkelig straff i mange islamske land.. !

Eh..

• Liker 3
Skrevet

Igjen har du rett. Testosteronnivået er svært viktig. Imidlertid er det viktigere med det kollektive testosteronnivået enn hvert individs nivå. Når det blir for mange unge menn relativt til den øvrige befolkningen viser erfaring at volden brer seg.

Ja , kanskje du har rett og at alle menn er demoner som bør lenkes fast fordi de styres av sitt Testosteron nivå :ironi: .

Skrevet

I fagmiljøer er det en kjensgjerning at man ikke kan sammenlikne slikt på tvers av kulturer og årsaken er fordi at det ikke finnes kulturavhengige intelligenstester . Dvs at hvordan man gjør det på slike tester , vil være påvirket av den kulturen man tilhører .

En som er oppvokst i Norge og er etisk norsk og hele den pakka der , vil ha en ulempe hvis h*n måtte ta en intelligens test i Pakistan kontra i Norge og vica versa for en Pakistaner som er oppvokst i Pakistan , men som skal ta en test laget for Nordmenn .

Det er ikke mulig å lage kultur uavhengige intelligens tester og de kan derfor ikke brukes til sammenlikninger MELLOM grupper , kun internt i samme gruppe som eksisterer innenfor de samme rammer .

Hva intelligens egentlig er og hvilken betydning det har er et annet spørsmål .

Helt feil. IQ kan måles fra svært lav alder og er sterkt genetisk betinget. Man kan ikke lære opp et barn med lav IQ til å få høy IQ som voksen. Noe miljøbetinget er det, men ikke mye.

Pakistanere som kommer til Norge vil ikke ha vesentlig høyere IQ enn pakistanere i Pakistan. Ei heller deres avkom.

Grovt sett kan vi si dess lavere IQ dess mer vold. Det er ingen utvei. Venstresiden kan hyle og skrike om alle kulturer er like gode og at bare innvandrerne får mer penger så vil de bli smartere. Beklager. Gensammensetningen i Norge er på vei nedover. Og det kan ikke endres over budsjettet, ved trusler eller ved å rope rasist.

Etniske nordmenn gjør rett i å flytte vekk fra de voldelige lav-IQ-områdene. Det er den eneste overlevelsesstrategien.

Skrevet

Tråden er ryddet.

Kråkesaks.

• Liker 1
Skrevet

Helt feil. IQ kan måles fra svært lav alder og er sterkt genetisk betinget. Man kan ikke lære opp et barn med lav IQ til å få høy IQ som voksen. Noe miljøbetinget er det, men ikke mye.

Jeg orker ikke her og nå å forklare deg hva arvelighet egentlig er for noe , men du misforstår dessverre begrepet slik som veldig mange ofte gjør .

Det er mulig jeg kommer tilbake senere og forklarer det for deg .

Iallefall :

1) Intelligens målt før 4 års alderen har en korrelasjons koeffisient på bare 0.17 opp til barneskolen , dvs at man ikke kan lage reliable mål på dette før denne alderen .

Så intelligens kan nok måles fra lav alder , men den vil vise svært lav kontinuitet med senere års målinger .

(Korrelasjon på 1 og minus 1 betyr perfekt sammenheng , mens jo nærmere 0 du kommer jo mindre sammenheng er det )

2) Intelligens er sterkt genetisk betinget , men ikke på den måten du tror .

3) Intelligens sies å ha et slingringmonn på 10-15 poeng , dvs det er ikke en statisk egenskap ved feks deg og du bør ikke forvente å få det samme resultatet fra test til test .

Ellers syntes jeg du burde slutte å finne informasjonen din på sider ala Vigrid ol , men heller holde deg til mer seriøse kilder .

Skrevet

Igjen har du rett. Testosteronnivået er svært viktig. Imidlertid er det viktigere med det kollektive testosteronnivået enn hvert individs nivå. Når det blir for mange unge menn relativt til den øvrige befolkningen viser erfaring at volden brer seg. Jeg leste nylig at av de 67 landene med flest unge mennesker (stort sett arabiske og afrikanske land), var det krig eller alvorlige voldsbølger i 60 av dem.

Akkurat det der kan det faktisk være noe sant i. Unge menn har dårligere impulskontroll, enn eldre (det gjenspeiles bl.annet i den forholdsvis høye bilforsikringspremien unge menn må betale - uansett etnisitet) Tar man med faktorene antall (mange skakk-kjørte land har ofte store barnekull), forstokkede religiøse regler (jentebarn holdes innendørs, eller pakkes inn, guttebarn har absolutt ingen regler), og statlig vanstyre, så har du en særdeles dårlig miks.

Det er ikke til å forundres over at menn som vokser opp i slike kulturer, får problemer med å integrere seg når de kommer hit til landet.

Ordet integrering har egentlig en interessant nylig historie. Opprinnelig betydde det vel noe sånt som "å fungere så bra som mulig i det samfunnet man kommer til". Idag betyr det som regel "bli medlem i paralellsamfunnet". Ordet har med andre ord blitt totalt innholdsløst, omtrent som ordene fremmedfrykt og rasisme..

Hilsen AnonymBruker nr2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...