Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Jeg er også helt utrolig trøtt for tiden, kunne sikkert sovet halve døgnet. Slitsomt når man MÅ opp for å gå på jobb. Håper det går bedre etterhvert, og gratulerer med 11 uker i morgen! Snart kan dere fortelle det til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagene går og det nærmer seg med stormskritt første svangerskapskontroll. Prøver å lese meg opp på hva som skjer og hvilke prøver som blir tatt og ikke minst skrive ned spørsmål til legen.

Så langt har jeg to: jerntabletter (vært plaget med lavt jernnivå i mange år, og endelig i sommer var det kommet over minimums grensa, men sluttet å ta jern etter å ha lest at det ikke var så lurt når man gravid) og influensavaksine (bør den taes eller ikke?).

Ellers så gikk strikkepinnene varme i helga. Begynte på en ulldres i str 1 år i litt tykkere garn (Eskimo) og det gikk så fort fremover. I går kveld var det bare halskanten på bakstykket, montering og hetta.

Den blir så fin - også ser den så god og varm ut! og blir perfekt til vinteren både i bilen og i vogna.

Søndag var vi forøvrig i svømmehallen igjen - rett og slett deilig og avslappende med et par hunder meter i bassenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese hos noen som har kommet så langt (syns jeg da :gjeiper: ) Koslig å strikke til babyen, nydelige små ting du har lagd allerede :rødme:

Spennende med første svangerskapskontroll, det er sikkert lurt å skrive opp ting man lurer på ja! Ang. svineinfluensa, så mener jeg å ha lest at den er så og si borte nå :klø: Så vidt jeg vet er det ikke vanlig å ta den lenger, men som du sier er det lurt å spørre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt med jern? Jeg fikk beskjed av min lege at jeg kunne begynne å ta jern hvis jeg ville! :klø:

Det irriterer meg at alt virker så tilfeldig når det kommer til hva slags råd man får av forskjellige leger.. Men det er vel fordi det ikke finnes klare svar bestandig. Uansett lurt å skrive ned spørsmålene du har! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jerntabletter skal på min spørre-legen-liste også! Takk! ;)

Helt enig med *lilly*, det er koselig å lese om noen som ligger litt foran meg i løypa, da vet jeg liksom litt mer om hva som venter meg. Jeg lengter etter å strikke til babyen vår, men sitter med masse julegaver nå som jeg gjerne vil ha ferdig først. SÅ skal mine pinner gå varme også! :ler:

Svømming er helt herlig, jeg skal i svømmehallen med en (gravid!) venninne i ettermiddag. Vi pleier å svømme 1000 meter, det er en skikkelig god økt!

Kos deg med den voksende magen da, håper trøttheten din forsvinner snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en dag igjen nå... 12 uker og legebesøk imorgen!

Vi har ca 3 pc'r hjemme og jeg bruker de litt om hverandre og har da bedt KG huske passordet mitt så jeg slipper logge meg inn hver gang jeg er innom forumet. I går så hadde da mannen funnet dagboka mi her inne ved å klikke seg inn i historikken på store pc'n på kontoret.

Og i morges fortalte han at han hadde felt en tåre når han leste. Søte rare mannen min!

Kan se ut som det blir litt alene hjemme uker igjen nå... Mannen må visst ut på ny Norge rundt turné med jobben. Liker det ikke... men jobb er jobb. Er mulighet for at jeg kan møte han i Bergen en helg - og det er jo ikke det dummeste. Men vi får en utfordring med hunden på 40 kilo som krever lang tur hver dag. Som drar litt i båndet og som rett og slett krever sitt. Heldigvis bor ikke mine foreldre så langt unna og de passer gjerne voffen, men liker på en måte å klare meg selv - men nå må jeg vel bare innse at det ikke går og heller be om assitanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Nå har jeg lest meg gjennom dagboken din :)

Gratulerer med en liten spire i magen. Blir nok deilig når trettheten begynner å gi seg... der begynte energien å komme tilbake ved rundt uke 14. Det var utrolig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen! Og på forhånd gratulerer med 12 uker! :hoppe: Den magiske grensa er nådd :smilbla:

Er du kvitt kvalmen ennå, forresten? Lurer sånn på hvor lenge den skal vare... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker ja!

YUHU!

:duskedame:

Skal til legen kl 9. Kjenner jeg både gruer og gleder meg litt... Er vel helt normalt.

Jeg er kvitt den værste kvalmen. Nå kan jeg bli kvalm bare av enkelte lukter (steking av kjøtt og blåbær yoghurt/melk f.eks), eller hvis jeg reiser meg for fort fra sofaen osv.

Gleder meg til trøttheten slipper taket jeg... slitsomt å konstant være trøtt. Men i morgen kveld skal jeg trosse trøtta og delta på fest med jobben. Hele 115 har meldt seg på, så da blir det hæla i taket og tenna i tapeten. *knis* Selv regner jeg med å trekke meg stille og tilbake etter middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk bra hos legen. Ble stukket i armen (blodprøver) og urin ble testet for sukker og eggehvite (negativ). Blodtrykket ble målt, og helsekortet ble fylt ut med de detaljene som vi kunne fylle ut. Legen min mente det var for tidlig med hjertelydmåling nå - så det skal vi ta neste gang. Vi har jo tross alt hørt hjertet på UL i uke 8 så syns ikke det gjorde noe å ikke få høre det nå.

Jeg spurte om influensavaksine, og det kommer visst en ny bølge med svineinfluensa i vinter så legen anbefalte meg å ta den når jeg kom i andre trimester.

Glemte å spørre om det med jern, men siden de måler jernnivået så får jeg vel beskjed om å begynne å ta det igjen ved neste kontroll. Så venter med det til da.

Skal tilbake til legen om 6 uker - og da er vi i slutten av november! Fy som tiden flyr egentlig! (selv om man teller dager/uker)

Nå gleder jeg meg til UL neste uke, i forbindelse med den studien jeg har meldt meg på som deltager. Blir gøy å se mini på skjermen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! :hoppe: Jeg lurer på hvordan det er på den studien, jeg. Skal ikke før i november, så du må holde meg oppdatert. Veldig greit å få en ekstra UL da :) Og du er jo kjempeheldig som allerede har fått sett spiren din! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk bra hos legen! :)

... jeg visste ikke at man kunne ha eggehvite i urinen så tidlig jeg, trodde det var seinere i svangerskapet. Skjønner at jeg må lese meg opp litt! ;) Og så må jeg skrive ned influensavaksine på min spørreliste også, så kjekt å ha deg som ligger akkurat litt foran i løypa! :ler:

Håper du får en knallkjekk helg og koser deg på fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei.

Legger igjen min første hilsen her til deg. Ser ut i fra notatene at du ikke lenger er en "prøver", men har en liten en i magen. :jepp: Så morro!!! Gratulerer så mye! Håper at formen holder seg og at alt går bra. Kommer til å følge med. Kjempe spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til fastlegen min. Da jeg var der fortalte han jo at jeg kunne godt gå til jordmor også om jeg ønsket det - men at jeg ville nok ikke bli prioritert siden jeg er ressursterk (fast jobb, er gift og i fin form). Men lurer litt på å ta en samtale med jordmor etterhvert for det.

På fredag var jeg på fest med jobben. Punchen som blir servert blir laget med ren etanol (altså ren 96%) som er selvprodusert her på jobben. Så alt lå til rette for en hæla-i-taket fest. Holdt meg selvsalgt til det alkoholfrie alternativet og gikk hjem etter middagen og det offisielle programmet. Men var gøy å være med!

Lørdag var det Toilldag her i byen, så da var vi på en liten bytur, ikke det at vi skulle ha så mye, men det er litt gøy å titte, og se på folket som står i kø for å kjøpe noe superbillig de sikkert ikke har bruk for likevel.

Vi kunne gjort noen kupp på blant annet reima-dress til knøttet - men det er litt tidlig å kjøpe sånt utstyr da. Men det er vel Toilldag igjen på våren og da skal vi nok være tidligere ute om det er mye barneting på tilbud.

Leverte hunden til mamma og pappa i går, og mannen dro på jobb-turné i morges. Tror vi begge satte rekord i sove dårlig i natt, og det kjennes nå!

Tror dette blir en laaaaaang dag på jobb - håper bare det skjer litt i løpet av dagen så man ikke blir fristet til å sove i tastaturet.

Gleder meg masse til fredag! Da skal jeg se mini på skjermen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Det blir spennende til fredag ja :) Kanskje det blir mer realistisk når man kan se det lille knøttet :)

Håper uka di blir fin uten hund og mann -litt alene tid kan være godt det oxo. Du må nyte den tiden mens du kan nå!

Og til slutt: Gratulerer med vel overståtte 12 uker :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...