Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Gratulerer!! Det gikk raskt :strix:

Gikk over all forvetning!

Vi hadde begge sett for oss en laaaaaang høst med prøving, prøver i lange baner, homoner hit og dit og masse psykiske utfordringer!

Vi hopper opp og ned av glede - og vurderer å legge inn Lotto kuppongen til helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!!1 :kgbaby: Måtte innom å hilse på deg. :) Så fint at dere slipper på Medicus da... Trist for meg å ikke få følge da :skravle:

Håper vi å slipper, hehe....

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!1 :kgbaby: Måtte innom å hilse på deg. :) Så fint at dere slipper på Medicus da... Trist for meg å ikke få følge da :skravle:

Håper vi å slipper, hehe....

Lykke til videre :)

Takk for det boobla! :klem:

Skal på medicus den 17. på tidlig ultralyd - for å sjekke at alt er i orden.

Skal støtte deg underveis for det jeg! Og krysse fingrene for at det klaffer for dere også før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at alt er i orden :) Dette går nok bra!

takk for støtten, setter pris på det. Hadde vært arti med en bolle i ovnen før jul :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med deg, går du fremdeles rundt i en lykkeboble?? ;) Og har det kommet noen flere symptomer hos deg??

Tenk så stas at dere lyktes så fort, det er jeg imponert over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken ble snudd litt på søndagen. :tristbla:

Fikk en liten blødning. Bare så vidt det var blod på papiret da jeg tørket meg etter et dobesøk. Og det gikk over til brun utflod til mandagsmorgen - nå er det helt borte.

Så dro til legen i går. Tok en serum-HcG prøve, skal ta en ny imorgen og på fredag skal jeg tilbake til legen. :sukk:

Men har lest at man kan ha blødninger tidlig i svangerskapet, og at det ofte er helt ufarlig. Men godt å sjekke det opp også.

Jeg har også lest at de som gjennomgår en SA ofte mister symptomene og ikke minst at det kommer masse blod. Man er gjerne ikke i tvil om hva som skjer. (Har noen venner som mistet i uke 12, og det var visst et blodsøl uten like - som en kraftig mens)

Jeg er fortsatt dritkvalm (som kommer og går litt), har pupper som er ømme og blitt en del større og tyngre, trøtt :søvn: og løper mer på do enn vanlig. (Kjenner godt at jeg tar av meg Bh'n på kvelden) I tilleg har området rundt brystvortene begynt å skifte farge.

Mannen mener magen har forandret seg litt også - men det mener jeg er bare luft/vann. Kan jo ikke bli synlig så tidlig liksom.

Jeg gruer meg litt til prøveresultatet på fredag... Men gleder meg noe helt vanvittig til UL neste fredag.

Jeg har begynt å strikke på en sparkebukse til huleboeren, litt terapi nå som det er litt usikkerhet! Men trøster meg med at så lenge symptomene fortsatt er der - så er alt bare bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venninner som har blødd endel tidlig i svangerskapet, men som har født helt friske barn til normal tid. En venninne blødde hver eneste dag i ni måneder, men fikk likevel en frisk og fin gutt (med keisersnitt, men det var av andre grunner).

Jeg har også en venninne som blødde litt tidlig, og som mistet. En annen blødde litt de første ukene, og fikk en sønn født 6 uker for tidlig. Det trenger selvfølgelig ikke å henge sammen.

Men aller viktigst: de jeg kjenner som har mistet, forteller alle som du sier at de ikke har vært i tvil om hva som er i ferd med å skje.

Det var leit å høre at du depper litt, men jeg tror jeg er enig med deg i at så lenge symptomene fortsatt er der, så er det ingen ting på gang. Jeg krysser fingrene for at alt er som det skal og at den lille spiren sitter godt fast. Strikking er god terapi, finn deg bare et vanskelig mønster sånn at du slipper å la hjernen tenke så mye...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det går bra, noe jeg er helt sikker på at det gjør! Det er jo veldig mange som blør gjennom svangerskapet, og så lenge det ikke gjør vondt er jeg helt sikker på at du ikke trenger å bekymre deg :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har skjedd litt av hvert her siden jeg var inne sist :hoppe:

Krysser fingrene for at det går bra!!! :tommelopp: Mange som blør litt i starten, trenger ikke bety noe. Da jeg mistet forsvant graviditetstegnene som du sier ganske så fort. Tok et par dager, og jeg følte meg ikke lenger gravid. Var ganske tydelig forskjell!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve 2 ble tatt i dag - så nå venter jeg spent på fredagens legetime.

Kroppen viser tydelig tegn på at den fortsatt er gravid - trøtthet og lyst til å sove (kunne sikkert sovna her på kontoret om jeg lukket øynene og la hodet på bordet i 5 sekunder), kvalme som kommer og går, litt svimmelhet og ikke minst hyppige dobesøk (litt frustrerende når det ikke er så mye som skal ut hver gang..., og til slutt voksende bryst.

Har legetime 9.30 på fredag - så det kommer nok en oppdatering ganske raskt etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Takk for hilsen i boka mi. Ser at du har (litt for) spennende dager foran deg. Lykke til! For å hive meg på alle beroligelsene (hmm... finn-på-ord? :ler: ) så har jeg også ei venninne som blødde en del i begynnelsen av svangerskapet, og det gikk helt fint! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en plass her inne på KG at EL tester slår ut positivt dersom man er gravid. iallfall om man tester når man er noen uker på vei.

Så siden jeg hadde en bunke liggende i skapet som ikke blir brukt nå... Tenkte jeg - ja hvorfor ikke?

Som tenkt - så gjort - og jo da - den var positiv den!

Og fy søren så trøtt jeg har vært i dag!

Syns egentlig jeg bare blir trøttere og trøttere jeg...

er likevel spent på hva legen sier - men har iallfall troa på at alt er bra selv nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Gratulerer med graviditeten! Du ligger bare et par uker etter meg jo! :) Krysser fingrene for at alt er fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Jeg har lagt merke til deg litt her og der i det siste, og måtte bare inn og si hei. Jeg blir helt satt ut av å lese her, for det er så masse likt med deg og meg! For det føste navn og alder, hvis jeg kan "tolke" det ut fra nicket ditt.. Deretter at du ikke var så gira på barn i utgangspunktet på grunn av PCOS. Jeg har PCO selv, men nok ikke syndromet, og ikke insulinresistens. Og så at vi begge ble gravide uten hjelp, på tross av PCO(S)en. Jeg brukte riktignok en del lenger tid enn den, men dog. Og som ikke det var nok, så hadde jeg også en blødning tidlig i mitt svangerskap, som stresset meg veldig. Håper utfallet av dine blodprøver blir det samme som på mine - at alt er bra!!!!! :strix:

Jeg vli gjerne følge med videre her!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...