Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

:hjerte: Følelsen av å gå inn og vite at når man går ut igjen er det med baby på utsida :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slapp ut igjen i dag!

Er omtrent helt umoden nedentil! Legen rakk ikke opp til livmorhalsen en gang :( Han tenkte å tøye litt på den evt sånn at det kanskje hjalp meg i å komme igang av meg selv... Men den gang ei.

Blodtrykket er det samme høye selv på ganske høy dose medisin - så da bestemte han seg for at nå er nok nok - og bestilte time til igangsetting på termin som er nå på torsdag.

Blir mest sannsynlig ballongkateter siden det er så umodent og så gelbehadling. Så får vi se når hun finner på at ut vil ut! Han kunne også fortelle at ballongen satt i et døgn (om den ikke datt ut av seg selv), så gel-behandling i 2 døgn, og om det da var modent nok tok de evt vannet - om ikke så ble det KS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjipt å være umoden. :( Forhåpentligvis går det fort når de først setter deg i gang! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her var det spennende!

Men da skjer det noe denne uka! Bare et par dager til action.. om ikke før! Og umoden blir vel til moden med gode hjelpemidler.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det spennende! :) Modning kan jo gå fort når det først skjer noe da. :) Håper det går fort og greit! Åh.. Får nesten sommerfugler i magen av tanken på fødsel og de første dagene. :rodmer:

Snart i mål! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper lilleknøtt er ute nå, hvis ikke så ønsker jeg deg all mulig styrke på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var på kontroll på mandagen og fikk time til igangsettelse på torsdagen.

Det skjedde såklart ikke noe av seg selv.

Syns jo det var litt rart at legen ikke kjente noe til frøkna når han undersøkte meg siden legen som hadde undersøkt meg uka før kjente hodet stå i bekkenet. Tenkte ikke mer på det der og da...

Torsdag kom og jeg og mannen møtte opp til avtalen kl 9.

Jordmora skulle sette på en CTG registrering på meg og sleit med å finne hjertelyden. Altså vi hørte den, men den var ikke sterk nok til at den slo ut på registreringen. Så hun måtte få en lege til å komme å se med ultralyd hvordan frøkna lå i magen. Han begynte nederst, siden jeg mente hun lå med hodet ned, og ble stille. Der var det ikke noe hode! Han måtte helt oppunder ribbeina mine for å finne hodet! Frøkna som var festet i hodeleie lå nå på tvers inni magen!
Det var da to muligheter; enten prøve vending og riestimulerende sånn at jeg kom i fødsel - eller foreta et KS. Legene og jordmora gikk ut av rommet, og kom inn igjen etter 5 minutter. Det ble keisersnitt - siden jeg har hatt et snitt fra før er sannsynligheten stor for at det ender med hastesnitt når man har en igangsatt fødsel. De var usikre på når det ble, de skulle ringe ned til operasjonsteamet og høre om de hadde kapasitet. Det gikk nye 10 minutter, og vips var transporten til operasjonsstua på plass.

Min kjære rakk knapt å ringe besteforeldrene for å få de til å hente i barnehagen, han avsluttet samtalen da jeg ble trillet ut av undersøkelsesrommet. Så dette gikk fort.

De satte spinalbedøvelse på meg, men den virket ikke - så ble lagt i narkose. Det var aldri noe stress eller fare for liv - det bare skjedde litt fort. Jeg hadde time kl 09, og kl 1124 var frøkna ute.

Igrunnen glad for at det endte slik også - og at jeg slapp ballongkateter og pillekur for å få rier. Var mye piggere etter dette ks'et enn det med storebror. Kjapt opp på beina, og fikk mye skryt av jormødrene på barsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta di! :hoppendeglad: Utrolig rart at hun snudde seg etter at hodet var festet da, trodde ikke det gikk an jeg. Hvordan går det med dere nå da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta på utsiden :hjerte:

Det ble en annen fødsel enn planlagt, men det var godt at det gikk så fint som det gjorde.

Håper dere koser dere maks nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpe meg! Hva sa de da de fant ut at hun hadde snudd seg igjen da? De må vel ha blitt litt overraska? ;)

Gratulerer med jenta! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen overraskede leger på føden ja :)

Takk for gratulasjoner - vi koser oss maks!

Blir rart når mannen skal tilbake på jobb på tirsdag og vi skal starte hverdagen med henting/levering i bhg av storebroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...