Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Legen min har ferie denne uka her - ellers ville jeg nok hatt time denne uka og ikke neste. Jeg får bare holde ut til da. Mannen får bare trå til litt ekstra i helga så går det bra.

Oppfølging får jeg nok ja. Ingen tvil om det. Sånn er legen min grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom boka di også, gratulerer med ny baby i magen! :hoppe: Så dumt at formen ikke er på topp. Sånn er det å produsere et helt nytt menneske, skulle bare mangle at det tar litt på. Håper du får trappet litt ned på jobb og slappet godt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke få legetime hos noen andre da? Det får jeg uten problemer.

Synd det med diabetesen, håper de finner ut av det. Er spent på det med oksygenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert snakke med noen andre - men liker legen min godt og har lyst å snakke med han. Han skal også ha fått resultatene fra sykehuset om de testene - så er greit å vite hva han sier. Gikk kun til han sist jeg var gravid, og kommer til å gjøre det denne gangen også (pluss evt sykehuset for jevnlige kontroller pga diabetesen).

Har kommet meg over værste sjokket nå - og begynner å tenke på hva jeg kan spise og skal i helga legge opp en plan sammen med mannen, med tanke på innkjøp og slikt. Bake knekkebrød skal jeg også begynne med igjen. Nå har jeg dobbel motivasjon til å gjøre noe med kosten. For det første vokser det en baby i magen, og for det andre ønsker jeg å minimere konsekvensene for framtiden. Legger man om over tid så blir det jo en livsstil! Og nå er mannen med på laget også - for om jeg ikke gjør noe så kan det få store konsekvenser for både meg og barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig at du har fått svangerskapsdiabetes. Men kjempebra at mannen er med på laget og støtter deg. Kan tenke meg at det er gull verdt nå :) Håper du har en finfin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danse: 13 uker :danse:

Syns det går sakte fremover jeg...

Men på lørdag kveld lå jeg på sofaen og kjente på herlige små dult i magen! Herlig :rodmer:

Lørdag var en travel dag. Først bytur med litt shopping, besøk på åpen brannstasjon, Forskningstorget, og Bondens Marked. Så hjem å slappe av litt. E var sliten og ville igrunn ikke no' hele dagen, så gjorde godt for oss voksne med litt sofa og ipad tid. Da satt han iallfall stille og holdt munn en liten stund. Så dro vi ut og kjøpte det som trengs for å få malt loftstrappa. Vi har pusset opp der i år, og nå er det ikke mye som gjenstår før vi kan begynne å innrede og flytte kontorsakene/hobbytingene mine opp der. Kontoret per i dag (som ser ut som et lager) skal bli rommet til mini i magen.

I går var det klesvaskedag, brette sammen et lass med klær og vaske 4 maskiner med klær. Tenkte med meg selv at det er kanskje lurt å vaske litt fortløpende iløpet av uka - iallfall når vi blir 4 i huset.

Ellers var vi i svømmebassenget en tur i går. De har sånn ordning der jeg trener at man kan ta med barna gratis og betale 50 kr for medfølgende voksen. E storkoste seg - og han hadde ikke glemt kunstene fra sydenturen i sommer. Han svømmer inn til kanten, klatrer opp og hopper uti igjen. (med svømmering).

Nå gleder jeg meg til fredag til og legetime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj du kjenner dulta tidlig! Heldiggris :danse: Når kjente du det sist du var gravid?

Er så dyrt for bassengbesøk her men har lyst å ta med guttungen etterhvert :) Elsker basseng selv jeg!

Lykke til på fredag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente dulta tidlig sist også. Sånn ca rundt uke 14 da også.

I går kveld da jeg gikk ut fra trening (vanngym) så fikk jeg melding fra en lege på St.Olavs. Jeg skal på UL på mandag i forbindelse med den studien jeg er med på! Først skal de ta å se på minien og så skal de sjekke hjertet mitt. Gleder meg! iallfall til å se minien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ha jeg vært på min første svangerskapskontroll.

Legen var ikke så happy for at jeg hadde vært på privat UL og hadde første time nå i uke 18 ifølge siste mens, som var i mai. Sa det som det var at mens stemmer ikke overens med hvor langt jeg er på vei - men pytt pytt... Får en korrigert termin på UL uansett, som han sender hensvisning til i dag.

Tilstanden ellers - jeg har for høyt blodtrykk. Faktisk så høyt og varierende at jeg må ta en 24-timers måling til uka.

Høydepunktet var at han varmet opp ultralydapparatet og jeg fikk sett lillegull så vidt vinke og ha det bra inni magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå UL i dag og mandag! Heldiggris :danse: Ble litt forvirret nå som du snakker om uke 18, men har ikke lest hele dagboka di ;)

Synd det med blodtrykket, håper at det ikke blir ille :)

God helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb og gleder meg masse til UL kl 15. Mannen skal også være med og gleder seg veldig.

E blir hentet av besteforeldrene i bhg i dag og det blir nok stor stas!

Tenk om de kan se kjønn i dag! Har hørt flere som har vært på UL i uke 14 og sett hva som gjemmer seg i magen! har et lite håp om at kan se det... men om ikke får jeg vente til OUL om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gøy på UL i går.

Mini sprella sånn at det var vanskelig for dama og ta de målingene hun skulle!

Jeg ble også satt fram en dag eller to (avhengig av om hun tok målet på lårbeinet eller skallen)

Hun ville ikke si noe om kjønn da det er såpass tidlig ennå.

Alt så bra ut så langt med både mini og meg (de tok UL av hjertet mitt også både med og uten belastning) - også var blodtrykket mitt plutselig helt normalt i går.

Spent på hvordan 24-timers målingen blir imorgen -torsdag. Gruer meg litt til den kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med sprellebaby :) Går helt sikkert fint på 24-timersmålingen. Og om det slår ut så er det hvertfall mulig å finne årsaken da. Men skjønner at du gruer deg altså :klem: Husker da jeg tok 24-timers EKG. Hjertelegen så med en gang at hjerterytmen ikke var helt, eh, rytmisk men han kunne konstatere like fort med at det ikke var noe skummelt. Satser på det samme eller et bedre resultat på blodtrykket ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24-timers blodtrykksmåling in progress. Anbefales virkelig dersom man ønsker å bli mørbanka i overarma! det er bare to målinger igjen nå før jeg får av meg jævelskapen. Håper bare det viser at blodtrykket er greit no, sånn at jeg slipper medisnering.

Ellers venter jeg på innkalling til OUL i disse dager. Var jo hos legen på fredag og håper han sendte inn henvisningen med en gang og at brevet kommer denne uka. Vi skal reise litt i oktober så er greit å få vite datoen snart så jeg evt får flyttet den til en dag det passer for oss begge dersom det skulle kræsje med at enten jeg eller mannen er bortreist.

Legen min ringte meg også i går ettermiddag, like før kl 18, og sa at han hadde fått svaret på blodprøvene mine. De var fine - men jeg hadde lavt jernlager - noe jeg visste pga de prøvene jeg tok på sykehuset - så nå er jeg igang med å ta jerntabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du ikke se selv hva den måler? Satser på at resultatet er bra ;)

Min fastlege sendte henvisningen elektronisk med en gang så sykehuset sendte ut innkallingen samme dagen, så dagen etter legetimen hadde jeg innkallingen :fnise: Men det er ikke normalt da, også var det uansett 10 uker å vente på selve UL'en. Du har ikke så lenge å vente da ;)

Bra at blodprøvene var fine! :) Bortsett fra jernlagret da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke se selv på måleren nei. Så var litt spent.

Men blodtrykket var fin det. Helt normalt. Og det er jo bra!

Idag har jeg kost meg med turn-baby.

Kjentes ut som han drev å tok salto på salto på salto inni magen min her i sted. En merkelig følelse.

Legen min hadde snakket med ul-gjengen på sykehuset og de skulle sette opp time til meg kjapt og at jeg snart fikk brev i posten. Like spennende å åpne postkassa hver dag nå. Selv om jeg nok ikke får time før mot slutten av mnd så er det greit å ha en dato å forholde seg til.

Neste uke skal vi til svigers fra torsdag til søndag. Jeg har kjøpt støttestrømper og er klar til tur! Blir godt å komme seg bort litt. Håper bare svigermor klarer å skjerpe seg litt og ikke si noe dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at blodtrykket var bra :hoppe:

Aaaaw, artig med en turner i magen! :hjertesmil: Min har det så trangt der inne nå at det er bare dulting og strekking, savner turningen hans ;) Jeg blir og ganske distrahert ennå!

Har du vann i kroppen allerede? Jeg har knøttlite, har ikke kjøpt støttestrømper.

Har du og en litt tullete svigermor? :( Men det går sikkert bra det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...