Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Ser ut som at det blir Aurora som blir navnet til frøkna i magen.

Formen er så som så om dagen. Bekkenet krangler og tålmodigheten får testet seg noen ganger dagen med to-åringen som syns det er gøy å gjøre alt han ikke får lov til!

Var på kurs to dager i Oslo og da fikk jeg melding fra mannen:

Hva pappa sier: Nei, ikke ta krydderet

Det E hører: Ta krydderet og rist alt du orker!

Kan vel sies å være en klassiker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Så koselig at dere har bestemt dere for navn! :)

Hvordan stiller den vordende storebror seg til å skulle få en lillesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bra og bra...

Er nå 40% på jobb, og kjenner at ved neste legekontroll blir det 100% sykmelding.

Jeg har så mye kynnere og vondter at det er slitsomt å være på jobb. Det går bra så lenge jeg sitter stille, men straks jeg reiser meg så er magen som en bowlingball!

den kommende storebror har flyttet ut av sprinkelsenga og over i jr seng og er så stolt! Hjalp så klart ikke at mamman dekorerte den med brannbiler :) Han bryr seg ikke så mye om magen og babyen. så det blir nok et realt sjokk når dagen kommer og lillesøster er her. Men han har noen øyeblikk der han viser at han skjønner at det skjer noe. Vi snakker mye om det her hjemme så har jo et håp om at noe går inn.

Vi brukte jula på å rydde og innrede loftet - slik at vi fikk startet på å innrede barnerommet til frøkna. så nå er det rommet også ryddet og malt og jeg har så vidt startet på innredningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Er innom og hilser på dere andre gravide her inne :)

Så koselig med en lillesøster - og Aurora er nydelig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror blir sikkert søskensjalu, men håper at det ikke blir så ille ;)

Synd at formen blir sånn, men du har ikke kjempe lenge igjen nå :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her var det gitt ikke så lenge igjen til the big event.. ;) men føles kanskje lenge for deg, i og med at du har så mye kynnere osv? Er magen stor og stram?

Aurora er kjempenydelig, liker det veldig godt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra. Etter forholdene iallfall :)

Er nå 100% sykmeldt fram til permisjonen starter.
Gleder meg veldig til å hilse på frøkna nå!

Neste uke skal jeg på vekstestimering med mageboeren og vurdering for evt igangsetting. Jeg har hele svangerskapet hatt høyt blodtrykk og vannet begynner å komme. så både legen og de på sykehuset passer nå på at jeg ikke får svangerskapsforgiftning. Er selv også oppmerksom på evt symtomer. blir spennende å se hva de kommer fram til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du blir godt uvaretatt! :jepp: Håper jo selvsagt du slipper igangsetting, men det er tross alt bedre enn det eventuelle alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Jeg har ikke vært så aktiv her inne ser jeg...

Men jeg har vært innlagt to ganger siden sist.

Første gangen pga at det kjentes ut som om jeg hadde mistet pusten - og det satt et sånn underlig trykk/press i mellomgulvet lenge. Har også hatt høyt blodtrykk hele veien. så lå på sykehuset tre dager til observasjon. Legen som tok imot meg på kvelden forespeilet meg at jeg skulle settes igang den kvelden - men neida. Det var ikke noe grunn til det mente en annen lege dagen etter. SÅ kjekt at de var så enige.

Sist søndag fikk jeg plutselig masse vann i beina og ringer ned på føden og får beskjed om å komme inn en tur. Og blir lagt inn da blodtrykket er høyt. Undertrykket ligger rundt 100, og jeg ligger i faresonen for at det skal utvikles svangerskapsforgiftning. Jeg får medisiner denne gangen, og blodtrykket blir roligere og undertrykket holder seg under 100. Skal tilbake på kontroll nå imorgen. Så er spent på om det har hjulpet med medisiner, eller om det har utviklet seg. Merker ikke noen endring sånn ellers.

Vet uansett at jeg settes igang neste uke om det ikke skjer noe av seg selv - så begynner å se enden nå. Og skal innrømme det blir godt å bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til!! Tenkte på deg her om dagen, at det umulig kunne være lenge igjen av svangerskapet ditt :)

Høres ut som ekle opplevelser med begge innleggelsene, men godt de tar deg på alvor og følger bra opp ihvertfall :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er ekkelt! Men det virker som om du blir tatt godt vare på, det er jo betryggende! Lykke til i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp innleggelse på fredag!
Men blodtrykket hadde steget til tross for medisiner - så doseringen ble økt.
Skal inn på ny kontroll imorgen - og regner igrunn med å bli lagt inn igjen da. Men da slipper jeg neppe ut uten at frøkna er på utsiden av magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...