Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Denne gravitetens merkeligste drøm (til nå) her om natta.

Drømte jeg var på skogtur, var høygravid og fødte mens jeg balanserte på en mur i skogen. Superwoman! Fikk en jente som lå i seteleie.

Med E så drømte jeg jo at jeg fikk gutt en stund før ordinær UL så er svært spent på om det stemmer denne gangen også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Begynner å bli lei kvalmen som kommer og går sånn!

Eneste som hjelper er å spise litt.

10. og 12. september skal jeg inn på helsjekk på St.Olavs. Ene dagen skal de sjekke blodstrøm, sukkerbelastning og div annet. Neste dagen skal jeg ta en test på tredemølle og få grundig sjekk av bekken. Skal være med på en studie denne gangen også. Men nå går det på trening i svangerskapet. Får også en UL eller to ekstra av lille denne gangen også. Gruer meg og gleder meg til all testingen. Er på en måte en slags trygghet på at jeg blir passet på - men samtidig er jeg redd de skal finne noe som ikke er som det skal være med både meg og den lille.

Er ennå 4 uker til jeg skal til legen på kontroll. regner da med å sykmelde meg litt. Mest fordi jeg sliter med å henge med i hverdagen. Når gubben jobber en del overtid og jeg er alene med knekten 80% av hverdagene blir det ikke mye igjen av energi til noe annet enn å ligge på sofaen - og sånn orker jeg ikke ha det! ser for meg en 20% sykmelding til å begynne med sånn at jeg kan gå hjem tidligere 2 dager i uka, og ha noen timer på sofaen før jeg henter E i bhg. Og så evt gå litt tidligere hjem de andre dagene (altså praktisere sommertid igjennom vinteren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at du har dagbok jo :) Bruker mest telefonen, så da ser jeg ikke signaturer.

Spennende å delta på studie da. Hva slags studie var det du deltok i forrige gang? Høres lurt ut å få litt sykemelding ja, man skal jo fungere hjemme også. Spesielt når man har barn fra før av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris som får være med i studie denne gangen også! :jepp: Skulle gjerne hatt en ekstra UL eller to ja! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist var jeg med på en studie som gikk på svangerskapsforgiftning. Jeg var i risikogruppa og fikk 4 ekstra ul. De målte blodstrømmen fra meg til morkaka, sånn at de så om babyen fikk den næringen skulle ha. Jeg endte opp med å få sf da, type akutt over natta. Så kan jo hende jeg blir fulgt opp litt ekstra denne gangen pga det og? Har iallfall noen spørsmål til legen når jeg skal på kontroll i slutten av september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det pga studien at du skal ta en helsesjekk på sykehuset? :)

Leste her om dagen om svangerskapsforgiftning og det stod at om man har hatt det før så er det stor sjanse for å få det igjen :( Så regner med at du vil bli ekstra fulgt opp.

Hvordan er formen nå da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pga studien jeg skal på helsesjekk ja.

Formen er varierende er vel en fin måte å beskrive det på. Kan være helt fin for så å bli møkk-kvalm og det kjennes ut som om alt kommer i retur.

På fredagskaffen før helga så var det små inpakkede troikabiter til 5 av oss 6 som var der. Jeg var kvalm så heiv meg ikke over sjokoladen. De andre syntes synd på meg da jeg ikke fikk, men sa det ikke var så farlig da den mest sannsynlig hadde kommet i retur. Ja - de vet om knøttet i magen :)

Krysser det jeg har for at jeg ikke får SF før sent i svangerskapet, om jeg får det da... men blir nok fulgt opp litt ekstra denne gangen.

Vi gleder oss VELDIG til å bli foreldre igjen da. Tårene sitter løst om dagen. Og livmora er kommet seg opp og kjennes når jeg klemmer på magen. Stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 uker! :hoppe:

Håper du slipper SF helt ;)

Jeg har ikke hatt noe kvalme i svangerskapet men har hatt ca null lyst på sjokolade, til den siste uka, har begynt å like sjokolade igjen, merkelig det der :fnise: Jeg er også i en hormonell periode for tiden, får tårer i øynene av å prøve å se for meg gutten min ;)

Ha en fin ny uke! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når 2 åringen har en dårlig natt - så angrer jeg litt på at vi har laget nr 2...
Hvordan skal det bli med to stykk som sover dårlig eller som ikke vil sove?

*hjelp*

Gleder meg såklart masse til lillebrøster kommer (har sterk jentefølelse denne gangen pga drømmen jeg hadde for noen uker siden) - men jeg trenger søvnen min!

E våknet til litt over 23 i går kveld og gråt sårt og jamret "au". Roet seg ned, og ville ligge i senga si da jeg spurte han om det var det han ville. Lå der en liten halvtime før det var på'n igjen. Da tok pappan han med inn til oss - men det ble ikke noe bedre. Så tilbake i senga si igjen. Men det ville han iallfall ikke. Så da ble pappan sittende med han i stolen inne på rommet en stund før de kom inn i dobbeltsenga igjen. Og da snorka pappan som et trøskverk. Klokka var da halv et. Og jeg hadde ikke sovet siden jeg var oppe. Så begynte da å bli desperat etter søvnen min... Sovnet heldigvis til slutt da.. men er ikke akkurat våken her jeg sitter på jobb *gjeeeeeesp* :natti::sove::sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg såååå igjen i de tankene! Både mens jeg var gravid, og nå mens Vi er midt oppi det :wink: En liten trøst er at E kommer til å vokse myye månedene fram til babyen kommer, og da blir det forhåpentligvis mer og mer stabile netter på han :)

Kjekt å følge med deg her inne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner også hva du mener.... Ikke så mye med tanke på nettene, men særlig når vi har de verste raserianfallene... :rolleyes: Det blir noen spennende år fremover, det er helt sikkert! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E var lett å legge i går og hadde ikke våknet ennå da vekkerklokka mi ringte! :laugh:

Sånt kan man like.

I dag får jeg tidskjemaet for tirsdagens og torsdagens testing. Både gruer meg og gleder meg. Gruer meg til å faste, til å stresse mellom de ulike avdelingene (ja for de har jo ikke alt på et sted - må fra ene enden til den andre og så tilbake igjen). Må ordne meg med et greit strikketøy til tirsdagen, for å sitte i to timer å vente under glukosebelastningstest - det er kjipt uten å ha litt underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde glukosebelastning så glemte jeg heklingen, det var kjedelig :( Leste i noen av bladene der, men så kom det ei gravid dame på min alder som satte seg ned ved siden av meg så jeg begynte å prate med henne, var koselig det da. Men to timer når man vet at man bare skal vente, ja det er gørr! Masse lykke til med alle testene! Skjønner at du gruer deg men det går sikkert fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...