Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vognvalg er vanskelig ja....ingen tvil om det, så derfor syns jeg det er like greit at vi har en vogn fra før av som jeg satser på å bruke denne gangen også.

Det er mange hensyn å ta men en av tingene jeg var mest fornøyd med og som jeg satte som kriterie da jeg valgte vogn, var å kunne ha øyekontakt med barnet i sportsvogndelen. Altså at sitteinnsatsen er vendt mot meg. Mange vogner har jo vendbare sitteinnsatser og/eller vendbart styre. Når den lille skal opp fra bagen og se verden, så syns jeg det er utrolig viktig med øyekontakt med den som triller. Barnet bruker jo oss som referanse for alt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt bra ja!

Dagene går med til jobb og sove - sånn i grove trekk.

Og litt strikking. Er ferdig med en sparkebukse allerede! (se vedlagte bilde) Den er litt baggy, men det er bare godt med litt vide klær.

Er nå godt i gang med tilhørende jakke.

Jeg koser meg masse med strikkingen - og kanskje en halvdårlig film på tv'n.

Også vet jeg svigermor strikker teppe!

Hun gleder seg masse til å bli bestemor - og siden vi ikke ønsker å fortelle så mange om knøttet i magen før uke 12 så vet ikke de kommende oldeforeldre noe ennå. Hun gjemte da strikketøyet da de kom på besøk her for litt siden, slik at hun slapp å røpe noe.

Jeg har også laget ferdig albummet fra bryllupet vår og bryllupsreisen - bruker Cewe fotobok programmet til Japanphoto - og er kjempefornøyd med løsningene og ikke minst resultatet når bøkene kommer fra trykkeriet. (dagens reklame)

Ved frokosten i dag kom jeg plutselig på at det er jo bare 3 uker igjen til jeg skal på første svangerskapskontroll. Dvs 3 uker igjen til uke 12! Dagene går jo fremover - selv om det av og til kan føles som om tiden står stille og det er evigheter til man får hilse på mini.

post-20387-1285084138,9181_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin sparkebukse!!! Skulle ønske jeg også kunne strikke... I stedet må jeg stole på svigermor.. :fnise:

Enig i vurderingen av fotobøkene fra Japan Foto forresten. De blir kjempebra!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en nydelig bukse du har strikket til mini. :rødme: Skulle ønske jeg også fikk til noe sånt....men det er bare å glemme. Sist strikket jeg mor signes babyteppe fra Nøtebarn og det har jeg planer om å få til denne gangen også. Ikke akkurat noe kunstverk, men lillemann er veldig glad i teppet sitt og må ha det i senga hver kveld når han legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg bekreftelse av min påmelding til den tidligere nevnte studien.

Skal inn på UL den 22.oktober kl 0900.

Da er jeg ca 13 uker på vei!

Blir spennnende! For da er mini ikke så mini lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om det stemte at hormon-nivået skulle gå i taket nå i uke 9!!! Sitter på jobb og er kvalmere enn noen sinne og har vondt i hodet. Jeg har prøvd å spise litt, drikker mye vann og prøver nå med ingerfær te... Slitsomt å være på jobb og være kvalm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

good bedring! Høres veldig slitsomt ut, ja. Har du sagt til noen på jobb at du er gravid, eller må du "holde deg hemmelig" i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:helen: Takk for alle :klem: og :kose: - det gjør godt når man ikke føler seg helt på topp!

På en måte er det jo positivt at kroppen reagerer sånn - for da vet man at alt er iorden med knøttet som vokser. På den andre siden er det slitsomt å ikke ha energi og overskudd til å gjøre alt man kunne tenkt seg å gjøre...

De som sitter nærmest meg på kontoret og sjefen har fått vite det nå. Måtte fortelle det til sjefen for å slippe unna Forsningstorget og Researchers Night. Jeg har rett og slett ikke overskudd. Jeg er jo i seng kl 21 på kveldene og da sover jeg fort i 9 timer eller mer sammenhengende. Og Researchers night varer fra 19.30 til midnatt.

Og etter mange runder med meg så selv så fant jeg ut at nei, pokker heller - jeg har ikke energi til å være med på det - så da må jeg nesten si fra så får de finne noen andre som kan steppe inn for meg! Som sagt så gjort - og det var ingen sure miner.

Damene på jobben er en del eldre enn meg (type rundt 60) og i beste bestemorsalder så de syns det er kjempestas at jeg venter liten.

Hadde en skikkelig dårlig dag i går - og det gjorde godt å sove kjenner jeg! Håper bare at formen holder seg ut over dagen nå.

Ble forøvrig kjørt til jobb i dag i ny bilen! Stas! Det er litt forskjell på en 2002 VW Passat TDI og en 1996 Polo med rust. Vi har lenge snakket om å at vi ønsker oss større bil - og nå fikk vi plutselig en god grunn til å gjøre noe med det! Også har jeg så snille svigerforeldre som ga oss et gunstig privat lån - så vi slipper ennå mer lån i banken (som igjen gir heftelser på bilen når den evt skal selges).

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres fornuftig ut å kutte litt ned på slike ekstra greier med jobben ja...! Graviditet er kanskje ikke en sykdom, men det påvirker/endrer veldig mye av hva man har overskudd til/kan gjennomføre.

gratulerer med ny bil.. vi driver også og har lyst å oppdatere vår 97 modell.. ;) Helst til noe som er fra 2004 eller nyere, eller noe.. *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fin bukse du har strikket! :) Må være kjempemorsomt å strikke til sin egen baby, det håper jeg jammen at jeg får mulighet til en vakker dag også... :sjenert: Inntil videre teppebomber jeg de nærmeste venninnene med strikkeplagg. :ler:

Og selv om det ikke hørtes noe morsomt ut med kvalmen din på jobb, så er det jo bra at du passer på deg selv og setter grenser for hva du orker å være med på. Superviktig at du ikke brenner deg ut nå i begynnelsen, for du skal jo holde en god stund ennå.

Ha en strålende fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...