Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Grattis med ny bil! :) Fint at du passer på deg selv i forbindelse med jobb, dette er nemlig ikke tidspunktet for å gå på akkord med seg selv. :klemmer: Greit at graviditet ikke er noen sykdom men man blir jo ofte "satt ut" på en eller flere måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk startet på store rydde-i-boden-oppe-prosjektet i går. Og du verden så mye bedre det ble!

Var ikke så mange grep som skulle gjøres før man så bedring - litt merking av kasser, sortering av ting og ikke minst litt kasting - så ble det jo fremkommelig i boden.

Og ja, mannen hjalp til med å bære ut alle de store tingene, og sette de tilbake på plass igjen etter at jeg hadde gjort min innsats.

Var også på middag hos mine foreldre i går. Og benyttet anledningen å spørre pappa om han kunne tenke seg å bygge en vogge til babyen. Pappa er ikke møbelsnekker - men er veldig nevenyttig. Og det hadde han allerede tenkt på selv. Jeg måtte bare finne noen mål... Så vel hjemme igjen i går kveld fant jeg både mål og hvor kjøpe spesialtilpasset madrass til vugge.

Snille pappa'n min!

Kjenner jeg blir helt "rar" innvendig ved tanken på å ha en vugge på stua med lille knøttet liggende i som småpludrer litt for seg selv. *sukk* og *glede seg til å hilse på nurket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :vinke: Tenkte jeg måtte komme innom her og følge med på deg som har kommet et stykke lenger enn meg... Er jo så nysgjerrig på hva som venter meg. :sjenert:

Du er jammen flink til å strikke! Spiren din er heldig :hjerte:

Hvordan meldte du deg på den studien fra Nasjonalt senter for fostermedisin? Er det fortsatt mulig å bli med der...?

Lykke til videre med svangerskapet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en tråd nettopp om en mor som skal fly alene med sin 4md gammel baby... Tøft gjort! - tenkte jeg!

Men så slo det meg... hvordan skal jeg håndtere en 40 kilo stor hund og barnevogn? Jeg kan jo ikke akkurat la mini være igjen inne alene når jeg lufter bikkja på stolpen? eller kan jeg det? (skjønner jo jeg ikke kan det når vi bor i tredje da...)

Fikk plutselig panikk jeg...

Mannen mener at det går sikkert kjempefint - men... blir jo litt styr? eller?

Kanskje en bæresele rett og slett blir løsningen for slike raskt-ut-en-tur-med-hunden?

Eller hva tror dere?

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det går fine, Hegejenta :) Du finner løsninger på allverdens små detaljer og nye utfordringer vet du, fordi det blir det riktige å gjøre og fordi babyen får deg til å tenke nytt.. (hør på dama med erfaring? hehe)

Ja, kanskje du kan ha babyen i et bærestykke/tøygreie eller noe.. er heldigvis ikke såå kaldt når babyen kommer (eller?) så en liten tur ut til stolpen bør ikke være den største utfordringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalt sett er det jo ganske mildt i Mai her i Trondheim, men det kan jo også komme snø enda...

Blir nok så jeg investerer i en bæresele av et eller annet slag ja. det datt plutselig ned i hodet på meg at kanskje det var løsningen på hunde-lufte-turene etter at babyen er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg litt frustrert! :kjefte:

Morgen-latten min smakte blæ og æsj i dag :(

Håper ikke det vedvarer!

Har blitt litt avhengig av den latten på morran. Det er forøvrig også den eneste kaffen jeg drikker i løpet av dagen. (om det var noen som lurte på det totale inntaket).

Er så "heldig" at jeg ikke liker vanlig svart kaffe jeg...

Ellers så er det 10 uker i dag :duskedame:

Og bare to uker igjen igjen til første kontroll - tre uker til UL iforbindelse med den studien jeg har nevt tidligere. Blir gøy å se mini igjen!

I dag skal jeg lage hjemmelaget kylling nuggets etter jobben - det er så snadder! Så mannen har å unngå overtid i dag!

Ellers har jeg så vidt begynt å tenke på julegaver, julekort og det som høre jula til. :nisse: Vi skal nemlig sørover en tur til hans foreldre før jul med div gaver i begynnelsen av desember, og da er det jo greit at de er i hus innen da. Noen av gavene er ikke så enkle å finne ut av heller. Hva gir man til svigers som har alt? og som har råd til å kjøpe seg det de måtte ønske seg? Den er ikke enkel altså. Også har vi hans 25 år gamle bror som fortsatt bor hjemme hos mor og far, og som enten mekker bil, studerer eller løper etter jentene. 5 åringen er litt enklere - lego er liksom et sikkerstikk. Men disse foreldrene skaper hodebry hvert år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 10 uker! :hoppe:

Har du vært på UL allerede du altså? Hvor tidlig kan man egentlig gå, og hva får man se? Jeg har også fått innkalling til den studien, men det er ikke før om et par måneder... meldte meg jo på veldig tidlig :fnise:

Håper latten smaker bedre i morgen! :kaffekopp: Jeg håper igrunn jeg mister lysten på kaffe, for jeg er alt for glad i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL på medicus i uke 8.

Ser ikke så mye egentlig - annet enn at plommesekken er i orden, lengden på mini blir målt og termin dato blir satt ut fra minis utvikling så langt. Man får også høre hjertelyden! Uke 8 er jo tidlig, og mini var så vidt en cm lang da. Nå er h*n ca 4 cm lang. Kostet 900 kr, men var definitivt verdt pengene! Spesielt med tanke på at vi egentlig skulle vært der på samtale om ufrivillig barnløshet siden jeg har PCOS.

Angående :kaffekopp:... Lagde meg ikke latte i dag faktisk - skal prøve igjen i morgen å se om det smaker like æsj da.

Til og med vann smakte litt uggent i går. Så det er nok en bivirkning av å ha en mini i magen!

I går koste vi oss med hjemmelaget kylling nuggets før vi spise nesten en halv nybakt eplekake! Burde heller vært ute å luffet et tur, men har liksom ikke energi til overs om dagen. Håper jeg får litt mer energi i andre trimester! Slitsomt å være så trøtt og sliten hele tiden.

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL på medicus i uke 8.

Ser ikke så mye egentlig - annet enn at plommesekken er i orden, lengden på mini blir målt og termin dato blir satt ut fra minis utvikling så langt. Man får også høre hjertelyden! Uke 8 er jo tidlig, og mini var så vidt en cm lang da. Nå er h*n ca 4 cm lang. Kostet 900 kr, men var definitivt verdt pengene! Spesielt med tanke på at vi egentlig skulle vært der på samtale om ufrivillig barnløshet siden jeg har PCOS.

Angående :kaffekopp:... Lagde meg ikke latte i dag faktisk - skal prøve igjen i morgen å se om det smaker like æsj da.

Til og med vann smakte litt uggent i går. Så det er nok en bivirkning av å ha en mini i magen!

I går koste vi oss med hjemmelaget kylling nuggets før vi spise nesten en halv nybakt eplekake! Burde heller vært ute å luffet et tur, men har liksom ikke energi til overs om dagen. Håper jeg får litt mer energi i andre trimester! Slitsomt å være så trøtt og sliten hele tiden.

Det hørtes ut som en koselig kveld. :) Synes du fortjener såpass når du gror et menneske inni deg! :hjerte:

Nå ble jeg nesten litt frista til å dra på tidlig UL... Samboeren synes selvsagt det bare er tull, mens jeg er kjempenysgjerrig. Men nå får vi heldigvis den ekstra ultralyden gjennom den studien, så det er jo et pluss. :)

Så herlig at samtalen om barnløshet heller ble en ultralyd da! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du klarer å motstå nysgjerrigheten så er det jo en tusenlapp spart!

Skjønner godt at du er nysgjerrig - jeg vet ikke om jeg klarer å la være å vite kjønnet når vi er på ordinær UL i uke 18. Blir nok en privat UL etterpå da ja - for jeg er rett og slett litt for nysgjerrig!

Da jeg rigte for å gjøre om avtalen vår, sa ikke damen stort annet enn "STILIG!" da jeg fortalte at vi plutselig hadde blitt gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny uke og nye muligheter!

Selv om jeg ikke blåste bort i helga - så kan jeg lo iallfall late som om jeg er klar for en ny uke på jobb... Er litt trøtt da det ble litt så som så med søvn i natt.

Først var jeg dum som ikke kom meg i seng i rett tid selv, måtte bare se ferdig fine filmen! også våknet jeg igjen og måtte på do etter noen timer, og da jeg fant igjen senga så var det vanskelig å sovne igjen.

Er vel noe som hører med...

Neste uka skal jeg på svangerskapskontroll - og mannen har sagt han skal bli med! Han har iallfall lyst å bli med, og det uten at jeg har spurt han om han vil være med! Lurer noen ganger på hva jeg har gjort for å fortjene han - han er så god med meg at jeg blir sjokkert noen ganger.

Vi har kikket litt på vogn i helga, og kommet fram til at det blir en duo vogn i nøytral farge. Har både fra Barnas Hus og Bebito fått beskjed om at vi har GOD tid på å bestemme oss for type og farge. Bebito anbefaler å bestille 2 mnd før man trenger den (de regner da med å ha vogn en mnd før termin tilfelle mini skulle komme litt tidligere enn planlagt). Mens barnas hus mente det tok ca 2 uker fra vi bestilte til den var på plass - velger da å forholde meg til Bebitos anbefaling uansett - for å være sikker.

Var å svømte i går - det var godt det! blir nok gjentatt utover - er en av de få mulighetene til trene uten å anstrenge kropppen så veldig! Også er det kjekt med tilgang på basseng på treningssenteret der både jeg og mannen er medlem. Så blir nok flere svømmeturer utover høsten!

Ellers kan jeg melde om at jakken som hører til buksen jeg la ut bilde av tidligere er ferdig, og at luen er påbegynt! Skal legge ut nytt bilde når alle deler er ferdige!

Ønsker alle lesere en riktige god mandag!

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som det er mye koselig som skjer hos dere om dagen! Så gøy det må være å se på vogn, jeg gleder meg til vi kommer dit også... :sjenert:

Vi prøver å forholde oss rolige i forhold til det som skjer i magen min, særlig Mannen er opptatt av å ikke ta helt av. Vi har to gode vennepar som har mistet to ganger på rad, pluss to-tre andre vennepar som har mistet en gang hver. Med andre ord har vi følt på kroppen hvor fort det kan skje, og vi vil gjerne være "forberedt" på det. Men jammen er det vanskelig å holde seg rolig, må jeg si!

Svømming er en slager her i gården også, det er så deilig måte å trene på! Litt velvære samtidig, liksom. Pluss at det er god trening for gravide, selvfølgelig. Jeg prøver å jobbe litt med å fokusere på teknikken og kroppen når jeg svømmer, sånn at jeg tømmer hodet og på en måte får "meditert" samtidig. Deilig!

Gleder meg til å følge med på deg videre i svangerskapet, så morsomt å ha noen som ligger bittelitt foran i løypa, så vet jeg hva jeg kan forvente! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Nå har jeg lest gjennom hele boka di. Kjempegøy å følge utviklingen fra intetanende prøver til testing og de første ukene som gravid.

Blir helt rørt jeg :rødme: og gleder meg kjempemye til det blir min tur! PP1 starter for meg om en ukes tid :sengekos:

Lykke til videre i Svangerskapet - jeg titter nok innom for å se hvordan det går med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover ca 9 timer i døgnet - hvor mye søvn trenger kroppen og mini egentlig?

Eneste jeg klarer å tenke på i dag er sove sove sove sove sove sove sove sove sove sove sove... :sove: Hadde det sånn i går også. Slitsomt er det når man er jobb og burde fått unna litt saker.

Det snikende høstmørket og tette skylaget med spredte regnbyger har sikkert litt å si det også... men tror igrunn det er mest minis skyld.

Merker også at jeg er oftere sulten nå med mini i magen jeg jeg er til "vanlig".

Vi har ikke tatt av helt ennå på babyshoppingen - venter til vi har vært på ordinær UL og forhåpentligvis vet om det er gutt eller jente. Det er så kjedelig med bare hvitt/nøytrale klær - ikke er det så mye å oppdrive av det slaget heller. Og tviler på at shopping står øverst på lista de to første ukene etter minis ankomst.

Imorgen er det 11 uker! Å som jeg gleder meg til å ringe bestefaren min å fortelle han at han skal bli oldefar! Mannen ser også fram til å ringe sine besteforeldre med samme beskjed. Det er første oldebarn på min side, og første på hans fars side. Så det blir stas!

Svigermor er ferdig med babyteppet hun har strikket på i det siste og lurte på hva mer vi kunne tenkt oss av strikket til mini. Sendte ønske om kjørepose (se vedlagte bilde) fra Dalegarn. Syns den ser praktisk ut til høsten.

Det er så kos å se at det er noen "ansikter" som går igjen som lesere! Nye lesere er så klart også velkomne!

post-20387-1286348500,3946_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjedelig ut å være så trøtt og sliten... Jeg var så oppesen i går og sa at jeg følte meg helt fin, men jammen kjente jeg på vei hjem fra jobb at kroppen ikke var helt 100 prosent likevel. Og enda er jeg nok et stykke unna der du er, men ville bare si at jeg skjønner litt av hvordan du har det! :klem:

Det må være så koselig å ha kommet så langt at man kan begynne å fortelle om det til familie&venner, må innrømme at jeg gleder meg veldig til den dagen forhåpentligvis kommer hos oss også. Det føles bare så uhorvelig lenge å vente til 1. desember... ;)

Og den kjøreposen var jo bare helt skjønn, da!! Jeg har kjøpt garn til en som ligner litt, i hvert fall er det samme ide, men mitt garn er mye tykkere (Eskimo, hvis du kjenner det). Fant oppskriften i boken som heter "Myk Start", der er det så mye fint! Har kjøpt inn brunt garn, men tenkte å vente til vi eventuelt vet kjønn sånn at det kan legges inn en stripe med lilla eller turkis eller noe sånt. Sier hun som egentlig er motstander mot at alle plagg skal være kjønnsbestemte... :sjenert: Kanskje bare lage den i brunt, da? ;)

Ha en finfin onsdag, søtedu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...