Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Fortsatt ikke utslag på noen EL tester og heller ingen TR...

men tydelige mens smerter...

Merkelig...

Tror det er noe som skjer snart - kjennes iallfall sånn ut!

Ellers teller vi dager til vi skal til medicus.

Vi er spente på hva legene der sier...

Og håper å komme i gang så fort som mulig med utredning.

Ønsker alle en riktig fin søndag!

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig.. men kroppen er rar noen ganger, skal ikke skjønne alt den driver med, så mye har jeg fått med meg ;)

Blir spennende å høre hva de sier på Medicus da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må komme med en tilståelse..

Kjøpte faktisk babytøy i går. En liten sparkebukse i str 50. Som jeg la på senga så min kjære skulle se den når han kom hjem i går kveld.

Egentlig mest for å vise at jeg faktisk er klar og har lyst jeg og. At dette ikke er noe jeg gjør for å glede han. Iallfall siden jeg var veeeeeeldig babysjuk et par år sammen med tidligere partner hvor jeg strikket en hel masse tøy bla.

Dette plagget symboliserte liksom at det er vårt prosjekt, det er noe vi begge har lyst på og ikke minst som vi gleder oss til å få til!

Vi var midt i en samtale da han gikk inn på soverommet - men plutselig ble han helt stille... Kunne hørt en nål falle nesten... Så kommer han ut igjen med tårer i øya og gir meg en kjempeklem og et ømt kyss! Og vi blir stående å holde rundt hverandre lenge!

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaw hørtes ut som et fantastisk øyeblikk *rørt* :rødme:

Rare greier med at både EL og TR uteblir, samt masse menssmerter. Du skal ikke se bort ifra at det kan være noe på gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kroppen er en underlig skapning!

Godt det ikke er meningen man skal skjønne alt hva den foretar seg!

Men om det ikke skjer noe - på hverken den ene eller andre fronten så får jeg vel kjøpe meg en clearblue test...

Tviler sterkt på at det er noe som kan ha skjedd allerede da... Men som sagt - kroppen er en underlig skapning... så man skal vel aldri si aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går da jeg la meg fikk jeg så intense smerter i mage og korsrygg at jeg ikke fikk sove. I tillegg har jeg ømme pupper - sånn helt på tuppen av brystvortene, og ikke tunge og ømme som de ofte kan være før TR.

Til tross for disse smertene er det ingen tegn til TR - annet enn to dager med litt spotting/brunt i forrige uke.

Syns dette er riktig så mystisk - skal sikkert ikke legge så mye i det... men man blir kanskje litt ekstra var på hva kroppen driver med når man prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen har kjøpt clearblue test nå og er på vei hjem fra jobb...

Så blir nok å tisse på pinne i kveld.

så da er dte bare å krysse fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kom som sagt hjem med en clearblue pinne av typen digital.

Jeg måtte jo vente med å teste til jeg faktisk måtte på do - ellers blir det jo ikke nok å teste med.

Foretrekker å tisse i kopp (har engangskopper på badet siden jeg tester meg for ketolyse annenhverkveld) - holder pinnen i urinen i 1001-1002...1024 (for å være sikker på at det er lenge nok) - timeglasset blinker...

Det står på pakken at det skal blinke i 3 min før resultatet er klart!

Men....

bare etter 30 sekunder var testen ferdig!

Og det var ikke noe tvil...

Jeg er GRAVID!

Jer ber mannen komme inn på badet for dette må han se selv - sier til han at det blir en påskekylling idet han kommer inn på badet - "kødder du" får jeg til svar - han ser på pinnen og vi er begge enige om at man ikke kan tvile på det den viser.

Vi begynner å le-grine begge to mens vi holder rundt hverandre - kan mildt sagt si at vi er lettere sjokk skadet.

En kjapp titt på kalenderen skulle tilsi at vi venter småfolk i slutten av april/begynnelsen av mai om alt skal gå bra. Men det er bare antagelser - aner jo ikke hvor lang syklus jeg skulle hatt denne måneden. Jeg la om til lavkarbo i månedskiftet og var jo forberedt på at mensen skulle komme ganske raskt etter det... Hadde ikke en villeste idé om at det skulle gå så fort å bli gravide!

Så nå krysser vi fingrene for at spiren klorer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, gratulerer SÅ masse! Så morsomt at det gikk så fort i boks for dere!

... jeg burde også vært ned en god del kilo (flere enn deg), men har ikke PCO (mensen regelmessig hver måned i hvert fall). Har gått ned nesten 10 kilo det siste halvåret, og det var liksom det vi avtalte at jeg burde før vi skulle prøve. Nå kastet vi oss uti det, samtidig som jeg selvfølgelig jobber for å fortsette nedover. Venter TR om en uke, men synes selvfølgelig at jeg har masse symptomer... ;) Har vel en følelse på at det kommer til å ta laaaang tid pga overvekten, men da er det jo flott med en sånn solskinnshistorie som din!

Gratulerer, nyt hvert sekund av denne tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboken min, koselig :)

Gratulerer så mye med en liten spire i magen til deg også! Spennende å se hvor langt du er på vei da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:rødme: åhhhh! Så rørende!

leste jo akkurat i dagboka di om prøving.. og wow: nå er du på vei :gravid:

masse lykke til!!!! Hvordan føles det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en slik clearblue test nå med ukeindikator, den viste 2-3 uker. Og i følge pakkningsvedlegget er jeg da 4-5 uker på vei. Siden jeg har lagt om kosten midt i en syklus og det helt klart har medvirket til kortere syklus så er det ikke så godt å si eksakt. Men det kan stemme at jeg er 4 uker på vei ut fra når mannen har vært hjemme og når vi hadde :humpe:.

Skal ringe medicus imorgen og avlyse samtalen vi skal på medio sept. trenger ikke snakke med de om barnløshet akkurat nå...

TUSEN takk for gratulasjoner jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer SÅ masse! Så morsomt at det gikk så fort i boks for dere!

... jeg burde også vært ned en god del kilo (flere enn deg), men har ikke PCO (mensen regelmessig hver måned i hvert fall). Har gått ned nesten 10 kilo det siste halvåret, og det var liksom det vi avtalte at jeg burde før vi skulle prøve. Nå kastet vi oss uti det, samtidig som jeg selvfølgelig jobber for å fortsette nedover. Venter TR om en uke, men synes selvfølgelig at jeg har masse symptomer... ;) Har vel en følelse på at det kommer til å ta laaaang tid pga overvekten, men da er det jo flott med en sånn solskinnshistorie som din!

Gratulerer, nyt hvert sekund av denne tiden!

Jeg har fortsatt mange kiloer igjen før jeg er på matchvekten - men å legge om til lavkarbo/ketolyse kost var tydligvis oppskriften for at jeg skulle bli gravid.

Må jo selvsagt passe på å ikke slanke meg nå... men være sunn og mosjonere litt nå og da.

Krysser fingrene for at det lykkes for deg også snart Dalmore!

:rødme: åhhhh! Så rørende!

leste jo akkurat i dagboka di om prøving.. og wow: nå er du på vei :gravid:

masse lykke til!!!! Hvordan føles det? ;)

Det er en helt utrolig følelse!

Kan nesten ikke tro det!

Og gleder meg masse til å fortelle de kommende besteforeldre om hva som skal skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...