Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Sms-utveksling med meg om min kjære i går...

Min mann: Lurer på om det fins bli pappa kurs jeg...

Jeg: Begynner du å grue deg?

Min mann: Nei, vil bare bli verdens beste pappa!

Jeg: Det kan nok ikke læres på kurs er jeg redd...

*sukk* søte mannen min! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sms-utveksling med meg om min kjære i går...

Min mann: Lurer på om det fins bli pappa kurs jeg...

Jeg: Begynner du å grue deg?

Min mann: Nei, vil bare bli verdens beste pappa!

Jeg: Det kan nok ikke læres på kurs er jeg redd...

*sukk* søte mannen min! :hjerte:

nåhhh :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 14 uker!! :hoppe:

Kjempesøt mann du har, tror ikke han behøver å bekymre seg :rødme:

Kos deg i helgen :klemmer:

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sms-utveksling med meg om min kjære i går...

Min mann: Lurer på om det fins bli pappa kurs jeg...

Jeg: Begynner du å grue deg?

Min mann: Nei, vil bare bli verdens beste pappa!

Jeg: Det kan nok ikke læres på kurs er jeg redd...

*sukk* søte mannen min! :hjerte:

Er jo så koslig når en hører om hvor mye mannen også gleder seg og går og tenker på dette :) Høres ut ut som om du har gjort et godt valg av pappa for barnet ditt Hegemor :)

God helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mennene våre blir verdens beste pappaer :strix:

Det er jeg også sikker på ~Milla~!

***

Nå er mannen på flyet på vei hjem fra Bergen og har visst handlet med seg en gave til mini! *glede seg til å se hva det er*

Hunden har også kommet hjen og ligger ved døra og venter på pappa... Rare hunden.

Helt siden jeg ble gravid har han oppført seg merkelig. Han merket det før jeg testet positivt ved å snuse meg på magen flere ganger dagen, og nå så er jeg knapt interssant. Får klø han litt bak øret og kose litt - men det er mannen min som er helten om dagen. Snakk om helomvending fra å være mammadalt til pappadalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen hadde vært ute å kjøpt sælebukse og body til mini i Bergen! Nydelig var det! og godt var det å få mannen hjem også!

I går var vi ute å kikket litt på byen og et par kjøpesentre. Jeg kjøpte meg ny BH (og ja jentene hadde vokst en cup til), kosttilskudd for 2.trimester. Vi tittet også på bilsete til mini. Snakket med en fyr på Torsov bilrekvisita. Han mente maxi-cosi var det beste, men kunne ikke si konkret hvorfor det var så mye bedre enn andre seter. Den kommende onkel til mini kan kanskje skaffe recaro sitt spebarnssete rimelig, så vi tenkte se på det. Gikk også opp på Barnas hus og tittet, og fant ut at Brio setet var mye billigere og lettere, og ikke så mye dårligere i test. Omtrent like vanskelig å finne rett bil-sete som vogn jo.

I natt skulle vi jo skru klokka en time tilbake. Jeg var flink å stilte mobilen min jeg før jeg la meg. Men da jeg voknet i dag så hadde jo mobilen stilt seg selv i løpet av natta - så jeg mistet plutselig en time... Våknet også alt for tidlig i dag - halv 8 er liksom litt tidlig på en søndag - men det var ikke mulig å sove noe mer. Så da stod jeg opp og satte på tv'n og strikket litt.

Som vanlig på søndager så dro vi på for å svømme etter frokost. Skikkelig godt å svømme. Men badedrakten sliter med å holde puppene på plass - så må nok kjøpe noe nytt badetøy om jeg skal svømme igjennom hele svangerskapet.

Jeg dristet meg også til å bli med mannen og hunden på skogtur i dag! Vi hadde som mål å gå inn til en av serveringshyttene i marka, men kjente det var godt å snu før vi nådde målet. Kjente det både i magen, lysken, hoftene og beina når vi kom tilbake til bilen. Da vi kom hjem så var det sofaen som fristet, og jeg ble liggende der et par timer å slappe av. Formen er ikke som den en gang var... men det var kjempegodt å være ute - så blir nok flere turer, bare passe på at de ikke blir for lange!

Imorgen er det mandag og ny uke på jobb. Ønsker dere alle en riktig god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så søt mannen din er! :hjerte: Det er så herlig når de kommer med sånne utsagn synes jeg, og veldig søtt at han hadde kjøpt med gave til Mini også! Vi er heldige som har så fine menn!

Ellers er jeg kjempeimponert over aktivitetsnivået ditt om dagen, så flott med både svømming OG skogtur! Da er det lov med noen rolige timer på sofaen etterpå også, synes jeg. Høres ut som du har hatt en herlig helg, i hvert fall!

Ha en strålende ny uke - den første i november! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, søt mann :rødme: Og ja, er så deilig å komme seg ut innimellom. Håper bare denne kvalmen kan gi seg snart, så jeg orker litt mer.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld snakket mannen med sine foreldre for å fiske litt om hva de ønsker seg i julegave - svigers er blant de det er vanskeligst å kjøpe gave til nemlig. Og i løpet av den samtalen fikk han tydligvis spørsmål om det begynte å bli synlig at det bor noen i magen, hvorpå han svarer: Nei, hun har ikke ekspandert så voldsomt ennå - annet enn at puppene har vokst en god del, og at jeg var stolt av de! :fnise: Også noe å si til faren sin om sin gravide kone. Rare mannen!

I går kjøpte vi faktisk årets første julegave! (ja, til svigers - da er vi ferdige med den). Vi var også innom Barnas Hus (igjen) på city syd denne gangen, og der hadde de utstilt en ny-gammel-retro-Simo vogn. Kjempelekker - og nesten litt mercedes sammenlignet med en vanlig Simo vogn. Vi tenkte også se om tilbudet på Brio-bilsetene fortsatt var gyldig - men det var det ikke. Hvis ikke hadde vi kjøpt et.

Både mannen og meg gleder oss veldig til å litt bananas på baby-shopping! Så vi håper vi vet om det er gutt eller jente i magen før vi skal sørover før jul. For har da planer om en tur på Outlet'ene på Vestby og kanskje litt shopping på Nordby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld snakket mannen med sine foreldre for å fiske litt om hva de ønsker seg i julegave - svigers er blant de det er vanskeligst å kjøpe gave til nemlig. Og i løpet av den samtalen fikk han tydligvis spørsmål om det begynte å bli synlig at det bor noen i magen, hvorpå han svarer: Nei, hun har ikke ekspandert så voldsomt ennå - annet enn at puppene har vokst en god del, og at jeg var stolt av de! :fnise: Også noe å si til faren sin om sin gravide kone. Rare mannen!

Det var da litt av et utsagn å dele med svigerfar. :fnise: Tror kanskje jeg haddde blitt litt flau i neste gang man møter svigers. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant! :nigo:

Tror mannen setter like stor pris på mine fordeler om dagen som det jeg gjør, om ikke mer! (menn er og blir menn)

Ellers har jeg så smått begynt å se på når jeg skal ut i permisjon i dag, og ifølge terminkalkulatoren så skal jeg ut i permisjon ca 16.april - og det er jo rett før påske!

Ellers er det en kabal med ferie som skal taes ut nå, neste år og overføres igjen til 2012. Og mye å sette seg inn i når det gjelder lover og regler for permisjon og slikt.

Iallfall greit å begynne å se på slikt i god tid før det skal leveres inn til arbeidsgiver og Nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Den kabalen med permisjon etc er vi godt inni nå... er ikke lenge før sånne papirer skal sendes inn, for våres del. Men vi har enda ikke satt oss inn i ALT, det er mye frem og tilbake på disse Nav-sidene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk så vidt begynt å se på ferie og sånn vi også, det er jo ikke sååå lenge på andre siden av nyttår at det skjer noe hos oss også. Min permisjon kan begynne i slutten av mai, men jeg har seks uker ferie neste år også. Tenkte å ta en uke litt spredt utover på helger i løpet av våren, overføre to uker til 2012 og så ta de resterende tre ukene i forkant av permisjonen. Tror jeg, da... :sjenert: Mannen har en jobb der han kan ta ferie på sparket, så jeg tror han kommer til å ta ut ferie i flukt med sin barselsuke (de får bare en av hans bedrift).

Fordelingen av permisjonen har vi ikke snakket så mye om enda, det føles sååå lenge til... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at det føles lenge til... :sjenert: det heles føles fortsatt litt uvirkelig!

Her fikk jeg fast jobb i våres (første faste jobben min) også skal jeg plutselig ut i permisjon i nesten et år. Og det på grunn av det kommer en mini om ca 6 mnd.

Tror jeg kommer til å ta ut største delen av permisjonen. Kjenner noen der hun valgte å dra tilbake på jobb etter 5 mnd, men da måtte pappa'n komme på jobben hennes med gutten to ganger dagen for en dose med pupp - er jo fint mulig om man bor i nærheten av jobben og kan legge det inn som en trilletur, men ser for meg det som ganske tungvindt egentlig.

Utfordringen vår blir våren/sommeren 2012, altså før mini begynner i barnehagen. Vi har jo mine foreldre som bor ikke så langt unna som sikkert kan hjelpe til litt... men mamma er i såpass dårlig fysisk form at jeg tror ikke det blir noe særlig å bruke de som dagmamma. Løsningen kan jo være at jeg tar ut en mnd eller to uten lønn, sånn at vi får hatt litt sommerferie sammen også... Det er med andre ord en skikkelig vanskelig kabal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi.... glemte jo helt å :hoppe: for 15 uker!

Det vokser i magen - kjenner det er noe som strekkes på i lyskene - spesielt om jeg reiser meg litt fort eller har sitti lenge.

Magen begynner å bli hardere også og har kanskje blitt rundere i formen og ikke sånn valkete som den var tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere venninner som har tatt noen måneder med ulønnet permisjon for å få kabalen til å gå opp med barnehagestart osv. Det er jo en fin mulighet til å gå babyen en mykere start også, da, for det ER jo tidlig å begynne når man er 12 måneder... :sjenert:

... jeg skal forresten ikke si noe, for da jeg ble født måtte mamma begynne å jobbe igjen med en gang etter den lovfestede 3 måneders permisjonen, så jeg var hos dagmamma fra jeg var 3 måneder. Har ikke tatt noen nevneverdig skade av det, tror jeg! :ler:

Må innrømme at jeg ikke har begynt å tenke så langt fram som til permisjonsslutten enda, her har jeg mer enn nok med å få hodet mitt rundt at det faktisk kommer en sprell levende baby ut av dette! :ler:

Ja, også :hoppe: for 15 uker! Wow, ikke langt igjen til halvveis nå, og så er jo ordinær ultralyd den neste milepælen. Moro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fredag og i når jeg går hjem fra jobb i dag så er det HELG! Skal bli godt med noen dager fri nå.

I går fikk jeg genser i posten. Bestilt på nine.no. En rød genser med blomst og bie på magen :ler: Og i dag har jeg da på meg denne genseren på jobb. :fnise: Blir spennende å se om det er noen som kommenterer den i løpet av dagen.

Vi skal feire bursdag på søndag, mamman min hadde bursdag i går, og har invitert på middag og kake på søndag. Kanskje med en tur for gutta på formiddagen om været holder. Sliter bare litt med å finne ut hva jeg skal gi mamma i gave... Dame i sin beste alder som har ALT, til og med barnebarn på vei :fnise: Og som heller ikke kan komme med noen ønsker når hun blir spurt om hva hun ønsker seg. Får vel ta meg en tur til byen imorgen og se om jeg finner på noe smart.

Ønsker dere alle en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...