Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Jeg tror det helst er ved en graviditet nr 2 det har noe særlig å si. Er ikke helt sikker men. De på sykehuset vet det, det er ganske vanlig å være rhesus negativ.

Kjempe stas med hjertelyd. :) Like moro hver gang syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg bestilt meg støttepute fra Ellos og putetrekk. Rett og slett for å se om det kan hjelpe på å finne en god sovestilling. Også kan den sikkert brukes som ammepute etterhvert (om jeg får til å amme da..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glukosebelastning skal jeg også ha, i uke 28, jordmor sa jeg måtte sitte på legekontoret og vente i to timer, men legesekretæren sa at jeg kunne dra hjem i mellomtiden, bare jeg holder meg noenlunde i ro, det syns jeg var veldig greit :jepp:

Rhesus negativ vet jeg ingenting om, men de kan helt sikkert forklare deg mer på sykehuset :kose:

Det er så stas med hjertelyden, tenk at det lille hjertet begynte å banke i uke 5+noe, helt utrolig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg måtte jo innom og se hvordan du har det her. :) Og jeg ble skikkelig rørt da jeg leste om hvor fort det gikk for dere å blir gravide på tross av PCOC! :rødme: Med oss gikk det også kjempefort, litt fortere enn planlagt egentlig, så det var litt gøy å lese. :fnise: Ingen PCOC her altså, men alikevel. Vi har jo vært utrolig heldige!! :)

Jeg ga meg etter tre-fire sider for jeg må sove nå som småttisen sover ;)

Håper du har den fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg også blitt fortalt at det er ved en eventuell neste graviditet antistoffene vil ha noe å si. Kroppen din vil pga dette svangerskapet oppdage at det er en "konflikt" mellom blodtypene og være klar for kamp til neste svangerskap. Men sprøyta du får etter fødsel motvirker dette. Jeg har en venninne som har det samme og hun er halvveis i sitt andre svangerskap nå. :) tror ikke dette er noe farlig så lenge de gir deg den sprøyta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe sånt jeg har lest jeg også - men da legen ble usikker så ble jeg også litt usikker... regner med de har kontroll på sykehuset og at jeg får den sprøyta så jeg slipper noe kluss om vi skulle få til å lage søsken til mini etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt har jeg virkelig sovet dårlig... En tur på do i halv to tida, så har jeg våknet hver gang jeg har snudd meg. Og det var ikke få ganger i natt. Kjennes ut som om det var minst to ganger i timen, for det kjennes ikke ut som om jeg har sovet i det hele tatt i natt.

Slitsomt.

Men i dag er det fredag - og tre dager fri venter! :jepp: Jeg har nemlig tatt ut fridag på mandag når vi skal på UL.

Arbeidsuka neste uke blir kort - skal bare jobbe tirsdag og onsdag. Tar oss en langhelg på østlandet hos mannens foreldre. Gleder meg til å komme meg bort litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du har så mye å glede deg til fremover! :) Hakket kjipere med dårlig nattesøvn. Godt du skal ha noen rolige dager fremover, så du kan ta deg litt inn igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig deilig ut med en del fri å se fram til! Håper du får kost deg masse. :)

Må si jeg synes det er litt rart at legen din var usikker på det her rhesus-greiene. Ut fra det jeg kan huske, så er ikke dette så veldig komplisert. Synes Siebaeo har forklart det veldig greit jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med hjertelyd! :hjerte:

Du skal ikke grue deg for glukosebelastningen, det har jeg gjort en gang før (ikke i forbindelse med graviditet), og det er litt guffent med sukkervannet, men det gjelder å bare holde for nesa, helle innpå og ikke kjenne etter hvor søtt det er. Tipper det kommer til å gå kjempebra jeg, trikset er vel å være forsiktig med sukker framover, så går det riktig så fint. Du er jo så flink som det er, synes jeg! :)

... og hvis det er noen trøst så må jeg ta den TO ganger, både uke 20 og 28, tror jeg... :sjenert:

Ta med strikketøy, så har du noe å holde på med mens du venter. Det glemte jeg forrige gang... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planlagt å ta med underholdning ja! (les: strikketøy) Ellers kommer jeg til å bli småsprø tror jeg. Bare sitte å se på folket som kommer og går på legekontoret er ikke spesielt spennende. Eller på en måte er det gøy å se på folk, men kjedelig når man vet at man må sitte der til man er ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med helg!

I natt har jeg sovet skikkelig godt! Våknet halv 7 (som er da jeg vanligvis står opp i løpet av uka), gikk på do, og fant senga igjen, og sov til halv 9. Slapp hunden ut av rommet sitt og krøp under dyna igjen. Etter en liten stund kom det en "liten" hund tassende for å se om det var noe liv i sine to-bente. Så både jeg og mannen fikk en liten nesesus før han forsvant inn på stua og krøllet seg sammen i sofaen.

Deilig med late dager! Vi er nå nettopp ferdig med frokosten med varme rundstykker, egg, leverpostei og bacon, Jarlsberg Xo, te, kaffe og juice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, deilig med en god natts søvn. Det kan gjøre underverker for både det ene og det andre :jepp: Spennende med UL, ikke lenge igjen nå :rødme:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå lukter det jul i leiligheta!

Satte nemlig pepperkakedeig i går kveld - og har fått hjelp av mannen til å bake de i dag! Så da har vi noe å kose oss med i hele desember. Namme namm!

Har også fått ut julelysene på verandaen, og skal i løpet av kvelden se om jeg ikke får opp litt mer julepynt.

Klarer heller ikke å la være å tenke på hva vi skal imorgen. Gleder oss sånn. Men jeg har begynt å tenke litt negative tanker av typen: tenk om ikke alt er sånn det skal være...

Men prøver å si til meg selv at jeg hørte jo hjertelyden her om dagen, og har kjent liv så det skal vel mye til for at det er noe som er galt...

Syns godt det kan bli litt mildere ute... - 17 er ikke mye å bevege seg ut i...

Jeg får ikke plass i de varmeste vinterklærne mine lenger og har veldig lite lyst å fryse.

Ønsker alle en fin 1. søndag i advent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare friske opp litt i hukommelsen i forhold til hva som har blitt tippet før vi drar på UL.

:babyjente:

hegejenta30

Ripsy

ebitt

Havfrua

Catherina (kollega)

:babygutt:

Mazilla

Sushi

mannen min

~Milla~

cypress

*lilly*

Dalmore

boobla

VirreVapp

Trekkoppfuglen

hegejentas pappa

Tror mini har veldig lyst til å vise seg fram for det er en liten en som turner i magen nå på morran!

Vi skal kose oss med frokost før vi kjører ned på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...