Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_svetlana_*

For å bryte kontakten så sier du bare enkelt og greit at du trenger tid og avstand for å komme over henne.

Som sagt så er det en helt vanlig, normal og smart ting å gjøre når man blir dumpet, folk pleier gjerne å slette facebook, mail, tlfnr og alt. Hvis hun ikke forstår at du trenger tid så er hun rimelig tett. Og hvis hun blir snurt fordi du ikke vil være "venner" akkurat nå så er hun i tillegg egoistisk og ufølsom.

Si at du kanskje blir klar for et vennskap en dag, men hun forstår vel at det ikke går sånn som situasjonen er nå.

Dere bør også bli enige om at bare en av dere skal ha bikkja, i hvert fall frem til du er klar for å være bare venner.

Dette er den beste måten å komme fortest mulig over en kjærlighetssorg på, selv om det føles så mye enklere å holde kontakten og dra det ut i det uendelige.

I tillegg er det som sagt den beste metoden å få en eks tilbake på. Win-win.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med svetlana! :)

Det eneste du kan gjøre for deg selv er å holde avstand fram til du slutter å ha det så vondt som du har det nå. En dag kommer du til å kunne se på henne uten å føle det samme som du gjør nå, og antakelig vil det ikke funke å være venner før den dagen kommer.

Hold deg unna facebooken hennes, slutt å sende sms og slutt å ringe henne eller svare når hun ringer deg. For din egen del. Og det er deg selv du skal ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

Da pratet jeg akkurat med eksen på telefon, slik gikk samtalen grovt fortalt:

JEG: Hei, kom og lever hunden nå og så prater vi om resten av det som MÅ ordnes og så er du ute av livet mitt så jeg kan leve mitt eget.

Hun: Herregud, det var jo helt jævlig drastisk og jeg kan ikke forstå hvorfor du plutselig vil gjøre det nå.. Vi kan ta det til helga.

JEG: Nei, det skal gjøres NÅ. Dette skal ut av verden og samme skal du. Dessuten skal én av oss ha hunden i fremtiden, vi kan ikke treffes lengre

Hun: *stemmen heves* Jeg kan ikke forstå hvordan du kan gjøre noe sånt med meg, du vet jeg har utrolig mye å gjøre.. Jeg skal holde på med vervet mitt fremover i tre dager nå og har ikke tid. Hva med torsdag?

JEG: Nei, senest i morgen.

Hun: *veldig hevet stemme* NEI, JEG KAN IKKE DA HELLER!! Hva hvis vi har den annenhver uke og jeg henter den når du ikke er hjemme?

JEG: Nei, det er ikke aktuelt. Dessuten må vi fordele møblene og du får hente de du skal ha.

Hun: *dritsinna på dette tidspunktet* (Hun freser og babler om at jeg er egen og kun tenker på meg selv og at jeg må tenke på at hun ikke kan heller. Hva hun skal i kveld vil hun heller ikke fortelle, tydeligvis noe hemmelig.) Hun lurer også på hvorfor det må gå så fort.

JEG: Dette skal gå fort fordi du skal ut av livet mitt og jeg har kjærlighetssorg. Slik kan jeg ikke leve lengre og jeg må begynne å ta vare på meg selv. Jeg kan ikke sitte her som ei dørmatte og at du får alt du vil i pose og i sekk, den tiden er over.

Hun: (hun beklager at hun er så sur og at hun hevet stemmen, men prøver ennå å fortelle at hun ikke kan nå eller i morgen. Deretter begynner hun å frese igjen og blir dritsur og sier at det er urettferdig og at jeg behandler hun dårlig)

JEG: Ler litt, det er DU som behandler MEG dårlig og nå er jeg lei av å bli behandlet slik. Jeg fortjener å bli behandlet med respekt, og jeg har ikke tid til det tullet du holder på med. Dette fikser vi NÅ.

Deretter nekter hun veldig lenge for at hun har tid og vil ennå ikke si hva hun skal i kveld eller i morgen kveld, så jeg sier at da får det bli NÅ. Vi ble enige om at jeg skal ha hunden, selv om hun sliter veldig med det.. Hun ble veldig lei seg og sinna når jeg skal ha den fremover til jeg føler meg klar. Men slik er det hvertfall og jeg er klar for at det er over. Vi har en god del ting som skal diskuteres ennå, og det skal vi gjøre nå når hun kommer. Satte jeg NÅ ned foten hardt nok, eller er det noe mere jeg skal gjøre? Nå skal hun komme bort og vi skal diskutere møbler.

Ting som vi har fått fra min side av familien regner jeg jo med at faktisk blir mine? Vi fikk sofa, seng og vaskemaskin av faren min.. Det er ikke rettferdig at hun får det, men hun trur visstnok at hun kan det. Jaja, sånn er livet.

Noen som har noe å komme med eller noen forslag til hva jeg bør gjøre annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre nå er å stole på deg selv først og fremst. Du må lære å håndtere dette på egen hånd selv om det er fristende å spørre om råd for det meste her på KG. Men - som du har sett så får du mange ulike svar her - og det du trenger nå er å ta tilbake selvtillit og selvfølelse. Det er jeg helt sikker på at du får til fra nå av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Eksdama skulle treffe den gutten i dag, han slo opp med dama si for noen dager siden. De skulle treffes i kveld.

Vi har ordnet opp i alt og jeg vil sannsynligvis ikke treffe hun igjen før jeg eventuelt flytter og hun vil ha noen av møblene.

Endret av ts_ts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har HELT for jævlig igjen.

Fitte, akkurat som jeg tenkte. Unnskyld ordbruken.

Fuck ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash
Noen som har noe å komme med eller noen forslag til hva jeg bør gjøre annerledes?

Har nok ikke så mye å bidra med egentlig, men synes det virker som du er på bedringens vei når det gjelder å sette deg selv først :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det er bedre at du er sint på henne enn at du er lei deg iallefall. Du må bare tenke at akkurat er det ille, men det blir bedre etter hvert. Bruk tid til å ta vare på deg selv.

Og når hun er av typen som hopper rett ut av et forhold og inn i det neste skal du bare være glad du er kvitt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_svetlana_*

Uff.. :klem:

Det er bra du blir litt sint da, det er liksom litt neste fase og hjelper å komme over henne. Du har idyllisert henne veldig, men hun virker ærlig talt ikke spesielt sympatisk.

Og kom deg ut og finn på noe i kveld eller inviter noen over til å holde deg med selskap, ikke sitt inne og tenk på hva hun gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beklager

Beklager TS, men du sier at du burde visst om det før? Kanskje du ikke har tatt hintene hennes? Uansett, antar at du har vært deg selv, så hvorfor forandre på noe i etterkant? Hva får deg til å tro at hun ville likt deg om du hadde vært noen annen enn den du er?

Eller kanskje du ikke har vært deg selv, ja men da har du kun deg selv å takke. Realiteten er hard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faen med gjort alt i min makt.

Det har aldri vært noen negative tegn.

Nå forstår jeg hva slags drittkjerring hun egentlig er, selv om jeg ennå ikke helt forstår hvordan det gikk seg til.

Hadde det ikke vært for hun hadde jeg ikke vært i denne byen, ikke hatt studielån, studert i USA dette halvåret.. ALT var ut i fra henne.

Jeg var sikker på at vi skulle gifte oss, hun maste nesten.

Jeg har vært meg selv og hun har elsket det hver dag sier hun og hun sier ennå at jeg er verdens greieste. Jeg sa det bare rett i trynet hennes at det er jo synd når hun skal sammenligne han nye og meg og jeg er best da, too bad. Jeg er helt gråtkvalt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager TS, men du sier at du burde visst om det før? Kanskje du ikke har tatt hintene hennes? Uansett, antar at du har vært deg selv, så hvorfor forandre på noe i etterkant? Hva får deg til å tro at hun ville likt deg om du hadde vært noen annen enn den du er?

Eller kanskje du ikke har vært deg selv, ja men da har du kun deg selv å takke. Realiteten er hard

Nå vil hun ikke fikse dette, og det forstår jeg endelig nå.

Det var småting, hun var enig.. men det gikk for lang tid og jeg hadde visstnok ikke tatt hintene hennes, jeg er vandt til at man bare sier ting rett ut. :(:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har faen med gjort alt i min makt.

Det har aldri vært noen negative tegn.

Nå forstår jeg hva slags drittkjerring hun egentlig er, selv om jeg ennå ikke helt forstår hvordan det gikk seg til.

Hvorfor er ho en "drittkjærring"? Fordi ho vil være sammen med noen andre enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash
Nå vil hun ikke fikse dette, og det forstår jeg endelig nå.

Det var småting, hun var enig.. men det gikk for lang tid og jeg hadde visstnok ikke tatt hintene hennes, jeg er vandt til at man bare sier ting rett ut. :(:tristbla:

Overraskende mange unge kvinner tror at menn forstår små subtile hint. I 99% av tilfellene (tall hentet rett fra ræ***) forstår da mannen ingenting... De fleste kvinner skjønner dette og blir mer tydelig etterhvert ;)

Siden hun virker litt som hun jager spenning tror jeg du må være forberedt på at hun kanskje ringer når han nye ikke er like spennende... Isåfall, ikke gå i samme fella igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash
Hvorfor er ho en "drittkjærring"? Fordi ho vil være sammen med noen andre enn deg?

Når man ikke har tid til å "gjøre opp boet" fra forrige forhold fordi man må ut med den nye er man veldig nærme drittkjerring i mine øyne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Når man ikke har tid til å "gjøre opp boet" fra forrige forhold fordi man må ut med den nye er man veldig nærme drittkjerring i mine øyne ;)

Ho hadde en avtale fra før av. Det er ikke hennes plikt å slippe ALT hun har i hendene bare fordi eksen får et sammenbrud/ akutt innfall av maktdemonstrasjon!

Ho sa at ho kunne gjøre det så fort ho var ledig, noe som var to dager senere. Det er ikke rimelig å forvente at folk skal slippe alt de har i hendene for å tilpasse seg deg! Man ordner opp i ting når begge er ledige. Man er ikke en drittkjærring bare fordi man har andre planer man holder seg til, og legger nye planer når man er LEDIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_svetlana_*
Hvorfor er ho en "drittkjærring"? Fordi ho vil være sammen med noen andre enn deg?

Det kalles kjærlighetssorg..

Folk blir sinte når de blir dumpet.

Personlig synes jeg det er litt "drittkjærring" å nærmest overlappe en fyr med en annen. Og i tillegg bli sur når den man dumper vil få alt det praktiske overstått fortest mulig, få en closure og komme seg videre uten henne.

Og selv om jeg er enig i at det er greit nok at hun allerede hadde en avtale, så er det utvilsomt noe ganske usympatisk over å prioritere date med en ny i stedet for å bli helt ferdig med det gamle. De to har jo all verdens tid til å innlede et mislykka forhold, hun kan vel ta litt hensyn til den som sitter med knust hjerte. Ikke noe hun må, for all del, men det hadde vært litt bedre stil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% støtte til TS for å ta tak. Man kan alltids diskutere hvor viktig det var å presse på NÅ, men det er en annen sak.

Skulle ikke forundre meg om eksen (for det er hun nok) i det lange løp ville hatt mer sansen for den "nye" TS. Det er rart med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% støtte til TS for å ta tak. Man kan alltids diskutere hvor viktig det var å presse på NÅ, men det er en annen sak.

Skulle ikke forundre meg om eksen (for det er hun nok) i det lange løp ville hatt mer sansen for den "nye" TS. Det er rart med det...

Mener med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener med det?

Det siste? Ja. Men det er ikke noe å bygge noe håp på. Ikke alle jenter er like.

Edit: Sorry, jeg leste "Mener du det". Men jenter liker stort sett menn som står opp for seg selv.

Endret av Stillest vann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...