Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Godt du ikke syntes innlegget mitt var for brutalt, jeg bare så hvor klassisk dette bruddet var fra jentas perspektiv... ser ut som du har innsikt nok til å skjønne at jeg mente det godt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ts_ts

Dette er ingen rettsal der du skal måtte stå skolerett for andre - du er heller ikke i et forhør der du skal måtte forklare hvorfor du sa ditt og hvorfor du sa datt, gang på gang.

Jeg forstår at du har det vondt, er forvirret, såret etc og du har hatt behov for dette forumet. I slike prosesser, der en prøver å få hodet over vann - eller fast feste under føttene igjen, så er det meste kaotisk, og det er ikke alltid sammenheng i det man sier den ene dagen og det man sier den neste dagen. Tror ikke du er alene om det.

Å forvente at du skal ha et overskudd av logisk planlegging, taktikk, empati, raushet, besinnelse og forståelse akkurat nå virker urimelig.

Det er ikke mange mennesker med dyp kjærlighetssorg som har det.

Jeg synes ikke du skal la deg vikle inn i flere forklaringer her. Sett punktum.

Forstått! Men samtidig tar jeg imot andres synspunkter også, men helst fra folk som faktisk har LITT erfaring hvertfall. Jeg har skrevet ting her tidligere som jeg blir flau av å lese når jeg blar tilbake! Men når jeg er inne her hver dag og leser tilbake i sidene, så blir jeg roligere og kan sove lettere. Da forstår jeg at det ikke er jeg som har gjort at forholdet har gått på trynet, men heller følelsene hennes og div. annet. Jeg aksepterer det og prøver nå å leve videre på en best mulig måte. Samtidig liker jeg folkene på dette forumet, stort sett. Spesielt slike som svetlana, mir, du, jade, xtend, sorry, I Grosny og de som faktisk får jeg til å føle meg bedre.

Takk til alle uansett, det er bedre med et negativt innlegg enn ingen innlegg. Jeg sjekker innom her hele tiden.

Har ennå ikke hørt noe fra hun, det er jeg glad for. Vi ble enige om at jeg skulle ta kontakt når det var stor nok grunn til det. Altså ved viktige ting.

: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at du ikke skulle fortsette å skrive her, hvis du har behov for det. Men du trenger ikke la deg vikle inn i diskusjoner om hva, hvor, når og hvordan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts_ts

Jeg har lest igjennom hele tråden, og fulgt godt med de siste dagene, og det er helt utrolig hvor mye du har utviklet deg :) Jeg er bare her for å rose deg, du gjør helt utrolig fremgang!

Eksen din høres ikke ut som en hyggelig jente, ihvertfall ikke nå etter det er slutt. Personlig ville jeg aldri gjort noe som helst med noen andre før det var gått minst noen måneder, og ihvertfall ikke så offentlig som på FB, hadde det vært jeg som gjorde det slutt. Du fortjener bedre.

Og til den gjesten som bare kommer med negativitet; enten er du ni år og gjør dette fordi du tror at vennene dine vil synes du er kul, eller du hater verden så mye at du må spre det til andre som har det vondt for å hindre at du selv sprenger av alt hatet ditt, eller at du ikke eier empati for et menneske med et knust hjerte, og i det siste tilfellet synes jeg ekstra synd på deg og din lille verden du lever i. Du irriterer meg grenseløst. Tråden handler om ts_ts, hans følelser og hans situasjon, ikke hennes.

Uansett... ts_ts, livet går videre. Du vil klare deg kjempefint og komme ut av dette som en sterkere og bedre person. Jeg har sterk tro på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash
Og til den gjesten som bare kommer med negativitet; enten er du ni år og gjør dette fordi du tror at vennene dine vil synes du er kul, eller du hater verden så mye at du må spre det til andre som har det vondt for å hindre at du selv sprenger av alt hatet ditt, eller at du ikke eier empati for et menneske med et knust hjerte, og i det siste tilfellet synes jeg ekstra synd på deg og din lille verden du lever i. Du irriterer meg grenseløst. Tråden handler om ts_ts, hans følelser og hans situasjon, ikke hennes.

Kanskje det er eksdama? :fnise:

Godt å se at du er på riktig vei ts_ts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skulle virkelig ikke forundre meg :ler:

Haha, håper da ikke det. Tviler, men hvem vet.

Når jeg er ferdig med hele sorgen min tenkte jeg forespørre en sletting av tråden. Hvis hun finner det ut er det jo ingen fare, men da vet hun jo hvordan jeg har følt det. Eventuelt ender hun bare opp med dårlig samvittighet!

Takk så mye VitaBrevis, det varmer! Jeg føler selv at jeg er på vei til et bedre liv enn jeg hadde før. Faktisk skjer det veldig mye akkurat nå, jeg får mye besøk i denne vanskelige tiden, samtidig som jeg selv fyller ut resten av tiden med ting jeg liker å gjøre.

Uten dere hadde dette vært mye vanskeligere for meg nå, og sannsynligvis hadde jeg ennå vært ei dørmatte.

God helg til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og til den gjesten som bare kommer med negativitet; enten er du ni år og gjør dette fordi du tror at vennene dine vil synes du er kul,

Sakelig av deg VitaBrevis...

eller du hater verden så mye at du må spre det til andre som har det vondt for å hindre at du selv sprenger av alt hatet ditt,

Foreslår at du leser en gang til, hvis det er inntrykket du sitter igjen med. Poenget var faktisk at ts ikke skal sitte igjen med et hatefullt inntrykk av eksen, og fortsette å tro at det er så synd på han, fordi hun har vært så slem mot han etter bruddet.

For sannheten er at hun har oppført seg så godt som hun kunne. Hun prøvde å være vennen hans. Hun prøvde å si han var en fin fyr. Hun prøvde å være snill. Dama tok jo til og med oppvaska hans!! Og alikevel sitter han og er sur og kaller henne div usakeligheter fordi hun har vært "så slem"

Tror det nok er lettere for ts i denne situasjonen, og i neste, om han tar dette som lærerik situasjon, og innser at folk går hver til sitt, uten at noen nødvendigvis er "slem" og uten at han legger seg rett tilbake i tøffel-rollen og med "stakkars meg, eksen min er så slem mot meg" holdning.

Det er ganske viktig at han også er klar over sin egen oppførsel i dette bruddet så han ikke blir sittende igjen som et svært spørsmålstegn. Det virket jo som om ikke kunne skjønne hvorfor i allverden hun slettet han fra facebook! ..annet enn at det viste han hvor "mongo" hun var.

Kanskje greit at noen påpeker at det gjerne blir til at man trekker seg unna, når noen man ikke vil være sammen med stiller et ultimatum om man må være kjærester eller ingenting? Og at når det resulterer i at en trekker seg unna, så er det ikke fordi man er "Mongo" men fordi det var det eneste andre alternativet som ble presentert!

Jeg er ikke slem, ond og uten empati fordi jeg klarer å sette meg inn i hennes situasjon og prøver å hjelpe ts til å gjøre det samme for å gi slipp på hatet sitt. Heller det motsatte.

Håper ts skjønner henne litt bedre etter alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du leser en gang til, hvis det er inntrykket du sitter igjen med. Poenget var faktisk at ts ikke skal sitte igjen med et hatefullt inntrykk av eksen, og fortsette å tro at det er så synd på han, fordi hun har vært så slem mot han etter bruddet.

For sannheten er at hun har oppført seg så godt som hun kunne. Hun prøvde å være vennen hans. Hun prøvde å si han var en fin fyr. Hun prøvde å være snill. Dama tok jo til og med oppvaska hans!! Og alikevel sitter han og er sur og kaller henne div usakeligheter fordi hun har vært "så slem"

Tror det nok er lettere for ts i denne situasjonen, og i neste, om han tar dette som lærerik situasjon, og innser at folk går hver til sitt, uten at noen nødvendigvis er "slem" og uten at han legger seg rett tilbake i tøffel-rollen og med "stakkars meg, eksen min er så slem mot meg" holdning.

Det er ganske viktig at han også er klar over sin egen oppførsel i dette bruddet så han ikke blir sittende igjen som et svært spørsmålstegn. Det virket jo som om ikke kunne skjønne hvorfor i allverden hun slettet han fra facebook! ..annet enn at det viste han hvor "mongo" hun var.

Kanskje greit at noen påpeker at det gjerne blir til at man trekker seg unna, når noen man ikke vil være sammen med stiller et ultimatum om man må være kjærester eller ingenting? Og at når det resulterer i at en trekker seg unna, så er det ikke fordi man er "Mongo" men fordi det var det eneste andre alternativet som ble presentert!

Jeg er ikke slem, ond og uten empati fordi jeg klarer å sette meg inn i hennes situasjon og prøver å hjelpe ts til å gjøre det samme for å gi slipp på hatet sitt. Heller det motsatte.

Håper ts skjønner henne litt bedre etter alt dette.

Hvorfor skal han ha empati for henne? Det er ikke hun som er såret.

Hun (og du) burde ha full forståelse for at han ikke vil ha kontakt med henne, det gjør for vondt for han. Hun er utrolig barnslig som sletter han fra FB fordi han sto for det som var riktig for han, virker som hun ble sur og måtte "hevne" seg fordi hun ikke fikk viljen sin.

Hun sa selv til ts_ts at hun kanskje ville begynne å date han igjen, og jeg skjønner godt at han ga henne det ultimatumet, han ville ikke vandre rundt og håpe når han kunne få et ærlig svar med en gang. Dating hadde nok føltes som et stort nederlag etter tre års samboerskap. Dessverre valgte hun å kutte all kontakt, det er synd for henne.

Han trenger ikke å tenke på henne i det hele tatt, han kan føle og skrive akkurat det han vil. Det er ikke akkurat så lenge siden bruddet, alle takler slikt forskjellig. Han vil lære av det etter hvert, du trenger ikke påtvinge han det.

For meg virker du som f.eks. et Jehovas vitne som går rundt og sprer ditt budskap. Du har rett, alle andre har feil. Det er hva du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun prøvde å si han var en fin fyr. Hun prøvde å være snill. Dama tok jo til og med oppvaska hans!! Og alikevel sitter han og er sur og kaller henne div usakeligheter fordi hun har vært "så slem"

Hahaha :fnise:

Å dumpe noen for så å ta oppvaska er vel ikke akkurat å være grei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :fnise:

Å dumpe noen for så å ta oppvaska er vel ikke akkurat å være grei :ler:

Nei, virkelig ikke. At hun gjorde det, det må være noe av det rareste jeg har lest på lenge :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash
Hahaha :fnise:

Å dumpe noen for så å ta oppvaska er vel ikke akkurat å være grei :ler:

_Alle_ som tar oppvasken for meg er snille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe...

Hele forholdet vårt har vært basert på det å gjøre fine ting for hverandre helt plutselig. Jeg kom rett som det var hjem til nye klær, nyvasket leilighet, vasket oppvask, nyvaskede klær.. hva som helst slike ting.

Hun mente hun måtte ta oppvasken siden hun hadde bodd der et par dager mens jeg var hjemme hos familien ;)

Ganske sært at hun kom tilbake et par dager senere og tok den, men jenta har frem til for et par uker siden, bare vært 100% ærlig, god og fantastisk.

Noe har helt klart skjedd plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_svetlana_*
Hun var villig til å behandle deg kjempe bra. Hun var villig til å være vennen din, ikke mange som gidde det! men det aksepterte jo ikke du! som du selv har skrevet. For hun måtte jo eten være kjæresten din, eller så fikk hun ikke være noen ting!

Men du visste jo at hun ikke ville være kjæresten din, så å bruke det som pressmiddel i det heletatt er jo noe av det dummeste jeg noen gang har hørt.

At man rett etter man har blitt dumpet skal være bestevenn med eksen er det dummeste jeg har hørt. Det er ikke et veldig sunt "vennskap" når den ene parten er en knust mann som bare vil være kjærester igjen. Man må komme over hverandre før et eventuelt vennskap er aktuelt.

Du henger deg sånn opp i det "ultimatumet" som om det var en frekk ting å gjøre, når det å be om tid for seg selv etter et brudd er den eneste riktige tingen å gjøre for en som blir dumpet. Poenget er ikke å presse den andre med et ultimatum, poenget er bare at man trenger avstand for å hele et knust hjerte.

ts_ts, du trenger ikke forsvare tankene og følelsene dine. Kjærlighetssorg er turbulent, og du har rett og lov til å føle hva du vil. Sinne er helt naturlig, og i sunne doser ganske bra da det hjelper deg å slutte å lengte etter og idyllisere en person og går over til å innse at det ikke er Verdens Beste Menneske og at du klarer deg jævla bra uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest L
Hvorfor skal han ha empati for henne? Det er ikke hun som er såret.

Hun (og du) burde ha full forståelse for at han ikke vil ha kontakt med henne, det gjør for vondt for han. Hun er utrolig barnslig som sletter han fra FB fordi han sto for det som var riktig for han, virker som hun ble sur og måtte "hevne" seg fordi hun ikke fikk viljen sin.

Hun sa selv til ts_ts at hun kanskje ville begynne å date han igjen, og jeg skjønner godt at han ga henne det ultimatumet, han ville ikke vandre rundt og håpe når han kunne få et ærlig svar med en gang. Dating hadde nok føltes som et stort nederlag etter tre års samboerskap. Dessverre valgte hun å kutte all kontakt, det er synd for henne.

Han trenger ikke å tenke på henne i det hele tatt, han kan føle og skrive akkurat det han vil. Det er ikke akkurat så lenge siden bruddet, alle takler slikt forskjellig. Han vil lære av det etter hvert, du trenger ikke påtvinge han det.

For meg virker du som f.eks. et Jehovas vitne som går rundt og sprer ditt budskap. Du har rett, alle andre har feil. Det er hva du tror.

Hvis du leser igjennom tråden vil du plukke opp at hun gir han falske forhåpninger når hun holder på med en annen. Hun sa at hun var opptatt med ting og hadde ikkje tid nå til å date/eller ting som har med det å gjøre , men det var jo løgn. Hun ville ha han der livet sitt fordi hun elsket å være med han(Hvis noen har sett episoden i friends når Ross får den samme kommentaren fra Mona så vet vi ka det betyr..) som sikkert er sant, men eg tror også hun ville ha han i livet sitt for ego validation reasons. Ts gjorde det riktige med å kutte henne ut fordi det var det som var best for han. Derfor tror alle at han har rett bortsett fra deg og 2-3 andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poenget mitt er å hjelpe deg å sette deg inn i situasjonen hennes.

Prøv å sett deg inn i henne situasjon. Så skjønner du nok hvorfor hun ikke er bestisen din nå.

Jeg prøver å sette meg inn i hennes situasjon. Hun er sammen med samme gutt i over 2 år, det har ikke blitt barn av det (de har vel brukt prevensjon), og hverdagen blir gråere. Hun blir kurtisert av en annen, og i stedet for å avvise sin beiler, så suger hun til seg komplimentene og kjærligheten. Hun blir mer og mer betatt, og det blir øremassaje og...?. Denne nye sjarmøren blokkerer kjærligheten til ts-ts og xdama slutter å bli forelsket i ts-ts. Så slår hun opp.

Så finner hun på alle rare unnskyldninger og legger skylda på ts-ts fordi hun har mistet forelskelsen.

Jeg tror ikke på at det kjærlighetstapet som har utviklet seg over 3 måneder har noe å gjøre med ts-ts i det hele tatt, jeg tror hun ble sjarmert, og tok imot av ny gutt. Hvis det er sant at det er ts-ts som hadde en dårlig utvikling, så synes jeg det er fryktelig dårlig og umodent å ikke snakke med han om det. Hvis det er sant, så skulle de tatt samlivskurs i høst.

Jeg håper aldri jeg blir utsatt for slik oppførsel som xdama hadde.

Jeg håper også at ts-ts finner ei ekte , lojal god-dame.

Til slutt, jeg liker så godt at ts-ts viser sinne, det viser at han er i ferd med å ta skrittet ut av tøffel-fella. Og ts-ts, i neste forhold så er du nødt til å passe på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navna

Si at du vil ha henne tilbake, men at forholdet kan være såpass åpent at hun kan ligge med andre menn og feste men at du ikke vil vite om det.

Etter en stund der hun har vært litt vilter vil hun roe seg ned med deg igjen samtidig som dere har holdts ammen hele tiden.. hun gjør det slutt med deg fordi hun ikke vil være utro, det er bra.. men et åpent forgold kan redde forholdet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du vil ha henne tilbake, men at forholdet kan være såpass åpent at hun kan ligge med andre menn og feste men at du ikke vil vite om det.

Etter en stund der hun har vært litt vilter vil hun roe seg ned med deg igjen samtidig som dere har holdts ammen hele tiden.. hun gjør det slutt med deg fordi hun ikke vil være utro, det er bra.. men et åpent forgold kan redde forholdet ditt

Hei,

Jeg er desverre ikke dum nok til å ha et så åpent forhold, da det sannsynligvis vil såre noe veldig uansett om jeg vet det eller ikke. For enkelte open-minded-spirits er sikkert det ei akseptabel løsning. Jeg vil bare ha ei jente som elsker meg i godvær og storm, eller som i hvertfall gir beskjed når ting begynner å gå i nedoverbakke.

Klart jeg er sinna og sur av og til, egentlig flere ganger daglig. Men kommer hun plutselig tilbake så trur jeg jaggumed at det kan bli et ja med visste betingelser såklart.

Vi får se, jeg har ingen håp om akkurat det.

Hun har jo akkurat startet datingen igjen selv om hun sa til meg sist gang at hun ikke har lyst eller tid til å være i et forhold. Jeg føler meg bare utrolig snytt når jeg tenker tilbake på de siste ukene hvor de to har hatt utrolig godt kontakt mens jeg har sittet og ventet på at hun skal tenke seg gooodt om. Jeg satser på at han ikke er noe tess og at hun kanskje tar kontakt igjen etterhvert.

Om et par dager blir jeg nødt til å kontakte henne ang. husleie her jeg bor nå, hun skal betale halvparten grunnet oppsigelsestid. Tenkte kun sende en mail med beløp og kontonummer, høres det greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...