Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Drit i hva hun måtte tenke eller hvordan hun kunne tolke det du skriver. Skriv det du har LYST til å skrive, UTEN baktanker.

Signerer denne! Skriv det du har lyst til å skrive. Du er ikke lenger i en posisjon hvor det spiller noen rolle hvordan du skriver ting. Bli ferdig med det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit, da blir det et svar på 5-6 linjer på hennes nærmere 20 linjers-epost. Det blir korte og bestemte linjer, dette er ting jeg bestemmer, ikke hun.

Ingen "ha ei fin helg" eller "hvordan går det?"

Det er absolutt ikke "meg" å skrive en så kort epost, men jaggumed føler jeg meg ikke særlig "meg" lengre heller. Vanligvis ville jeg lagt ut om hvordan jeg har det og ønske hun en god helg og sånt, men det blir vel bare for dumt.

Som dere forstår er jeg hele tiden ute etter å maksimere sjansene mine, selv om de praktisk talt er ca. 0%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker og overanalyserer for mye. Dette er bare med på å forlenge den vonde kjærlighetssorgen. Du må komme deg forbi stadiet hvor du fortsatt analyserer alt du gjør på mikronivå i håp om at en setning fra eller til vil avgjøre om hun kanskje vil ha deg tilbake eller ikke. Du gjør bare deg selv vondt med å fortsette slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere forstår er jeg hele tiden ute etter å maksimere sjansene mine, selv om de praktisk talt er ca. 0%.

Ok, da har jeg misforstått... jeg trodde du var ute etter å få det bra igjen.

(Ikke spydig ment)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg misforstått... jeg trodde du var ute etter å få det bra igjen.

(Ikke spydig ment)

Jo, jeg vil selvfølgelig ha det bra! Enten med eller uten henne.

Helst med. Snart vil jeg sikkert helst ha det bra uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjansene dine er ikke tilnærmet 0%, de ER 0%. Den dagen du innser det, og slutter å tenke å hvordan hun best skal like alt du gjør, den dagen begynner første steg inn i ditt nye liv.

Selv kan jeg kjenne igjen mye av bruddet sett fra eksen din sin side, og jeg kan love deg at for hvert hundeaktige blikk, hver klengete SMS, hvert forsøk på å få meg til å ta han tilbake pga dårlig samvittighet ("Men hva med MEG, da? Skal ikke JEG få være lykkelig?" *hundeøyne*) mistet jeg mer og mer respekten for mannen. Og at han ikke var i stand til å føre en normal sivilisert samtale rundt praktiske ting etter et par uker, gjorde at respekten forsvant enda mer. Hadde han tatt kontakt med min familie for å få de til å tale hans sak, hadde jeg rett og slett slått tilbake og fortalt alle hans kompiser om hvor patetisk han faktisk var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kontaktet henne eller sett på henne i det heletatt, det er jo det jeg forteller. Ikke pratet med familien heller siden sist gang de måtte spørre meg for å vite hvordan forholdet gikk.

Jeg har ikke gitt et pip fra meg på to uker nå og først i dag blir jeg nødt til å svare på en mail. Hun får ingen tiggende øyner eller svar som gir henne dårlig samvittighet, såpass langt har jeg kommet.

I de siste ukene har jeg vært alt annet enn klengende. Men takk for det, jeg trur ikke hun har noe å fortelle kameratene mine uansett, ut i fra hvordan jeg forstår det har jeg skrevet mye patetisk her, men lite av det har jeg fortalt henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svarer jeg på e-posten utrolig saklig og kort.

Hadde det vært "meg" hadde jeg fortalt hvordan jeg har det.

Men nå skal hun se at jeg faktisk ikke bryr meg særlig om henne lengre og klarer meg bra.

Jeg vil likevel ikke hun skal tro at jeg har det utrolig vondt og svarer kortfattet og strengt. Derfor legger jeg muligens til en "Jeg har det fint!"

(bare for å holde oppdatert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar igjen. I den første eposten lurte hun bare på litt på husleien og håpte jeg slapp bo her ennå en måned før jeg fant en plass, for det visste hun ikke om hun hadde råd til.

Deretter fikk jeg en ny mail uten å svare, hvor hun lurer på om vi skal møtes ei siste gang og bli 100% ferdige med både innbo, løsøre og hunden.

Videre skriver hun: Det er vanskelig å komme seg videre før det er gjort, og du kjenner det sikkert litt på samme måte.

-----

Jaja, da er det vel 100% over og nå fikk jeg det servert slik jeg bare kunne drømme om i starten. Det er samtidig godt, men gir meg igjen en stor klump i magen som sannsynligvis blir sittende noen dager. Det er ikke lett akkurat nå, men takker alle for hjelpen og ber vel tråden stenges.

:tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_svetlana_*

:klem:

Ønsker deg alt vel!

Dette vil gå over og de vonde følelsene blir bare et fjernt minne. Du virker som en flott fyr og vil garantert finne deg ei enda bedre jente neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts_ts. Jeg må bare si at nå har du kommet ett godt skritt videre. Alt du ser foran deg nå er gradvis bedre tider. Dette faller også sammen med lysere dager og mere sol. Kos deg!

Og en ting til . Jeg har forstått at du er dønn trofast og en bra mann. Den dama som får deg vinner en toppgevinst i livets lotteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fint sagt. Jeg føler selv at jeg er en veldig grei, ærlig og ålreit fyr.. Men når det ikke holdt i dette forholdet så mister jeg såklart motet for fremtiden. Kanskje var jeg for grei.. vet ikke, men det dukker vel opp noen som liker greie folk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig fint sagt. Jeg føler selv at jeg er en veldig grei, ærlig og ålreit fyr.. Men når det ikke holdt i dette forholdet så mister jeg såklart motet for fremtiden. Kanskje var jeg for grei.. vet ikke, men det dukker vel opp noen som liker greie folk!

:)

Det er stor forskjell på damer. De har forskjellige behov. Noen trenger utfordringer. Noen trenger kos. Noen trenger mye stillhet. Noen trenger rock`n roll. Noen trenger spenning. Noen trenger utfordringer. Noen trenger veldig mange barn.

Det er faktisk et flertall som trenger greie folk. Menn av din kvalitet holder livsløpsstandard, for veldig mange kvinner.

Å bruke opp din kjærlighet på ei som ikke setter nok pris på det er sløsing med en ekstremt sjelden ressurs. Det er såpass sjeldent at det er bare noe jeg unner ei skikkelig goddame av det aller beste slaget. Ei som setter pris på det og absolutt gleder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur du er inne på noe der. Før trengte hun bare kos og samvær.. nå vil hun ha rock'n'roll og utfordringer.

Regner med folk kan flytte seg hvordan som helst mellom de forskjellige kravene helt plutselig, ettersom det skjdde her.

Bare synd jeg var rock'n'roll før vi ble sammen, så føler meg litt lurt ;]

Takk igjen for varmende ord. Nå bestiller jeg meg billett til Roskilde og skal ha mye å se frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre ts_ts! Jeg har fulgt tråden, men ikke sagt noe før. Føler med deg, og håper denne kjærlighetssorgen går fort over for deg og at du får en fantastisk sommer, muligens med en ny og bedre dame! Tvi tvi! :)

Endret av kanel23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Jay_*

Hallois ts! Slutt mellom meg og dama etter 2 år, ca 1 og en halv mnd siden nå.. Håper du kommer deg over hu, jeg sliter noe sinnsykt enda og vil egentlig bare dø akuratt nå, har du non tips så let me know! prøvde hardt å få hu tilbake igjen, hun gråt like mye og sa ting som "elskling" "at du holder rundt meg om natten er forsatt noe av det beste jeg vet" de første ukene etter at det ble slutt.. Nå er hun bestemt og tror absolutt ikke at det vil fungere mellom oss livet ut... Sånn kan det gå, ikke alle kan være lykkelige=) Må vel bare gå tilbake til mitt gamle jeg og være en straight player! Aldri mer om jeg skal forelske meg og få en person til å bety alt for meg, for når du mister en sånn person så føles det som om du har mistet alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois ts! Slutt mellom meg og dama etter 2 år, ca 1 og en halv mnd siden nå.. Håper du kommer deg over hu, jeg sliter noe sinnsykt enda og vil egentlig bare dø akuratt nå, har du non tips så let me know! prøvde hardt å få hu tilbake igjen, hun gråt like mye og sa ting som "elskling" "at du holder rundt meg om natten er forsatt noe av det beste jeg vet" de første ukene etter at det ble slutt.. Nå er hun bestemt og tror absolutt ikke at det vil fungere mellom oss livet ut... Sånn kan det gå, ikke alle kan være lykkelige=) Må vel bare gå tilbake til mitt gamle jeg og være en straight player! Aldri mer om jeg skal forelske meg og få en person til å bety alt for meg, for når du mister en sånn person så føles det som om du har mistet alt...

Hei Jay. Først og fremst vil jeg si at jeg synes synd på deg og håper du også får litt fremskritt snart. Du kan trøste deg med at hun sikkert allerede ikke har følelser og dater noen andre, slik som i min situasjon. Men her er uansett en del tips:

Disse punktene har hjulpet meg fra å føle at jeg bare vil dø til at jeg nå ser fremover. Det er 2-3 uker siden det ble slutt og det er utrolig kjipt ennå. I tillegg har hun følelser for en annen, og det sårer.

Her er mine tips til deg og andre i samme situasjon:

(Tro meg, jeg har prøvd nesten ALT. Dette er en oppskrift på hva som fungerte for meg)

1. Morro, morro, morro. Kjøp sesong på sesong med tv-serier, arranger fest hjemme, sett deg inn i et nytt playstation-spill, besøk venner som bor en annen plass. Prøv å gjøre gøye ting.

2. Ta vare på deg selv. Tren, ta solarium, napp øynebrynene, kjøp nye klær. Dette gir deg ny selvtillit ganske kjapt og får deg til å føle deg mye bedre.

3. Gi henne beskjed om at du nå bryter all kontakt ettersom det er best for deg og dine følelser. Det er en win-win situasjon som noen skrev tidligere her i tråden. For det første kommer du kjappere over henne og for det andre så gir du henne en størst mulig sjanse til å savne deg.

4. Fjern alt som minner deg om henne. Vi bodde sammen og hele leiligheten er full av små jenteting. Bare kast de i søplen eller samle de i ei kasse i skapet. Gjør det mere guttete og ha den stilen du selv ønsker.

5. Skaff deg en ny hobby som tar mye tid og krefter. For meg ble de trening.. Jeg satte meg inn i kosthold og annet relatert til trening og dagene flyr avsted når man bedriver dette. Pass på at du ikke forsvinner inn i spill-verden, da er det vanskelig å komme seg ut igjen.

6. Ta kontakt med personer du ikke har pratet med på lenge. For meg hjalp det veldig å ta kontakt med gamle venninner jeg måtte bryte kontakten med i forholdet mitt. Med en gang viste de interesse og det gjør at man får noen andre å tenke på. Selv om man ikke ønsker noe romantisk akkurat nå så hjelper det å vite at man ennå er likt og har gode venner.

7. Lag en tråd her, det er utrolig givende å høre positive/negative meninger rundt hvordan man har oppført seg. For min del fikk jeg for det meste positive tilbakemeldinger på at det var hun som var den "dumme" og ikke meg. Da kan du også skrive alle tingene du egentlig vil fortelle henne her, det fungerte bra for meg og sparte meg for mange pinlige meldinger.

8. Ikke let etter et fasitsvar for å få eksen tilbake. Det finnes ingen fasitsvar.. jeg har prøvd alt fra trygling til ignorering. Ingenting har til nå gitt utslag engang. Tenk at det er over for alltid og at alt annet ville vært en bonus.

Altså gjør jeg alle disse tingene nå. I tillegg prøver jeg å gå lang tur med hunden hver dag, det tar utrolig mye tid og jeg kommer i snakk med utrolig mange interessante folk. Både jenter og gutter i alle aldre. Skriv gjerne dine tanker og følelser her i denne tråden om du vil, jeg hjelper gjerne litt tilbake etter all hjelpen jeg har fått her.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg alene etter ei fartsfylt helg.

Håper det blir en grei kveld og ikke for mange fristelser og kjipe tanker. Jeg vet jeg må skrive en mail til eksen i dag for å svar henne på spørsmålene. Det var KUN spørsmål rundt praktiske ting i mailene, og det sier vel sitt.

Det er én ting som irriterer meg ihjel.

Vi avtalte å være sammen på valentines.. ikke som kjærester, men vi skulle se kino og kose oss med god mat.

Dagen før var vi på byen, jeg kjøpt klær og ting og tang til deg, vi koste oss og du sa du hadde hatt en perfekt dag med meg og hunden. Vi leide hånd litt av og til, det var du som tok initiativet.

Jeg fikk mange gode klemmer og noen kyss, du sa at du elsket meg.

Dagen etterpå var det valentines og jeg hadde bestilt billetter uten at du visste hvilken film det var. Hundevakt var allerede ordnet og vi hadde kun oss selv å tenke på. Jeg hadde kjøpt inn ost, kjeks og vin som ventet hjemme. Blomster hadde du også såklart fått. Kortet var ennå uskrevet.

Under filmen holdt du meg i hånden mye, du kysset meg også, på munnen til og med. Du hvisket meg i øret at du hadde det kjempefint. Da vi kom hjem hadde vi ost, kjeks og vin mens vi så serier og pratet og tullet. Du sa nok en gang at du hadde det utrolig fint og elsket å være sammen med meg. Kvelden var for min del også helt perfekt.. det så jo ut til at vi ordnet dette og at du endelig innså hvor fint vi har det sammen.

Men da jeg gikk på toalettet og kom ut litt brått, så jeg at du lukket ned alt på dataen din i hui og hast. Klart spurte jeg hvorfor. Det var denne gutten.. Etter all den fine tiden vi hadde akkurat hatt sammen, så var det han som var i dine tanker.

Du sa du elsket meg, du sa du elsket å være med meg, du holdt meg i hånda og varmet meg på kvelden. Vi sov i skjé og du sa du følte deg trygg og god.

Dagen etterpå er alt glemt og det blir endelig bestemt at du vil vi skal vekk fra hverandre. Er det RART jeg blir såret? :( Jeg var sikker på at det hadde ordnet seg. Så sykt... Hvordan kan du si at du elsker meg og elsker å være med meg dag 1 og så vil vekk i hui og hast dag 2? Det er utenfor min foreståelse.

Velvel, jeg fikk hvertfal ut hva jeg hadde i tankene mine.

Det hjalp, trengte å slippe noen tårer nå. Lenge siden sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev du den til henne, eller kun her inne?

Uff vi jenter kan være fæle av og til, selvom jeg er av dem som stadig vekk klager over hvor grusomme gutta kan være.

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...