Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Ja, stemmer"

Det er alt etter hva man trur.

Kommer man i et forhold som virker helt 100% perfekt så vil man ha vanskeligheter for å tenke seg at det skjer en gang til.

Derfor har dette vært ekstra kjipt for meg, men ting begynner å løsne. I morgen er hennes bursdag og hun kan ikke forvente seg noen gratulasjon. Istedenfor skal hun få en epost hvis jeg krever hun for halv husleie denne måneden. Kanskje litt for hardt, men det bryr jeg meg ikke om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synes jeg du gjør rett i. Om dere har bodd sammen, må hun dekke utgifter til du har fått ordna deg ny bofelle/nytt sted. 3 måneder gjelder ved oppsigelse av leie, men her er det jo ingen regler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, hun vet inderlig godt at det kommer betalingskrav for minst 2 måneder frem i tid. En fin bursdagsgave er det da ikke, men hva forventer hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin bursdagsgave er det da ikke, men hva forventer hun?

Ikke en bursdagsgave eller gratulasjon iallfall, da hadde hun måttet vært rimelig tett i nøtta :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, enig. Ofte dukker følelser opp som sier jeg skal skrive et evig langt brev og overraske henne skikkelig ved å vise meg fra min nye side og alt sånt...

Selv vet jo jo at det ikke vil skje, men det frister så sinnsykt.

Hvis det virker så er det jo verdt det. Selv om jeg kanskje blir dritet ut ved at hun sier nei.

Neinei, nå vaser jeg igjen. Det er bare så forbaskade vanskelig å sitte her å "vente" selv om jeg egentlig ikke venter, jeg bare prøver å få følelser til å forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hm... Jeg ville ikke skrevet en mail og krevd husleie akkurat på bursdagen hennes. Og når du heller ikke gratulerer henne i mailen når du vet hun har bursdag, virker det som du markerer noe. Send heller mailen når hun ikke har bursdag. Så fremstår du nøytral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det forslaget, men det er vanskelig å bestemme seg.

Noen andre som har input?

Endret av ts_ts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vet jo jo at det ikke vil skje, men det frister så sinnsykt.

Hvis det virker så er det jo verdt det. Selv om jeg kanskje blir dritet ut ved at hun sier nei.

Neinei, nå vaser jeg igjen.

Egentlig er det knekkende likegyldig hva du gjør, du vet så godt hva VI mener. Vil du ydmyke deg selv er det ingen som stopper deg.

Ang den mailen om husleia, så hadde jeg tatt det dagen etter bursdagen hennes. Ikke på grunn av verken hennes følelser eller hvordan det ser ut for henne, men rett og slett fordi du driver så mye med selvpining at jeg tror du bare har lyst til å sende ho den mailen for du bare har lyst til å kontakte henne.

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send mailen om huseleien i dag eller i morgen. Spiller ingen rolle for deg. Du må hvertfall ikke ringe, sms`e eller maile noen gratulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det knekkende likegyldig hva du gjør, du vet så godt hva VI mener. Vil du ydmyke deg selv er det ingen som stopper deg.

Ang den mailen om husleia, så hadde jeg tatt det dagen etter bursdagen hennes. Ikke på grunn av verken hennes følelser eller hvordan det ser ut for henne, men rett og slett fordi du driver så mye med selvpining at jeg tror du bare har lyst til å sende ho den mailen for du bare har lyst til å kontakte henne.

Hei igjen,

Ja jeg vet jeg piner meg selv ennå, klarer bare ikke fjerne følelsene mine for hun. Husleien er jeg helt nødt til å kontakte henne for å ordne, det er ikke noe jeg vil. Antakeligvis blir det bare en mail med 3-4 ord.. beløp og kontonummer pluss en "hei" kanskje.

Skal ikke gratulere henne hvertfall, såpass klarer jeg holde meg.

Dessuten sender jeg nok mailen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da naturlig at du ikke klarer å fjerne følelsene dine for henne. Poenget er at alarmklokkene bør ringe hver gang du vurderer å GJØRE noe overfor henne.

Hver gang du vurderer å straffe henne, utsetter du "følelsesbruddet". Hver gang du vurderer å ringe eller skrive brev, utsetter du "følelsesbruddet". Hver gang du vurderer å GJØRE noe som helst som involverer henne, kan du velge å gjøre noe helt annet i stedet.

Endret av Stillest vann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ABSOLUTT ALL kontakt med dama. IKKE send noe som helst til henne. Overta hunden og glem henne..finn på noe annet. Punktum....

Sorry, blir litt hard nå, men dette er eneste måten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_svetlana_*
Det er da naturlig at du ikke klarer å fjerne følelsene dine for henne. Poenget er at alarmklokkene bør ringe hver gang du vurderer å GJØRE noe overfor henne.

Hver gang du vurderer å straffe henne, utsetter du "følelsesbruddet". Hver gang du vurderer å ringe eller skrive brev, utsetter du "følelsesbruddet". Hver gang du vurderer å GJØRE noe som helst som involverer henne, kan du velge å gjøre noe helt annet i stedet.

Godt sagt!

Det er vanskelig å styre følelsene sine, men du kan styre handlingene dine. Ikke prøv å straffe henne og ikke prøv å trygle og be, begge deler går bare utover deg selv. Keep your cool ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit.

Vi ble jo enige om at jeg kan ha hunden frem til jeg føler meg klar til å kontakte henne, det kan jo ta alt fra et par måneder til et år.

Det eneste jeg skal gjøre er å si hun skal betale meg halv husleie, det er jeg 100% nødt til. Ellers får jeg vel bare holde meg i skinnet. Det er bare så sinnsykt vanskelig, men jeg prøver virkelig! Over ei uke siden sist gang vi hadde kontakt, det går jo faktisk bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers får jeg vel bare holde meg i skinnet. Det er bare så sinnsykt vanskelig, men jeg prøver virkelig! Over ei uke siden sist gang vi hadde kontakt, det går jo faktisk bra :-)

Skjønner godt hva kjærlighetssorg er, har hatt det selv, men dette forstår jeg faktisk ikke. Hun har vist og sagt rimelig tydelig at hun har en annen og er ikke interessert i deg, så egentlig forstår jeg ikke hvorfor det er vanskelig? Altså å ikke ta kontakt... Grine og tute gjør vi da alle, men må du KONTAKTE henne for det liksom og fortelle henne det? Det er den jeg ikke skjønner. Hold deg bare unna. Sørg i vei, men gjør det uten henne.

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, jeg mener jeg har forstått akkurat det.

Jeg tar ikke kontakt uten at jeg er 100% nødt, og det med husleia er et unntakstilfelle hvor jeg faktisk må.

Ellers kan hun bare drite i å høre noe fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver litt her for å få ut ting.

Eksen sendte epost i dag med masse praktiske ting som må ordnes.

Hun håpte jeg hadde det bra og at jeg får ei fin helg.

Samtidig er det 5-6 praktiske ting hun skriver. Blant annet at hun gjerne passer hunden når jeg skal hjemover i påska og rundt på skole.

Jeg tenker svare med korte og bestemt setninger og ikke la hun passe hunden. Dessuten gidder jeg ikke svare før i kveld eller i morgen.

Høres det greit ut, eller burde jeg legge inn en bitteliten hyggelig del? Jeg vil jo at hun skal vite at jeg ennå finnes, samtidig som om jeg ikke vil at hun skal tro at jeg ennå vil ha hun tilbake. Dette er kun tanker jeg har i hodet som ikke trengs å besvares av dere, men kom gjerne med innspill som ikke baserer seg rundt "Herregud, du vet akkurat hva du burde gjøre!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i hva hun måtte tenke eller hvordan hun kunne tolke det du skriver. Skriv det du har LYST til å skrive, UTEN baktanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...