Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerrig

Har nettopp sittet og lest tråden fra start til slutt og må si jeg er litt nysgjerrig på hvordan det har gått!

Jeg syns det høres ut som eksen din ikke nødvendigvis er en dårlig person, men at hun har taklet hele bruddet på en veldig dårlig måte. Hun mistet følelsene og ble lei/vokste i en annen retning enn deg og møtte en annen fyr hun syns var mer spennende, men ville ikke bli stemplet som "hun slemme" som dumpet den snille kjæresten sin for en ny. Alle småtingene som å mase om hvorfor du sletter henne fra facebook, melde med han andre før det er slutt, gi deg uklare svar om hva hun vil fremover.. Det blir for dumt, skjønner godt du ble frustret over de tingene.

Du høres ut som en veldig fin fyr (særlig etter at du tok av deg tøflene, for det må ærlig sies at du fremsto som litt tøffel helt i starten av tråden :) ), og du vil helt sikkert finne en ny og kanskje litt mer voksen jente som er mer rett for deg.

Hvordan går det med deg nå som du har fått det enda litt mer på avstand? Kom gjerne med en oppdatering! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei!

Dette blir jo en latterlig sen oppdaterting, men etter all støtte jeg fikk her, så kan jeg vel likesågodt svare når noen har spurt.

Jeg har det helt supert, jeg har vokst mye på meg selv og ser meg ikke tilbake på samme måte som i den vanskelige tiden. Jeg har fått ny og større selvtillitt, jeg har fått mange nye venner og sist men ikke minst; jeg har truffet ei jente som jeg er superforelsket i. Hun har også sagt hun er stormforelsket, men det er en liten avstand inne i bildet. Men hele greia gjør at jeg svever på ei rosa sky og har det toppers.

Uansett, jeg trur nok dette var til mitt beste. Jeg slet meg unødvendig hardt gjennom dette bruddet, men det var jo mitt første store brudd med min første store kjærlighet. Likevel var dette forumet en god plass hvor jeg kunne "BLÅSE UT" og få tilbake nattesøvnen. Takk til alle dere nydelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette blir jo en latterlig sen oppdaterting, men etter all støtte jeg fikk her, så kan jeg vel likesågodt svare når noen har spurt.

Jeg har det helt supert, jeg har vokst mye på meg selv og ser meg ikke tilbake på samme måte som i den vanskelige tiden. Jeg har fått ny og større selvtillitt, jeg har fått mange nye venner og sist men ikke minst; jeg har truffet ei jente som jeg er superforelsket i. Hun har også sagt hun er stormforelsket, men det er en liten avstand inne i bildet. Men hele greia gjør at jeg svever på ei rosa sky og har det toppers.

Uansett, jeg trur nok dette var til mitt beste. Jeg slet meg unødvendig hardt gjennom dette bruddet, men det var jo mitt første store brudd med min første store kjærlighet. Likevel var dette forumet en god plass hvor jeg kunne "BLÅSE UT" og få tilbake nattesøvnen. Takk til alle dere nydelige mennesker.

Så kjekt å lese! Det er nok en deilig følelse :) Har du hørt noe mer fra eksen din? Og dette spør jeg ikke om for å være vanskelig, eller gjøre det vanskelig for deg. Men er du helt ferdig med eksen din? Hva hadde skjedd hvis hun plutselig dukket opp og beklaget seg og ville ha deg tibake? Dette er ting du bør føle og tenke litt på før det blir for seriøst med hun nye.

Men igjen, jeg er kjempe glad på dine vegne. Håper virkelig at du har funnet den rette nå. Fortell gjerne litt om henne, og om hvordan dere traff hverandre, hvis du vil. Hadde vært spennende å lese om :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei!

Dette blir jo en latterlig sen oppdaterting, men etter all støtte jeg fikk her, så kan jeg vel likesågodt svare når noen har spurt.

Jeg har det helt supert, jeg har vokst mye på meg selv og ser meg ikke tilbake på samme måte som i den vanskelige tiden. Jeg har fått ny og større selvtillitt, jeg har fått mange nye venner og sist men ikke minst; jeg har truffet ei jente som jeg er superforelsket i. Hun har også sagt hun er stormforelsket, men det er en liten avstand inne i bildet. Men hele greia gjør at jeg svever på ei rosa sky og har det toppers.

Uansett, jeg trur nok dette var til mitt beste. Jeg slet meg unødvendig hardt gjennom dette bruddet, men det var jo mitt første store brudd med min første store kjærlighet. Likevel var dette forumet en god plass hvor jeg kunne "BLÅSE UT" og få tilbake nattesøvnen. Takk til alle dere nydelige mennesker.

Så utrolig godt å høre! Alltid kjekt med en oppdatering fra deg! :) Jeg har tenkt på deg fra tid til annen. Det er så sinnsykt hardt å komme gjennom en slik kjærlighetssorg, men jeg visste du ville klare det og komme ut igjen bedre på den andre siden! Dette er virkelig hennes tap. Lykke til videre! :tommelopp:

Endret av kanel23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppsilopp:

Koselig melding! Tilfeldigvis fant jeg tilbake til denne tråden og så at noen hadde skrevet her siden sist. Jeg føler meg veldig over eksen min, men likevel er jeg litt "sur" på henne i den forstand at jeg ikke kunne tenkt meg å bli venn med henne i det heletatt. Det blir ikke aktuelt å gå tilbake uansett hvor lei seg hun hadde vært. En plass går grensen :)

Så jeg føler at JEG er helt ferdig med henne, 100% ferdig. Men likevel kan jeg ha en teit drøm i ny og né. Og finner jeg noe jeg har fått av henne, så kaster jeg det gjerne bare. Jeg orker ikke ha ting som gir meg dårlige minner.

Det med hun "nye" gikk litt skeis, men heldigvis gikk det ikke så langt at det ble trist og leit. Såklart var det dumt og alt det der, men det gikk fort over. Ironisk nok kom eksen hennes inn i bildet og det ble litt kvalm! Ellers får jeg en del oppmerksomhet av jenter fra tid til annet, noe som har gitt meg ny og bedre selvtillit. Jeg har det virkelig topp!

Kanel23:

Koselig! Det er gøy å høre at man blir tenkt på. Det var utrolig tøft ja, men nå er jeg glad for at det er over, og det har virkelig gjort meg sterkere og var muligens til mitt beste. Nå har jeg et mer realistisk syn på kjærlighet uten at jeg har blitt til en personl som gir opp kjærlighet og er "muggen" og "sur" rundt hele temaet. Slik vil jeg aldri bli!

Takk, i like måte! Håper dere begge har det fint, dere og!

Jeg synes det er flott å ha kontakt med folk som har hjulpet meg gjennom harde tider, jeg skylder dere alle en stor tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt denne tråden med interesse fordi jeg er midt oppi et lignende opplegg selv. Flott at du har fått god hjelp og støtte her inne, ts. Godt at du klarte å komme over eksen din. Hun som har gjort det slutt med meg er også min store kjærlighet, men jeg vet hun har blitt forsømt i høst. Vet så godt med meg selv at jeg har en helt annen innstilling nå, og når jeg går inn for noe er det alltid 100% fordi jeg er dønn ærlig og sikker på hva jeg vil. Håper det kan ordne seg for oss, for jeg vet jeg kommer styrket ut av dette. Problemet er å overbevise henne. Hun har tidligere sagt at hun aldri har hatt det så godt med noen som med meg, selv om det har selvfølgelig har endret seg i det siste. Ønsker sterkt å ordne opp og gir meg ikke før alt håp er ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig at du svarer! Må jo selvfølgelig spørre. Har jo tenkt en del på deg. Godt det går bedre, og at du føler deg ferdig med hun. Også var det dumt at det ikke gikk bra med hun nye, men det kommer mange flere skal du se! :)

Lykke til videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde på ei dame, må du gi henne en emosjonell roller coaster. Men nå sitter jeg å snakker med min kjæreste, som jobber som lifestyle/success/pick-up coach, og dette er rådene han gir:

* Null kontakt på 2-4 uker

* Slett flest mulig minner du har om henne

* Ha det mest mulig gøy med deg selv, treff masse jenter

* Legg ut mange nye bilder på facebook, altså ikke slett henne som venn!

* Kjenn etter hva du egentlig føler og virkelig vil ha.

Etter 2 uker vil hun sannsynligvis ta kontakt. Er du fortsatt interessert i å ha henne tilbake, kan dere møtes og ta det derfra.

Vis interesse - ikke vis interesse. Dette holder ei jente interessert, og forelska. Altså, mix mellom disse.

Jeg må virkelig si at dette er det første forholdet jeg har hatt hvor jeg IKKE er sjefen, og det er det sunneste og beste forholdet jeg noen gang har hatt! Ikke vært snill hele tida, vær alfa! Du kommer ikke langt med å være tøffel.

e-post er fjernet iht. reglene våre om identifisering, men også pga. reklame.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest UffUff

"Med en gang jeg ser henne blir jeg helt øm i knærne, jeg blir utrolig glad og klarer ikke unngå å gi henne en klem. Det kommer også automatisk ut av meg at jeg elsker henne fortsatt og at jeg skulle ønske ting var annerledes. Dette skal jeg såklart prøve å unngå å gjøre, men det er sannelig ikke lett."

(Mann)

Det er jeg helt enig i! Sliter veldig for tiden med min eks-kjæreste. Vårt sterkeste fundament sammen har alltid vært fullstendig åpenhet og ærlighet. Jeg gjorde det slutt for 5 uker siden, etter lang tids prøving (3 år) på å endre et par viktige områder. Dette gikk ikke, og jeg følte meg derfor til slutt nødt til å gjøre det slutt. Men, som vi har snakket om, intensjonen min har hele tiden vært å bryte slik at vi får nødvendig avstand til at positiv endring kan skje, og hvis endring skjer; bli sammen igjen.

Etter bruddet har jeg blitt helt sikker på at jeg vil prøve på nytt, og at hun er den rette for meg. I en liten periode var det veldig tungt, og jeg prøvde det meste for å føle meg bedre. Inkludert ligge med en annen kvinne. Dette var selve åpenbaringen for min del. Jeg merket med en gang at dette var helt feil, og at det bare var tull. Dette er en handling jeg i seg selv ikke angrer på fordi det var en svært nyttig erfaring, og bidro til å gjøre meg helt sikker på hva jeg egentlig vil. Jeg fortalte selvfølgelig dette til min eks da hun spurte. Litt senere var hun på fyllefest med en vennegjeng. Der var det en kjekk venn som gav hun oppmerksomhet og prøvde seg. Hun følte jo (naturligvis) at det ikke lenger var noe som holdt hun tilbake, og at dette trengte hun ikke å få dårlig samvittighet for. Det merkelige var at hun ikke opplevde intimitet med en annen som noe rart. Hun nøt det, og har ingen motforestillinger mot å gjøre det igjen. Dette har naturligvis gjort at hun tviler veldig mtp oss nå.

Vi traff hverandre i helgen, og etterhvert ble det litt kyssing. Mitt hjerte slo som aldri før, og jeg følte det som om at jeg endelig var der jeg skulle være og hvor høyt jeg elsker henne. Hun derimot ble enda mer overrasket, fordi hun følte absolutt ingenting... Hun sa at da hun fikk vite om at jeg hadde hatt sex med en annen "så skjedde det noe inni henne".

Og kanskje noen av dere mener hun lyver, og ikke tør å si hva hun egentlig føler, men slik er det ikke. Hun er dønn ærlig, og dønn snill. Hun syns det er kjempevanskelig å si, og kjempevanskelig å føle. Det kan godt hende at hun lyver, men da er det isåfall for oss begge. For øyeblikket har hun ingen kjærlighetsfølelser for meg, men det kan godt hende det er (som jeg tror) pga at hun har fortrengt alt.

Poenget er i hvertfall:

Nå står vi der at jeg vil ha henne tilbake, og jeg føler meg helt sikker på at det er riktig. Det vi har sammen er alt for bra til å gi opp uten å prøve en gang til. Men hun har i bevisstheten ikke lenger noen kjærlighetsfølelser for meg lenger.

Jeg vet vel egentlig at eneste måten å kunne vinne henne tilbake på er å starte helt fra scratch, og få henne til å forelske seg i meg helt på nytt igjen. Altså bare være en god venn og se hvor det fører oss. Jeg har ingenting å tjene på å være deprimert, sippende og prøvende.

Men samtidig er det helt umulig. Hver gsng jeg snakker med henne knekker jeg, håper og prøver meg. Hun får jo ingen positiv opplevelse ut av det. Men på grunn av vår åpenhet og ærlighet har det aldri vært behov for noe psykisk spill, og vi er jo begge motstandere av dette.

Hvorfor kan jeg ikke bare være meg selv, åpen og ærlig om hva jeg føler, og allikevel vinne henne tilbake?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...