Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Skrev du den til henne, eller kun her inne?

Uff vi jenter kan være fæle av og til, selvom jeg er av dem som stadig vekk klager over hvor grusomme gutta kan være.

Klem til deg

Bare her inne, ble automatisk bare skrevet slik, hørtes best ut.

Takk for det.. jeg kom bare på hvor kjipt det egentlig ble.

Det er en fin linje mellom idyll og knuste drømmer.

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ordner ting seg. Jeg flytter inn med en kamerat og ser frem til dagene, ukene og månedene som kommer. Det skal bli godt å få orden på ting.

Det eneste som plager meg nå blir å møte eksen for å fordele møbler og andre rester. Det gjør meg utrolig vondt i magen og jeg føler meg ikke helt bra når jeg tenker på det. Men jeg må bo her 1,5 måneder alene og så flytter han hit. Er det da greit for meg å si at hun får vente med siste inndeling av møbler til jeg vet hvilke møbler kameraten min tar med seg? Hun vil jo helst bli ferdig, men samtidig har hun ingen plass til eventuelle møbler hun skal ta med seg, så de blir uansett stående her ei stund.

Uff, jeg vil ikke ta endelig farvell med eksen min :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte skrive dette i en epost nå, for å vise at jeg har sett hennes epost, men at jeg ikke har svaret ferdig ennå:

Hei,

Jeg har snart ordnet opp i alt som skal ordnes, og du vil høre fra meg en av de nærmeste dagene. Så nå kan du snart komme deg videre og vekk som du så gjerne ønsker.

Hilsen [navn]

-

Egentlig ville jeg jo skrive at det ikke virket som om hun slet med å komme seg videre akkurat. Hun skrev i sin mail at hun ville komme seg videre og derfor ønsket hun få ordnet alle småting. Men hun er jo allerede "videre" i mine øyner. Dødsnærme ny type og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke skrevet noen mail til henne, fikk en sms nå hvor det stod "hei, vi må snakkes sammen, ringer deg om en halvtime".. jeg svarte at jeg heller sender henne en mail. Så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilma

Du kommer til å framstå som superpatetisk om du sender den mailen. Vent med å skrive til du har noe å skrive, noe mer konkret, eks dato da og da passer det å fordele møblene o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt jeg ikke sendte den.

Hun sender masse SMS'er med praktiske ting og tang nå, svarer bare at hun får en e-post i kveld. Håper det er rett måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Som hun over sier; vær litt hardt to get. Man MÅ ikke svare så fort som mulig. En artig historie: en venninne av meg hadde hatt noe på gang med en veldig kjekk og grei fyr. Han hadde henne dog rundt lillefingeren. Så fort han sendte sms, hun kunne ikke svare tilbake fort nok. Glemte alt annet. Hun var såklart lei seg for at situasjonen var sånn og hun følte seg jo omtrent desperat etter han. Jeg ba henne roe ned aktiviteten. Ikke svar med en gang, og vent litt med å svare. Da mener jeg ikke ti minutter, men heller en time. På sms uten spørsmål så trenger man heller ikke å svare. Hun hadde vanskelig for å gjennomføre dette, men gjett hvem som plutselig ble helt på tuppa etter henne? Det var morsomt =) Rollene ble snudd.. Hun mistet dog etter dette interessen for han, men men.. det var den historien.

Dine sms tvinger henne til å tenke på deg, uten at hun gjør det av egen vilje. Så la henne drive rundt, gjør noe selv også, ut å finne på ting, la henne kontakte deg...

Artig historie. Denne er bare et nytt eksempel på at kvinner ikke tåler menn som er forelsket i dem. De tolker det nemlig som svakhet, og det utstår dem bare ikke. Kvinner er av natur underdanige, og er nødt til å være den som er mest keen i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Noe OT, men jeg spør likevel: hvorfor er det slik at kvinner som regel umiddelbart etter brudd finner seg en ny type? Står det en kø av mannfolk klare til å ta over til enhver tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe OT, men jeg spør likevel: hvorfor er det slik at kvinner som regel umiddelbart etter brudd finner seg en ny type? Står det en kø av mannfolk klare til å ta over til enhver tid?

Jepp. Kvinner har null problemer med å finne seg en ny uansett hvordan hun ser ut (men det betyr jo at hun ikke nødvendigvis kan være så veldig kresen)

Men i de aller fleste tilfeller har kvinner back-up før de dumper noen. Altså, de har vært utro utenom at du vet om det, og hopper rett inn hos han når hun er ferdig med deg- klassiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i de aller fleste tilfeller har kvinner back-up før de dumper noen. Altså, de har vært utro utenom at du vet om det, og hopper rett inn hos han når hun er ferdig med deg- klassiker.

Jøss, min erfaring er stikk motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jepp. Kvinner har null problemer med å finne seg en ny uansett hvordan hun ser ut (men det betyr jo at hun ikke nødvendigvis kan være så veldig kresen)

Men i de aller fleste tilfeller har kvinner back-up før de dumper noen. Altså, de har vært utro utenom at du vet om det, og hopper rett inn hos han når hun er ferdig med deg- klassiker.

Ok, men hva er grunnen? Er det ren tilbud/etterspørsel-mekanisme, dvs. at menn er tallmessig svært overlegen kvinner på sjekkemarkedet? Eller er det slik at mange menn har ekstremt lav terskel for å ha et forhold til en dame, altså ikke bare for sex men også for et mer etablert forhold? Er menn fullstendig despo, eller hva? Det andre du nevner er sånn type info jeg helst ikke vil tenke noe videre over :) . Det er nemlig én av grunnene til at jeg ikke er interessert i å få meg en kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har lest undersøkelser som viser at det i all hovedsak er kvinner som tar initiativ til samlivsbrudd. I min omgangskrets har det uten unntak vært slik at hvis mannen går ut av forholdet er det fordi han har truffet en annen. Tendensen er på langt nær like sterk blant kvinnene. Men som sagt, dette er personlige erfaringer ingen dyptgående studie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv lever jeg i sølibat når jeg er singel, da jeg overhodet ikke er interessert i sex utenom et forhold med følelser. Jeg var singel i 4 mnd før jeg traff en ny, ikke veldig lenge, men de fleste jeg kjenner har hatt back-up når de har dumpet gubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Selv lever jeg i sølibat når jeg er singel, da jeg overhodet ikke er interessert i sex utenom et forhold med følelser. Jeg var singel i 4 mnd før jeg traff en ny, ikke veldig lenge, men de fleste jeg kjenner har hatt back-up når de har dumpet gubben.

De jeg kjenner, mest menn, går single i årevis. Ingenting i veien med dem, men de lykkes ikke i kjærlighetslivet ser det ut til. Hvorfor er det så store forskjeller mellom menn og kvinner når det gjelder akkurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at det har vært motsatt, jeg. To av mine exer har hoppet rett i sengen til en annen etter JEG gjorde det slutt med dem, mens jeg har vært den som har brukt lang tid på å komme over bruddet og bli klar for et nytt forhold..

Jeg synes forresten mailen din var fin jeg, Ts, men som sagt om hun sender deg masse sms nå er det kanskje ikke vits i å sende den likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det!

Update:

Har hatt ei stund nå hvor jeg har klart meg kjempebra og ikke hatt det særlig vondt. Men i dag måtte jeg treffe eksen for å prate om de siste tingene. Hunden er nå 100% min og møblene er avtalt ferdig.

Eksen gråt noe veldig og var tydelig lei seg i dag. Vi gråt litt sammen og hun synes det var "forferdelig" å si hadet til meg på denne måten. Det var godt å se at hun ennå har følelser i seg... Hun gråt mye grunnet dårlig samvittighet ovenfor meg.

I tillegg fortalte hun at jeg var verdens greieste og jeg var mye lettere å prate med osv enn han fyren hun ennå dater. Men samtidig var vi visst veldig like, vi hadde samme yndlingsmusikk, vi plukket ut det samme smågodtet og vi var generelt sett utrolig like.

Så det er merkelig at hun finner en som er mindre grei enn meg og vanskeligere å prate med, men med samme interesser og slikt som meg. Hun visste jo ennå ikke om de ville bli sammen, men de datet hvertfall ennå. Hun klarte også å presse ut at det ikke var umulig at vi fant tilbake til hverandre etterhvert, vi trengte bare tid trudde hun. Da hun sa det, ble jeg sur... for det første dater hun jo allerede en annen og i tillegg har det verste for meg vært å lære at vi ikke kan bli sammen igjen og at det er null sjanse for det. Da hun forstod at det gav meg et håp, beklagde hun og trakk det tilbake. Så det er sannsynlig at hun bare har sagt slikt for å gjøre meg glad. Samtidig var hun sikker på at hun hadde gjort et riktig valg.

Hovedgrunnen til at det ble slutt virket å være at følelsene enkelt og greit forsvant sakte men sikkert for meg, samtidig som det kom følelser for en annen. Selv sa hun at det kunne nok vært større sjanse for å ordne ting hvis det ikke var for den nye karen. Da hadde hun hvertfall følt at hun mistet noe.

Som sagt gråt hun mye. Det var faktisk godt å se at hun bryr seg. Hun hadde blitt påminnet meg utrolig mange ganger, og da gikk det et gufs gjennom henne sa hun. Så jeg er ikke helt glemt, men hun hadde ikke savnet meg på en kjærestemåte. Samtidig var hun veldig glad i meg. Fikk også melding etterpå hvor hun sa det var godt å se meg og ønsket meg god påske og sa hun var glad i meg. Hun skulle også hilse fra familien som tenkte mye på meg

Så plutselig i dag var jeg helt kake igjen, etter å ha hatt over ei uke uten kjipe tanker.

Det var vel bare å forvente, men det er utrolig kjipt. Nå skal jeg på utenlandstur snart, håper tankene forsvinner igjen.

Velvel, det var alt jeg kunne huske.

Godt å få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempevondt å slå opp med noen som du har hatt et fint forhold med. Selv om man ikke elsker personen som en kjæreste lengre, så er der fortsatt dype følelser og gode minner. I en situasjon som det dere hadde i går, så blir det naturligvis litt grining og gode minner og følelser som blusser opp. Disse kan lett forveksles med "kjærestefølelser", og det er lett å tenke at det kunne fungert igjen. Men så snart man er hver for seg igjen, og hverdagen slår inn, så vet man innerst inne at avgjørelsen var riktig, at man var ferdig.

At han nye er "dårligere" enn deg, kan være noe hun sier for å trøste deg. Eller kanskje det er sant. Det er ikke slik at vi automatisk elsker den som er best for en. En annen mulighet kan være at han ikke er grunnen til at det ble slutt i det hele tatt. At hun mistet følelsene, ville ut, men samtidig ikke ville ut, og rett og slett trengte litt "dra-kraft" ut av forholdet, og ubevisst brukte han til det. Vill gjetting fra min side. Jeg kjenner jo ingen av dere.

Trist å høre at du har det kjipt igjen nå. Men nå er dere ferdige! Du har kommet ovenpå før, og du klarer det fint igjen! Denne gangen "permanent"! Kos deg på turen, og lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for varme ord og gode forslag.

Jeg trur nok det kan være litt av alle de grunnene, det virket hvertfall som om det ikke kun var én ting. Det er sant, man forelsker seg absolutt ikke alltid i den som er "best" og "best match," det har jeg selv opplevd :-)

Nå skal jeg bare prøve å ha det helt topp fremover,

satser på at det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...