Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

I natt drømte jeg utrolig mange vonde drømmer, selv om jeg ikke hadde det så veldig kjipt dagen før. Det er drømmer om at vi er sammen igjen, bor sammen, koser, går på turer, er på ferier. Alt mulig. Jeg våkner opp med et stort smil rundt munnen helt til jeg kikker ved siden av meg. Deretter får jeg klump i magen og blir kvalm.

Så går det et par timer og alt er i orden igjen.

Jeg klarer ikke unngå å snike meg inn på face hver dag for å se profilbildet hennes. Det har endret seg til et bilde hvor hun er kjempeglad sammen med andre folk, så det er ikke mye som tyder på at dagene hennes er kjipe hvertfall. Det hadde jeg da ikke forventet uansett, men det er lov å håpe.

Til slutt klarer jeg nok å unngå hele profilen skal man se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts gjorde det riktige med å kutte henne ut fordi det var det som var best for han. Derfor tror alle at han har rett bortsett fra deg og 2-3 andre.

Jeg vet han har rett, å kutte henne ut er det eneste fornuftige for at han skal komme over henne. Hva snakker du om?

ts_ts: send email, god plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg utrolig mange vonde drømmer, selv om jeg ikke hadde det så veldig kjipt dagen før. Det er drømmer om at vi er sammen igjen, bor sammen, koser, går på turer, er på ferier. Alt mulig. Jeg våkner opp med et stort smil rundt munnen helt til jeg kikker ved siden av meg. Deretter får jeg klump i magen og blir kvalm.

Så går det et par timer og alt er i orden igjen.

Det er ikke uvanlig, det :)

Jeg klarer ikke unngå å snike meg inn på face hver dag for å se profilbildet hennes. Det har endret seg til et bilde hvor hun er kjempeglad sammen med andre folk, så det er ikke mye som tyder på at dagene hennes er kjipe hvertfall. Det hadde jeg da ikke forventet uansett, men det er lov å håpe.

Til slutt klarer jeg nok å unngå hele profilen skal man se.

Neste gang du er i ferd med det - pust dypt tre ganger og spør deg selv "Hvilket valg gjør meg lykkeligst? Å sjekke Face eller klare å la være?"

Hvorvidt dagene hennes er kjipe eller ei, er ikke viktig - ikke kast bort energi på å håpe det ene eller andre. Skadefryd varer ikke lenge uansett. Det som teller for deg er hvordan dagene DINE er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig, det :)

Neste gang du er i ferd med det - pust dypt tre ganger og spør deg selv "Hvilket valg gjør meg lykkeligst? Å sjekke Face eller klare å la være?"

Hvorvidt dagene hennes er kjipe eller ei, er ikke viktig - ikke kast bort energi på å håpe det ene eller andre. Skadefryd varer ikke lenge uansett. Det som teller for deg er hvordan dagene DINE er.

Takk for gode forslag. Det skal jeg faktisk gjøre.

Om hun har det greit så skal ikke det bry meg. Det er vel bare litt håp som sitter igjen i magen om at hun skal finne ut av livet sitt. Om få minutter får jeg besøk av en kamerat som skal bo her i helgen. Da blir det trening, øl og gøy til langt på natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er å hjelpe deg å sette deg inn i situasjonen hennes. Og hjelpe deg til å se at hun ikke er en dritt som har behandlet deg dårlig, selv om du innbiller deg det nå.

Jeg synes det er urimelig å forvente at TS skal klare å sette seg inn i hennes situasjon nå, selv om mange har en god intensjon om å hjelpe ham til det. Han har mest sannsynlig mer enn nok med seg selv og sine egne følelser. Det å skulle ta hennes perspektiv er nok mer umulig enn mulig for ham. Det å klare å ta hennes perspektiv - hvis det i det hele tatt er mulig når man blir sveket - krever emosjonell avstand til det som har skjedd. Sannsynligvis er det et stykke dit.

At han har kalt henne for drittkjerring etc - er jo ikke noe å stusse over. Det ligger sikkert ingen dyp analyse bak disse ordene - det nok mer et behov for saftige uttrykk som kan lette litt på trykket, som ligger bak. Når man snakker og skriver i affekt så velger man ikke alltid sine ord med omhu - man velger de ordene og uttrykkene som best matcher de følelsene man sitter med. De ordene klinger ikke alltid like musikalsk - men har sannsynligvis dynamikk og trøkk nok til å lette på trykket.

TS - jeg vet du lærer av dette - og du ser hvor viktig god kommunikasjon er i et forhold. Det er synd at din x ikke orket å formidle at hun hadde "tunge ting" på hjertet som dere kunne ha jobbet med - før hun brøt ut. Det svir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest L
Jeg vet han har rett, å kutte henne ut er det eneste fornuftige for at han skal komme over henne. Hva snakker du om?

ts_ts: send email, god plan :)

Beklager, misforsto og trodde du tok hennes parti i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men jeg kom på at eksen lovte meg den første daten når hun var klar for å date igjen. Tydeligvis var ikke dette treffet med han gutten en date..

Uansett, jeg er faktisk ikke interessert i noen date med hun, hvertfall ikke nå. Vil aldri nevne det til hun, det er garantert glemt.

Uansett, jeg var litt trist så jeg logget inn her for å kikke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men jeg kom på at eksen lovte meg den første daten når hun var klar for å date igjen.Vil aldri nevne det til hun, det er garantert glemt.

Glemt? Hun sa det jo bare for at du skulle føle deg bedre, et plaster på såret, hun mente jo ikke det! Hun er ikke interessert i noen date med deg og var ikke det da hun sa det heller... Trodde du hadde skjønt dette nå, jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt? Hun sa det jo bare for at du skulle føle deg bedre, et plaster på såret, hun mente jo ikke det! Hun er ikke interessert i noen date med deg og var ikke det da hun sa det heller... Trodde du hadde skjønt dette nå, jeg?

Jaja, som sagt så var det bare noe jeg kom på, som viser hvor seriøs hun er i det å slå opp med meg, det var ikke sånn ment :-)

Jeg har forstått alt ;>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronder

Slett henne fra facebook og det som er i allefall for 6måneder. Og ja ting er forjævlig rett etter brudd. Men kos deg nå, herje på byen osv. Snart dukker det opp ei ny, jeg vet for hun dukka opp helt plutselig her forrige uke til meg. Så nå er det bare å chille max, kose seg med venner og lev livet for deg. Ting ordner seg altid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_monalisa_*
Tipper hun er forelska i han andre fyren og at bruddet kommer som resultat av det. Tror du er kjørt her. Hun lager masse forklaringer og ror rundt for å slippe å si sannheta. Gå videre og glem det.

Det kan være så mye:

1)Hun kan ha vokst fra deg/inser dere ikke vil ha det samme.

2) Hun er inntresert i han andre fyren.

3)Hun har mistet gløden for forholdet...

Det at hun ikke feller en tåre eller viser noe som helst følelse over et såpass langt forhold, synes jeg er merkelig!

Jeg tror aldri jeg kunne vært likegyldig over dette.. men når det er sakt, så er det jo myyyye lettere å bare gå hvis man har en annen å gå til(forelsket i)

Så først og fremst ville jeg funnet ut av hva det virkelig er.

Hvis det bare er snakk om at hun ikke ser gløden, så bruk fantasien, vær romantisk, få gløden opp igjen.

Hvis det er fordi hun føler hun går glipp av festing med venninene sine osv: Så fortell at det er mulig, samtidig som dere er sammen!!

Nå vet ikke jeg hvor gammel hun er, men er hun ung og har kommet i en "kul" gjeng som du nesten nevnte, så kan det jo hende det er deres mening som teller.

Men ta det opp på en pen måte, og ikke blame henne for å ha forandret seg siden hun var 16. Slikt skjer!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så mye:

1)Hun kan ha vokst fra deg/inser dere ikke vil ha det samme.

2) Hun er inntresert i han andre fyren.

3)Hun har mistet gløden for forholdet...

Det at hun ikke feller en tåre eller viser noe som helst følelse over et såpass langt forhold, synes jeg er merkelig!

Jeg tror aldri jeg kunne vært likegyldig over dette.. men når det er sakt, så er det jo myyyye lettere å bare gå hvis man har en annen å gå til(forelsket i)

Så først og fremst ville jeg funnet ut av hva det virkelig er.

Hvis det bare er snakk om at hun ikke ser gløden, så bruk fantasien, vær romantisk, få gløden opp igjen.

Hvis det er fordi hun føler hun går glipp av festing med venninene sine osv: Så fortell at det er mulig, samtidig som dere er sammen!!

Nå vet ikke jeg hvor gammel hun er, men er hun ung og har kommet i en "kul" gjeng som du nesten nevnte, så kan det jo hende det er deres mening som teller.

Men ta det opp på en pen måte, og ikke blame henne for å ha forandret seg siden hun var 16. Slikt skjer!!!!!

De siste gangene vi har pratet har det vært ganske klart at følelsene for meg er ca./eller helt vekke. Jeg har forklart at greit, det var dumt at jeg ikke fikk et forsøk på å rette opp et over 3 år gammelt forhold. Da ble hun sur og sa: "Jeg VIL ikke!" "Jeg vil ikke prøve på nytt, det er kjipt når følelsene forsvinner!" "Jeg har ikke tid til noe nytt forhold nå!" Da spurte jeg såklart hvorfor hun skulle på date, fikk til svar: "Det er ikke en date! Vi skal bare treffes og finne på noe!"

Etter å ha sendt sms og meldinger på face i to uker så forstår jeg jo at de ikke bare skal møtes for å gjøre noe skolegreier.

Grunnen til at jeg er tilbake her i dag igjen er at jeg hadde utrolig mange stygge drømmer. Drømmer om at hun angret seg og sånt. Forferdelig å våkne opp nå. Skal ta en tur til byen med kameraten min og trene litt senere, så blir sikkert ting bedre.

Jeg har det absolutt ikke noe greit når jeg vet at exen er med en ny kar allerede :( Jeg VET jeg ikke skal synes det er dumt, men det er ikke til å unngå. Jeg skulle ønske dette var et bedre brudd for meg :( I går kom jeg tilfeldigvis innom ei gammel melding hun hadde sendt meg på facebook hvor hun gledet seg til å komme hjem fra jobb og slappe av på sofaen hele kvelden med film, god mat og vin. Så nå er jo en av grunnene til at det er slutt at jeg var for mye hjemme og det ble kjedelig.

Jeg har fått altfor mange grunner til at dette bruddet skjedde, jeg ønsker meg den største og riktigste grunnen. Håper jeg får vite den en dag, for mange av grunnene er nok bare for å få meg til å føle meg bedre.

(Jeg skriver her for å få ut det jeg tenker, så det er ikke sikkert det er hva jeg burde tenke, men det hjelper meg)

Edit: Jeg legger til at det er sant at gløden har forsvunnet og at hun er forelsket i en annen, så begge de to er grunner. At vi vil noe forskjellig vet jeg ikke helt, kanskje etter hennes store forandring som skjedde nylig..

Endret av ts_ts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_monalisa_*
De siste gangene vi har pratet har det vært ganske klart at følelsene for meg er ca./eller helt vekke. Jeg har forklart at greit, det var dumt at jeg ikke fikk et forsøk på å rette opp et over 3 år gammelt forhold. Da ble hun sur og sa: "Jeg VIL ikke!" "Jeg vil ikke prøve på nytt, det er kjipt når følelsene forsvinner!" "Jeg har ikke tid til noe nytt forhold nå!" Da spurte jeg såklart hvorfor hun skulle på date, fikk til svar: "Det er ikke en date! Vi skal bare treffes og finne på noe!"

Etter å ha sendt sms og meldinger på face i to uker så forstår jeg jo at de ikke bare skal møtes for å gjøre noe skolegreier.

Grunnen til at jeg er tilbake her i dag igjen er at jeg hadde utrolig mange stygge drømmer. Drømmer om at hun angret seg og sånt. Forferdelig å våkne opp nå. Skal ta en tur til byen med kameraten min og trene litt senere, så blir sikkert ting bedre.

Jeg har det absolutt ikke noe greit når jeg vet at exen er med en ny kar allerede :( Jeg VET jeg ikke skal synes det er dumt, men det er ikke til å unngå. Jeg skulle ønske dette var et bedre brudd for meg :( I går kom jeg tilfeldigvis innom ei gammel melding hun hadde sendt meg på facebook hvor hun gledet seg til å komme hjem fra jobb og slappe av på sofaen hele kvelden med film, god mat og vin. Så nå er jo en av grunnene til at det er slutt at jeg var for mye hjemme og det ble kjedelig.

Jeg har fått altfor mange grunner til at dette bruddet skjedde, jeg ønsker meg den største og riktigste grunnen. Håper jeg får vite den en dag, for mange av grunnene er nok bare for å få meg til å føle meg bedre.

(Jeg skriver her for å få ut det jeg tenker, så det er ikke sikkert det er hva jeg burde tenke, men det hjelper meg)

Edit: Jeg legger til at det er sant at gløden har forsvunnet og at hun er forelsket i en annen, så begge de to er grunner. At vi vil noe forskjellig vet jeg ikke helt, kanskje etter hennes store forandring som skjedde nylig..

Ja, det ser jo dessverre litt mørkt ut. Uansett hvilken grunn hun har for å gjøre dette, så er det vell fordi hun føler det er rett for hun. Jeg vet der er vanskelig å akseptere det fra din side av saken. Men tror du bare må inse at det ikke var "ment to be" når ting er gått så langt som nå.

Et brudd er kjempe hardt uansett om man blir enig eller ikke. Men selvfølgelig verre for den som står på sidelinja når den andre finner seg en ny en...

Prøv å ikke tenke så mye på det, si til deg selv at du ikke fortjener en som behandler deg slik, at det ikke var ment to be og at du rett og slett fortjener bedre..

Gå ut, mor deg, flørt litt og ha det gøy! Hvis hun fortsatt har følelser for deg eller de skulle dukke opp igjen, så kommer hun til deg!! Du har gjort nok!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_monalisa_*

Jeg har fått altfor mange grunner til at dette bruddet skjedde, jeg ønsker meg den største og riktigste grunnen. Håper jeg får vite den en dag, for mange av grunnene er nok bare for å få meg til å føle meg bedre.

Det er heller ikke sikkert hun kun sier dette for å få deg til å føle deg bedre. Hun vil antageligvis ikke si rett ut at hun er forelsket i en annen... Men jeg tror heller ikke bruddet hadde skjedd hvis ikke det var andre ting.

Jeg for min del hadde iallefall aldri kommet opp i en situasjon der jeg hadde forelsket meg i en annen(hvis ikke det var flere ting ved forholdet og min kjæreste jeg var ufornøyd med)som gjor at jeg søkte en annen.. Men folk er jo selfølgelig forskjellig!

Det jeg egentlig mener er at det antageligvis ikke finnes noe "største og riktig grunn"

Flere faktorer sammen skaper som oftest et brudd. Ikke nødvendigvis en riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronder

Slett Facebook, mobilnr og all kontakt info, legg så alle bilder osv bort /brennes om det er det eneste riktige.

GÅ UT PÅ BYEN MED KOMPISER OG HA DET SKØY, se på andre damer flørt og tull med de.

THAT IS AN ORDER YOUNG SOLDIER!!!!

Du må bare tenke på at nå er verden åpen for dine valg, og du er en bedre person som ikke tar første og beste. Det finnes en flott jente en eller annen plass som er best for deg, men det var IKKE din eks!

og drit i grunnene for bruddet, det kan være så mangt. og den grunnen som gjorde at det ble slutt kan være grunnen til at du finner deg en super ny dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg satser på at med tiden vil det ordne seg.

I dag traff jeg eksen på vei ut på tur med hunden, hun har nøkkel til postkassen så hun kan hente sakene sine.

Jeg sier det bare, jeg fikk en sinnnsyyyykt stor klump i magen med en gang jeg så henne. Like nydelig og glad og flott som vanlig.

Hun hilste og begynte å klappe hunden, jeg bare dro den mot meg og sa vi måtte gå for å treffe noen. Deretter sa jeg hadet og vi gikk.

Det bittelille møtet der og jeg var hele gelé i magen i timesvis.

På turen fikk jeg pratet ut om oss til ei venninne, det hjalp heldigvis. Herregud, jeg elsker hun ennå :( Fatter ikke at det kan ta så lang tid å bli kvitt følelsene etter alt hun har gjort mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen,

Jeg irriterer meg ennå over å ha truffet henne i går.

Så glad som hun var, det gir meg frysninger nedover ryggen.

Jeg forstår det jo på et vis, men det er vanskelig å godta.

I dag tenker jeg det blir trening, en lang tur og vasking av leiligheten. Det har vært ei relativt grei helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du takler dette fint. Et sånt svik tar gjerne litt tid å komme seg videre fra. Det er fint du er sint, for det gjør saken lettere. Det betyr selvfølgelig ikke at det blir lett, men bedre enn om hun var drømmejenta. Og jeg synes ærlig talt - sett fra min vinkel - at du ikke trenger å se det fra hennes side. Uavhengig av hvor ferdig hun var med forholdet, så burde hun tatt hensyn til deg. I det minste ikke latt det gå så langt før hun hadde gjort det slutt. Det er ingen unnskyldninger å starte noe nytt med andre mens hun var sammen med deg.

Og det er vanlig å drømme, det er kroppens måte å bearbeide ting på. Det er vanskelig å tro det nå: men jeg garanterer deg at du vil bli lykkeligere en annen gang, men en annen jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg er bare så sinnsykt nysgjerrig på hva hovedgrunnen er og hva hun sier til andre som eventuelt måtte spørre. Her om dagen måtte mora hennes ringe meg for å spørre hva hun skulle si til eventuelle besteforeldre som spurte hvordan det gikk med oss.

Hun har ikke fortalt mora si om situasjonen engang, og dette er ei jente som elsker familien sin.

Hun har totalt forandret seg, sinnsykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Bank, bank, noen hjemme? Hva har vi sagt om å bruke energi på henne? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...