Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mann_*

Har bare lest første side og siste side. Kan si til deg ts at jeg har også vært akkurat der du er nå. Tro meg det går over og du glemmer henne og finner deg ei bedre jente.

Det viktigste nå er at du tar vare på deg selv og ikke lar henne styre deg mer, jeg ble litt imponert over deg når jeg leste den siste telefonsamtalen der. Slik skal det gjøres!

Og please drit i henne. Du tar ikke tilbake ei som har dumpet deg. Se på det som en mulighet heller. Finnes tusenvis av damer her i landet, du trenger ikke akkurat hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det siste? Ja. Men det er ikke noe å bygge noe håp på. Ikke alle jenter er like.

Edit: Sorry, jeg leste "Mener du det". Men jenter liker stort sett menn som står opp for seg selv.

Misforstod, trudde du mente at hun likte den nye typen, ikke den nye meg. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applaus til TS. Hun har ikke den store glorien du har trodd. Nå som du endelig er litt sint så kan du komme deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herligfred. Alikevel klarer jeg ikke helt å bli veldig sur, jeg blir mere skuffet over meg selv og skuffet over at jeg kastet vekk 3 år og egentlig utrolig mye bare for dette.

Nå er de to nysingle og har en avtale og det skjer garantert ting jeg ville vil vite om. Derfor får jeg unngå å tenke på slikt.

MEN: Her er det dummeste. Jeg er jo den som skal sette ned foten og bryte kontakten. Men etter at hun stakk i stad så er det HUN som har slettet meg fra face, untagga alle bildene og fjernet alle spor. Haha, tro det eller ei. Det var MIN jobb og hun gjør jo ingenting riktig. Mora hennes oeg jeg pratet sammen også, hun ble så oppgitt at det var nesten til å ta og føle på. Helt uforståelig, og antakeligvis derfor jeg heller ikke har klart å ta dette på en sunn måte. Jeg sitter ennå her og forstår ingenting.

Virkelig, hun sletta MEG fra face.. det er helt sjukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, hun virker veldig kald og hersesyk ut fra den samtalen du beskrev dere hadde, for deretter å slette deg. Bra du får se det så tydelig. Må også skryte av deg for at du var så hard og tøff mot henne i den samtalen. Det trengte hun virkelig! Høres ut på reaksjonene hennes som at hun er vant til å få det som hun vil - en bortskjemt primadonna. Du fortjener noe bedre enn henne, virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle de varme ordene, det hjelper virkelig.

Nå har jeg bare meg selv å jobbe med.. Selv om det er helt forferdelig at noen andre tar "prinsessen min" i kveld.

Slik tenking må slutte og jeg er _litt_ glad for at hun faktisk slettet meg, det viser jo bare hvor mongo hun er for tiden.

Ingen vil klare å skjemme henne bort så mye som jeg har gjort, det vil hun merke. Har _SÅ_ lyst til å sende ei stygg melding til hun, men trur jeg lar være, sikkert lurest.

Han gutten vil nok sikkert få 2-3 fine år og deretter et helvete, skal bli gøy å se hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_svetlana_*

Å lese det du skriver nå får minnene til å gå tilbake til når jeg selv ble dumpet.

Trangen til å sende en stygg sms kan bli helt enorm, men det må du heve deg over og ikke gjøre under noen omstendigheter! Det er bare du selv som vil kjenne den meldingen svi, og du vil angre på det etterpå.

Hun har nok blitt litt rystet i grunnvollene nå, men det var ærlig talt på tide at hun våknet litt og innså hva et brudd faktisk medfører og betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi deg! Hun må respektere at du trenger avstand. Hun synes sikkert det er kjekt med ny kjæreste, og en ekskjæreste som aldri kommer over henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å tenke og gruble over hva hun gjør og hvor hun er er. Under et brudd viser mennesker sitt sanne ansikt, og det er vel det du har oppdaget selv nå. Nå skal du fokusere på deg og ingen andre.

Om en stund er eksen din like betydelig som en fjert i en orkan. Tro meg, vi har alle vært der du er nå. Jeg har selv vært gjennom et knalltøft brudd, i tillegg mistet jeg min første kone i en bilulykke for 7 år siden. Så jeg har berørt bunnen for å si det sånn. Trøsten er at du blir bare sterkere og lærer til senere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår, problemet med meg er at jeg er så nedtrykt og har endret meg så utrolig mye etter at jeg ble sammen med henne, at jeg nesten må stresse med å finne meg selv igjen. Det kan bli vanskelig og det kan ta lang tid, men dette er helt klart en erfaring jeg kan ta med meg.

Det kan ikke bli mere over enn det er nå, så takk for alle kommentarer. Det finnes garantert folk som har det verre enn meg, men man tenker ikke slik når man sitter der selv.

Jeg føler meg ikke som meg selv engang lengre. Jeg sitter her i en cardigan når jeg egentlig liker best å gå i hettegensere. Det var slik jeg var da vi traff hverandre også, så enkelte ting trur jeg ikke har så mye å si.

Jaja, det kan godt være at jeg fortsetter å skrive her i dagene som kommer da det allikevel gir meg en god følelse etterpå. Jeg liker støtte, uansett om det er samme personen som gir meg det ti ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soffy
Jeg forstår, problemet med meg er at jeg er så nedtrykt og har endret meg så utrolig mye etter at jeg ble sammen med henne, at jeg nesten må stresse med å finne meg selv igjen. Det kan bli vanskelig og det kan ta lang tid, men dette er helt klart en erfaring jeg kan ta med meg.

Det kan ikke bli mere over enn det er nå, så takk for alle kommentarer. Det finnes garantert folk som har det verre enn meg, men man tenker ikke slik når man sitter der selv.

Jeg føler meg ikke som meg selv engang lengre. Jeg sitter her i en cardigan når jeg egentlig liker best å gå i hettegensere. Det var slik jeg var da vi traff hverandre også, så enkelte ting trur jeg ikke har så mye å si.

Jaja, det kan godt være at jeg fortsetter å skrive her i dagene som kommer da det allikevel gir meg en god følelse etterpå. Jeg liker støtte, uansett om det er samme personen som gir meg det ti ganger.

Har lest hele tråden, og jeg ville bare si at jeg føler meg deg, kjære deg :klem:

Har vært gjennom et helvette selv for bare noen mnd'er siden.. Og det er enda ikke helt over :/ Men det hjelper å skrive her. Det hjelper også å komme seg ut. Være med venner. Dra på byen og danse i 3 timer.

Håper du fortsetter å skrive her når du føler deg crap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest L

Eg må si at eg ble bare inderlig glad når eg leste innlegget om hvordan du satte henne på plass. Du sto opp for deg selv og gjorde det som var riktig for deg. Hun prøvde å syte seg til viljen sin men du lot deg ikkje rikke. Gratulerer :) og regner med at du finner tilbake til den du var før du møtte hun :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_mann_*
Ja, herligfred. Alikevel klarer jeg ikke helt å bli veldig sur, jeg blir mere skuffet over meg selv og skuffet over at jeg kastet vekk 3 år og egentlig utrolig mye bare for dette.

Nå er de to nysingle og har en avtale og det skjer garantert ting jeg ville vil vite om. Derfor får jeg unngå å tenke på slikt.

MEN: Her er det dummeste. Jeg er jo den som skal sette ned foten og bryte kontakten. Men etter at hun stakk i stad så er det HUN som har slettet meg fra face, untagga alle bildene og fjernet alle spor. Haha, tro det eller ei. Det var MIN jobb og hun gjør jo ingenting riktig. Mora hennes oeg jeg pratet sammen også, hun ble så oppgitt at det var nesten til å ta og føle på. Helt uforståelig, og antakeligvis derfor jeg heller ikke har klart å ta dette på en sunn måte. Jeg sitter ennå her og forstår ingenting.

Virkelig, hun sletta MEG fra face.. det er helt sjukt.

Dette bør få deg til å skjønne at hun har ingen følelser for deg lengre. Hun har hatt medlidenhet med deg, men nå fikk hun endelig unnskyldningen hun trengte for å fjerne deg så mye som mulig fra livet hennes.

Jeg var samboer med en jente som etter tre år forlot meg, og så klart den første tiden er utrolig tung. Jeg bestemte meg umiddelbart for å bryte all kontakt - slette henne fra telefonen/facebook, kaste alt av bilder/minner, etc.

Trangen etter å ta kontakt med henne var noen ganger overveldende, men jeg kjempet hardt med meg selv. På en av mine "mørkere" kvelder skrev jeg et femten siders langt brev der jeg bare rablet ned alt vi hadde gjort og opplevet sammen, samt hva jeg følte for henne. Den første tanken var å sende brevet til henne, men det gjorde jeg heldigvis ikke. Da jeg rev opp brevet og kastet det i søpla, klarte jeg endelig å smile. Det var som selvterapi, "den første dagen i resten av mitt liv".

Som sagt, vi hadde ingen kontakt. Hun endret seg helt, begynte å feste masse og henge med en ny flørt. Jeg gjorde mitt beste for å ikke tenke på henne, var mye sammen med venner og broren min.

Og etter hvert ble det bedre. Det vil du merke selv. Den første tiden vil selvtilliten din være lav, og du vil føle deg verdiløs. Men den første festen du er på der du flørter/roter med en jente, eller bare et smil fra en pen jente på gaten, vil løfte deg mer enn du aner.

OG - etter en stund kom faktisk telefonen. Hun savnet meg. Dette var vel en tre måneder etter bruddet. Det var heldigvis lenge nok til at jeg hadde funnet ut at vi ikke var riktig for hverandre, og at hun ikke fortjente meg.

Du kommer til å klare deg bra! Bare vær sterk, det er opptil deg selv hva du gjør utav denne situasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts_ts, nå er du i gang igjen , med en ny fase i livet ditt.Ingen dum kjerring som påvirker og begrenser deg. Nyt det! Møt en ny og større verden! Fint at du satte kjerringa på plass!

Dama har bare sugd energi ut av deg. Finn igjen hettegenseren din og gi den kardiganen til elevator.

Du kan sende blomster til han nye typen hennes, og kondolere med ett tragisk valg, og takke han for at han har befridd deg fra den vakre, onde heksa. (Ikke gjør det, men tanken er litt søt).

Det er det som er sannheten . Det er nygutten som befridde deg, at ting ble litt feil det siste halvåret er rein tullshit, hun var så forelska i sin nye flamme at hun klarte å liksom finne feil på deg.

Men det var feil på deg. Ikke de feilene som hun sier, det at du ikke var nok tøffel for henne. Feilen var at du glemte deg selv og levde for mye hennes liv.

Hvis du skulle falle for ny dame ganske raskt nå, så råder jeg deg til å vente med å dra henne i hus, slik at du får tid til å lære å trives med deg selv, og etablere ett selvstendig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig det Grosny sier =)

Få på deg hettegenseren igjen; det liker vi! (iallefall jeg :P )

Om et par uker har du vårfølelsen ordentlig inne, sola skinner og tempraturen blir bedre. Ny sommer! Og du kan gjøre hva du vil! Jeg lover deg at du kommer til å ha det gøy, men du må legge av tid til å bli deg selv igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle varme innlegg.

Dere har klart hjulpet meg gjennom hele perioden.

Det er først NÅ jeg forstår at hun faktisk har blitt om til ei heks over natta og at det kan skje og er relativt vanlig.

Jeg gleder meg til hun drar han med hjem til familien, ettersom familien vet at han dumpet si eksdame for å være med Eliese. Det sier utrolig mye om en person på måten hun gjorde dette på med meg og jeg er glad jeg er ute av det.

Klart vi skal ha litt kontakt, men minimalt. Jeg skal ta kontakt når jeg flytter og be henne hente et par ting bare. De tre leopardfargede stearinlysholderne knuser jeg i bakken utenfor.

Jeg er også glad jeg har hunden, utrolig mye selskap i den lille dotten der. Fortsatt har jeg masse stygge drømmer og sliter med søvn og tenker utrolig mye stygt, men det har blitt bedre.

I morgen skal jeg kjøpe meg et spill jeg har gledet meg til i noen måneder, for så å forsvinne hele helgen. Treningen skal jeg såklart fortsette med. Har laget meg en del planer i fremtiden også, det vil jeg tro hjelper. Får kanskje en kamerat på besøk som blir her hele uken.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei ts_ts,

Har lest tråden din og vil bare sende deg en god klem! :klemmer: Kjærlighetssorg sucks!

Jeg hadde et ganske alvorlig forhold da jeg var på din alder, vi var sammen i fire år. Så flytta vi fra hverandre pga studier, og det tok slutt etter hvert. Selv om det ikke var et dramatisk brudd, var det utrolig trist og kjipt. Men i ettertid ser jeg at jeg lærte mye, både om meg selv og forhold generelt. Så jeg liker å se på det som en slags utdanning, selv om det tok en stund før jeg kom så langt.

Synes du klarer deg bra så langt, og lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

I dag har jeg vært med kamerater, gått lang tur og sovet lenge.

På turen gikk jeg med en ganske ny kamerat og fikk fortalt han hele historien. Det føltes bra og jeg slipper tenke på hun hele tiden.

Takk for alle fine meldinger, fortsett å skrive her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg nå. Slutt med kjæresten. Han var en drittsekk, det verste er å ha kastet bort tiden på han. Det som gjør det ekstra slitsomt for meg er at han går på skolen min, og i tillegg er i samme "gjeng" som meg. Altså sitter i samme område. Dermed ser jeg han hver dag. Forferdelig slitsomt, pris deg lykkelig for at du slipper. Har bestemt meg for å bruke dette til noe positivt, en slags vending i livet.

Og jeg tror både du og jeg er klar over at vi kommer til å finne noen i fremtiden. Selv om det er vanskelig å se nå, så blir vi nok lykkelige med noen andre. Eksene våres viste seg å være helt annerledes enn vi trodde, og vi fortjener bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...