Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Gjest hogwash
Hogwash: Skulle jeg nektet å prate med hun? Hun ville så gjerne prate og få meg til å si alle mine tanker, så jeg gikk rett på.

Hun ville nok vite om du satt og ventet hvis ting gikk skeis. Du burde nok ikke sagt akkurat det (i mine øyne)

Skulle ønske jeg kunne vise deg en fasit ;) Fins nok dessverre ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for all hjelp uansett. Det eneste jeg kan gjøre er å vente nå. Men vi skal visstnok allikevel finne på ting og tang sammen.. skal jeg da være hyggelig som en venn eller prøve å få hun til å like meg igjen ved å være slik jeg vanligvis var med hun?

Hun sa jo i dag at hun elsket å være med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har stor medfølelse for deg. sitter her med tårene i øynene. håper alt ordner seg for deg. håper ikke det går alt for lang tid. det er forferdelig med hjertesorg. men du vil bli lykkelig igjen.

med henne eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelp uansett. Det eneste jeg kan gjøre er å vente nå. Men vi skal visstnok allikevel finne på ting og tang sammen.. skal jeg da være hyggelig som en venn eller prøve å få hun til å like meg igjen ved å være slik jeg vanligvis var med hun?

Hun sa jo i dag at hun elsket å være med meg.

Som nevnt tidligere så får jeg inntrykk av at hun sier det du vil høre, "elsker å være med deg" etc, og at dette i det lange løp bare vil være destruktivt for deg.

Klarer du å leve med å være hennes venn og ikke kjæreste? Vil det gjøre deg ulykkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har stor medfølelse for deg. sitter her med tårene i øynene. håper alt ordner seg for deg. håper ikke det går alt for lang tid. det er forferdelig med hjertesorg. men du vil bli lykkelig igjen.

med henne eller ikke.

Takk, det hjelper å høre, tro det eller ei.

Jeg bor nå alene og må egentlig bare ta det derfra. Har aldri bodd alene før og nå bor eksen sammen med ei venninne i tillegg, så det er ganske ironisk å tenke på at vi flyttet hit fordi hun ville, ikke jeg. Jaja, slik er livet. Hun vil nok gjøre en annen person veldig lykkelig i fremtiden hvertfall. Jeg ville gjort alt i verden for å vise at jeg kan være bedre enn jeg har vært og for å få tilbake kjærligheten hennes. Hvis jeg fortjener det så vil det nok skje en gang i tiden.

Boy:

Jeg klarer ikke være vennen hennes over tid, men hvis jeg kan være vennen hennes nå og ta hun med rundt og ha det veldig morro samtidig som hun merker på meg at jeg er mere avslappet og trener og har mye som skjer i livet, kan det jo være at følelser blusser opp.. Hvem vet, jeg håper hvertfall det. Hvis det høres for dumt ut, vil jeg gjerne høre det. Jeg vet jeg kanskje vil ødelegge ennå mere for meg selv, men er det ikke verdt å ha vondt litt lengre hvis du kan vinne drømmejenta resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier hun "kanskje" vil ha deg tilbake "om en stund". Først må du riktignok forandre deg, og kanskje hun da vil godta ditt nye jeg. Du har lovd henne å begynne å trene f.eks, om hun godtar deg om et halvt år , og tar deg tilbake kan det godt hende hun dumper deg igjen den uka du ikke orker å trene. Skjønner du tegninga? Du er ikke "bra nok" for henne nå, og det skal ikke være sånn at du må legge om hele livet ditt for å tilfredstille hennes krav. Du er deg selv, og om hun ikke godtar det er hun ikke kvinnen i ditt liv. Dere har vært sammen siden dere var 18-19 (?), og for å si det rett ut, det er ikke mange som blir sammen i ungdommen og faktisk ender opp sammen på gamlehjemmet. Det er veldig naturlig at hun vil kjenne på hvordan det er å være singel, hvordan det er å leve studentlivet fullt ut, å kunne ta en pils med klassen uten å vite at du sitter alene hjemme og venter på henne f.eks. Jeg sier ikke nødvendigvis at du har vært for sjalu, men når hun har opplevd deg sånn så har dere forskjellige nivåer på hva det vil si å være for sjalu, og det skal godt gjøres at det kan funke i lengden.

For din egen skyld, vær så snill å innse at det ikke kommer til å bli dere igjen. Dere er ikke meant to be, selv om du føler det slik akkurat nå. Du er ung, du har hele livet foran deg, det er ingen grunn for noen av dere til å ta til takke med et forhold der den ene/begge ikke er 100% fornøyde. Innse at hun er et avsluttet kapittel, hun kommer ikke til å ta deg tilbake, og du ødelegger bare deg selv ved å tro at hun kommer til å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, det hjelper å høre, tro det eller ei.

Jeg bor nå alene og må egentlig bare ta det derfra. Har aldri bodd alene før og nå bor eksen sammen med ei venninne i tillegg, så det er ganske ironisk å tenke på at vi flyttet hit fordi hun ville, ikke jeg. Jaja, slik er livet. Hun vil nok gjøre en annen person veldig lykkelig i fremtiden hvertfall. Jeg ville gjort alt i verden for å vise at jeg kan være bedre enn jeg har vært og for å få tilbake kjærligheten hennes. Hvis jeg fortjener det så vil det nok skje en gang i tiden.

Boy:

Jeg klarer ikke være vennen hennes over tid, men hvis jeg kan være vennen hennes nå og ta hun med rundt og ha det veldig morro samtidig som hun merker på meg at jeg er mere avslappet og trener og har mye som skjer i livet, kan det jo være at følelser blusser opp.. Hvem vet, jeg håper hvertfall det. Hvis det høres for dumt ut, vil jeg gjerne høre det. Jeg vet jeg kanskje vil ødelegge ennå mere for meg selv, men er det ikke verdt å ha vondt litt lengre hvis du kan vinne drømmejenta resten av livet?

Merk, jeg sitter overhodet ikke på noen fasitsvar her, og svarer bare utifra det jeg leser og slik jeg tolker ting.

Det kan selvsagt være bra å være venner. Men jeg tror ikke det taler din sak å være for desp nå. Siden hun har gjort det slutt vil det sikkert være sunt å være fra hverandre litt. Hun vil, forhåpentligvis, savne deg etter noe tid og da vil, forhåpentligvis, hun ta kontakt med deg igjen.

Jeg ville derfor unngått henne i en viss grad. Hun må jo forstå at det er sårende for deg at hun foretrekker andres selskap på bekostning av ditt, og forhold som har vart i flere år setter spor i folk.

Selv hadde jeg blitt såret av dette og hadde prøvd å holde kontakten på et minumum.

Så får dere heller se om kjærligheten blusser opp igjen.

Men tenk litt på din egen situasjon også. Det venter nye sjanser og muligheter rundt neste sving. Kanskje du treffer en annen helt utrolig jente som vil gjøre deg lykkelig.

Selv har jeg opplevd at etter personlige nedturer så komme det nye sjanser og i det lange løp så har det vært til det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_svetlana_*

Uff og uff.. all medfølelse med deg!

Jeg tror dessverre du gjorde alt du ikke skulle gjøre og sa alt du ikke skulle si til henne.. spesielt lite lurt å si at du jobber med selvtilliten, og at du faktisk spiller litt spill for å få henne til å savne deg. Det virker nok mot sin hensikt, undergraver det.

Men all forståelse for at det er vanskelig å holde på alle de enormt sterke følelsene du har inne i deg nå!

Fælt å si det, men du er altfor snill. En skulle jo tro det ville være en bra ting, men akkurat i denne situasjonen så er det ikke om å gjøre å legge seg paddeflat..

Ikke at noen her sitter på fasiten, ikke kjenner vi dama di og ikke kan vi se i fremtiden. Men du gjør klassiske feil som mange har gjort før deg og tjent lite på. Det er så utrolig vanskelig å takke nei til muligheten å være venn med henne, men tro meg: å ha et sånt vennskap og bare håpe på at følelsene hennes blusser opp igjen er en dårlig plan. Først og fremst fordi du drar ut kjærlighetssorgen og piner deg selv.

Ønsker deg all lykke til, du virker som en godgutt!

Men helt ærlig så håper jeg nesten du kommer i sinna-fasen snart, før du utsletter deg selv helt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene.

Ja, dere er inne på noe der, jeg burde egentlig ikke ville ha hu tilbake etter hvordan hun oppfører seg, men det er sannelig ikke lett. Jeg tar nå selv ikke kontakt i det heletatt, det får heller hun gjøre om hun vil prate med meg eller finne på noe.

Jeg vil heller ikke nekte henne å besøke meg eller invitere meg med på ting, men da skal jeg bare være meg selv og se hvordan det går. Fortsetter det med at jeg blir såret når vi er med hverandre, må jo såklart det også slutte. Men bare det at jeg fikk pratet med hun litt istad hjalp noe veldig, jeg er ikke på gråten lengre og har ikke vært det på ei stund nå. Jeg fikk høre hva jeg delvis ville, at det faktisk er en mulighet for meg og hun. Men ja, nå får jeg bare satse videre og se hvor ferden ender. Jeg har aldri blitt såret på lignende måte før, så derfor tar jeg det ikke akkurat som en "mann."

Kanskje vi ikke er ment to be, men isåfall var det jeekla nærme. Jeg hadde et par dårlige måneder i mitt eget liv som ødela vårt forhold ettersom hun synes jeg ble for kjedelig omtrent. Virker jo slik.. og samtidig ble en annen person veldig gøyere å ha med å gjøre. I tillegg er det jo alltid morro med nyforelskelse og sånt. Vi får se, jenta har tatt et valg og får stå for det så lenge hun vil. Går det kort tid før hun "angrer" så kan det godt være jeg tar imot henne med åpne armer, går det lengre tid så minker sjansen. I tillegg skal hun vite at jeg ikke er ei reserveløsing. Dessuten unner jeg ingen en sjalu kjæreste, så jeg har noen småting å jobbe med selv.

Jeg forstår at forandringer kan få hun til å like meg igjen, men jeg kan ikke forandre personlighet. Men det hun fortalte at hun ville ha var jo en type som er litt utilgjengelig og opptatt, gjerne har en krevende hobby eller et stort verv. Dette skal jeg til med nå, uheldigvis får hun ikke oppleve hvordan det er å bo sammen med meg når jeg gjør de tingene hun ville jeg skulle gjort. Men hvem vet, alt kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

ja, bli sinna mann.

Si at du synes det er trist at hun vil kaste det dere har på båten

Si at hun da bare kan stikke av, at du ikke er hypp på å ha noe med henne å gjøre og at hun får ha lykke til i sitt nye liv.

slett henne fra tlf lista og facebook

lev ditt eget liv og se fremover og ikke bruk noe mer tid på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff.. all medfølelse med deg!

Jeg tror dessverre du gjorde alt du ikke skulle gjøre og sa alt du ikke skulle si til henne.. spesielt lite lurt å si at du jobber med selvtilliten, og at du faktisk spiller litt spill for å få henne til å savne deg. Det virker nok mot sin hensikt, undergraver det.

Men all forståelse for at det er vanskelig å holde på alle de enormt sterke følelsene du har inne i deg nå!

Fælt å si det, men du er altfor snill. En skulle jo tro det ville være en bra ting, men akkurat i denne situasjonen så er det ikke om å gjøre å legge seg paddeflat..

Ikke at noen her sitter på fasiten, ikke kjenner vi dama di og ikke kan vi se i fremtiden. Men du gjør klassiske feil som mange har gjort før deg og tjent lite på. Det er så utrolig vanskelig å takke nei til muligheten å være venn med henne, men tro meg: å ha et sånt vennskap og bare håpe på at følelsene hennes blusser opp igjen er en dårlig plan. Først og fremst fordi du drar ut kjærlighetssorgen og piner deg selv.

Ønsker deg all lykke til, du virker som en godgutt!

Men helt ærlig så håper jeg nesten du kommer i sinna-fasen snart, før du utsletter deg selv helt her

Takk for det. Jeg er nok litt for grei ja, jeg har gjort meg selv mange bjørnetjenester opp gjennom i forholdet vårt, men da har hun satt så pris på det at det har vært verdt det. Hun satte veldig pris på at jeg var ærlig i dag også, men samtidig nå vet hun alt.

Faderullan, det er kjipt når jeg tenker over det, men nå vet hun hvertfall at jeg er så ærlig som man bare kan være, og det er jo også en bra ting i seg selv, men muligens gjorde jeg meg nok en bjørnetjeneste. Jeg får slutte å være dumsnill og prøve å muligens fortelle at vi ikke kan være venner slik som hun ønsker. Shit, dette var vanskelig... Klarer ikke bestemme meg her og nå om vi skal være venner. Det er kanskje ikke verdt det. Blir som å spille lotto med kjærlighetssorg som innsats. Kanskje vinner jeg og blir så glad man bare kan bli, ellers taper jeg og sitter der med tårer i øynene igjen.

Jaja, jeg kan holde dere oppdatert når ting skjer. Det hjelper uansett å fortelle andre hva som skjer, tro det eller ei. Merk at jeg leser alle innlegg, så det er bare å skrive hvis noen har noe å tilføye.

Godt å se at du ennå er her, svetlana ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bli sinna mann.

Si at du synes det er trist at hun vil kaste det dere har på båten

Si at hun da bare kan stikke av, at du ikke er hypp på å ha noe med henne å gjøre og at hun får ha lykke til i sitt nye liv.

slett henne fra tlf lista og facebook

lev ditt eget liv og se fremover og ikke bruk noe mer tid på henne.

Haha, det frister faktisk.

Men så langt kan jeg ikke gå, vi har en hund sammen.

Det er også mange ting vi ikke har ordnet. Vi leier jo den leiligheten jeg bor i sammen, og jeg har ikke råd til å betale den alene, så hun betaler halvparten av denne også frem til jeg finner en ny plass (3mnd maks).

Hvis hun blir sammen med han fyren blir jeg helt nødt til å slette hun fra hele livet mitt, ellers blir det vanvittig vanskelig for meg å takle hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_svetlana_*
Jaja, jeg kan holde dere oppdatert når ting skjer. Det hjelper uansett å fortelle andre hva som skjer, tro det eller ei. Merk at jeg leser alle innlegg, så det er bare å skrive hvis noen har noe å tilføye.

Godt å se at du ennå er her, svetlana ^_^

Jeg var bare litt opptatt i helgen, men jeg tenker på deg enda vet du :)

Så hold oss gjerne oppdatert!

Det hjelper også å få ut tankene her tror jeg, det er jo det eneste som snurrer rundt i skallen dag og natt når man har kjærlighetssorg og kan fort gjøre deg gal om du ikke får det ut! Vil anbefale å åpne deg til en nær venn, selv om du ikke tror du har noen å prate om slikt med så vil du bli overrasket over hvordan noen mennesker kan komme veldig nær deg og vise nye sider i en krise. Det er lettest å prate med de som har vært gjennom noe slikt selv, det er på mange måter bare de som virkelig forstår (sånn sett vil du i ettertid være glad for å ha vært gjennom dette, det er en verdifull livserfaring - selv om det ikke er noe du unner din verste fiende engang!).

Dagbok er faktisk også fin terapi, skrive ting av deg før du skal prøve å sove. Noe av det gøyeste med det er at man etter en tid kan bla tilbake og se den tydelige fremgangen. Dag etter dag så blir sorgen mindre, tiden leger faktisk alle sår.

Jeg skrev også masse ordtak og slikt, og det jeg skrev i størst skrift på første side var THIS TOO SHALL PASS!

Jeg gjentok faktisk "dette går over!!" med mange streker under på flere sider i dagboka.

Ok, litt kleint og klisjé, men man blir jo litt sånn når man er heartbroken. Finn frem favorittmusikken og lytt til tekstene, les noen dikt.. jeg tuller ikke engang, det ga meg kjempemye når jeg var et følelsesmessig vrak. Jeg var åpen for slikt på et helt nytt nivå, det snakket til meg og ga mye mer mening. Spesielt Trent Reznor visste AKKURAT hvordan jeg haddet det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med mange andre her, Sylvana har mye du bør høre på.

Ikke for å ødelegge alt håp, men det med at "vi skal kanskje prøve igjen senere" "alt er ikke tapt, det kan fremdeles være muligheter der". ...Ja den har jeg hørt venninner få, jeg har sagt det selv, og jeg har hørt det selv. Og det har aldri blitt noe mer. Man ønsker av og til at dette skal skje selv om man er den som gjør det slutt, men ofte er det sagt for å TRØSTE den som sitter forsmådd og spør på gang på gang om det er et håp i tunnellen. Man tenker det kan hjelpe han som sitter og griner, hjelpe han som så gjerne vil tilbake. Men det gjør jo bare vondt værre! Denne situasjonen er akkurat lik den jeg hadde. Og jeg var ikke den forsmådde. Ikke vær god venner; det går ikke, og det skjønner du selv om et par uker. Hun er redd for å si at : Nei det er ikke mer håp, fordi da er all kontakten brutt og du er helt på bunna.

Jeg skulle ønske du også nå kom i sinna-faset, da er det mye enklere å stå opp for deg selv og det blir mer virkelig for deg det som har skjedd og du begynner å se at du fortjener bedre. Det er dette som starter oppbygningsafasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådene du får her, er fra oss som ikke er i din situasjon (flesteparten, ihvertfall). Vi sitter glade i sofaen og kommer med "rasjonelle" råd. Hadde vi selv vært i din situasjon, hadde vi gjerne handlet med følelsene og ikke fornuften vi også :) Uansett, sagt er sagt. Det var sikkert godt å få renset luften litt. Lufte hjertet. Så får du bare gjøre det beste ut av det, istedet for å tenke på at du ikke skulle sagt ditt og datt.

Jeg reagerer på at hun sier at hun kanskje vil ta deg tilbake senere hvis du blir bedre på diverse ting. Husk at det ikke bare er du som skal fortjene henne, men også hun som skal fortjene deg! Du må ikke føle at du ikke er "god nok" for henne. At det ble slutt, får dere begge ta skylden for, ikke bare du. Klart man må styre sjalusien sin litt, og gi den andre rom til andre gjøremål. Men man må også være åpen, og si fra når det er noe som plager en, slik at man kan jobbe sammen om å fikse forholdet. I tillegg kan man ta på seg mindre verv, om man ikke har tid til å ta på seg så mye. Vær også forberedt på at det kan være han andre som er grunnen til at forholdet ble slutt, men at hun prøver å ha andre mer "godtatte" grunner.

Og vær forberedt på at når hun sier at hun ikke er klar for et forhold med andre enda, så er det ikke sikkert at det er sant... Men noe hun sier for å gjøre det bedre for deg. Evt. at det er lettere for henne å si det / holde forholdet skjult. Det kan også hende hun skammer seg for at hun "holder på med" en som har dame.

Uansett, så håper jeg at dette blir bedre, på den ene eller den andre måten. Og hvis dere blir sammen igjen, så MÅ hun bli flinkere til å si fra om det er noe som plager henne, og det må du også, og IKKE sjekke logger.

Jeg anbefaler fortsatt å skjule henne fra nyhetsoppdateringene på facebook, og sjekke profilen hennes minst mulig utenom. Gi henne gjerne beskjed om dette, slik at hun evt. ikke lurer på hvorfor du ikke kommenterte på en status som var myntet på deg. (Hvis hun er den "offentlige" meldingstypen)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle flotte ord.

Svetlana, jeg forstår hva du mener. Men i går da vi pratet kom det jo frem ennå flere ting hun ikke var helt fornøyd med da vi bodde sammen.. Og alle de tingene var jo bare småting som jeg visste om og som jeg ikke tenkte noe særlig over. At jeg bare kunne endret på det så ville ikke livet hennes vært så "kjedelig."

Jeg hadde som sagt en 3 måneders periode hvor jeg bare satt på sofaen her og ikke gjorde en drit. Jeg var tiltaksløs, slapp, umotivert og klagete. Dette vet jeg selv og jeg har aldri hatt en slik periode før i livet.

Dette sa hun jo:

- Kjedelig

- Tiltaksløs

- Støttet ikke alle valgene hun tok

- Orket aldri finne på noe

- Klagde mye

- Var alltid hjemme

- Dårlig døgnrytme

- Ingen rutiner

Når dere leser den listen så forstår dere at det var sikkert et helvete for eksdama mi, men dette var kun de siste månedene hvor jeg ikke hadde det noe greit med meg selv. Ikke klagde hun heller, så jeg visste ikke at jeg irriterte henne. Derfor er det ekstra irriterende når jeg egentlig vet at det var bare å begynne å trene og gå litt mere ut og rundt for å ordne det, forstår dere? Klart jeg ville støtte alle valgene hun tok, men noen ganger tok hun vann over hodet og satt til langt på natt og skrev og holdt meg våken. Jeg har i dag stått opp tidlig etter å ha lagt meg tidlig, spist en god frokost og skal senere trene og gå tur med hunden. Voilá, verre var det ikke. Jeg har gjort mange endringer uten å ha forandret min egen personlighet, og nå skal jeg fortsette slik.

Trur dere ikke hvis jeg av og til går sammen med eksen og hun ser jeg er opplagt og har mange baller i luften, at det kanskje vil gi et nytt inntrykk? Hun ser da hvertfall at jeg faktisk kan. Eller blir det allikevel uansett dumt? Følelsene mine vil nok ikke gå vekk på ei stund hvis vi holder på slik, men jeg synes det burde gi meg en reell sjanse for å vise meg frem?

Fortsetter jeg å være kald og nøytral så fortsetter jo hun bare det hun holder på med med han gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts_ts, jeg synes du har gjort alt riktig. Jeg beklager å si det men din x er ikke bra nok for deg. Hun er rett og slett ei godværsdame, som er deilig i medvind, men bare stikker når det går litt tyngre.

At hun liksom vurderer å kunne begynne å smådate deg litt for moro skyld som en potensiell framtidig reserveløsning holder ikke.

Jeg tror egentlig ikke du er så farlig sjalu heller, hvis du blir lei deg når hun griseflørter med andre gutter, så er det helt normalt.

Det med at du har gjort alt riktig. Du har faktisk klart å gjennomføre den oppklarende samtalen. Du har vist følelser. Du har ikke tapt noe på det. Og du har fått klarhet i at hun er ferdig med deg, du har også funnet ut at hun er ei kynisk dame som ikke går av veien for å flørte med opptatte gutter. Hun framstår som dårlige nyheter i en vakker, forførende emballasje.

Om kjærlighet. Du har fått mer kjærlighet av oss på kg i disse dager enn du har fått av godværsx`n din på lang tid. Hvis du går inn i hjerterota di og kjenner etter, så har du kanskje bedre følelser for Svetlana, enn du har for xdama nå. Jeg tror følelsene dine for Xdama egentlig er mest fysiske. Rett og slett abstinens. Du har gått på verdens vakreste dop i mange år.

Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å være sammen med ei glitrende vakker godværsdame. Jeg lever med full kjærlighet nå. Jeg og dama mi støtter hverandre i godt og vondt, og selv om hun er vakker, så synes jeg støtten i motgang er mye, mye viktigere. Det er så bra at jeg hadde elsket henne selv om hun var stygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje at det var bra for deg å ha den praten med henne. Selvsagt kunne du latt vær å si at du ikke tok kontakt fordi du ville at hun skulle savne deg, men jeg tror det var bra å få alt ut. Jeg syns det var fint at du sa at hun ikke trengte å ha dårlig samvittighet.

Av det hun sa syns jeg du skal merke deg at hun sa at hun har tenkt på om hun gjør en feil, men det fant hun ut at hun ikke har gjort. Mye av det andre hun sa kan ha vært et misforstått forsøk på å gjøre ting lettere for deg.

Hun vil gjerne være venner, du har vært en viktig person for henne i flere år. Det er klart at det er tøft å kutte deg helt ut. Det var hun som tok initiativ til bruddet, hun har ikke kjærlighetsorg - det har du. Det er mye vondere for deg å treffe henne, enn omvendt.

Syns at du skal prioritere deg selv, tren, gjør ting du liker. Hvis hun vil prate med deg for å lette sin egen samvittighet, så er det ikke sikkert at det er positivt for deg. Ergo du trenger ikke høre på henne.

Dere vil treffes i forbindelse med hunden etc, da får hun se at du er blitt mer aktiv /har forandret deg.

Dessuten et brudd er ikke bare en persons feil, hun kan ikke sitte og liste opp feil ved deg som du må endre på for å få henne tilbake. Det er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella sier at brudd ikke er persons feil alene. Jeg er generelt enig, men gir allikevel xdama di hovedskylda. Ting blir litt stusselig en periode, og i stedet for å snakke om det, så hopper hun til en annen gutt , forelsker seg, og mister følelsene for deg. Jeg synes det er så feil som det kan få blitt.

Jeg synes du skal gi bort hunden til henne, eller ta over den 100%, jeg tror hun er dårlig for deg, og at du bare skal holde deg unna. Skaff deg heller egen hund.

Og ikke glem at det finnes tusenvis av damer som er bedre enn din smellvakre x. Gutter i din alder lar seg blende av skjønnhet, mens vi som er eldre setter personlighet foran alt. Skjønnhet er ikke verdt noen ting alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det virker som du har gjort det som er riktig for deg. Vi som leser og skriver på forumet her kjenner deg ikke og har bare tilgang på en del av din virkelighet.

Du har tatt den samtalen som du ønsket og du har fått en del oppklarende tilbakemeldinger fra henne. Selv om det ikke ble slik du aller helst hadde ønsket – så har du fått muligheten til å uttrykke det du hadde på hjertet. Det er kanskje vel så viktig for deg i den videre prosessen med å bli ferdig.

Jeg synes du skal slutte å stille spørsmålene som begynner med ”hvis jeg bare gjør/sier….osv”. Jeg tror ikke det er så mye mer du kan gjøre nå – annet enn å tenke at tiden må være din venn – den vil hjelpe deg til å få avstand nok til å kunne begynne å kaste øynene på andre damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...