Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Takk igjen for alle gode tilbakemeldinger, jeg trur jeg gjorde det riktige og jeg føler meg hvertfall bedre. Nå sendte jeg en sms til eksen og spurte om hun kunne ta hunden i kveld og i morgen, det var ingen problem. Så jeg treffer hun nok i dag men det trur jeg ikke er så farlig. Hun har sluttet å åpenbart flørte med gutten, så nå kan jeg ikke se noe på facebook uansett om jeg vil eller ikke. Så da kan vi hvertfall være venner der.

Dere prater om ei godværsdame, og det kan godt være riktig det. Men vi har hatt noen få uværsdager og da har hun aldri stukket, vi har jobbet med det og da har ting blitt bedre enn noen gang.

Så det er derfor jeg er ekstra forvirret, men tenker at denne uværsdagen var både regn, hagl, snø, storm og tornado samtidig og da kan det virke både kjipt og kjedelig å skulle fikse opp i alt det når man heller kan kikke bort på en solskinnsdag på arbeidsplassen. Men når hun forstår at denne store stormen egentlig bare er en rekke uheldige hendelser som tilfeldigvis kom på én gang, vil hun kanskje forstå at det faktisk ikke var så ille at det ikke kan fikses.

Såklart skal jeg prøve å tenke så lite som mulig på "Hva hvis jeg gjorde.." men jeg klarer jo ikke la være så tidlig. Jeg har tenkt å freshe meg opp og være attraktiv når hun kommer, jeg har med vilje gjort slik at det lukter "meg" i leiligheten og sånt. Det høres ikke så mye ut, men man vet jo aldri.. Bruddet er ferskt og noen angrer seg veldig kjapt. Det ser ikke ut til at det skal skje og jeg vet ikke engang om det vil skje, men kaaaaaanskje, hvem vet. Jeg skal hvertfall bite tennene sammen og ikke prate om han gutten.

Hunden trur jeg er det lurt at vi deler på, det holder oss sammen. Men samtidig kan det kanskje være lurt at hun ikke hører fra meg i det heletatt slik at hun kan savne meg, ikke vet jeg. Den praten tar vi kanskje i kveld for å finne ut hva som er lurest for vår egen skyld. I still love her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei ts_ts. Hvorfor skal hunden bidra til å holde dere sammen?

Du må selvfølgelig gjøre det som er riktig for deg - men vær forsiktig så du ikke utløser en tornado som blir dobbelt så vanskelig for deg å takle.

Kanskje du skal forlate skipet mens det ennå er forholdsvis rolig sjø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faderullan så vanskelig alt skal være. Jeg digger hunden, den er sinnsykt grei i disse tider og gir meg godt selskap. Samtidig kan jeg ikke ha den helt alene, det blir for vanskelig.

Jaja, jeg finner vel ut av noe. Jeg vil såklart ikke forlate noenting som helst, selv om jeg snart må ta og skjerpe meg og få fingeren ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være tidenes største optimist, og tidenes største dørmatte. Hu sklia tråkker over deg, og du ligger bare der og tar i mot. Jo mere jeg leser, jo mere skjønner jeg hvorfor hun stakk. På tide å gi faen snart?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har lest hele tråden og her er et råd.

Tiden er inne for oppbrudd ts! Du kan ikke sitte å håpe på at hun tar deg tilbake. At dere skal holde sammen pga hunden. Fortsetter du dette kommer du til å gå fra forstanden. Seriøst.

Du må komme deg ut fra livet hennes....eller hun fra ditt. Det eneste du da kan håpe på er at etter en stund vil hun savne deg og kanskje ta kontakt igjen.

Nå blir du hengende som en plagsom eks som aldri forsvinner, grøsser av tanken.

Du virker til å være altfor snill, dørmatte som en over nevner.

Ta kontroll over ditt eget liv, det er lov å bli sinna og skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg er på dette forumet i det heletatt er for å bare få det ut og for å få noen tips. Greit, nå har jeg vel alle tipsene jeg trenger og jeg skal gjøre mitt beste.

Det er ingen grunn til å banne og kjefte, jeg elsker ennå jenta og derfor er det vanskelig å bli forbanna. Klart hun skal få høre det en dag, men kan aldri se hvordan det å bli sinna på henne vil hjelpe noe i det heletatt. Hvis dere mente å bli sinna generelt sett, er jeg av og til sinna når hun ikke er her, men når jeg ser hun, blir det vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, snakk om å klamre seg til et halmstrå! Du lever jo i en boble, en illusjon. Forholdet ditt er over! Brenn alle bilder og tral du har fått av henne, ignorer henne og familien hennes totalt, selg bikkja til en kinesisk restaurant, flytt ut av leiligheten, og ta kontrollen over livet ditt igjen!

Du synker jo bare dypere ned i avgrunnen. Burugla di vet at du er tidenes tøffel, en dumsnill fjott uten ryggrad men med stalker tendenser, og det er hun tydligvis ikke interessert i.

Nå må du manne deg opp og "grow a pair"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, snakk om å klamre seg til et halmstrå! Du lever jo i en boble, en illusjon. Forholdet ditt er over! Brenn alle bilder og tral du har fått av henne, ignorer henne og familien hennes totalt, selg bikkja til en kinesisk restaurant, flytt ut av leiligheten, og ta kontrollen over livet ditt igjen!

Hehe, jeg har litt sansen for dette. Dette hadde vært min løsning på problemet ditt. Ikke det å være mest mulig drittsekk mot henne, men det må være lov til å reagere litt sterkt.

Har veldig stor sympati for deg og håper du kommer deg gjennom dette så fort som mulig. Du har fått mange gode råd her inne.

Min mening er fortsatt at du er på feil spor nå du hele tiden oppsøker henne, melder henne, vil være venn med henne. Dette vil ikke føre noen steds hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, snakk om å klamre seg til et halmstrå! Du lever jo i en boble, en illusjon. Forholdet ditt er over! Brenn alle bilder og tral du har fått av henne, ignorer henne og familien hennes totalt, selg bikkja til en kinesisk restaurant, flytt ut av leiligheten, og ta kontrollen over livet ditt igjen!

Du synker jo bare dypere ned i avgrunnen. Burugla di vet at du er tidenes tøffel, en dumsnill fjott uten ryggrad men med stalker tendenser, og det er hun tydligvis ikke interessert i.

Nå må du manne deg opp og "grow a pair"!

Det kalles kjærlighetssorg og det gjør meg ekstra sårbar akkurat nå, spesielt siden det var en overraskelse for meg.

Du kan slutte å kjefte, jeg sliter nok som det er og jeg gjør ting på min egen måte. Jeg skal begynne å gjøre masse gøy og få mitt eget liv, det er det eneste jeg vet.

Når man ikke har en stemme i hodet som skriker "ALPHA-MALE" slik som det virker som du har, så er det ikke lett. Eksen ville ha en myk gutt og jeg har blitt mykere de siste årene.

Nå skal det leves igjen, men jeg vil nok fortsette å skrive her siden det faktisk gjør meg roligere utover kvelden. Hvis du ikke vil lese det, så trenger du hvertfall ikke kommentere mere. Jeg er tydelig lei meg og dette hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har litt sansen for dette. Dette hadde vært min løsning på problemet ditt. Ikke det å være mest mulig drittsekk mot henne, men det må være lov til å reagere litt sterkt.

Har veldig stor sympati for deg og håper du kommer deg gjennom dette så fort som mulig. Du har fått mange gode råd her inne.

Min mening er fortsatt at du er på feil spor nå du hele tiden oppsøker henne, melder henne, vil være venn med henne. Dette vil ikke føre noen steds hen.

Jepp, jeg har forstått det, skal prøve! Er ikke bare-bare å slette henne fra face når jeg ser henne to dager senere og blir nødt til å prate med hun. Hun spør jo "Hvorfor har du ikke tatt kontakt, hvorfor er jeg sletta blablablabla."

Jeg skal heller forsøke å drite i å lese statusen hennes og gjemme den, greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du bare at du ønsker å komme deg videre i livet, at bruddet med henne har gått hardt innpå deg og fordi hun nå ønsker å være med andre så er dette din måte å gå videre på. Hun kan ikke forvente seg noe av deg nå etter at HUN har dumpet deg. Du trenger ikke være sur engang. Hun må da forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles kjærlighetssorg og det gjør meg ekstra sårbar akkurat nå, spesielt siden det var en overraskelse for meg.

Du kan slutte å kjefte, jeg sliter nok som det er og jeg gjør ting på min egen måte. Jeg skal begynne å gjøre masse gøy og få mitt eget liv, det er det eneste jeg vet.

Når man ikke har en stemme i hodet som skriker "ALPHA-MALE" slik som det virker som du har, så er det ikke lett. Eksen ville ha en myk gutt og jeg har blitt mykere de siste årene.

Nå skal det leves igjen, men jeg vil nok fortsette å skrive her siden det faktisk gjør meg roligere utover kvelden. Hvis du ikke vil lese det, så trenger du hvertfall ikke kommentere mere. Jeg er tydelig lei meg og dette hjelper!

Du har det fryktelig vondt nå, og noen debattanter kjefter på deg , for å røske litt opp i tankegangen din. Den kjeftinga er ubehagelig, men det er godt ment.

Du er mistenkt for å ha blitt litt i mykeste laget, for å ha føyd deg så mye at du har mistet litt fasong og utstråling.

Men det er du som kjenner deg best, og det er du som kan vurdere om våre forslag har noe i seg, eller om de bare må settes til side.

Du er lei deg, og det er akkurat sånn det skal være akkurat nå. Men jeg råder deg til å gå ut i snøen , og herje og leke med bikkja, og bli ordentlig sliten og varm.

Og en ting til. Du er drømmemannen til veldig mange damer. Du fortjener ei dame som vil elske deg stabilt og fullt, og jeg skal love deg at hvis du får oppleve det, så sender du blomster til xdama, og takker henne for at hun styrte deg bort til ett bedre spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_svetlana_*
Du synker jo bare dypere ned i avgrunnen. Burugla di vet at du er tidenes tøffel, en dumsnill fjott uten ryggrad men med stalker tendenser, og det er hun tydligvis ikke interessert i.

Nå må du manne deg opp og "grow a pair"!

Faktisk enig i denne, selv om jeg ville sagt det på en snillere måte, hehe.

Omtrent samtlige i denne tråden har jo sagt at du for all del IKKE må være dørmatte. Det fungerer sjelden eller aldri. Om du sitter på gjerdet og venter på henne og følger hennes minste vink er du uinteressant, om du tar for mye kontakt så blir du i verste fall et irritasjonsmoment.

Folk blir tiltrukket av selvstendige mennesker, som er positive, aktive, har et eget liv og ikke henger i buksekanten på deg. Du er jo i gang med å få litt flere baller i luften, men du undergraver det når du forteller henne at du gjør alt dette for å få henne tilbake. Poenget er at du skal endre deg for deg selv, fordi DU er et fantastisk menneske som klarer deg strålende uten henne.

Nå vet hun at hun har en angrefrist på dumpingen, da er alt kult i hennes verden. Det er først når hun ser angrefristen tikke ut, altså når du forsvinner fra radaren og ser ut til å komme deg videre, at hun faktisk må tenke seg om to ganger. En annen ting som kan få henne til å tvile er SAVN. Og dere har vært sammen så lenge at hun garantert vil savne deg om du trekker deg tilbake.

Men når du henger i buksekanten hennes så kjenner hun ikke savn, og hun kjenner heller ikke på de faktiske konsekvensene av å dumpe deg. Veldig mange har sykt vanskelig for å takle "endings", og det er da man ramler tilbake til eksen (noe som ikke alltid er riktig avgjørelse, men dog), men det slipper hun jo å gjøre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_svetlana_*
Jepp, jeg har forstått det, skal prøve! Er ikke bare-bare å slette henne fra face når jeg ser henne to dager senere og blir nødt til å prate med hun. Hun spør jo "Hvorfor har du ikke tatt kontakt, hvorfor er jeg sletta blablablabla."

Det er veldig vanlig å be om litt avstand når man har blitt dumpet, og det skal den som dumper unne den andre. Det er mye lettere å komme over kjærlighetssorgen slik.

Og du unnskylder dine handlinger med at du har kjærlighetssorg, det er helt fair.. men det er nettopp derfor du kanskje bør ta råd fra folk som ikke er midt oppi disse turbulente følelsene og tenker klart. For det er ekstremt vanskelig å gjøre når man er midt i sorgen, for ikke å si umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles kjærlighetssorg og det gjør meg ekstra sårbar akkurat nå, spesielt siden det var en overraskelse for meg.

Du kan slutte å kjefte, jeg sliter nok som det er og jeg gjør ting på min egen måte. Jeg skal begynne å gjøre masse gøy og få mitt eget liv, det er det eneste jeg vet.

Når man ikke har en stemme i hodet som skriker "ALPHA-MALE" slik som det virker som du har, så er det ikke lett. Eksen ville ha en myk gutt og jeg har blitt mykere de siste årene.

Nå skal det leves igjen, men jeg vil nok fortsette å skrive her siden det faktisk gjør meg roligere utover kvelden. Hvis du ikke vil lese det, så trenger du hvertfall ikke kommentere mere. Jeg er tydelig lei meg og dette hjelper!

Jeg kjefter på deg fordi mange av de tullerådene du har fått her inne gir deg håp, eller du leser håp mellom linjene. Jo fortere du innser at forholdet ditt er dødt og begravet, jo fortere får du kontroll over livet ditt igjen.

Begynn å lev livet ditt NÅ! Drit i eksdame og annet faenskap. Og om du treffer henne på gata om to dager, så MÅ du ikke snakke med henne, si hei, hadet og kyss meg i ræva. Og hva så om hun spør hvorfor du sletter henne fra Facebook. Dette handler om deg, ikke henne. Hun kontrollerer jo fortsatt livet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er ikke enig i at du skal begynne å leve livet for fullt akkurat nå når du har kjærlighetssorg. Synes du heller skal ta det rolig, være snill mot deg selv og godta at du kanskje ikke orker så mye midt oppe i dette. Du må jo få bearbeide det. Om du er trist og vil gråte, så synes jeg du skal gjøre akkurat det. Ikke fortreng følelsene, som mange andre menn har en tendens til. Men jeg synes heller ikke du skal ha kontakt med eksen. Fokuser på deg selv og hva du har lyst å gjøre - uten eksen.

På et tidspunkt vil du sikkert opparbeide et sinne. Men jeg synes ikke du skal tvinge det frem. Alt til sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest L

Eg syntes det er posetivt at du har lyst å jobbe med selvtilitten og bli en bedre person.

Du trenger å bli mer mann.

Du er i tjue årene, og på en måte så er du heldig som opplever dette tidlig slik at du kan lære mest mulig og ikkje gjøre de samme feilene igjen.

Det at du fortalte dine hensikter med å ikkje ta kontakt feks var idiotisk.

Du tok all spenningen som du hadde lagd (Hun lurte faktisk på hvorfor du ikkje kontaktet henne) og kastet den rett i søppelet.

En ting du må forstå med damer er at dersom en dame har et inntrykk av deg der hun ikkje finner deg tiltrekkende så skjer det svært sjeldent at det inntrykket forandres.

Du er desverre i friendzone nå og det er som sakt veldig vanskelig å komme ut av den posisjonen. Alle dating guruer ville rådet deg til å gå videre.

Spørsmålet er da hva kan du gjøre for å få bedre selvtilitt?

Noe som hjalp meg veldig var å lage en bunnsolid moral om hva som er rett og galt, hva jeg finner meg i og hva jeg ikkje finner meg i.

Når det kommer til det eksen din ville at du skulle jobbe med så vil jeg foreslå:

- Kjedelig - Les dobbbel your dating av DavidDeAngelo, han har konsepter som hjelper deg med å være alt annet enn kjedelig.

- Tiltaksløs - Dersom du lager en god moral så vil den fikse dette.

- Støttet ikke alle valgene hun tok - Vet du hva?, du trenge ikkje å støtte alle valgene hun tok. Dersom du er uenig i noe så har hun ikkje noe rett til å bestemme at du skal være enig med hun.

- Orket aldri finne på noe - Går under kjedelig, men begynn å gå mer ut blant folk (Som vi fåreslo, begynn å trene, dyrk en hobby og heng med venner.

- Klagde mye - Slutt å klag over unødvendige ting.

- Var alltid hjemme - Går under kjedelig.

- Dårlig døgnrytme - Det har forsåvidt eg og :P må skjerpe oss der.

- Ingen rutiner - Gjør som du vil, ingen kan fortelle deg hvordan du skal leve.

Dersom du har lyst å lære mer av dette så vil eg og anbefale deg å lese igjennom noen av de andre trådene som går under topicen: Damen mister følelsene for snill mann.

Det er tråder fra begge sider av saken som du kan finne dersom du gidder å se igjennom samliv og relasjons forumet. Er enig med Extend, ta kontroll over ditt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, jeg har nå trent med en god venn og føler meg helt topp. Digg følelse, jeg føler meg akkurat nå klar for å gjøre noe drastisk, hvertfall det som skal til.

Jeg vil ikke være ei dørmatte, selv om jeg faktisk pratet med hun da hun var her og hun fikk låne med seg masse ting jeg ikke bruker. I tillegg tok hun oppvasken for meg, helt snålt. Hvertfall så må vi uansett møtes 1-3 ganger i uken for å håndtere hunden. Hun ville gjerne ha hunden alene men det vil gjerne jeg også. Så derfor skal vi dele på den til den ene eventuelt flytter vekk fra Oslo.

Nå vil jeg høre fra noen som har erfaring innenfor dette. Hvordan skal jeg bryte kontakten uten å virke helt mongo? Det er en person det er snakk om her, ikke noe man bare kaster under senga si. Jeg vil at det skal gå for seg på en måte som gjør at hun forstår at jeg har følelser som jeg vil fjerne og at jeg faktisk skal prøve å komme meg videre. Etter praten i dag også ble jeg jo nesten bare en ennå større dørmatte. Samtidig var jeg veldig glad og fornøyd og viste at jeg faktisk klarer ha det fint uten hun.

Men mens jeg var vekke måtte hun seff forsøple netthistorikken min med masse meldinger hun og han sender mellom hverandre. Hun spurte heller ikke om å få låne pc'en. Kjenner jeg blir irritert, men sånn er det jo bare. Ser ikke ut til at det skal slutt med det første, ikke det at jeg har noe med det.

Men hvertfall, fortell gjerne hvordan dere har brutt kontakten eller fått kontakten brutt.

- TAkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare patetisk, unnskyld at jeg sier det. Men du trenger et skikkelig tupp i ræva.

Du er jo ikke interessert i det hele tatt å bryte kontakten, selvom du skriver at du vil. Du kan jo ikke bryte kontakten så lenge dere må dele på bikkja hver uke. En av dere må ta bikkja på heltid, eller gi den bort til noen som kan ta vare på den.

Du vet attpåtil at hun utnytter og bruker deg, men du lar hun kjøre over deg gang på gang. DET er patetisk.

Hvordan bryter du kontakten? Helt enkelt fort og brutalt, akkurat som når du drar av et plaster. Ikke send eller svar på sms, ikke ring eller svar, når du ser henne på gata går du en annen vei. Be henne holde seg langt unna deg, og samtidig kan du be henne hilse familien sin og takke for alt. Hun kommer ALDRI tilbake, så det er bare å sette i gang! Skjerp deg nå, og våkne opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke slike ting, jeg har det vanskelig nok så du kan bare spare deg. Takk, men ellers takk. Jeg vil gjerne høre fra folk som faktisk har opplevd noe lignende før eller som har hørt om andre som har brutt kontakten helt eller delvis. Xtend, ikke mistforstå, vi er bare helt totalt forskjellige mennesker vi to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...