Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Dessuten får dere lese tråden skikkelig, hun ville ikke bryte kontakten med meg først, hun ville være venner og finne på ting med meg. Àla kafé, kino og andre venneting. Så Vilma, ikke skriv her før du vet hva det dreier seg om, det hjelper ikke...

At en ikke duller deg videre i den hjemmelaga offerrollen din, eller tar del i hatkampanjen i mot henne betyr ikke at en ikke har lest tråden.

Ja, vi vet veldig godt at hun gjerne kunne være vennen din etter bruddet. Hun hatet deg jo ikke, hadde bare ikke de rette følelsene til et kjæresteforhold lenger, og kunne godt være vennen din. Helt til du dro frem pressmiddel, hvor hun kun hadde valget mellom å være kjæresten din, eller ha seg vekk da.

Jeg sa at enten blir hu sammen med meg eller så blir hun ikke. Da valgte hun det siste og har siden sendt utrolig mye SMS med denne nye karen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme hva som er årsaken vel, hun vil ikke ha deg. Enkelt og greit.

Og nei, hva skal du være sur og sint for, fordi hun fant noen som hun syntes var bedre? Slikt skjer, og det tror jeg du bare må godta.

Nå blir jeg irritert.

Enten så er du helt tett eller så har du ikke egentlig lest tråden.

Denne tråden dreier seg ikke om hvor "dum" hun er og hvor rett jeg har, den dreier seg om det finnes en sjanse for at ekser finne tilbake til hverandre og hvordan man burde gå frem. Den handler også om sort og hvordan man skal godta det som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hun har ikke vært noe grei og det VET jeg.

Hvorfor ikke?!

Hun mistet følelsene for deg etter at du hadde oppført deg som en dritt i 3 måneder.

Hun fikk følelser for en annen.

Hun gjorde det slutt.

Hun sa dere kunne være venner.

Det kunne ikke du, for du måtte være kjærester eller ingenting!

Hun fjernet deg da fra facebook.

Å ja, og så må vi ikke glemme at hun ikke kom på sekundet da du ville bli kvitt møblene, og ikke var uten planer før to dager senere.

Åh, så dårlig behandlet du har blitt! Stakkars deg!!! :babysmokk:

Hun burde jo MINST ha gått inn i enke-modus i et par måneder, for å sørge over bruddet med fyren hun ikke har noen følelser for :klaske:

Skjønner du ikke hvor urimelig du oppfører deg???

Tror faktisk bruddet hadde vært lettere for deg å ta, om du bare hadde innsett at hun mistet følelsene for deg, og at sånt skjer. Enn at du skal gå resten av livet med svekket dømmekraft og tro at du har blitt lurt trill rundt, og tilbrakt 3 år av livet ditt med den heksa. Hvordan skal du klare å stole på noen igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en ikke duller deg videre i den hjemmelaga offerrollen din, eller tar del i hatkampanjen i mot henne betyr ikke at en ikke har lest tråden.

Ja, vi vet veldig godt at hun gjerne kunne være vennen din etter bruddet. Hun hatet deg jo ikke, hadde bare ikke de rette følelsene til et kjæresteforhold lenger, og kunne godt være vennen din. Helt til du dro frem pressmiddel, hvor hun kun hadde valget mellom å være kjæresten din, eller ha seg vekk da.

Er det ikke jeg som er et offer når hun slår opp med meg mens jeg ennå elsker henne? Er det en hjemmelaget rolle?! ...

Det du sier nå tyder på at du aldri har hatt kjærlighetssorg før, for man vet jo at man ikke blir venn med eksen dagen etter man har slått opp og den ene ennå elsker den andre.

Hvorfor er du her i det heletatt? For å såre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?!

Hun mistet følelsene for deg etter at du hadde oppført deg som en dritt i 3 måneder.

Hun fikk følelser for en annen.

Hun gjorde det slutt.

Hun sa dere kunne være venner.

Det kunne ikke du, for du måtte være kjærester eller ingenting!

Hun fjernet deg da fra facebook.

Å ja, og så må vi ikke glemme at hun ikke kom på sekundet da du ville bli kvitt møblene, og ikke var uten planer før to dager senere.

Åh, så dårlig behandlet du har blitt! Stakkars deg!!! :babysmokk:

Hun burde jo MINST ha gått inn i enke-modus i et par måneder, for å sørge over bruddet med fyren hun ikke har noen følelser for :klaske:

Skjønner du ikke hvor urimelig du oppfører deg???

Tror faktisk bruddet hadde vært lettere for deg å ta, om du bare hadde innsett at hun mistet følelsene for deg, og at sånt skjer. Enn at du skal gå resten av livet med svekket dømmekraft og tro at du har blitt lurt trill rundt, og tilbrakt 3 år av livet ditt med den heksa. Hvordan skal du klare å stole på noen igjen da?

Det kalles kjærlighetssorg og dette er min første store, kanskje min første i det hele tatt.

Hadde jeg visst hvordan alt skulle gjøres hadde jeg ikke laget denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå blir jeg irritert.

Enten så er du helt tett eller så har du ikke egentlig lest tråden.

Denne tråden dreier seg ikke om hvor "dum" hun er og hvor rett jeg har, den dreier seg om det finnes en sjanse for at ekser finne tilbake til hverandre og hvordan man burde gå frem. Den handler også om sort og hvordan man skal godta det som har skjedd.

Å? Trodde den dreide seg om hvor fælt dette er for deg, og hvor mye støtte og sympati du trenger etter bruddet med denne "drittkjærringa" Og det spiller ingen rolle om det er en person som skriver det samme 10 ganger, bare du får støtten din.

Vilma er ikke tett som oppfatter deg sånn, når du skriver ting som dette:

Jaja, det kan godt være at jeg fortsetter å skrive her i dagene som kommer da det allikevel gir meg en god følelse etterpå. Jeg liker støtte, uansett om det er samme personen som gir meg det ti ganger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å? Trodde den dreide seg om hvor fælt dette er for deg, og hvor mye støtte og sympati du trenger etter bruddet med denne "drittkjærringa" Og det spiller ingen rolle om det er en person som skriver det samme 10 ganger, bare du får støtten din.

Vilma er ikke tett som oppfatter deg sånn, når du skriver ting som dette:

Ja, hadde du opplevd dette selv så vet du at det hjelper å få skrevet ned saker og ting : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor er du her i det heletatt? For å såre?

Nei, jeg er ikke her for å være slem mot deg, men jeg er ikke her for å sy puter under armene dine heller. Minst av alt er jeg her for å fore Hatet ditt til eksen! Det er det som er poenget!

Hva tror du er vært for deg da? Å gå resten av livet å se tilbake på dette forholdet med nag over den "fæle" behandlinga du ble utsatt for? Eller innse først som sist at dette var et brudd som alle andre, og at du kommer over det med tid, og at jenta fortsatt er ei fin jente, selv om hun ikke nødvendigvis liker deg mer?

For hun er Ingen av de tinga du har kalt henne for! I hvertafall ikke basert på noe som står her! Hun er ei helt vanlig jente som mistet følelser, og gikk videre. Og dets mindre du raser inni deg med tanke på henne, dets fortere kan du sikker gjøre det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke her for å være slem mot deg, men jeg er ikke her for å sy puter under armene dine heller. Minst av alt er jeg her for å fore Hatet ditt til eksen! Det er det som er poenget!

Hva tror du er vært for deg da? Å gå resten av livet å se tilbake på dette forholdet med nag over den "fæle" behandlinga du ble utsatt for? Eller innse først som sist at dette var et brudd som alle andre, og at du kommer over det med tid, og at jenta fortsatt er ei fin jente, selv om hun ikke nødvendigvis liker deg mer?

For hun er Ingen av de tinga du har kalt henne for! I hvertafall ikke basert på noe som står her! Hun er ei helt vanlig jente som mistet følelser, og gikk videre. Og dets mindre du raser inni deg med tanke på henne, dets fortere kan du sikker gjøre det samme.

Jeg orker ikke svare deg mere, jeg har en tøff periode og dette er bare fjas du kommer med. Hun har ikke vært grei mot meg i det heletatt uansett hva du skriver. Når man har vært bestevenn og samboer i tre år, så behandler man den andre parten litt bedre ved et brudd. I hvertfall hvis det er kun den ene personens avgjørelse.

Jeg er hvertfall en person som ville gjort det annerledes, hvertfall sagt ifra at følelsene forsvinner før det har gått tre måneder og det er "for sent." Deretter sier hun at hadde hun sagt fra før kunne vi ha fikset det.. Klart jeg synes det er rart at hun likevel ikke sa fra.

Men nok om det, du har sagt ditt og kan bevege deg videre til neste tråd : )

Edit: Men ja, alle jenter er jo sånn, så da er det forstått. Poeng tatt, move along.

Endret av ts_ts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg orker ikke svare deg mere, jeg har en tøff periode og dette er bare fjas du kommer med. Hun har ikke vært grei mot meg i det heletatt uansett hva du skriver. Når man har vært bestevenn og samboer i tre år, så behandler man den andre parten litt bedre ved et brudd. I hvertfall hvis det er kun den ene personens avgjørelse.

Hun var villig til å behandle deg kjempe bra. Hun var villig til å være vennen din, ikke mange som gidde det! men det aksepterte jo ikke du! som du selv har skrevet. For hun måtte jo eten være kjæresten din, eller så fikk hun ikke være noen ting!

Men du visste jo at hun ikke ville være kjæresten din, så å bruke det som pressmiddel i det heletatt er jo noe av det dummeste jeg noen gang har hørt.

Men du ga henne et ultimatum, og hun har oppført seg deretter, til tross for at hun i utgangspunktet prøvde å få til et vennskap med deg.

Og så skal du liksom sitte å sutre over at hun ikke har behandlet deg bra... :klaske:

Jeg er hvertfall en person som ville gjort det annerledes, hvertfall sagt ifra at følelsene forsvinner før det har gått tre måneder og det er "for sent." Deretter sier hun at hadde hun sagt fra før kunne vi ha fikset det.. Klart jeg synes det er rart at hun likevel ikke sa fra.

Bare fordi det går ann å fikse det som gjorde at følelsene sakte men sikkert dabbet av, betyr ikke det at følelsene kommer sprudlende tilbake, når de først har blitt borte. I hvertfall ikke når de er på vei opp for en annen, sammtidig som de er på vei ned for deg. Det er ikke noe rart med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var villig til å behandle deg kjempe bra. Hun var villig til å være vennen din, ikke mange som gidde det! men det aksepterte jo ikke du! som du selv har skrevet. For hun måtte jo eten være kjæresten din, eller så fikk hun ikke være noen ting!

Men du visste jo at hun ikke ville være kjæresten din, så å bruke det som pressmiddel i det heletatt er jo noe av det dummeste jeg noen gang har hørt.

Men du ga henne et ultimatum, og hun har oppført seg deretter, til tross for at hun i utgangspunktet prøvde å få til et vennskap med deg.

Og så skal du liksom sitte å sutre over at hun ikke har behandlet deg bra... :klaske:

Bare fordi det går ann å fikse det som gjorde at følelsene sakte men sikkert dabbet av, betyr ikke det at følelsene kommer sprudlende tilbake, når de først har blitt borte. I hvertfall ikke når de er på vei opp for en annen, sammtidig som de er på vei ned for deg. Det er ikke noe rart med det.

Det er av de grunnene du skriver at tråden heter "Hvordan få eksdama forelsket igjen?"

Altså ville jeg ha input og støtte og forslag, såklart.

Jeg kan ikke se at det er galt i å kjempe litt for kjærligheten. Det beste er da å ignorere hun, og det gjør jeg jo nå.

Kan du ikke bare komme til poenget ditt?

Beklager hvis du tok deg nær av at jeg kalte eksdama mi for kjipe ting. Hadde du forstått mine følelser hadde du også forstått situasjonen.

Du er vel den 1 av 10 som ikke klarer sette seg inn i andres situasjon, slik de fleste her i tråden har klart.

Slutt å svare, vær så grei. Du har ikke vært ute for dette, det synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ts, jeg synes ikke du skal bry deg om å bruke energi og svare de som anriper deg her. Bare overse disse innleggene. Du har jo fått konstruktiv støtte fra flere, blant annet I Grosny og Svetlana, så fokuser heller på det. Det er lov å bli litt sint når man blir dumpet. Du skal ikke måtte veie dine ord i hver setning når det bare er anonymt på nettet som her. Synes hun har behandlet deg dårlig ved å være uklar og vinglete og ville holde deg på vent mens hun er utro, blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kan du ikke bare komme til poenget ditt?

Beklager hvis du tok deg nær av at jeg kalte eksdama mi for kjipe ting. Hadde du forstått mine følelser hadde du også forstått situasjonen.

Du er vel den 1 av 10 som ikke klarer sette seg inn i andres situasjon, slik de fleste her i tråden har klart.

Poenget mitt er å hjelpe deg å sette deg inn i situasjonen hennes. Og hjelpe deg til å se at hun ikke er en dritt som har behandlet deg dårlig, selv om du innbiller deg det nå.

At du sitter igjen såret nå er ikke ensbetydende med at hun har vært slem mot deg, skjønner du. Og det har hun heller ikke vært. Såret er en del av et brudd. Og det beste hunn kunne gjøre var å stille opp som vennen din, men det ville ikke du ha noe av, for hun fikk enten være kjæresten din enn ingen ting. Så nå sitter du her og føler deg alene, fordi hun ikke lenger er tilgjengelig for deg, men det har du lagt opp til selv, med det dumme ultimatumet ditt, og da er offerrollen påtatt.

Prøv å sett deg inn i henne situasjon. Så skjønner du nok hvorfor hun ikke er bestisen din nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Synes hun har behandlet deg dårlig ved å være uklar og vinglete og ville holde deg på vent mens hun er utro, blant annet.

Hun har ikke vært utro. Hun gjorde det slutt først og begynte å sende den nye mange meldinger etter at ts ga henne beskjed om at hun fikk være kjæresten hans eller ingen ting.

Så skrev noen på dette forumet at hun ikke kan få i pose og sekk, da satte jeg ned foten. Jeg sa at enten blir hu sammen med meg eller så blir hun ikke. Da valgte hun det siste og har siden sendt utrolig mye SMS med denne nye karen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke vært utro. Hun gjorde det slutt først og begynte å sende den nye mange meldinger etter at ts ga henne beskjed om at hun fikk være kjæresten hans eller ingen ting.

Feil, hun sendte meldinger før det ble slutt og hadde "hode- og ørekos" før det ble slutt. Faktisk ei uke før, mens hun var på utenlandstur. Det er kanskje ikke å være utro på papiret, men det svir og er noe man vanligvis ikke gjør. Så meldinger og alt startet før det ble slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha hun som bestis heller, jeg ville ha hun vekk for å komme meg unna kjærlighetssorgen min. Da kan vi ikke være venner samtidig, det er vanskelig å forstå men slik er det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå, jeg er så stolt av deg, ts!! Endelig kastet du tøflene :klemmer: Du ble 15 hakk mer sexy i det innlegget du pælmet ho på dør.

Vil bare nevne en ting... Du syntes det var snålt av henne å slette DEG fra Face, ikke sant? Sannheten er at eneste grunnen til at hun ikke gjorde det før var av medlidenhet, ikke fordi hun ville ha deg som venn fortsatt. Det skjønte jeg da hun tok oppvasken for deg, da tenkte jeg bare OH NO, hun gjør dette SÅ av sympati. Det var da jeg VIRKELIG skjønte at hun er SÅ over deg. Hun må ha sett på deg som rimelig stakkarslig når hun tar oppvaska for deg ETTER et brudd. Huff. Der skulle du egentlig ha reagert med å bli forbanna på henne, for det var veldig respektløst faktisk, IKKE snilt. Her er det snakk om å sende feil signaler...

Jeg forstår at alt har vært vanskelig for deg, men vær så snill å ta lærdom av dette til en annen gang :) Når en dame vil være "venner" og presiserer at det ikke er "sikkert" at dere kan date igjen engang, så er det bare fordi hun tenker at det vil være en myk måte for deg å komme over henne på, og HUN føler seg litt bedre, altså en egoistisk handling. Mange jenter er såkalte "pleasers", klarer ikke å si ting i klartekst fordi de er så redd for å såre noen de synes er stakkarslige, så de kaller det "pause", trenger å leve livet, blabla, og så forsvinner de "skånsomt" litt etter litt... Jeg er jente selv i tjueårene og jeg vet om titalls av jenter som bruker denne metoden.

Hun sa i starten at det var slemt av deg å være så fraværende, ikke sant? Vel, hadde du holdt ut litt til, hadde det gått fra slemt, til interessant, men når du tømte deg hadde hun deg rundt lillefingeren. Hun ville bare vite hvordan du hadde det fordi hun var redd du var så nedfor at du ville gjøre noe farlig mot deg selv, synke helt til bunns liksom, så igjen var det for å lette sin egen samvittighet, ikke fordi hun egentlig lurte, men hun er en "pleaser", og hun oppførte seg helt klassisk. Hun gjorte det på den "snille" måten liksom, altså hun var jo løs som hoppet rett fra deg til en annen, men det letter HENNES samvittighet, og hun kan gå videre med han andre uten å føle seg helt råtten.

Jeg skriver ikke dette for å være tett, men jeg har lest hele tråden og hatt SÅ vondt av deg. Jeg håper bare at du har fått opp selvrespekten, for Gud den har vært lav, og forhåpentligvis så lar du deg ikke behandle på samme måten under et brudd igjen en annen gang :)

Lykke til :)

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts_ts

Dette er ingen rettsal der du skal måtte stå skolerett for andre - du er heller ikke i et forhør der du skal måtte forklare hvorfor du sa ditt og hvorfor du sa datt, gang på gang.

Jeg forstår at du har det vondt, er forvirret, såret etc og du har hatt behov for dette forumet. I slike prosesser, der en prøver å få hodet over vann - eller fast feste under føttene igjen, så er det meste kaotisk, og det er ikke alltid sammenheng i det man sier den ene dagen og det man sier den neste dagen. Tror ikke du er alene om det.

Å forvente at du skal ha et overskudd av logisk planlegging, taktikk, empati, raushet, besinnelse og forståelse akkurat nå virker urimelig.

Det er ikke mange mennesker med dyp kjærlighetssorg som har det.

Jeg synes ikke du skal la deg vikle inn i flere forklaringer her. Sett punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ZIP*

Takk for det, jeg vet jeg dummet meg ut men jeg er en utrolig ærlig fyr. Det føltes ikke naturlig for meg å holde på med et "spill" for å jobbe henne tilbake til meg. Nå forstår jeg bedre og bedre hvordan det egentlig har gått for seg. Hun har gitt meg håp hele veien trudde jeg, men det var egentlig bare å slå opp på en "bra" måte.

Jeg er glad jeg tok tak i det og stod opp for meg selv. Såklart lar jeg ikke dette skje igjen. Hovedproblemet i dette bruddet var at det var et sjokk uten like. I et forhold hvor vi har pratet om hvor minste lille ting som plager oss, er det merkelig når det blir slutt fordi vi ikke har pratet om ting som hun har opplevd og holdt inni seg.

Takk igjen, jeg føler meg mye bedre allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Helt enig med NovaFlare. Eksen din var bare veldig dårlig på å gjøre det slutt, så hun gjorde det verre for deg ved å gi deg falske forhåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...