Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_svetlana_*

Så koselig at du setter pris på svarene mine :)

Jeg er faktisk fullstendig enig i samtlige innlegg over meg, alle har bra poeng og gode råd.

Ikke inviter på Alice i Eventyrland! Fortsett å være litt utilgjengelig. Gi henne litt tid og rom til å kjenne på at hun savner deg. Dette er jo som I Grosny sier ikke akkurat en korrekt vitenskap, men jeg gjetter at hun da vil nå et punkt hvor panikken og angeren sniker litt inn og hun vil lengte etter kontakt med deg igjen. Da har du forhåpentligvis nådd et punkt hvor du ikke løper rett i armene hennes med en gang!

Så fokuser litt på deg selv nå, gjør ting du liker. Har du noen hobbyer som du har glemt litt når du fikk kjæreste? Gjør ting som er bra for selvtilliten og selvbildet, trening anbefales! Det gjør deg generelt lykkeligere. Litt solarium kan faktisk også være fin terapi for kropp og sjel. Vær med venner og spis sunt og gjør noen oppgaver som gir deg en mestringsfølelse. Hva med å pusse opp litt hjemme nå, få ut minnene om henne og gjør det til ditt hjem?

Hvis/når hun kommer løpende tilbake så er det ikke så lett å vite om det er "ekte" eller ei. Omtrent alle får litt panikk når de avslutter et langvarig forhold og har øyeblikk med tvil og mye savn. Ofte ender det i et lite tilbakefall, en natt sammen f eks, en bekreftelse på at hun fremdeles kan få deg - og så blir dumperen kanskje helt ferdig med det imens den som ble dumpet sitter igjen like knust som dag 1 etter bruddet. Det gjelder å være litt smart rundt det å eventuelt bli sammen igjen, nettopp derfor du bør fokusere litt på å få henne og sorgen på avstand. Når hun vil ha deg tilbake så er DU klar for å ta riktige og veloverveide avgjørelser, for alt er faktisk ikke opp til henne! Du virker som en super fyr, så når hun begynner å angre så må hun bare be til høyere krefter om at du er så nådig at du tar henne tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Grosny, takk for svar!

Hvor lang tid gikk det fra det ble slutt/hun flyttet ut og til hun ville ha deg tilbake igjen?

Er ikke i nærheten av å bli kvitt sorgen, så da må det jo være laaang tid som har gått for deg regner jeg med. Mitt første store brudd.

Det var turbulent i noen måneder, det tok vel nesten et halvt år før hun skjønte med sikkerhet at hun egentlig ville ha meg tilbake.

Jeg var veldig ustabil i følelsene mine, og det skulle en forelskelse til etter 4 måneder for å blokkere kjærlighetssorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle, lagde meg en bruker her så dere enklere kan se hva jeg skriver og at ingen andre gir seg ut for å være meg som tidligere på dette forumet.

Først og frem vil jeg nok en gang takke for tipsene. Jeg har allerede foreslått at vi kan gå i en slags terapi for å finne ut hva som skal til for å fikse forholdet. Dette foreslo jeg i den perioden hvor vi var enige om at vi bare skulle ha pause, men ikke date noen andre. Nå er jo saken annerledes.

Jeg er forberedt på at vi får visste "troll" i forholdet som vi må klare å mestre for å kunne ha et fint forhold videre, og mye av dette tar jeg på meg ansvaret for å ordne. Jeg skal selv jobbe med å være mindre sjalu og mere forståelsesfull, derfor kan det være et slags mål for meg. Ennå håper jeg at det plutselig bare går opp for hun. Jeg har hele tiden tenk at det kan skje når som helst, fordi hun er egentlig litt hjelpesløs og gir kjapt opp, men samtidig er hun veldig sta og vil klare ting selv selvom det kanskje går galt.

Jeg har ikke tid til kjærlighetssorg i månedsvis ettersom jeg har en bacheloroppgave som skrives nå. Hver morgen våkner jeg opp og er kvalm, noe som er utrolig kjipt. Da klarer jeg aldri spise før 2-3 tiden på dagen, da går kvalmen over. Sikkert noe som går over etterhvert, men det er ikke meningen at jeg syter slik.

Svetlana, ettersom du har fulgt meg gjennom hele tråden, så har jeg noen tillegsopplysninger jeg gjerne vil dele med deg, som ikke kan skrives her. Kunne du eventuelt ha skrevet en PM til meg fra brukeren din om du har en? Jeg forstår at dette kanskje virker upassende for deg, så jeg godtar et nei.

I går hadde jeg jo litt SMS-prat med hun hvor jeg ikke stilte noen andre spørsmål enn "du da?" og "gledet du deg ikke til å flytte til ei venninne?" Jeg skal ikke kontakte hun med mindre hun kontakter meg, det skal jeg gjøre til den grad jeg klarer.

I morgen skal jeg som sagt hjem til der vi bodde før, hvor dama antageligvis kun har hentet klær og småting hun trenger i hverdagen. Jeg blir så usikker av hver minste ting og lurer på hva vi skal gjøre med resten av tingene når hun ikke har plass. Skal jeg være grei og si at de kan være der frem til jeg flytter, eller skal jeg kreve at de fjernes eller eventuelt selges?

I tillegg har vi en hund som hun har passet på siden jeg gikk hjem til familien, det blir på en måte min tur til å passe på den nå, men skal jeg sende ei melding når jeg er tilbake i byen for å si at hun kan komme med hunden, eller skal jeg bare late som ingenting? Og når hun antakeligvis ringer meg for å avtale med hunden, skal jeg ta telefonen og ha en lystig stemme, eller høres litt nedbrutt ut? Er det da dumt å stille spørsmål rundt resultatet på eksamen hun gjorde i går? Herrejeremi, hele situasjonen gjør meg så utrolig hjelpesløs og jeg trenger jo hjelp til hver minste ting.

Takk : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du skal snakke om hunden på en hyggelig, grei å praktisk måte, forsøke å slappe av og ikke spille noe spill i det hele tatt.

Jeg gjetter at du vil ha veldig godt av å gå turer og leke med hunden.

Du sier forresten at du har slitt med sjalusi. Det gjorde også min x. Jeg tror at sjalusi ofte skygger for virkerligheten, og at man blir forhindret fra å tro ordrett på sin partner.

Trikset da , er å lære seg å tro 100% på alt partner sier, uten å fargelegge ordene i det hele tatt.

Kommunikasjon er en stor suksessfaktor, og det å uforbeholdent tro på alt partner sier, gjør kommunikasjonen mye enklere. Man slipper å slite for å bli forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har innsett det nå. Men hun har ikke vært så god til å fortelle hva hun har mislikt med meg før, så plutselig får jeg vite det nå når det er alt for sent.

Klart jeg ikke vil være sjalu, men av og til har jeg hatt grunner (ikke store, men allikevel grunner), og da har jeg også kanskje vært litt sjalu i perioder hvor jeg ikke har hatt en grunn.

Nå er jeg faktisk ikke så sjalu på denne gutten det er prat om engang, jeg forstår heller hva eksdama mi går gjennom og synes de ter synd på hun. Jeg håper hun ordner det før hun har ødelagt hele seg selv, dette er absolutt ikke slik hun egentlig er. Til og med den stakars familien hennes er helt oppgitt og forstår seg ikke på hun. Fra å nesten være avholds til å elske å gå på fest og få oppmerksomhet. Alltid holdt seg litt i bakgrunnen før, skinner i spotlighten nå.

Det er ikke nødvendigvis negativt, men hun trur jeg ikke passer inn i hennes nye livsstil ettersom hun trur jeg er slik som jeg har vært sammen med henne. Men før jeg ble sammen med hun var jeg faktisk litt av en festperson og har ofret mange venner og fester for hennes skyld. Hun har roet meg ned, og det var vært veldig deilig for da tenkte jeg at vi er forbi fest-perioden og kan roe oss ned og tenke på fremtiden. Der tok jeg tydeligvis feil.

Jeg tenker at jeg bare går hjem til leiligheten og er der helt til hun faktisk tar kontakt og lurer på hva som skjer, høres det greit ut? Eller skal JEG ta kontakt når jeg er hjemme og si at jeg kan ha hunden. Jeg elsker å leke med den og gå tur, veldig morro.

-Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jason_*

Ble slutt her og for 1 mnd siden!

Ingenting er logisk for meg lenger, du driter i dem, så gråter dem etter deg, du gir dem alt, dem stikker?? wtf liksom!

Det beste du kan gjøre er dette, og tro meg alle gjør den feilen du gjorde, jeg og.. trygler og ditten og datten, crap alt sammen!

Gi faen i hu, null kontakt! Vet det er hardt, men gjør det! Forsetter mann å trygle og ditten og datten, så assosierer hun deg med negative ting, - masete, pusegutt, dårlig selvtillig osv osv osv... Jenter digger gutter med selvtillig og som gir faen..

Jeg ble en pus selv, og ting gikk til helvete.. Nå skjerper jeg meg skikkelig og kjører spillet riktig!!

Kjøp en fin blomsterbukett, kjøp en dyr rosa champagne, dra til hun og si: Jeg er utrolig glad i deg forsatt, og takk for non fine år, også vil jeg at du skal dele denne med han nye karen din, eller en du er glad i, som takk;) også stikk! Og ikke oppfør deg som om du er lei deg, gi totalt faen i hu! Og da kommer tankene, hvorfor er han plutselig sånn? Er han over meg? Så raskt? Han oppfordrer meg til å gjøre noe? Er det fordi han har kommet videre? bla bla bla bla bla!! Vet det er utrolig kjipt, men eksen min erke så ille.. Hu har det utrolig kjipt selv og er andre årsaker til at det ble slutt.. Men eksen din høres ut som en slut, da må du behandle henne som en, for at hun skal like deg, og komme tilbake! Funker det ikke så tar du å knuller dritten ut av bestevennina hennes som alltid har vært sjalu på hu, fordi hun alltid har blitt tatt vare på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Jason_*
Ble slutt her og for 1 mnd siden!

Ingenting er logisk for meg lenger, du driter i dem, så gråter dem etter deg, du gir dem alt, dem stikker?? wtf liksom!

Det beste du kan gjøre er dette, og tro meg alle gjør den feilen du gjorde, jeg og.. trygler og ditten og datten, crap alt sammen!

Gi faen i hu, null kontakt! Vet det er hardt, men gjør det! Forsetter mann å trygle og ditten og datten, så assosierer hun deg med negative ting, - masete, pusegutt, dårlig selvtillig osv osv osv... Jenter digger gutter med selvtillig og som gir faen..

Jeg ble en pus selv, og ting gikk til helvete.. Nå skjerper jeg meg skikkelig og kjører spillet riktig!!

Kjøp en fin blomsterbukett, kjøp en dyr rosa champagne, dra til hun og si: Jeg er utrolig glad i deg forsatt, og takk for non fine år, også vil jeg at du skal dele denne med han nye karen din, eller en du er glad i, som takk;) også stikk! Og ikke oppfør deg som om du er lei deg, gi totalt faen i hu! Og da kommer tankene, hvorfor er han plutselig sånn? Er han over meg? Så raskt? Han oppfordrer meg til å gjøre noe? Er det fordi han har kommet videre? bla bla bla bla bla!! Vet det er utrolig kjipt, men eksen min erke så ille.. Hu har det utrolig kjipt selv og er andre årsaker til at det ble slutt.. Men eksen din høres ut som en slut, da må du behandle henne som en, for at hun skal like deg, og komme tilbake! Funker det ikke så tar du å knuller dritten ut av bestevennina hennes som alltid har vært sjalu på hu, fordi hun alltid har blitt tatt vare på!

Tatt vare på av deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper hun ordner det før hun har ødelagt hele seg selv, dette er absolutt ikke slik hun egentlig er. Til og med den stakars familien hennes er helt oppgitt og forstår seg ikke på hun. Fra å nesten være avholds til å elske å gå på fest og få oppmerksomhet. Alltid holdt seg litt i bakgrunnen før, skinner i spotlighten nå.

-Takk

Hei ts_ts. Jeg håper det du skriver her er noe du ikke har tenkt å si til henne. Når du skriver at "det er ikke slik hun er" og "den stakkars familien" så har du satt deg selv og familien hennes i en rolle der dere tillater dere å vurdere og bedømme. Da fratar dere henne ansvaret for seg selv - og evnen til å gjøre egne valg på vegne av seg selv. Det grenser opp mot å ikke ta henne på alvor.

Kanskje hun trenger å sprelle litt, kanskje hun trenger å skinne i spotlighten akkurat nå, kanskje hun har behov for å utforske sider ved seg selv som hun har fortrengt eller ikke sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med enkelte som har holdt seg i bakgrunnen, kanskje vært litt sjenert etc. Når de opplever å bli et midtpunkt, og de opplever å like det… så kan det være et skikkelig rush. Hun har (kanskje) fått bedre selvtillit, og føler seg mer komfortabel sammen med andre. Hun har kanskje ikke opplevd å være en del av et miljø før, hun har kanskje stått i utkanten mens nå står hun i sentrum. Og hun syns det er flott.

Du skriver at hun oppfører seg som en sekstenåring, kanskje det er fordi hun ikke oppførte seg slik da hun var 16.

Jeg har sett et sånt forhold, der man kanskje kan si at han bygde opp selvtilliten hennes. Hun endte opp med å tørre å gjøre ting, innse at hun ikke likte hvordan hun levde. Og det endte ikke slik du ønsker deg.

Det er egentlig umulig å si hvordan dette kommer til å gå, enten finner hun ut at det nye livet ikke var så stas allikevel - og vil tilbake til deg. Eller så kommer hun til å blomstre. Jeg tror du skal se det litt an, men du bør ikke være for ivrig. Du bør ikke be henne med på Alice i Wonderland, du kan nevne (hvis det passer) at den filmen hadde du trodd dere kom til å se sammen (i en ikke-anklagende tone).

Hvis du vil ha henne tilbake så er du grei å lar møblene stå, da har dere en grunn til å ha kontakt. Dere har en hund sammen, da vil dere ha mer kontakt. Og når dere møtes så er du blid og nøytral. Verken bitter eller beundrende.

Du skal være der sånn at du ikke 'falmer' for henne og hun glemmer deg. Men du skal ikke være der så mye at du blir slitsom, eller så mye at du blir en sikkerhetslinje for henne. Du skriver at hun kan være hjelpeløs i blant, og hvis du ikke er der som en sikkerhet for henne kan det bli et savn.

Hvis du ikke har hørt noe på mandag så send henne en sms og si at du kan tenke deg å ha hunden.

Allikevel tror jeg du bør forberede deg på å gi slipp på henne. Hvis du føler at du får hjertet ditt knust bittelitt hver gang du ser henne så bør du spørre deg selv om det er verdt det.

Finn iallefall noe du liker å holde på med sånn at du slipper å tenke på henne hele tiden - distraher deg selv. Ellers veldig enig med mange som har skrevet her før.

Ønsker deg alt det beste, kjærlighetssorg er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts_ts. Jeg håper det du skriver her er noe du ikke har tenkt å si til henne. Når du skriver at "det er ikke slik hun er" og "den stakkars familien" så har du satt deg selv og familien hennes i en rolle der dere tillater dere å vurdere og bedømme. Da fratar dere henne ansvaret for seg selv - og evnen til å gjøre egne valg på vegne av seg selv. Det grenser opp mot å ikke ta henne på alvor.

Kanskje hun trenger å sprelle litt, kanskje hun trenger å skinne i spotlighten akkurat nå, kanskje hun har behov for å utforske sider ved seg selv som hun har fortrengt eller ikke sett før.

Hei og takk for svar.

Jeg forstår hva du mener trur jeg, men jeg har ikke gjort noe direkte slemt mot henne ved å prate med familien. Jeg er utrolig glad i hele hennes familie også og vil ikke ødelegge noe der, men når eksen ikke har fortalt hele historien til familien sin og de spør meg om min versjon, så har jeg fortalt den.

Håper ikke det ble for dumt.. om hun vil sprelle så kan hun gjøre det selvom hu er med meg?

Hei igjen, og takk for masse godt lesestoff.

Dere sier veldig mye forskjellig og jeg vil helst vite hva som er "best" ut i fra andres erfaringer..

Mine alternativer for morgendagen og dagene deretter er som følge:

1. Kjøre hjem til leiligheten i morgen for å se hva som er vekke og hva som ikke er vekke, for deretter å pakke ut tingene mine og sette meg til i godstolen og prøve å ikke grine meg ihjel. Begynne med trening neste dag og fortsette å ignorere eksdama.

2. Kjøre hjem, pakke ut og se hvordan det ligger an. Kjøpe en stor blomsterbukett, et kort og ei flaske vin. Kjøre bort til der eksdama bor og gi det som innflyningsgave og ønske hun lykke til.

3. Kjøre hjem, pakke ut og sette meg til. Sende ei melding om at jeg er hjemme og gjerne vil ha hunden og om hu kan levere den til meg snart. For så å være kald og ta hunden og si takk og be henne forlate leiligheten.

4. Kjøre hjem, pakke ut og invitere hun bort for en liten prat og høre om hun kunne tenkt seg å finne på noe med meg, kanskje være der til kvelden og se en film eller noe annet.

Hva annet kan jeg gjøre og hva høres best ut?

Jeg vet jo at jeg helst skal ignorere, men jeg har gjort det i 3-4 dager nå og det er pining, hun tar ikke kontakt engang!

Endret av ts_ts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så jævlig... ser at eksdama blir fan av en tv-serie hun har sett alle sesongene av sammen med meg. Han gutten hun holder på med er også blodfan og har en scene fra denne serien som personlig bilde. Hun ble fan og han trykte "like."

Det samme skjedde da hun skrev en teit status og det var kun han som reagerte på det ved å trykke like. Jeg blir ikke akkurat sjalu, får bare vondt i magen og vil daue.

Endret av ts_ts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så jævlig... ser at eksdama blir fan av en tv-serie hun har sett alle sesongene av sammen med meg. Han gutten hun holder på med er også blodfan og har en scene fra denne serien som personlig bilde. Hun ble fan og han trykte "like."

Det samme skjedde da hun skrev en teit status og det var kun han som reagerte på det ved å trykke like. Jeg blir ikke akkurat sjalu, får bare vondt i magen og vil daue.

Hei ts_ts. Nå roter du deg virkelig helt bort i dine egne sårede følelser. Dette er ikke bra for deg og gir deg ingen poeng hvis du ønsker denne damen tilbake. Du må slutte å overvåke hennes bevegelser på Facebook. Kanskje du bare skal slette henne fra vennelista di en stund så slipper du å bli fristet til å overvåke henne.

Du må rett og slett slappe av litt mer - du kommer ingen vei på denne måten. Hun har rett til å gjøre det hun vil selv om du ikke synes det. Og du får det bare verre og verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår.

Skulle ikke gått ut i går, det var ikke noe sjakktrekk.

Nå skal jeg snart kjøre hjemover og da trenger jeg noen tips til hvordan jeg skal gå frem. Fungerer kanskje et av de punktene jeg satte opp?

Takk : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår.

Skulle ikke gått ut i går, det var ikke noe sjakktrekk.

Nå skal jeg snart kjøre hjemover og da trenger jeg noen tips til hvordan jeg skal gå frem. Fungerer kanskje et av de punktene jeg satte opp?

Takk : )

Jeg foreslår at du reiser hjem, pakker ut, får tak i hunden og går deg en lang tur. Du trenger å slappe av og få blåst litt tanker ut av hodet. Jeg synes virksomheten din begynner å bli tvangspreget når du hele tiden tenker på hva du skal gjøre i forhold til henne og når du hele tiden planlegger hvordan du skal oppføre deg etc

Du trenger å slappe av - du begynner å bli desperat. Hvis du har et ønske om at hun skal komme tilbake må du slappe av og la tiden jobbe for deg. Finn på noe - dette er ikke sunt for deg og gir deg ingen ekstra poeng. Jeg forstår at du har det vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg føler meg utrolig hjelpesløs og kanskje litt desperat. Jeg skal gjøre det du sier, men da blir jeg nødt til å kontakte eksdama for å få tak på hunden, selv om jeg egentlig er i en ignoreringsfase.

Da får jeg vel gjøre det og se hvordan det går. Hun vil jo nesten garantert prøve å snakke med meg i tillegg når hun kommer over, noe som i mine øyner er positivt, men som jeg egentlig skal unngå for å skape savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil ikke ha deg, hva med å bare komme over det og gå videre? Jeg tviler på at alskens ulike spill vil gjøre at hun vil ha deg tilbake, vil hun ikke ha deg når du er deg selv vil hun neppe ha deg når du later som du ignorer henne o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg føler meg utrolig hjelpesløs og kanskje litt desperat. Jeg skal gjøre det du sier, men da blir jeg nødt til å kontakte eksdama for å få tak på hunden, selv om jeg egentlig er i en ignoreringsfase.

Da får jeg vel gjøre det og se hvordan det går. Hun vil jo nesten garantert prøve å snakke med meg i tillegg når hun kommer over, noe som i mine øyner er positivt, men som jeg egentlig skal unngå for å skape savn.

Joda - man kan godt planlegge å være slik eller slik - men da blir tilværelsen din ganske anstrengt. Det beste du kan gjøre nå er å slappe av. Du driver ikke med sjakkspill nå og trenger ikke hele tiden tenke over hvilke trekk du skal gjøre.

Få tak i hunden selv om det betyr at du treffer henne - ikke analyser henne etter at du har truffet henne - og gå deg en LANG tur.

Jeg tror ikke på slike strategier der du skal spille det ene eller det andre - selv om du vil prøve alt. Jenter liker menn som er seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, beklager at jeg er villig til å prøve alt.

Da burde du prøve å senke skuldrene.

Ikke noe spill vil få henne tilbake, du kommer til å skremme henne lengre unna. Vil du ha henne tilbake får du be høyere makter om at følelsene for deg skal komme tilbake, og i mellomtiden får du forsette og leve ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

my two cents.....

Kan hende jeg tar feil, men det virker som du er for snill.

Det har kommet mange gode tips fr andre her, jeg foreslår du følger dem.

Kutt kontakten med henne, begynn å tren, heng med kompiser, gå ut på byn, dyrk en hobby. Drit fullstendig i hva hun driver med(du blir gal hvis du skal gå rundt å snoke i hennes liv nå fremover). Treffer du henne, nikk eller si bare hei, vær litt kald ovenfor henne. Slett henne fra facebook også. Det vil signalisere at du gir litt faen i henne.

Dette ville jeg gjort hadde jeg havnet i samme situasjon. Jeg hadde i tillegg vært irritert på jenta. Irritert på den måten at jeg hadde kuttet all kontakt, og uten å bli bitter og grinete. Hvis ikke hun er villig til å kjempe for forholdet deres, fortsatt være med deg, da trenger du henne ikke. Da er ikke dette en person som respekterer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...