Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Dette høres utrolig teit ut og mange vil nok kanskje si at det gjør ikke saken bedre at jeg sier dette, men:

Jeg vet at jeg er omtrent den snilleste gutten i verden, jeg vet at jeg kan gjøre hun lykkelig livet ut ettersom jeg kjenner hun utrolig godt. Alle de fem årene jeg har kjent henne, har hun vært utrolig snill, omtenksom og helt topp for meg. Våre oppvekster er nesten helt like, våre interesser gjør at vi kan ha det gøy sammen hver eneste kveld, frem til nå har vi satt pris på livsstilen vår og ikke hatt noen planer om å endre denne. Vi har pratet utrolig mye om fremtiden og gifteplanene var nesten klare når dette skjer.

DERFOR føler jeg at dette er noe som kan gå over. Klart jeg ikke skal fortelle dette til henne og heller ikke prøve å tvinge henne til å være med meg, men jeg vet at hvis hun noen gang får følelser for meg igjen vil vi kunne ha et langt lykkelig liv sammen.

Jeg VET at jeg kan gjøre denne jenta lykkelig hvis hun får eller har følelser for meg.

Dette skulle jeg kanskje ikke skrevet, men jeg vet en del mere enn dere vet om vårt forhold, og det har vært fantastisk uansett hva dere trur. De siste månedene vet jeg jo at jeg ha vært utrolig kjedelig, slaskete og kjip. Når jeg vet det og kan endre det på ei uke, forventet jeg jo en sjanse til. Vi kunne dradd til Paris og kost oss ei langhelg, det er fort gjort å få følelser tilbake, jeg har selv mistet en del følelser før, men kanskje ikke så mange som hun har. Det at jeg innrømmer mine feil burde også tyde på at jeg er klar for å endre meg. Vet ikke engang hvorfor jeg sier dette, men jeg håper hun finner ut av seg selv og vil savne meg etterhvert når det blir kjedelig å feste og herje.

Jeg vet at det 100% er hennes avgjørelse og alt, jeg bare håper og håper og håper, noe som gjør at jeg har det vondere. Men jeg er redd at hvis jeg bare fjerner alt håpet også, så blir det ennå verre. Vi får se hvordan det går denne uken hvor jeg skal bo alene. Kanskje ser vi en film en dag, det ville vært typisk oss. Hun sier hun liker å tenke tilbake på tiden før da det var spennende å sove hos hverandre fordi vi bodde hver vår plass osv.

Endret av ts_ts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Det endrar ikkje det faktum at du må la henne få lov til å finne tilbake til deg. Ho veit kven du er og kva du står for, ho må uansett ville det sjølv.

Du kjenner forskjellen på indre og ytre motivasjon? Når du kontaktar henne, minner henne om kor fint dokke har hatt det eller inviterer henne med på ting er det ytre motivasjon. Når ho forstår kor mykje ho saknar det og kor kjipe alle andre er ift deg så er det indre motivasjon. Indre motivasjon skaper varige og gjennomgripande endringar i menneske, ytre motivasjon har eit preg av tvang, og vil som hovudregel virke motsett av det formålet var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havbris: Gode tips, jeg forstår hvorfor det kan være lurest. Jeg skal ikke ringe og gråte eller lignende, men heller bare ha bittelitt kontakt for å vise at jeg finnes og at jeg lever. Men hva synes du om at vi tar en lang prat når jeg kommer hjem? Vil det kanskje bare virke dumt? Jeg trenger jo ikke foreslå det, men heller ikke avvise hvis hun vil prate. Men hvis jeg kommer hjem og hun vil prate om alle de praktiske små dritt-tingene, er jeg absolutt ikke klar for det og vil nesten garantert bli litt sur. Det er viktig å ta hensyn!

Nå tror jeg ikke jeg har flere råd å gi deg - det siste rådet mitt nå er at du begynner å stole på deg selv. Akkurat nå virker du helt hjelpeløs :)

OG - du kan ikke bli sur hvis hun vil snakke om noe annet enn det du vil. At hun kanskje ikke er klar for samme tema som deg betyr ikke at hun er hensynsløs. Jeg tror du må forsøke å flytte fokuset litt vekk fra deg selv og dine egne sårede følelser.

Hvis du vil henne vel så lar du henne få være som hun er akkurat nå. Selv om det ikke harmonerer med dine ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det skal jeg gjøre.

Jeg er et eneste stort rot nå.

Jeg er hjemme om 5-6 timer, da kommer hun sikkert bort en tur med hunden hvertfall og så får vi ta en prat.

Oppdatering kommer sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å akseptere at hun er en ex nå?? Må du plage kjerringen? :rope:

:nei:

Jeg synes at sånne jentehvalper som deg trenger litt visdom og livserfaring, slik at dere ikke vokser opp til bitcher.

Hvis du leser denne tråden godt, så forstår du litt mer at kjærlek ikke bare er en lek, men ganske tunge og alvorlige saker.

Hvis du tror at gutter er leker som bare kan slenges når du går lei av dem, så bør du holde deg unna gutter.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at sånne jentehvalper som deg trenger litt visdom og livserfaring, slik at dere ikke vokser opp til bitcher.

Hvis du leser denne tråden godt, så forstår du litt mer at kjærlek ikke bare er en lek, men ganske tunge og alvorlige saker.

Hvis du tror at gutter er leker som bare kan slenges når du går lei av dem, så bør du holde deg unna gutter.

Duh... Det er SLUTT mellom dem, han bør ta det inn over seg og gå videre. HAN kan prate så mye han vil, konspirere, føle, tenke, tru og lage bilder. HUN HAR GJORT SLUTT. Og da hjelper det ikke uansett hvor mye han snakker her.

Nå synes jeg du skjøt langt over mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :)

Jeg synes ikke du skal være kald og avvisende. Du vil jo at hun skal se hva du er, og savne det dere hadde sammen! Men uten å mase. Dropp å ta initiativ, men vær hyggelig og omtenksom når hun gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jason_*

Til folk som sier at dette ikke er et spill, DET ER AKKURATT DET, DET ER.

Kjerringa de veit hvor hun har deg, det må du endre på! Eneste du gjør nå er, null kontakt. Og ikke finn på grunner for å kunne ringe hu og sånt, de skjønner det og tenker "for en dust" isteden for "han er jo søøt da" fordi hun ikke har de samme type forelskelse følelsene.. Gi blanke faen i hu, og kun send natta meldinger! og ikke overdrevne nattameldinger.. Sånn at hun ikke assosierer deg som mas og ditten og datten.. nattamelding er søtt, og du blir det siste hun tenker på. og hun kommer garantert til å savne deg. Er du innpåsliten nå, så skyver du henne bare lenger unna!

OG DET VIKTIGSTE AV ALT! Le av alt det morsomme hun sier!! Leste at hun nå har blitt en party chick, da er det ekstra viktig å vise at hun kan være en party chick selv om hun er sammen med deg.. Med mindre det er slik at hun har lyst på mer en party.. Hun føler kansje at hun har mye og ta igjen, og du må få hun til å tenke at "jeg trenger jo ikke å gjøre det slutt, selv om jeg er i en sånn fase".. Og vips! shes urs... Hun føler kansje du står i veien eller noe...

Og om han andre karen! Slå han rett ned!! Haha neida!!

Det kommer bare til å fucke opp enda mere, si ting rett ut til hu "burde jeg ha en grunn til å være sjalu? er det slik at du glemmer 5 år på denne måten, så er du ikke verdt en dritt frøken"

Da blir hun sett ned på av deg, og du legger på etter litt diskusjon.. Også tror du løpet er kjørt, men NEI løpet er ikke kjørt!! Henne beggyner å tenke, du lar det gå 4 dager, sender en tekstmelding på natten og sier du ikke får sove fordi du tenker på hun! hun svarer garantert ikke, fordi hun nå også er kjempe lei seg, og vil gi deg svi for det.. Men kompis regel nummer 1 er: Skal du få eksen din tilbake, så må du først ha insett at du har mistet henne! Mye letter å håndtere følelser og sånt da, man erke lei seg når man møter hu.. Og du blir automatisk den single karen hun ble forelsket i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du hele greia:

Jeg kommer hjem og der er eksdama så flott som aldri før. Hun gir meg en klem og vi setter oss ned. Hun forteller at jeg kan ha hunden denne uken om jeg føler for det, noe jeg gjerne vil ettersom jeg liker selskapet.

Deretter blir det stillhet og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Så det ender med at jeg tømmer hele meg selv og forteller alt jeg tenker nesten. Alt dette ble fortalt:

- At jeg innser alle mine feil og er fryktelig lei meg for å ha "holdt henne tilbake" i det siste, det var noe hun sa. Jeg hadde ikke støttet henne nok når hun tok på seg alle de ekstra vervene. Dette pratet vi lenge om og til slutt gav hu meg en god klem og sa at hun var glad jeg forstod hvor viktig akkurat det er. Jeg visste det hele tiden men har visst gjort det ubevisst mener nå jeg.

- Jeg fortalte at jeg respekterer alt hun har gjort og forteller at hun ikke trenger ha dårlig samvittighet. Jeg synes det er tøft gjort at hun står såpass opp for seg selv, noe som er sant. Hun sier at hun hele tiden i det siste har sittet og tenkt om hun gjør en feil, men det fant hun ut at hun ikke hadde gjort. Deretter fortalte jeg at hun ikke trengte ha dårlig samvittighet når jeg er lei meg. Jeg gråt jo faktisk under praten og var veldig veldig lei meg, det er fryktelig å sitte nå her og se ut i ei halvtom leilighet som ikke er koselig i det heletatt.

- Jeg fortalte alle tingene jeg skal forbedre meg på og at jeg faktisk er oppriktig dødslei meg for det som har skjedd. Jeg forteller om trening, øke selvtillit, støtte de som er viktige, ta vare på de man bryr seg om og alle punktene jeg føler jeg har vært dårlig på. Også det med sjalusien, at jeg jobber virkelig med det og at jeg har vært sjalu fordi jeg har vært glad i hun. Nå jobber jeg på spreng med å ikke være så sjalu lengre også.

- Hun lurte på om vi kunne være venner, og det sa jeg at vi kan. Hun kan besøke meg om hun vil og hun kan ringe/send melding.. Men jeg gav hun beskjed om at jeg kommer ikke til å ta kontakt med mindre hun gjør det først eller hvis det omhandler hunden, det forstod hun og satte pris på. Men vi kan ikke holde hånd lengre osv, noe jeg ikke har problem med å forstå.

- Deretter pratet vi om følelser. Jeg fortalte hun at jeg ikke har mistet særlig mye av følelsene mine for hun, jeg sitter jo og smiler nå nesten.. såå glad bare for å se henne litt. Hun fortalte at hun absolutt ikke var klar for noe nytt forhold og heller ikke for å prøve igjen med meg. Det kunne gå veldig veldig lang tid før hun plutselig ville prøve med meg igjen, men hun var positiv til å begynne å date igjen, selv om hun ikke kunne love noe eller komme med en tid dette kan skje på. Alt dette forstår jeg godt. Hun forteller meg igjen at jeg er den greieste i hele verden men at det er enkelte ting jeg allikevel må bli bedre på, og det forstår jeg.. det er de tingene jeg har skrevet her hele tiden. Så hvertfall skal vi ikke flytte inn igjen hvis følelser kommer luskende, vi skal bare date og kose oss som et vanlig kjærestepar. Merk at det ikke er sikkert at dette skjer og det er det jeg synes er kjipt men som jeg allikevel ikke kan gjøre noe med.

- Til sist klarte jeg selvfølgelig å si alt det jeg ikke skulle si, at jeg vil hun skal savne meg og det er derfor jeg ikke har tatt kontakt. Hun spurte jo hvorfor hun ikke hadde hørt noe fra meg, hun synes altså at det var irriterende og hadde satt pris på noen flere ord. Altså er hun ikke som ei "vanlig" jente ettersom hun ikke savnet det, men synes det var slemt av meg. Jeg forklarte at jeg ville hun skulle savne meg, og at jeg trur det fungerer selv om hun vet det. Man blir ikke vandt til å være uten en person man har bodd sammen med i 2 år på én dag.

Som sagt sitter jeg her nå og det er ikke koselig eller noenting, nesten så jeg bare får lyst til å flytte med en gang. Ingen koselige pynteting, ingenting som minner om eksen nesten eller noe. Det er et psykologisk helvete. Til og med hunden hater meg litt nå. Faen altså.

Dum som jeg er så sjekker jeg også loggen på min egen pc som hun har brukt mens jeg var vekke. Det skulle jeg aldri ha gjort og det er slike ting jeg må bli bedre på. Hun hadde vært inne og gjennom _ALLE_ bildene til denne gutten 2-3 ganger hver dag. I tillegg hadde hun sendt utrolig mange private-messages på facebook til han. Jeg kan jo ikke se bildene eller lese meldingene, men det står at det har blitt sendt. Nå er jeg bare veldig sinna men også veldig glad etter å ha truffet henne litt. Hun ville jeg skulle holde kontakten, men jeg vil jo selvfølgelig ikke bare være vennnen hennes.

Så der, nå kan dere si hva dere vil... men det å sitte å være kald og nøytral når man er dødsforelsket i jenta som sitter ovenfor deg og smiler med verdens største engleøyner, det kan du bare glemme. Det går ikke med mindre man selv har mistet følelsene, det kan jeg nesten banne på. Det som irriterer meg så inn i hampen nå, er disse meldingene deres som de skjuler hele tiden. Jeg har ingenting med det, men hvem som helst ville jo ha blitt sjalu. Tru det eller ei, er jeg mest sur fordi hans kjæreste vet jo ingenting.. stakars hu, hu blir snart dumpet for en grunn hun aldri vil forstå. Og det er ingenting jeg kan gjøre.

Vær så grei og ikke kjeft på meg fordi jeg tømte meg helt, jeg klarte ikke la være, jeg elsker den jenta mer enn hele verden. Men kom gjerne med innspill og synspunkter. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som irriterer meg så inn i hampen nå, er disse meldingene deres som de skjuler hele tiden. Jeg har ingenting med det, men hvem som helst ville jo ha blitt sjalu. Tru det eller ei, er jeg mest sur fordi hans kjæreste vet jo ingenting.. stakars hu, hu blir snart dumpet for en grunn hun aldri vil forstå. Og det er ingenting jeg kan gjøre.

Vær så grei og ikke kjeft på meg fordi jeg tømte meg helt, jeg klarte ikke la være, jeg elsker den jenta mer enn hele verden. Men kom gjerne med innspill og synspunkter. Takk.

Kjære deg da - jeg har da ikke noe behov for å kjefte på deg - det er da ikke mitt liv dette gjelder. Det viktigste er jo at du fremover klarer å håndtere livet ditt slik at du ikke brekker nakken.

Jeg tror det var bra for deg å få denne samtalen - og det gjør da ingenting at du opptrådte som du gjorde, sterke følelser er ikke alltid lett å håndtere.

Nå vet du iallefall hva du har å forholde deg til. Hun har lyttet til deg og hun har fortalt deg hvor hun selv står akkurat nå. De valgene hun har gjort for seg selv - de må du respektere. Hun har vist deg tillit ved å snakke med deg om vanskelige ting.

Den største utfordringen du har fremover nå blir garantert å ligge unna Facebook og andre sosiale nettmedier. Du skriver at du irriterer deg over det du ser der etc. Dette må du bare slutte med.

Det å fortsette å overvåke henne på nettet vil sannsynligvis gi altfor mye føde til fantasien din - det har du ikke godt av. Slutt med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvfølgelig gjøre det du selv føler for.

Men etter å ha lest denne tråden så tror jeg du er fucked....sorry for å si det. Jeg kan ikke se for meg at hun skal komme tilbake. Nå vet jeg ikke annet enn det som står her, og hvordan jeg tolker det.

Det er så lett for henne å sitte å si til deg at hun ikke vil inn i et nytt forhold på veeeldig lenge, men du kan banne på at hun hooker opp med denne gutten ganske så kjapt. Når han får vite at hun er singel kommer han sikkert til å kjøre på, ta kontakt, henge ut etc.

Håper alt ordner seg for deg. Tiden leger alle sår sies det. Hadde det vært meg ville jeg kutta henne ut og startet på nytt. Du vil kunne ha hjertesorg lenge hvis du fortsetter slik du gjør nå....slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvfølgelig gjøre det du selv føler for.

Men etter å ha lest denne tråden så tror jeg du er fucked....sorry for å si det. Jeg kan ikke se for meg at hun skal komme tilbake. Nå vet jeg ikke annet enn det som står her, og hvordan jeg tolker det.

Det er så lett for henne å sitte å si til deg at hun ikke vil inn i et nytt forhold på veeeldig lenge, men du kan banne på at hun hooker opp med denne gutten ganske så kjapt. Når han får vite at hun er singel kommer han sikkert til å kjøre på, ta kontakt, henge ut etc.

Håper alt ordner seg for deg. Tiden leger alle sår sies det. Hadde det vært meg ville jeg kutta henne ut og startet på nytt. Du vil kunne ha hjertesorg lenge hvis du fortsetter slik du gjør nå....slik jeg ser det.

Tanken har streifet meg, og nå sitter jeg jo her alene.

Det ser ikke lyst ut, men det skal det vel heller ikke. Nå er jeg mest sinna, ikke så veldig lei meg. Klart jeg blir lei meg når jeg skal legge meg alene osv, men i morgen starter jeg på trening hvertfall. Livet suger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære deg da - jeg har da ikke noe behov for å kjefte på deg - det er da ikke mitt liv dette gjelder. Det viktigste er jo at du fremover klarer å håndtere livet ditt slik at du ikke brekker nakken.

Jeg tror det var bra for deg å få denne samtalen - og det gjør da ingenting at du opptrådte som du gjorde, sterke følelser er ikke alltid lett å håndtere.

Nå vet du iallefall hva du har å forholde deg til. Hun har lyttet til deg og hun har fortalt deg hvor hun selv står akkurat nå. De valgene hun har gjort for seg selv - de må du respektere. Hun har vist deg tillit ved å snakke med deg om vanskelige ting.

Den største utfordringen du har fremover nå blir garantert å ligge unna Facebook og andre sosiale nettmedier. Du skriver at du irriterer deg over det du ser der etc. Dette må du bare slutte med.

Det å fortsette å overvåke henne på nettet vil sannsynligvis gi altfor mye føde til fantasien din - det har du ikke godt av. Slutt med dette.

Føles bare dumt når jeg har fått tips i sidevis men så gjør jeg det motsatte av det alle sier. Nå endte det jo opp med at hun kan velge han eller meg og eventuelt komme til meg dersom han gutten allikevel ikke slår opp med dama si.

Skal jeg bare la de holde på, eller burde dama hans få vite dette? Stakars hun også, hun vil vel også ende opp her, haha.

Nå kan jeg bare vente og prøve å ikke svømme rundt på facebook. Heldigvis kommenterer de ikke særlig mye lengre, men nå gjør de det jo i skjul istedenfor. Good to know.

Vet ikke hvor lang tid det går før jeg blir dritsinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash
Vær så grei og ikke kjeft på meg fordi jeg tømte meg helt, jeg klarte ikke la være, jeg elsker den jenta mer enn hele verden. Men kom gjerne med innspill og synspunkter. Takk.

Håper jeg tar feil, men tror dessverre du har ødelagt spenningen som var igjen med deg nå... Nå vet hun akkurat hvor hun har deg, og at du er der hvis det skulle gå skeis med han andre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg syns vi har hatt parallelle trådar her inne no dei siste dagane, han er fortvila og vil ha henne tilbake, ho er kontrollert og overvåka, og har mista all handlefridom. Les dei andre trådane, ts, slik at du lærer noko om korleis ein kjæreste ikkje skal vere. Sjalusi og kontrollbehov er ein utruleg effektiv (og ondsinna) måte å bli kvitt ein kjæreste på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt godt, jeg er ikke så sjalu som du kanskje skulle tro. Etter flere samtaler med vennepar og annet er det ganske naturlig mengde sjalusi, men det betyr jo ikke at det er greit.

Beklageligvis gikk det slik men det var ikke hovedsakelig grunnet sjalusi.

Hogwash: Skulle jeg nektet å prate med hun? Hun ville så gjerne prate og få meg til å si alle mine tanker, så jeg gikk rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...