Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Oppdatering!

Ting går flott og jeg har det greit.

På byen merker jeg at jeg ennå har draget og det hjelper på humøret og selvfølelsen.

Nå er det bare å glede seg til neste helg.

(nei, jeg er ingen rundbrenner, men det føles bra å kunne danse og flørte med andre)

Har jo ikke vært singel siden jeg var russ, så det er ikke bare dumt ;>

Så bra! Fint å høre at du har det bra(hva var det jeg sa?;)) Og hyggelig med en oppdatering. Lurte på hvordan det gikk med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering!

Ting går flott og jeg har det greit.

På byen merker jeg at jeg ennå har draget og det hjelper på humøret og selvfølelsen.

Nå er det bare å glede seg til neste helg.

(nei, jeg er ingen rundbrenner, men det føles bra å kunne danse og flørte med andre)

Har jo ikke vært singel siden jeg var russ, så det er ikke bare dumt ;>

Så bra! Utrolig fint å høre at du har det bra:) Og hyggelig med en oppdatering. Lurte på hvordan det gikk med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Utrolig fint å høre at du har det bra:) Og hyggelig med en oppdatering. Lurte på hvordan det gikk med deg.

Bra at noen husker meg da, hehe.

Det går faktisk bedre enn jeg kunne se for meg, fremtiden ser i tillegg ennå bedre ut.

Hørte fra eksen i dag ang. noen penger jeg skal betale for noen møbler, men fikk ikke den vanlige klumpen i magen. Noen netter har jeg kjipe drømmer, men det forsvinner like kjapt som det kommer!

Gleder meg til sommeren! Setter pris på alle som har fulgt og kommet med innlegg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppdatering:

Jeg synes det går veldig bra med meg, men jeg irriterer meg over visse ting.

Det første er at jeg stadig får meldinger fra venner og bekjente som lurer på

hvorfor eksen min leier rundt på en ny fyr allerede nå. Det er ikke alle som vet

at det er slutt engang, for eksen gir jo ikke beskjed til noen nesten.

Derfor får jeg mange slike meldinger:

"Hei! Hva skjer med at xen din holder hånda til en fyr på skolen som ligner på deg? Har du forandret deg, eller er det en venn???"

Så svarer jeg såklart bare at det er den nye typen hennes, men at hun ikke forteller at hun har en ny til noen, fordi hun er flau. Derfor står det ikke engang på facebook.

Den andre tingen som irriterer meg er at eksen faktisk har pratet med alle venninnene sine (hvor mange av de faktisk er mine venninner også) og da har hun visstnok fortalt alt. Så pratet jeg med ei venninne og spurte hva hun synes om det hele.. hun synes det var kaldt, men sikkert det som måtte til. Men hun hadde ikke nevnt noe om han andre gutten.

Alle disse tingene får meg bare til å forstå at jeg faktisk har det bedre uten henne. De forandringene hun har hatt i det siste er ikke akkurat positive og jeg ser på meg selv som delvis heldig for at jeg fikk vite det nå og ikke senere.

I tillegg fikk jeg en ganske lang e-post idag hvor hun skriver at hun tenker på meg og lurer på hvordan det går med meg og hunden og ting generelt. Hun forteller like mye om seg selv og hvor bra det går med utplassering til neste år osv. Blæblæ, jeg blir kvalm. Hun sier hun tenker på meg og håper hun har det bra, så spyr hun ut hele leksa om hvor bra HUN har det. Jaja, litt sært?

Selvfølgelig avslutter hun eposten med noen praktiske ting som må ordnes, så jeg forstod med en gang at alt det som stod i starten av eposten bare er fyll for at eposten ikke skal se så streng ut som den er. Hun lurte på nårtid hun får de siste pengene og om hun snart kan hente bordet sitt.

Jeg kommer ikke til å svare på noe annet enn de praktiske tingene, hun har ikke noe med om jeg har det bra eller ikke, noe jeg faktisk har! Jeg unngår faktisk skolen etter dette, jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert om jeg traff eksen og den nye typen som visstnok går rundt hånd-i-hånd på skolen.

Jaja, jeg bare MÅTTE få det ut. Håper jeg ikke virker altfor patetisk, men i dag følte jeg at jeg har fått nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann

Synes du gjør helt riktig jeg ts. Ikke svar mer enn det praktiske. Du vil ikke ha mer med henne å gjøre, og om ikke lenge så lover jeg deg du finner ei ny og mye bedre jente :). Det skjedde nemlig meg.

Jeg har fulgt med litt i tråden her og mye av det du skriver ligner på det jeg opplevde med min eks for lenge siden. Vi flyttet sammen til en ny by og begynte på samme universitet. Etter et par måneder fant hun seg også en ny type (la oss kalle ham Bob) på denne skolen, mens vi var sammen. Det var helt jævelig å se dem to holde hånd og kline bare et par dager etter vi slo opp. Jeg hatet eksen min for det.

Det der uttrykket "what goes around" passet jævelig bra til min situasjon, fordi Bob er litt av en player, han var utro mot henne og de slo opp etter bare et par mnd :). Da ble jeg overlykkelig av skadefryd!

Jeg og Bob har faktisk fin kontakt i dag, men eksen min så jeg aldri igjen (noen år siden nå). Etter at Bob og hun slo opp så slutta hun på skolen og flytta hjem til foreldrene sine.

Jeg vet ikke hva som foregår i hodet hennes, om hun angrer eller om hun bare gir faen i meg. Har ikke hørt fra henne nå på et par år. Faktisk så aner jeg ikke noen ting om henne nå.

Uansett driter jeg i det. 7 mnd etter bruddet så ble jeg sammen med verdens herligste jente, vi var sammen ut utdanningen og er fortsatt sammen i dag og antakelig er vi gift om ikke så alt for lenge :)

Så jeg lover deg at livet ditt også bare kommer til å gå oppover fra nå av. Én jente er ikke verdens undergang, det finnes plenty flere, og det finnes alltid bedre jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Så hyggelig at du kommer med oppdateringer, jeg har lurt litt på hvordan det går med deg. Jeg er svetlana som har skrevet tidligere i tråden (har tydeligvis en greie for østeuropeiske navn når jeg bare skal lage et tilfeldig nickname, hehe).

Nå har du vel virkelig følt hvordan tiden faktisk leger alle sår, bla deg tilbake og les og se hvor utrolig langt du har kommet :) De siste rester av irritasjoner og ergrelser vil også dø ut med tiden.

Selv så møtte jeg en fantastisk fyr nesten på ettårsdagen etter mitt dramatiske brudd, og jeg er nå kjempeglad for at det ble slutt og innser nå at det forholdet var feil på alle plan! Halleluja for at jeg ble dumpet, hehe.

Jeg irriterte meg forøvrig over eksens nye dame lenge etter det ble slutt og kjente litt skadefryd når det gikk skeis for han. Men nå er jeg totalt likegyldig, og det er en enda deiligere følelse! Møter jeg han hånd i hånd med en dame, enten det er hun han dumpet meg for eller en ny, så kunne det ikke brydd meg mindre. Du vil nok også nå dette punktet en dag, spesielt den dagen du møter noen som er bedre for deg enn hun noensinne var!

Ønsker deg lykke til videre =)

Endret av Anjelika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Du må ikke la dette ødelegge for skolegangen din!!!

Ellers synes jeg det er unødvendig av vennene dine og spørre *deg* om hvorfor hun leier på en ny fyr. Det er jo *henne* de bør spørre! Huff... Og kanskje på tide å fortelle folk at det er slutt? Men det er ikke alltid at det faller naturlig, jeg skjønner det.

Godt å høre at du har det bedre! Fint at du bare svarer på det praktiske :) Hold følelsene dine så langt unna som du kan :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

I dag har eksen hentet de aller siste tingene. Hun ville at jeg skulle være hjemme, men jeg ordnet slik at vi ikke møttes. Så fikk jeg melding da de var ferdige om vi ikke kunne møtes uansett. Jeg regner med det kun er fordi hun vil fortelle at hun er sammen med han karen, noe jeg ba henne gjøre i et svakt øyeblikk. Så jeg svarte bare at det ikke er nødvendig å møtes, for jeg er klar over det allerede.. men hvis det er noe annet og det er nødvendig at vi møtes, så kan vi sikkert ordne det.

Så fikk jeg følgende svar:

Hun vil egentlig bare prate med meg for å høre hva som har skjedd i det siste og hvordan det går med meg og min familie der hjemme osv. Det er jo så lenge siden vi har pratet sier hun. Hun respekterer at jeg ikke vil prate med henne, men hun føler vi burde avslutte alt på en ordentlig måte så vi kan si hei når vi treffes rundt forbi. Hun er veldig, veldig, veldig glad i meg ennå uansett hva jeg og andre trur.

Dette fikk jeg lyst til å svare (dårlig humør nå med klump i magen):

Slik som du har oppført deg mot meg og smørt alt inn i fjeset mitt gang på gang, gjør at jeg ikke har noe lyst i det heletatt til å prate med deg. Du har sviktet meg på verste mulig måte og gjort dette bruddet ekstra hardt. Det er jo akkurat dette du gjorde mot din eks før meg også, nå forstår jeg hvordan du fungerer. At du bryr deg om meg og er glad i meg, trur jeg nesten ikke på... da hadde du aldri gjort det på denne måten. Du er ute av livet mitt og jeg vil ikke se deg igjen.

Merk:

Jeg kommer neppe til å sende meldingen, men det er slik jeg føler det inni meg.

Jeg vet at hun gjorde det rette med tanke på at følelser forsvant, men slik som hun har gnidd den nye typen inn i fjeset mitt og går rundt på steder hvor vi begge ferdes hånd-i-hånd med han nye... det gjør meg nesten kvalm og fører til at jeg unngår skolen. At hun nå vil være venn med meg, synes jeg er helt idiotisk. Det gir meg INGENTING å beholde vårt vennskap, jeg har INGEN god grunn til å skulle ha kontakt med henne.

Jeg er ikke sur fordi hun slo opp med meg, men måten hun gjorde det på, det er hovedpoenget.

Synes dere jeg er helt blåst nå, eller? Jeg vil ikke være patetisk, men slik føles det :/

Jeg fikk en liten støkk i meg i dag, men i morgen er det sikkert over.

Uff.. Minnene kommer frem, men jeg skal ikke falle i gropa igjen.

Takk for alle svar, det var godt du fikk en konto Anjelika, du har vært viktig for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt det svaret, jeg. For hun kommer tydeligvis ikke til å gi seg med vennemaset uten at du forteller henne i helt klare ord at det ikke er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sendt den. Da vil hun bare begynne å mase på at det er ikke "sånn og sånn" og hun har da ikke gjort noe galt, og "du må jo skjønne at..." osv osv osv. Skriv bare at det er fint at hun er glad i deg, men at hun likevel må respektere at du ikke ønsker mer kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugg-ugg, det er ikke lett å vite hva man skal gjøre.

Jeg vil bare at hun skal forsvinne!

Det er godt å vite at hun er glad i meg, men det driter jeg rett og slett i,

etter hvordan hun har oppført seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg ville ikke sendt den.

Jeg kjenner til det å ha klump i magen, og den klumpen vokser seg bare større etter at man har trykket på send.

Men jeg er forsåvidt enig med wadjet om at hun godt kan få det i klartekst at du ikke er spesielt interessert i å møtes. Men du trenger ikke ta med så mye "forklaringer", hold det kort og enkelt så unngår du slike svar som jade skriver.

Bare fint at jeg har kunnet hjelpe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest igjennom hele tråden. Og det er virkelig ikke enkelt dette. Jeg forstår godt at du savner henne og vil ha henne tilbake, men og på en annen måte vil du bli kvitt henne. Fortsett slik du gjør nå, med å gjøre livet ditt bra, gjør ting for deg selv. Og vær kort med henne. Dere har vært sammen lenge og hun savner deg nok, hvis du lar henne få deg som venn så trenger hun sikkert ikke mer, og du vil ikke komme deg ordentlig videre.

Fortell at det blir for vanskelig å være venn med henne. Når hun da innser at hun ikke kan få i pose og sekk, så vil hun enten finne ut at hun vil ha det slik hun har det, eller hun vil merke at det er deg og det dere hadde hun vil ha. Dette vil hun ikke finne ut av så lenge dere holder kontakten.

Synes du har vært kjempe tøff som klarte å sette foten ned, selv om det eneste du ville var å ha henne der å holde rundt henne. Fortsett slik du gjør, og ikke godta å bare være venn. Ikke tenk at hun kommer tilbake, men ta det hvis det skjer. Du vil aldri komme deg videre hvis du håper, selv om det er en mulighet for at hun kommer tilbake. Og hvis hun kommer tilbake så har du fått ting såpass på avstand at du kan ta et rasjonelt valg, kanskje du fortsatt vil ha henne, men det må du ta da.

Ønsker deg lykke til! Håper du blir lykkelig! (med eller uten henne) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, takk for svar :)

Det blir nok uten henne, både fordi hun har bestemt seg og fordi jeg ganske sikkert har det bedre uten henne. Jeg får finne meg ei som er litt mere voksen på akkurat disse tingene.

I går presterte hun å si "Hvorfor kan vi ikke møtes? Vi er jo voksne!" da jeg avslo tilbudet hennes om et møte. Jeg fortsatte å si nei, men til og med da hun var ute av huset med tingene sine, fortsatte hun å mase.

I dag skal hun få ei melding som ligner litt på den over, men den skal være mye kortere og ikke gi rom for diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg tror nok også det blir uten henne :)

Fikk faktisk en tlf fra min (fulle) eks her om dagen, han angrer seg fremdeles stakkar.. men jeg er bare glad det er over, nå har jeg fått en ny kjæreste og kjent hvordan et godt forhold faktisk skal være. Opplever ikke hverken skadefryd eller dårlige følelser i forbindelse med eksen lengre, jeg er rett og slett bare helt over han.

Teit av henne å dra inn at det er mest "voksent" å møtes. Det som er mest voksent er å innse at et brudd er et brudd, og at det ikke nødvendigvis vil ende i vennskap. Og i såfall at dette tar tid, og at det er du som trenger denne tiden. Å møtes nå vil nok gagne henne mer enn deg, hun bør absolutt respektere at du ikke er klar for det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du klarte å bestemme deg for det :) Du finner nok snart noen som vet å sette pris på deg som person! Jeg synes også at det er litt utrolig at hun ikke forstår at du ikke orker å være venn med henne når dere har delt livet sammen som kjærester, men ikke bruk energi på å forklare henne det. Lev livet ditt, og kos deg!

Lykke til videre! :)

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Milka

Jeg ville ikke sendt den. Da vil hun bare begynne å mase på at det er ikke "sånn og sånn" og hun har da ikke gjort noe galt, og "du må jo skjønne at..." osv osv osv. Skriv bare at det er fint at hun er glad i deg, men at hun likevel må respektere at du ikke ønsker mer kontakt.

Det er ikke slik man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutten

Jeg ville sendt meldingen. Da vet hun hvor du står. Hun har vel en anelse men gjør det likevell klart.

Få også med at det går mye mye bedre med deg nå og du er lettet over at hun er ute av livet ditt.

En dag vil sånne folk som henne møte seg selv i døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En liten oppdatering, i dag var en litt kjip dag.

Vel, nå er eksen offisielt sammen med han typen, på face og alt.

Det stikker litt i meg, men samtidig er jeg ikke bare trist.

Nå er det jo ikke vanskelig for folk å se hvordan hun faktisk har gjort dette, hun har jo prøvd å skjule alt hele tiden. Samtidig har jeg endret tankegang litt, skadefryd er egentlig en fæl ting. Jeg prøver å heve meg over det, men det er sannelig ikke lett. Det tikker inn meldinger til stadighet fra folk som lurer på hva i all verden hun holder på med, nå ser jo alle det jeg prøvde å fortellet tidligere. Jaja, nok om det!

Enkelte dager er litt tyngre enn andre. For eksempel når mora til eksen sendte melding og ville treffe meg en dag, og når hun kom og gav meg en klem da jeg stod og så på 17. mai toget. Det er jo egentlig positivt, men jeg klarer ikke alltid se det. Jeg digger slekta hennes.

Men ellers er det mange positive ting som skjer, jeg skal reise masse i sommer, jeg har straks bachelorgraden min, jeg treffer nye interessante folk støtt og stadig, jeg kan være meg selv hele tiden, jeg gjør hva jeg selv vil hele tiden, jeg lærer mer om meg selv og andre.

Jaja, jeg bare måtte fortelle det.

:blush:

Edit: MEN! Det finnes utrolig mange flotte og nydelige personligheter her inne, så takk for all støtte og slikt.

Endret av ts_ts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg tror kanskje at det var bra for deg å ha den praten med henne. Selvsagt kunne du latt vær å si at du ikke tok kontakt fordi du ville at hun skulle savne deg, men jeg tror det var bra å få alt ut. Jeg syns det var fint at du sa at hun ikke trengte å ha dårlig samvittighet.

Av det hun sa syns jeg du skal merke deg at hun sa at hun har tenkt på om hun gjør en feil, men det fant hun ut at hun ikke har gjort. Mye av det andre hun sa kan ha vært et misforstått forsøk på å gjøre ting lettere for deg.

Hun vil gjerne være venner, du har vært en viktig person for henne i flere år. Det er klart at det er tøft å kutte deg helt ut. Det var hun som tok initiativ til bruddet, hun har ikke kjærlighetsorg - det har du. Det er mye vondere for deg å treffe henne, enn omvendt.

Syns at du skal prioritere deg selv, tren, gjør ting du liker. Hvis hun vil prate med deg for å lette sin egen samvittighet, så er det ikke sikkert at det er positivt for deg. Ergo du trenger ikke høre på henne.

Dere vil treffes i forbindelse med hunden etc, da får hun se at du er blitt mer aktiv /har forandret deg.

Dessuten et brudd er ikke bare en persons feil, hun kan ikke sitte og liste opp feil ved deg som du må endre på for å få henne tilbake. Det er bare tull.

Endret av fullstendig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...