Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Nemlig ;)

Første gangen jeg var å svømte sånn skikkelig hade jeg forferdelig gangsperre i hele ryggsøyla dager etter, men gangen etter kjente jeg ingenting :)

Det er deilig å få trent hele kroppen på et behagelig vis og avslutte med badstu :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg liker best med svøming, er at man ikke merker at man er sliten før etterpå. Og da er det "for sent" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går begynte jeg å registrere hva jeg spiser på Grete Roede sine sider; vektklubben.no. Det er mange slike sider, tror jeg, men dette er vel den første og eneste jeg har prøvd. Reigstrerte meg for lenge siden, men ble litt matt av å se på de tabellene jeg skulle fylle ut, og la det bakerst i hjernen. Men det var jo ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg trodde jeg måtte sjekke hver eneste matvare selv, og se hva innholdet var, men de har lagret en massiv mengde matvarer på siden, det er bare å klikke på det du har spist.

Også er det disse trimpoengene da. Jeg trimmet jo på mandag, men da registrerte jeg ikke hva jeg spiste, så jeg tenkte det var litt juks å sanke trimpoeng da, uten å avsløre hva jeg spiste på mandag.... :sjenert:

Men i går spiste jeg altså 1347 kalorier. Tydeligvis for mye, det er gullbrødet og halvliteren med øl sin feil. Men jeg vasket hele huset altså, men det var tydeligvis ikke mulig å registrere, men sånn uoffisielt, mener jeg at jeg har sanket litt trimpoeng :ler:

I dag har jeg vært ute med hunden, 20 minutter middels gange, et halvt trimpoeng. Det er god motivasjon til å trimme mer, disse trimpoengene er morsomme :)

Dessuten liker jeg konseptet "kosemerker". 25 kalorier man kan bruke til hva man vil. I går ble det mer... hehe... Begynner bra... ;)

Jeg skal forøvrig trene i dag. Rygg og rytme kl 12 på Blindern. Har ikke trent på campus før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Du må fortelle hva du synes om rygg og rytme, har vurdert å prøve det i og med at jeg slet litt med rygg og nakke. Har ikke kommet så langt enda, så da kan vi vel prøve ut litt forskjellige ting for hverandre?

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle hva du synes om rygg og rytme, har vurdert å prøve det i og med at jeg slet litt med rygg og nakke. Har ikke kommet så langt enda, så da kan vi vel prøve ut litt forskjellige ting for hverandre?

Ha en fin dag!

Det virker for meg som om Rygg og rytme er noe for deg. Det er myk oppvarming, og fokus på mage og ryggmuskulatur, og rompe og lår. Det er så mye pilateselementer at jeg egentlig ikke skjønner hvorfor de ikke bare kan kalle det pilates. Har du trent det før? Du styrker hvertfall kjernemuskulaturen din, den som beskytter ryggen, og dette gjør du på en ryggvennlig måte :) På Domus har jeg pleid å gjøre dette på en torsdag, og da er det noe som heter Nakke og skuldre i samme sal med samme instruktør like etterpå. Det har jeg ikke prøvd, men det kunne også vært aktuelt for deg. De kaller det friskvern-trening. Høres veldig snilt ut for kroppen. :) Lurer på om jeg skal gjøre det neste gang jeg ender opp der på en torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Dette skal jeg absolutt sjekke ut! :) Takk for info!

Jeg ble inspirert av deg og registrerte meg på vektklubben.no :hoppe:

Veier du alt du spiser, eller tar du det litt sånn på feelingen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skal jeg absolutt sjekke ut! :) Takk for info!

Jeg ble inspirert av deg og registrerte meg på vektklubben.no :hoppe:

Veier du alt du spiser, eller tar du det litt sånn på feelingen? :klø:

Jeg tar det sånn på feelingen. Jeg har ikke vekt, dessuten føler jeg meg litt småfanatisk allerede... :ler: Men det er sikkert lurt. Det er ikke alltid feelingen stemmer. Men først og fremst er det mer enn sånn kunnskaps- og bevissthetsgreie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Jeg tar det sånn på feelingen. Jeg har ikke vekt, dessuten føler jeg meg litt småfanatisk allerede... :ler: Men det er sikkert lurt. Det er ikke alltid feelingen stemmer. Men først og fremst er det mer enn sånn kunnskaps- og bevissthetsgreie. :)

Enig med deg, jeg tror jeg lett kan bli helt fanatisk, så da er det kanskje greit å holde seg til feelingen til å begynne med. Er det noe som virker rart etterhvert, så kan vi vel endre på det da? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Skya

I dag trente jeg Rygg og rytme på Blindern. Første gangen jeg har trent der, og det var helt greit, litt større pusteplass i garderoben, ikke så mange der.

(Sånn litt på siden, overhørte en festlig samtale:

A: Å, så fin brunfarge du har, har du vært på ferie?

B: Nei, moren min er mulatt!

A: Næ.. vil det si at du er brun hele tiden...?

:ler: )

Rygg og rytme på Blindern var rene Trim for eldre ;) Men sånn bortsett fra det var det greit. Jeg var mer fornøyd med instruktøren på Blindern, på den måten at det var mer tak i henne. Men jeg liker programmet til hun på Domus bedre. Så jeg går vel der neste gang likevel. På Blindern var det en halv time med litt lett kondis, så en halvtime med styrke. På Blindern er det ca 15 min med eehhh... ikke akkurat kondis, men eehhh... rytme.... hehe. Men det er til gjengjeld 45 min med styrke. Altså det jeg heller vil kalle pilates.

Uansett, er ganske så fornøyd i dag, litt mindre kalorier enn i går, og da er alt greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim for eldre? Da passet det vel perfekt deg det da! :erter:

BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!! :kjefte:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadda! Røya har blitt syk, og da blir det ikke trening før hun er frisk. Det er utrolig irriterende. Og jeg som syns det er gøy å plotte inn treningen på vektklubben, og få masse trimpoeng! :sur:

Hvis jeg spiser mye fisk, får jeg røde hjerter i skjemaet mitt, så jeg får trøste meg med det da ;)

Deassuten blir man fortere frisk med fisk. Og masse vann, og nok søvn......... og jeg som skal jobbe nattevakt...................

Hvis det ikke går bra i natt, får jeg ringe og si at jeg ikke kommer på lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på forelesning i dag, men det var å be om trøbbel. Så nå har jeg ringt jobben og sagt at jeg ikke kommer på jobb. Jeg HATER å være borte fra jobb, jeg VET at en våken nattevakt ikke er verdens letteste vakt å få folk til på en fredags ettermiddag. Håper de slipper å beordre noen...

Har kyllingfileter i kjøleskapet. Har lyst til å lage noe ekstra digg,.... Jeg har:

Brokkoli

Gulrøtter

Pesto (smører pesto på alt, det er så godt)

Tomater

Mais

Bacon

Purre

Creme Fraiche

Hmm... surrer bacon rundt kyllingen, legger de i en form. Danderer brokkoli, strimlede gulrøtter, mais og purre rundt. Tomater deler jeg i to, og legger en halv t-skje pesto på den flate siden. Putter alt inn i ovnen.

Dropper å gjøre noe med Creme Fraichen tror jeg. Trenger ikke saus. Har ris ved siden av, og jeg elsker soyasaus, spesielt en japansk jeg har funnet. Nå ble jeg sulten.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå ble jeg sulten. Hørtes veldig godt ut.

Jeg har forresten funnet en god grønnsaksform som jeg bruker til kyllingfilet. Den er med fetaost og fløte, så den er ikke verdens sunneste. Men man må ikke dynke den i det usunne heller da. Kan lete frem oppskrifta til deg.

Så kjedelig å bli syk da. Det er så nedtur det når man er kommet godt i gang med treninga. Å føle at hele opplegget blir "spolert". Men er nok smart av deg å holde deg hjemme ja. Blir raskere frisk på den måten.

God bedring! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå ble jeg sulten. Hørtes veldig godt ut.

Jeg har forresten funnet en god grønnsaksform som jeg bruker til kyllingfilet. Den er med fetaost og fløte, så den er ikke verdens sunneste. Men man må ikke dynke den i det usunne heller da. Kan lete frem oppskrifta til deg.

Så kjedelig å bli syk da. Det er så nedtur det når man er kommet godt i gang med treninga. Å føle at hele opplegget blir "spolert". Men er nok smart av deg å holde deg hjemme ja. Blir raskere frisk på den måten.

God bedring! :kose:

Jippi! Oppskrifter! Jeg har funnet ut at min daglige, naturlige inntak av mat inneholder altfor få kalorier, så jeg tar meg gjerne en usunn form i ny og ne ;)

Å, jeg kom på at jeg har noen tips til deg angående shakeoppskrifter... *tusler inn i dagboken til Skya*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg akkurat 10 sekunder å glemme den oppskrifta. Men her er den iallefall. Jeg klarer aldri å følge ei oppskrift slavisk, det har vel fortsatt ikke skjedd, så pleier å bruke litt andre grønnsaker jeg da. Bruker det jeg har.

Er formen bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...