Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Jeg er fremdeles litt støl i dag, så jeg trener styrke i morra, er utålmodig etter å komme i gang med styrkeprogrammet mitt. Det ligger og venter på meg på treningstudioet :hoppe:

Så dette er planen for denne uken:

Tirsdag: Shortys eksklusive styrketreningsprogram

Onsdag: Shortys eksklusive ellipseprogram

Torsdag: Sove etter nattevakt

Fredag: Sove etter nattevakt, men kanskje svømme etterpå

Lørdag: Vaske huset, det er trening det :jepp:

Søndag: Step 1

Det ble ikke dans på meg denne uka, Twisted. Men neste uke kommer jeg sterkere tilbake :)

Edit: Leif

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var denne kostholdsveiledningen da. Det tok ca en time. Jeg hadde bestemt meg for å spørre om matintoleranse, familiær hyperkolestrolemi og generelt gode matvaner. Jeg fortalte at jeg mistenkte at jeg spiste for lite, og vi ble vel heller enig om at jeg spiste for sjelden. Hyppigheten skal opp, m.a.o. Hun sa jeg var flink til å spise sunt og variert, og at jeg har gjort riktige valg.

Når det gjelder matintoleranse må jeg bare fortsette å teste ut selv. Jeg har jo allerede funnet ut ganske mye. Forskjellige løkvarianter går skikkelig dårlig, sterk mat, stekt fett mat går heller ikke bra. Og tunge meieriprodukter. Men jeg skulle få en oversikt over produkter som er lurt å styre unna i stressede perioder. For stress er med på å trigge mageproblemene selvsagt.

Og når det gjelder familiær hyperkolestrolemi, så fikk jeg beskjed om å dra til legen. Enkelt og greit. Det vet jeg at jeg må, men det er vanskelig å huske på det.... men jeg skal ikke ha hjerteinfarkt om tre år, så jeg må nok sjekke hvordan ståa er. ;)

Egentlig, når jeg ser på hele samtalen, har jeg bare fått bekreftet ting. Det var ikke så mye nytt å hente. Det var litt teori som var nyttig å få meg seg, og det var også deilig å høre at jeg ikke skal fokusere på alt det avisoverskriftene sier at jeg ikke må spise. F.eks poteter, brød, pasta, kreftfremkallende gulrøtter, poteter stekt over 180 grader osv osv osv osv osv. Man skal spise VARIERT. Sånn.

Jeg har ordnet meg fastlege i SiO nå. Bestiller time i morgen. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å få snakket med noen som vet hva de snakker om :Nikke: Jeg måtte omstille kostholdet mitt nå når jeg fikk diabetes, og det vanskeligste med det har faktisk vært å spise oftere.. Jeg er jo aldri sulten og da frister det ikke med mat :dåne:

Men man må bare bestemme seg for at man SKAL gjøre det så går det jo bra ;) Det er nok en vanesak :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dinedama, det er vaner og rutiner :jepp: Jeg må konstant gå med mat i veska når jeg er på farten, det har vel kanskje du og? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så ufattelig digg å bare være for seg selv, og trene i et eget tempo. Det fungerte som sirkeltrening, to til tre sett med ti repetisjoner på hver øvelse/apparat. Det tok ikke så lang tid, men jeg tror jeg stresset litt. Skal ta repetisjonene roligere neste gang. Jeg varmet opp på ellipsemaskin, det var en digg maskin. Tror jeg kanskje i en fjern fremtid skal skaffe meg en slik å ha i kjelleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp tidlig, sitte på lesesalen fra 8 - 12. Så trene ellipse, deretter hjem og sove før nattevakt! God plan! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp tidlig, sitte på lesesalen fra 8 - 12. Så trene ellipse, deretter hjem og sove før nattevakt! God plan! :tommelopp:

Oppe veldig tidlig!! :overrasket:

Ha en fin dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dinedama, det er vaner og rutiner :jepp: Jeg må konstant gå med mat i veska når jeg er på farten, det har vel kanskje du og? ;)

Nei jeg har skjeldent med meg mat, så fram at jeg vet at jeg ikke skal være så lenge.. Vet jeg at det fort kan bli mange timer så har jeg som regel med meg noe :Nikke: Men man får jo kjøpt mat overalt, så det er jo ikke noe problem å få tak i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har skjeldent med meg mat, så fram at jeg vet at jeg ikke skal være så lenge.. Vet jeg at det fort kan bli mange timer så har jeg som regel med meg noe :Nikke: Men man får jo kjøpt mat overalt, så det er jo ikke noe problem å få tak i det ;)

Fattig student jeg ;) Det går fort masse penger av å kjøpe mat, men jeg skulle gjerne droppa den kjipe matpakka :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg liker heller ikke matpakke :spy:

Det er så tørt og kjedelig og bare blæææ :dåne: Skjønner ikke hvorfor kjøpt mat er bedre egentlig, når det smaker omtrent det same..? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steikesvartehøggsatan! Jeg er støl i skuldermuskulaturen. Tror jeg trengte dette nye treningsprogrammet, altså. Her var det en del muskler som ikke var vant til å jobbe så hardt....

Jeg skal se om jeg finnes pilates-dvd'n i tilfelle jeg orker å ta noen øvelser i natt. Men bare hvis jeg har energi til det. Jeg skammer meg ikke hvis jeg ikke orker, men jeg vil ha muligheten. Tar med meg matta mi, hverfall.

Er usikker på om jeg skal svømme i morgen, kanskje skuldrene skal få hvile til de er helt friske. Det tar såååååå langt tid å bli "frisk" muskultauren når jeg jobber på natta, det er egentlig vanvittig irriterende!! :kjefte:

Men over til noe annet!! Nå skal jeg spørre pent om min kjære bare kan gi meg kortet sitt, så skal jeg gjøre litt julenetthandel! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke snakke om deprimerende (fravær av) trening (for min del), så jeg velger å henge meg litt opp i den shoppinga!! :lur: Si fra hvis du kommer over noen kupp! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, den store slageren i år er kaffe! ;) Deilige, gode merker man ikke kjøper til hverdags. Jeg vet om 8 par som vet å sette god pris på kaffe, og nå har jeg bestilt masse kaffe. Både hele bønner, presskanne- og filtermalt!! Selv har har jeg pleid å bestille fra www.frieleshop.no. Men jeg fant også en fantastisk bra side her. Her måtte jeg kjøpe flere bønner til meg selv og. Jeg er espresso-blodfan!!

Kaffe er en gave som ikke trenger å være dyr selv om den er eksklusiv, og det er deilig å få! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på Flow :hoppe: Men det blir ingen dans på meg etterpå, skal møte ei venninne og hjelpe henne med å velge kjole. Sånt er faktisk livsviktig. Uten riktig kjole, blir det ikke fred i verden! :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...