Carebear1 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #141 Skrevet 4. mai 2008 Jeg var på skolen noen timer i dag, og faktisk gikk det opp et lys for meg i et av fagene! Herremin, så godt der var Nå er det bare et fag som jeg ikke skjønner bæra av Så bra! Det er ikke noe som føles bedre enn at man virkelig skjønner noe! Jeg skulle gi det å sitte ute og lese et forsøk i stad, samtidig som jeg ville prøve å få mest mulig sol på kroppen. Guri, så glad jeg er for at verandaen er temmelig skjerma for innsyn. Dere kan jo se det for dere; En haug med bøker, papirer og notater som skal tas. Og helst da samtidig som det skulle komme mest mulig sol på min kropp, men ikke midt i ansiktet. Hmm.. Det gikk jo ikke lenge. Så da jeg skjønte at jeg burde trekke meg inn i stedet, så hadde jeg både kink i nakken og et ben som hadde sovnet. Nei, for heller satse på at det begynner å regne litt igjen snart Jeg forsøkte og litt ute-på-balkongen-lesing for et par uker siden. Det er litt slitsomt når det begynner å blåse. Hadde mitt svare strev med å holde alle papirer på plass Ingen svar fra veileder ennå, sendte oppgaven allerede på tirsdag og han sa selv at han skulle svare raskt, det var ikke så mange forandringene fra siste gang.. Ok jeg tror jeg er litt utålmodig, det var jo 1.mai og alt, men jeg vil bli feeeerdig!! Det er ikke noe mer irriterende enn treige veiledere. Iallfall når han har sagt at han skal være rask! Da bør han iallfall gi deg tilbakemelding om når han tror han er ferdig da. Man får liksom ikke gjort så mye mens man venter på respons...
Carebear1 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #142 Skrevet 4. mai 2008 onsdag er første eksamen ut, og deretter går det slag i slag.. Da er du førstemann ut tror jeg. Krysser fingre og tær og alt som krysses kan Helt enig med deg...og verre skal det visst bli; over 20 grader til uka Sånn var det i fjor også husker jeg. Da var jeg også ferdig veldig seint, 13. juni. Hadde vært strålende vær hele eksamensperioden. 14. begynte det å regne og det varte hele sommern Jeg begynte å jobbe et par dager etter jeg var ferdig på skolen i fjort jeg, så fikk ikke glede av solen jeg heller. Rakk akkurat å bli rød som en tomat i ansiktet da, sånn at bildet på adgangskortet til jobben ble riktig så lekkert... Hiver meg på tråden her-. Jeg har litt over en uke. Fytti for et kjedelig fag. Det er jo bare pugge pugge pugge:( Men i morra skal jeg og ei annen en lese sammen. Håper det går bedre da.. Dette er min aller siste eksamen på master! Så jeg burde gjøre det bra nå! Sukk.. Blir ikke noe pugging ved å sitte foran pcen. Æsj.. klokka er 11 allerede!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ta meg sammen ¨å lese nå! Lykke til alle sammen! Det er bare å stå på å tenke at du snart er ferdig!! Jeg skal nå satse på å bli ferdig med siste innleveringsoppgave innen kl 16 i dag, det er nemlig litt lettere å være ute i sola når man ikke må ha med pc og greier. Så er det bare å begynne å lese til eksamen, helst ute i sola Så skal jeg bare lese og ha eksamner ut mai, samtidig som jeg skal prøve å få tak i en leilighet å flytte til og pakke. Kjempegøy å ha masse oppgaver man helst skulle ha gjort samtidig Uff, det er slitsomt å ha masse å tenke på ved siden av eksamen ja! Lykke til med oppgave da
yoga Skrevet 4. mai 2008 #143 Skrevet 4. mai 2008 Da er du førstemann ut tror jeg. Krysser fingre og tær og alt som krysses kan Nei, jeg har min første på tirsdag
captiva Skrevet 4. mai 2008 #144 Skrevet 4. mai 2008 Henger meg på her....*dessverre* Har eksamen 26.mai og 3.juni
Carebear1 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #145 Skrevet 4. mai 2008 Nei, jeg har min første på tirsdag Oi, ikke lenge igjen da nei, stå på! Henger meg på her....*dessverre* Har eksamen 26.mai og 3.juni Du har enda en del tid på deg - bare å jobbe jevnt så går det så bra så
Gjest Bond Skrevet 4. mai 2008 #146 Skrevet 4. mai 2008 forstår jeg godt! skriver du master oppgave? misunner deg nesten litt jeg. syns det er så slitsomt å ha så mange uinteressante fag å lese til! er nemlig veldig generelle fag på BI 2.semesteret.. holder på å dø av kjedsomhet Jepp.. Men det var ikke bare en dans på roser, temaet ble ikke helt det jeg hadde planlagt, så det var ikke det jeg drømte/tenkte å skrive om. Men det bare ble klar at det jeg ville skrive om, var faktisk ikke noe masteroppgave-tema, heller ikke doktor-grad tema, men noe en skulle forske for 20 år og da komme opp med konklusjoner Det sa veilederen. Kan jo si at jeg var 'litt' ambisiøs med temavalg (som jeg foreløpig holder hemmelig for å ikke miste min ukjent status her) Det er ikke noe mer irriterende enn treige veiledere. Iallfall når han har sagt at han skal være rask! Da bør han iallfall gi deg tilbakemelding om når han tror han er ferdig da. Man får liksom ikke gjort så mye mens man venter på respons... Han er jo ikke så treig hele tiden og han er sikkert den beste (mest kompetent) i hele fakultetet. MEN, det betyr også at han har det ganske travelt med egen forskning, alle slags prosjekter og masse reising. Men jeg er enig der - det er den uvisshet som er verst, hvis en skulle skrive at jeg har vanvittig travel tid nå, du får svar neste uke på onsdag - helt greit! Da venter jeg ikke hver dag Jeg skal nok mase litt på e-post snart Og bare å si en irriterende ting - jeg misunner ikke dere som må faktisk ta noe sittende eksamen. Brrrr.... lenge siden sist og gjerne aldri igjen på en sånn måte! Jeg er oppgavemenneske :-D
LekeHusmor Skrevet 4. mai 2008 #147 Skrevet 4. mai 2008 Og bare å si en irriterende ting - jeg misunner ikke dere som må faktisk ta noe sittende eksamen. Brrrr.... lenge siden sist og gjerne aldri igjen på en sånn måte! Jeg er oppgavemenneske :-D åå.. ja jeg også. elsker å sitte hjemme, lete i pensum, skrive utkast og disposisjon. og på BI gjøres alt i grupper-jeg blir gal av det! savner å være selvstendig og kunne levere når JEG er ferdig og når JEG er fornøyd.. Har ingen problemer med å jobbe i team men syns det er merkelig at det eneste som er individuelt på BI er "sitte-eksamene". Noen av de avsluttende eksamene er tilgomed i gruppe! puh ja. litt frustrasjon Er ganske klar til onsdag, selvom jeg i dag faktsik ikke har åpnet boka. Har heller skrevet 4 sider om endringsledelse (et helt annet fag). Hehe. Men skal bruke mandag + tirsdag til å få oversikten og lese siste rest. Jeg vet hvertfall at jeg ikke stryker! Og du som skal i ilden på tirsdag- lykke til! :-D
Maaneskinn Skrevet 5. mai 2008 #148 Skrevet 5. mai 2008 Enda en dag mindre til eksamen. 8 dager i morgen. Åpnet bøkene først i dag, eller det vil si på slutten av kvelden. Kommet til side 50 av 340 av en bok. 4 bøker til i pensum. Sånn går det når man har distraksjoner rundt seg.
yoga Skrevet 5. mai 2008 #149 Skrevet 5. mai 2008 Og du som skal i ilden på tirsdag- lykke til! :-D Takk skal du ha Føler at jeg nå har det meste under kontroll, så i dag kommer til å gå med til en siste gjennomkjøring. Men jeg vet at jeg kommer til å stå ihvertfall og skulle det gå bedre, så er det bare et pluss
Carebear1 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #150 Skrevet 5. mai 2008 Takk skal du ha Føler at jeg nå har det meste under kontroll, så i dag kommer til å gå med til en siste gjennomkjøring. Men jeg vet at jeg kommer til å stå ihvertfall og skulle det gå bedre, så er det bare et pluss Kjempemasse lykke til!! Høres jo ut som det skal gå bra, så krysser fingrene Selv leser jeg for harde livet. Bare tre små dager igjen nå
Carebear1 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #151 Skrevet 5. mai 2008 åå.. ja jeg også. elsker å sitte hjemme, lete i pensum, skrive utkast og disposisjon. og på BI gjøres alt i grupper-jeg blir gal av det! savner å være selvstendig og kunne levere når JEG er ferdig og når JEG er fornøyd.. Har ingen problemer med å jobbe i team men syns det er merkelig at det eneste som er individuelt på BI er "sitte-eksamene". Noen av de avsluttende eksamene er tilgomed i gruppe! puh ja. litt frustrasjon Er ganske klar til onsdag, selvom jeg i dag faktsik ikke har åpnet boka. Har heller skrevet 4 sider om endringsledelse (et helt annet fag). Hehe. Men skal bruke mandag + tirsdag til å få oversikten og lese siste rest. Jeg vet hvertfall at jeg ikke stryker! Godt å se at det er flere enn meg som misliker alle former for gruppearbeid Lykke til med deg på onsdagen også forresten - det går sikker bra!
L@dy Skrevet 5. mai 2008 #152 Skrevet 5. mai 2008 Eksamen nærmer seg med stormskritt ( skal ha arbeidspsykologi 29 mai ) jeg føler vel mer enn noensinne at jeg har MYE igjen. Det er "kun" 8, eller er det 6 ( det som tidligere var 2 vektall ) studiepoeng jeg ta via NKS som nettkurs. Men jeg har full jobb og en 3 åring utenom, så å bruke en hel dag på lesing har jeg ikke hatt. Spørs om jeg må få meg en eller to dager med fri fra jobb rett og slett. Jeg må sende inn to innleveringsoppgaver, og den første fikk jeg resultat på i dag, karakteren D, så ikke noe å rope hurra for nei. Målet mitt er å få en C, eller så klart bedre, men ender jeg opp med D på eksamen, så føler jeg det nesten ikke er noe vits å ta det med på en Cv en gang. Vel, ender det med det, så får jeg ta det opp igjen til høsten, ikke noe å gjøre med det. Irriterer meg nå at jeg ikke har klisterhjerne, OG at jeg begynte tidligere med å være effektiv. Men da vet jeg det til neste gang, beregn dobbelt så lang tid som jeg tror jeg vil bruke. Ang, oppgaven jeg får svar på i dag, så er planen nå å lese kjapt gjennom pensum boka, og så ta fatt på oppgaven en gang til. Jeg vil sende den inn på nytt, sammen med innsendingsoppgave 2, bare for å se om det er blitt noe bedring av det. Nei, det var litt syting, tilbake til studiene. Og heldigvis sover lille troll nå da...
LekeHusmor Skrevet 5. mai 2008 #153 Skrevet 5. mai 2008 OK! I dag ble jeg faktisk frastjålet vesken min på lesesalen på biblioteket!! med ALLE notatene mine til eksamen. jeg merker at dette gjør at jeg omtrent ønsker å gi opp rett og slett. herregud, hvem er det som GJØR sånt da? brukte pcvesken min som veske fordi den er så god å bruke når jeg sykler, så de har vel trodd det var en pc oppi. herre jemini så sint jeg er nå!!!
Serenity88 Skrevet 5. mai 2008 #154 Skrevet 5. mai 2008 OK! I dag ble jeg faktisk frastjålet vesken min på lesesalen på biblioteket!! med ALLE notatene mine til eksamen. jeg merker at dette gjør at jeg omtrent ønsker å gi opp rett og slett. herregud, hvem er det som GJØR sånt da? brukte pcvesken min som veske fordi den er så god å bruke når jeg sykler, så de har vel trodd det var en pc oppi. herre jemini så sint jeg er nå!!! Ååååh, bittert! Ikke la det stoppe deg da, dumme tyven fortjener ikke at han/hun også kan få ødelegge dine eksamener! *sende masse gode eksamenstanker til* Aff, jeg har 10eksamener denne våren jeg... Prøver å bli ferdig med videregående på egen hånd... (Har da 3 norskeksamener og 2 naturfageksamener, derfor blir det mange selv om jeg leser på det samme pensumet). Skal ha min første imorgen (onsdag), da er det gym (heldigvis slipper jeg unna med bare skriftlig, åååh, jeg MÅ ha en 6'er *stress*) også på torsdag er det kryss-av-prøve i naturfag (ganske simpelt må jeg si, men er jo muntlig i tillegg i begynnelsen av juni da). Nesten ikke lest noe, men føler jeg har kontroll på de to fagene. Verre med 3mx og 3bi... Har fått jobbet endel gjennom året, men nå kommer nervene og ødelegger! Eksamensklemmer til alle
LekeHusmor Skrevet 6. mai 2008 #155 Skrevet 6. mai 2008 (endret) Takk skanky! Jeg mistet litt motet av hele veskestjelings-fadesen merket jeg, men nå sitter jeg her og vet at om 12,5 timer er jeg ferdig med eksamen 1/6! får helt noia av å tenke på det, samtidig som det føles litt ok. hehe. Nå skal jeg pakke sekken og gjør alt klart til i morgen tidlig.. ettersom jeg er en student med en rimelig behagelig timeplan kommer jeg til å daue av å stå opp kl 07 i morgen. så får vi bare håpe det går bra! natta alle sammen* edit: skrivefeil Endret 6. mai 2008 av LekeHusmor
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. mai 2008 #156 Skrevet 7. mai 2008 Nå skal jeg snart rusle i vei for å ha kvalifiseringsprøve i ex.phil. Kjenner jeg nok burde ha lest litt mer, men håper på spørsmål som passer meg og satser på elimineringsmetoden hehe Forresten glad for at jeg leverte siste oppgaven min på mandag, selv om den egentlig hadde frist i dag, for ellers hadde jeg hatt den hengende over meg også!
LekeHusmor Skrevet 7. mai 2008 #157 Skrevet 7. mai 2008 1 down, 5 to go!! Gikk overraskende bra i dag, eneste var at det ble litt knapt med tid. Men jeg håper på hvertfall B. Så da er det bare å sette i gang med lesing av organisasjonspsykologi, som er neste ukes eksamen! hvor har det blitt av melania-har lesingen tatt helt overhånd
Carebear1 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #159 Skrevet 7. mai 2008 (endret) 1 down, 5 to go!! Gikk overraskende bra i dag, eneste var at det ble litt knapt med tid. Men jeg håper på hvertfall B. Så da er det bare å sette i gang med lesing av organisasjonspsykologi, som er neste ukes eksamen! hvor har det blitt av melania-har lesingen tatt helt overhånd Kjempebra at det gikk så bra da!! Grattis Jeg er nok litt oppslukt av siste-liten-panikk-lesing nå ja Eksamen på fredag, så ikke lenge igjen. Jeg leser stort sett hele den våkne delen av døgnet nå; dvs at jeg leser mens jeg lager mat, mens jeg spiser, mens jeg henger opp klesvasker, mens jeg dusjer (!!) og generelt har med meg notater om jeg skal bevege meg bort fra mitt "kontor" (dvs sofaen... ) Desperat? Panikk? Jeg?!?? Endret 7. mai 2008 av Melania
Gjest marihan Skrevet 7. mai 2008 #160 Skrevet 7. mai 2008 Hehe, minner meg veldig om meg selv Melania. Jeg pleier å henge notatark overalt i huset, f.eks ved speilet, ved do, på kjøkkenet osv.. så kan jeg lese uansett hva jeg gjør
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå