Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest marihan
Skrevet
Ser forøvrig fra tickeren din at du har en fin belønning i vente etter overstått og - det er vel ikke noe som er bedre enn å dra på ferie med god samvittighet fordi man har kommet seg vel gjennom en travel tid! :jepp:

Jepp, det er så herlig å tenke på at når eksamen er over, så reiser vi på ferie :D Da skal jeg virkelig slappe av og ikke gjøre noe :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ansjoni
Skrevet
Jepp, det er så herlig å tenke på at når eksamen er over, så reiser vi på ferie :D Da skal jeg virkelig slappe av og ikke gjøre noe :)

Det holder jeg med deg i - det er nemlig planen her også

:hoppe:

Vi får bare holde ut så lenge, så venter en veldig bra belønning til slutt :)

Skrevet

Hmm, i dag hadde jeg så mange planer om alt som skulle gjøres, men jammen meg er det ikke mye som har blitt gjort... :sjenert:

Litt dårlig samvittighet nå ja :gråte:

Skrevet

Godt å lese om flere som er i samme båt her. :) Jeg har 3 og 4 uker til eksamen. En hjemmeeksamen og en 5 timers.

Det som skremmer meg mest er at panikklesingen ikke har trådt i kraft enda!!!

Skrevet
Hmm, i dag hadde jeg så mange planer om alt som skulle gjøres, men jammen meg er det ikke mye som har blitt gjort... :sjenert:

Litt dårlig samvittighet nå ja :gråte:

Hvis det er til noen trøst, så våknet jeg ufrivillig sent i dag; KLOKKEN ETT!!!

Men har fått banket inn litt pensum resten av dagen, da...

Skrevet
Hvis det er til noen trøst, så våknet jeg ufrivillig sent i dag; KLOKKEN ETT!!!

Men har fått banket inn litt pensum resten av dagen, da...

Da har du vært flink :)

Det er iallfall bra at noen av oss får gjort noe da ;)

Skrevet
Da har du vært flink :)

Det er iallfall bra at noen av oss får gjort noe da ;)

Joda, men jeg tror virkelig at jeg har et litt større behov for pugging enn deg!

:fnise:

Skrevet
Joda, men jeg tror virkelig at jeg har et litt større behov for pugging enn deg!

:fnise:

:riste: kan aldri pugge for mye vet du! ;)

Skrevet

Hjelp.. jeg skriver de siste oppgavene og kjenner tydelig at hodet mitt vokser. Dessuten gjør jeg alt for mange oppdagelser og ser sammenhenger som jeg bare må sjekke ut, selv om de ligger litt utenfor både oppgaven og pensum generelt .. men jeg er jo så fryktelig nyskjerrig at jeg klarer ikke å la vær.

Nå ser jeg alt alle foretar seg i et konstruktivistisk perspektiv og har endt opp med å trekke sammenhenger mellom dårlig forståelse av sosiale regler og dyskalkuli. (Det er bare å lese litt om Bishops teori om de 6 fundamentale matematiske aktiviteter og koble det opp mot Piagets teorier om utvikling av moral og regellek..så havner man litt utenfor tema)

Dersom noen av dere trenger et forskningsprosjekt en gang, så oppfordrer jeg dere til å forske på om dyskalkuli kan være en tilleggslidelse til en del adferdsforstyrrelser, i likhet med dysleksi... eventuelt om mennesker med dyskalkuli har vanskeligere for å lære seg til å følge regler enn andre. Jeg har ikke tenkt å ta noen forskerutdannelse, men det kan jo dere andre som har planlagt å utdanne dere litt lengre enn jeg, dersom dette er innenfor fagområdet.

Så se nå å les til eksamen, bli flinke fagfolk og finn ut om saken sånn at jeg bare kan oppdatere meg på fagstoff som andre har skrevet når den tid kommer!! ;)

..foreleseren min i matematikk kommer til å bli glad, jeg har allerede skrevet om at matematisk aktivitet som spill og regelleker er utviklende for både heteronom og autonom moral i flg. Piaget mfl. og stilt spørsmål om det kan finnes noen linker her.

Puh.. der fikk jeg det ut av systemet, nå kan jeg skrive om det jeg skal skrive om! :)

Stå på og les folkens!!

Skrevet

melania, det er lov med en sløv dag iblant. hvertfall når det er fredag!

Trøst deg med at jeg uansett ligger laaangt bak, pga sykdommen.. :lol:

Jeg begynner endelig å føle meg litt bedre, feberen har sluppet taket og det betyr at jeg må tilbake til bøkene. har som mål å lese et kapitell (skrives det sånn eller? :klø:) før jeg tar fredagskveld i dag, og så blir det forhåpentligvis lesesalen før jobb i morgen og søndag skal jeg sette meg ute i parken og lese.

trodde forresten at eksamen var tirsdag, men fant ut at det var onsdag.. :fnise:

så det betyr en dag ekstra. hurra!

god (lese)helg alleihopa!

Skrevet (endret)

Jeg har rett og slett funnet ut jeg, at jeg har ombestemt meg angående eksamener i år og leser dermed ikke mer!!!! ;) For jeg har rett og slett ikke lyst til å ha dem. (les:ironi)

Tar jo så mye tid a gitt. Så nå slenger jeg fra meg bøkene og tar en (hmmm... ) velfortjent? pause fredagskveld.. Hihi..

Endret av yoga
Skrevet
Puh.. der fikk jeg det ut av systemet, nå kan jeg skrive om det jeg skal skrive om! :)

Stå på og les folkens!!

Vi er her for at du skal få utløp for frustrasjonen din vet du :skravle: Så bare å komme med det!

:)

melania, det er lov med en sløv dag iblant. hvertfall når det er fredag!

Trøst deg med at jeg uansett ligger laaangt bak, pga sykdommen.. :lol:

Jeg begynner endelig å føle meg litt bedre, feberen har sluppet taket og det betyr at jeg må tilbake til bøkene. har som mål å lese et kapitell (skrives det sånn eller? :klø:) før jeg tar fredagskveld i dag, og så blir det forhåpentligvis lesesalen før jobb i morgen og søndag skal jeg sette meg ute i parken og lese.

trodde forresten at eksamen var tirsdag, men fant ut at det var onsdag.. :fnise:

så det betyr en dag ekstra. hurra!

god (lese)helg alleihopa!

Heldigvis har dagen i dag vært mye bedre enn i går. Fått gjort en del, og kvelden er ennå ung :sol:

Så bra at du fant en ekstra dag!! Det var godt det ikke var andre veien da :fnise:

Jeg har rett og slett funnet ut jeg, at jeg har ombestemt meg angående eksamener i år og leser dermed ikke mer!!!! ;) For jeg har rett og slett ikke lyst til å ha dem. (les:ironi)

Tar jo så mye tid a gitt. Så nå slenger jeg fra meg bøkene og tar en (hmmm... ) velfortjent? pause fredagskveld.. Hihi..

:velkommen: Høres ut som en god plan du har der! Har tenkt tanken, men fant ut at da forskyver jeg jo bare problemet. Like greit å hoppe i elendigheten med en gang :ler:

Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Gjest marihan
Skrevet

Jeg var på skolen noen timer i dag, og faktisk gikk det opp et lys for meg i et av fagene! :idesmil: Herremin, så godt der var :) Nå er det bare et fag som jeg ikke skjønner bæra av :P

Skrevet

Jeg skulle gi det å sitte ute og lese et forsøk i stad, samtidig som jeg ville prøve å få mest mulig sol på kroppen.

Guri, så glad jeg er for at verandaen er temmelig skjerma for innsyn.

Dere kan jo se det for dere; En haug med bøker, papirer og notater som skal tas. Og helst da samtidig som det skulle komme mest mulig sol på min kropp, men ikke midt i ansiktet.

Hmm.. Det gikk jo ikke lenge.

Så da jeg skjønte at jeg burde trekke meg inn i stedet, så hadde jeg både kink i nakken og et ben som hadde sovnet. :ler:

Nei, for heller satse på at det begynner å regne litt igjen snart :roll:

Gjest Bond
Skrevet

Ingen svar fra veileder ennå, sendte oppgaven allerede på tirsdag og han sa selv at han skulle svare raskt, det var ikke så mange forandringene fra siste gang..

Ok jeg tror jeg er litt utålmodig, det var jo 1.mai og alt, men jeg vil bli feeeerdig!!

Skrevet
Ingen svar fra veileder ennå, sendte oppgaven allerede på tirsdag og han sa selv at han skulle svare raskt, det var ikke så mange forandringene fra siste gang..

Ok jeg tror jeg er litt utålmodig, det var jo 1.mai og alt, men jeg vil bli feeeerdig!!

forstår jeg godt! skriver du master oppgave? misunner deg nesten litt jeg. syns det er så slitsomt å ha så mange uinteressante fag å lese til! er nemlig veldig generelle fag på BI 2.semesteret.. holder på å dø av kjedsomhet :sukk:

i noen av fagene blir det om å gjøre og stå bare, noe som er nederlag for meg da jeg kun har aer og ber fra før av:kjefte:

men sånn er det! så kan jeg heller bruke litt tid og ta de opp etter bacheloren er ferdig :D

onsdag er første eksamen ut, og deretter går det slag i slag.. :sukk:

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Skrevet

Hiver meg på tråden her-.

Jeg har litt over en uke. Fytti for et kjedelig fag. Det er jo bare pugge pugge pugge:(

Men i morra skal jeg og ei annen en lese sammen. Håper det går bedre da..

Dette er min aller siste eksamen på master! Så jeg burde gjøre det bra nå!

Sukk..

Blir ikke noe pugging ved å sitte foran pcen. Æsj.. klokka er 11 allerede!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ta meg sammen ¨å lese nå!

Lykke til alle sammen!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg skal nå satse på å bli ferdig med siste innleveringsoppgave innen kl 16 i dag, det er nemlig litt lettere å være ute i sola når man ikke må ha med pc og greier. Så er det bare å begynne å lese til eksamen, helst ute i sola ;)

Så skal jeg bare lese og ha eksamner ut mai, samtidig som jeg skal prøve å få tak i en leilighet å flytte til og pakke. Kjempegøy å ha masse oppgaver man helst skulle ha gjort samtidig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...