Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

Gjest Ansjoni
blæææ. må syte litt til dere jeg :gråte: alle mine leseplaner og gode grunner til å ikke lese (jobb) ble lagt i grus i dag. influensaen har lagt sin klamme hånd rundt meg og jeg har ikke klart å karre meg ut av sengen før nå, klokken 10 på kvelden.. dårlig timing!!

kjenner jeg burde hatt i meg litt mat, men det er ikke mye som frister når halsen er tjukk og tett som ja.. fant ingen god sammenligning igrunn. hehe.

på en måte er jeg glad jeg isåfall ble syk nå i helgen, så det ikke går utover forelesninger hvertfall.. krysser fingrene for frisk til mandag :trist:

Masse god bedring til deg! :) skal krysse fingre for at du blir frisk.

Hvis det er noen trøst har ikke jeg fått gjort noe i dag heller, og jeg er frisk som en fisk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klø: 7. juni? Er det tidlig?

ok, skjønner jeg er fryktelig bortskjemt på mitt studie... Vi er aldri ferdig senere enn medio mai vi... I år skulle jeg egentlig vært ferdig i slutten av april... :sjenert:

Skjønner jeg har all grunn til å være fornøyd :fnise:

Vel, i år så har vi få eksamener og dermed slutter vi mye tidligere enn vanlig. Men det kan godt hende jeg slutter tidligere enn det, siden de to siste ukene er til muntligeksamener - og man vet jo ikke når man kan komme opp.

Tidligere, som f. eks i fjor, så hadde vi fem eksamener presset inn i fire uker (der én av dem var en gruppeeksamen som gikk over én uke) og da tror jeg ikke jeg sluttet før i slutten av juni.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere, som f. eks i fjor, så hadde vi fem eksamener presset inn i fire uker (der én av dem var en gruppeeksamen som gikk over én uke) og da tror jeg ikke jeg sluttet før i slutten av juni.

Oi, det hørtes slitsomt ut ja! Da får vi krysse fingrene for at det ikke blir muntlig da, så det blir ekstra tidlig fri på deg i år :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes slitsomt ut ja! Da får vi krysse fingrene for at det ikke blir muntlig da, så det blir ekstra tidlig fri på deg i år :jepp:

Åh, det blir nok muntligeksamen uansett, de to som jeg har nå til våren er dessverre obligatoriske for alle som tar den fagkombinasjonen jeg tar. Eneste er at man vet ikke når man kommer opp, man kan være heldig å få ferie tidlig, eller man kan være uheldig å være ferdig to uker etter mange av de andre. ;)

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg herved inn i panikklubben, og det med god grunn... Ligger dessverre ikke altfor godt an, men prøver å innbille meg at (nesten) to uker er litt tid på å putte mer kunnskap inn i hjernen på... Sliter med lesingen, PC'en er så utrolig mye mer fristende!

Lykke til alle sammen!

Melania, ut i fra det du skriver, så mistenker jeg at vi kanskje skal ha samme eksamen...? Men vet selvfølgelig ikke helt sikkert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg herved inn i panikklubben, og det med god grunn... Ligger dessverre ikke altfor godt an, men prøver å innbille meg at (nesten) to uker er litt tid på å putte mer kunnskap inn i hjernen på... Sliter med lesingen, PC'en er så utrolig mye mer fristende!

Lykke til alle sammen!

Melania, ut i fra det du skriver, så mistenker jeg at vi kanskje skal ha samme eksamen...? Men vet selvfølgelig ikke helt sikkert.

:)

:velkommen:

Pc'n er en uting rett og slett. Særlig laptoper - med stasjonær må man jo REISE seg fra sofaen, så da blir det begrenset litt alt der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
:velkommen:

Pc'n er en uting rett og slett. Særlig laptoper - med stasjonær må man jo REISE seg fra sofaen, så da blir det begrenset litt alt der :fnise:

iallefall når man sitter på PCen og skal skrive oppgave. Det blir en setning det, og så er det surfing i tre kvarter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iallefall når man sitter på PCen og skal skrive oppgave. Det blir en setning det, og så er det surfing i tre kvarter :sjenert:

Jeg fikk faktisk gjort mer når jeg skrev på pc'n enn når jeg sitter og pugger slik jeg gjør nå... :sjenert:

Pugging er så ufattelig kjedelig....

Godt du har tatt deg litt skikkelig fri i dag da! Jeg tok også pause fra oppgaven mens jeg ventet på tilbakemelding fra veileder - er liksom litt meningsløst å gjøre alt for mye da :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Jeg fikk faktisk gjort mer når jeg skrev på pc'n enn når jeg sitter og pugger slik jeg gjør nå... :sjenert:

Pugging er så ufattelig kjedelig....

Godt du har tatt deg litt skikkelig fri i dag da! Jeg tok også pause fra oppgaven mens jeg ventet på tilbakemelding fra veileder - er liksom litt meningsløst å gjøre alt for mye da :filer:

Godt det er flere som mener det samme :ler: rettferdiggjør mine handlinger. Akkurat nå er jeg så lei at jeg ikke orker å lese den en gang.

Pugging er noe drit ja! Er det jus du leser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar "bare" ett lite nettkurs på noen par studiepoeng, og skal ha eksamen i slutten av mai. Fra å ha planer om å trå til med det beste resultatet ever, så har jeg moderert meg noe ja, dette er fag jeg tar utenom en full stilling, så det blir lesing om kvelden etter 3 åringen er lagt. Men, men... jeg får gjøre så godt jeg kan, og går det ikke så får jeg ta det opp igjen.

Min feil er vel at jeg ikke har vært for strukturert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar "bare" ett lite nettkurs på noen par studiepoeng, og skal ha eksamen i slutten av mai. Fra å ha planer om å trå til med det beste resultatet ever, så har jeg moderert meg noe ja, dette er fag jeg tar utenom en full stilling, så det blir lesing om kvelden etter 3 åringen er lagt. Men, men... jeg får gjøre så godt jeg kan, og går det ikke så får jeg ta det opp igjen.

Min feil er vel at jeg ikke har vært for strukturert.

Jeg synes det er veldig imponerende at du klarer å motivere deg til å lese noe som helst i din situasjon jeg!!

Det eneste som gjør at jeg orker å jobbe med skole nå er fordi jeg er SÅ lei, og gleder meg til å begynne å jobbe fulltid.

Og der sitter du, med full jobb og barn, og likevel klarer å få gjort noe? :klappe: :klappe: :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni
Jeg tar "bare" ett lite nettkurs på noen par studiepoeng, og skal ha eksamen i slutten av mai. Fra å ha planer om å trå til med det beste resultatet ever, så har jeg moderert meg noe ja, dette er fag jeg tar utenom en full stilling, så det blir lesing om kvelden etter 3 åringen er lagt. Men, men... jeg får gjøre så godt jeg kan, og går det ikke så får jeg ta det opp igjen.

Min feil er vel at jeg ikke har vært for strukturert.

Er så imponert over at de med barn i det hele tatt klarer å studere, jeg! Jeg har bare meg selv, og en samboer men er likevel alt for lite strukturert :sjenert:

:Nikke:

Nærmere bestemt skatterett akkurat i dag - ikke alt for inspirerende :filer: Sliter med å få helt grep på det. Har liksom ikke vært noe særlig borti det før.

I morgen er det strafferett, det er enklere, så da satser jeg på at det går greiere :jepp:

Strafferett høres litt morsommere ut, ja! Har ett jusemne i fagkretsen min jeg også, det var utrolig morsomt, syns jeg. Men mye pensum og lover og høyesterettsbestemmeler og det ene med det andre.

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Aha - hvilket fagområde var jussen dere hadde innen da?

Dommer går nok litt på halvt tolv her - blir aldri tid til å lese for mange av dem, mer enn nok med pensum. Men skal prøve meg på en om dagen nå frem mot eksamen iallfall :jepp: *setter seg urealistiske mål som aldri blir gjennomført -smart*

Hva er oppgaven din om forresten?

Helserett - utrolig interessant. Og den rareste eksamensopplevelsen jeg har hatt. Ved siden av meg satt det en dame med hørselsvern(!) og litt lengre bak en mann som hadde vannet sitt (vi får iallefall håpe det var vann) på en vodkaflaske :ler:

Skriver oppgave om omstilling og ansatte. Veldig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:Nikke:

Nærmere bestemt skatterett akkurat i dag - ikke alt for inspirerende :filer: Sliter med å få helt grep på det. Har liksom ikke vært noe særlig borti det før.

I morgen er det strafferett, det er enklere, så da satser jeg på at det går greiere :jepp:

Fantastisk å høre at det ikke bare er meg som ikke synes skatterett er tingen. Selv om jeg vil gå lenger i min karakteristikk enn "ikke alt for inspirerende".

"GØRRKJEDELIG", synes jeg er mer passende!

:fnise:

Strafferett skal jeg være enig i er en smule mer spennende!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helserett - utrolig interessant. Og den rareste eksamensopplevelsen jeg har hatt. Ved siden av meg satt det en dame med hørselsvern(!) og litt lengre bak en mann som hadde vannet sitt (vi får iallefall håpe det var vann) på en vodkaflaske :ler:

Skriver oppgave om omstilling og ansatte. Veldig spennende :)

:ler: Jammen meg rart om du klarte å fokusere på eksamen med slike omgivelser!

Apropos rare eksamensopplevelser; ved min forrige eksamen satt jeg ved siden av en (tilsynelatende) normal gutt. I det øyeblikket oppgavene ble delt ut, ser han bare kjapt på oppgaven og roper høyt ut; "YES!!!". Usikker på om det var et bevisst forsøk på utpsyking eller om han bare var genuint glad, men litt pussig var det iallfall :fnise: (selvom det ikke var helt på nivå med dine eksamens-opplevelser) :fnise:

Oppgaveemnet ditt hørtes forøvrig veldig spennende ut! :jepp:

Endret av Melania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, høres "spennende" ut, i morgen har jeg tenkt til å lese fysikk. Yes, det er virkelig noe jeg gleder meg til. Også må jeg lese litt på historie i Latin-Amerika, føler ikke at det sitter i det hele tatt.

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...