Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

30 poeng, men jeg har nok jobbet litt mer enn et semester med den og veilederen sa også at jeg til dels har gjort for mye for en masteroppgave.

Har lest ganske MYE for oppgaven, og har akkurat nå to sofaer full av bøker og rapporter og artikler og greier rundt meg. Tjaa... ganske deprimerende faktisk.

Men det er jo diskusjon om teori der, bakgrunn av empirisk arbeid, referanser til tidligere forskning på temaet, og litt til, så det blir jo fort så mye. ;)

Jeg er ganske sikkert (håper) at det kommer ned til rundt 10 hvis jeg får alt unødvendig vekk. ;)

Litteraturlisten er ikke regnet med i sideantal som er gitt, ikke sant? :overrasket:

Ellers er det trøbbeeelllll....

Endret av mrs_bond
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Litteraturlisten er ikke regnet med i sideantal som er gitt, ikke sant? :overrasket:

Ellers er det trøbbeeelllll....

Det tør jeg ikke svare på. Hos oss teller kun fotnoter og selve teksten - ikke innholdsfortegnelse, forord, sluttord, eller kilderegister.

Men har sett på forumet her at dette varierer mellom skoler og fakulteter.

Kan imidlertid rent logisk sett ikke forstå at det skal telle med da... Ville jo være litt merkelig i såfall :klø:

Skrevet

Blææh, lei av skriving nå..!

Jeg er på dag 4 av en 7-dagers hjemmeeksamen. Kom ikke skikkelig i gang før i dag, men til gjengjeld så har jeg fått gjort ekstremt mye! Tar kvelden nå, og håper jeg får ånden over meg og er like effektiv i morgen :)

Grunnen til at jeg er lei av å skrive allerede, er at jeg har arbeidet hardt med en emneoppgave i et annet fag dette semesteret. Føler jeg har sittet foran et Word-dokument på denne pcen og sturet i månedsvis..!

Men nå er det jammen meg bare 3 kjipe dager igjen til SOMMERFERIEEEE!!

(prøver å ignorere det faktum at jeg skal skrive masteroppgave til høsten og må bruke ferien på å finne ut hva i huleste jeg skal skrive om)

Skrevet

Jeg er sånn ganske sikker på at det ikke teller med, det har ikke vært det i vanlige oppgaver.

Men hjemmesiden til institutten er så utrolig rotete! Tok meg LANG tid før jeg fant riktige formatteringskriteriene.

Skrevet (endret)

Ok.. jeg TROR jeg er ferdig nå. Huhh.. Sluttord er nok litt.. hjernedød, men tror jeg skal bare sende den til veilederen og få ham til å kommentere litt.

Veilederen min har jo så langt omtrent bare kommentert generelt - 'ja jobb mer', 'bra, men for lang', 'analytisk bra, ellers delene passer ikke helt ennå', 'få bedre link mellom teori og blabla' osv. Fikk litt hjelp med å lage opp for empirisk arbeid, men det var omtrent det. Han er faktisk veldig flink, men han har hele tiden sagt at han stoler på meg.

JEG stoler ikke på meg selv.

Så håper nok for noe konkrete kommentarer, jeg vet at det er mest på plass nå, så det er nok bare småting som kan være litt ikke heeeelt ennå.

Føler meg bare helt tom - har ingenting å si lenger. Eller.. vet ikke om jeg hadde noe å si å starte med.

Skal nå tygge meg gjennom litteraturlisten.. Kjeeedelig.

Men ellers - beklager å ha tatt over tråden helt.. Men samboeren sover og må ha et sted å klage :-D

Har skrevet en lang monolog til mamma på MSN allerede også hehehehehh...

Endret av mrs_bond
Skrevet
Jeg synes det er oppmuntrende å lese her jeg! Godt å se at ikke alle har alt under stålkontroll. DA hadde jeg blitt stresset :fnise:

Ja, det har du forsåvidt rett i. Siste framføring i dag (deleksamen), så er det bare de store eksamene igjen. Hjelp. :sjenert:

Mvh Yvonne :duskedame:

Gjest Ansjoni
Skrevet

Vår litteraturliste teller med i sideantallet, typisk nok

:(

Skrevet
Men ellers - beklager å ha tatt over tråden helt.. Men samboeren sover og må ha et sted å klage :-D

Har skrevet en lang monolog til mamma på MSN allerede også hehehehehh...

Her er det bare å ta over tråden å klage så mye du orker!! Det er jo det denne tråden er til ;)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg er utrolig frustrert over at jeg aldri greier å bare gjøre ting jeg. Trenger alltid å ha det vanvittige presset over meg før jeg gidder. Hadde jeg i dag skrevet ferdig oppgaven som skal leveres neste uke, så hadde jo det vært utrolig deilig, men tror du jeg gjør det du da? Noop, fordi jeg totalt mangler motivasjon. Mye bedre å sitte på KG å klage ;)

Skrevet

Slenger meg med her, selv om det er nesten 8 uker til mine eksamener, en skriftlig og en praktisk. Selvfølgelig har jeg eksamen så sent som det overhodet er mulig å ha det (de absolutt to siste dagene av semestert), med masse undervisning helt frem til eksamensdagen :(

Men, jeg har så vidt åpnet boken, og jeg tror det blir overkommelig. Litt kjedelig fag, men jeg skal prøve å gjøre det interessant ;) Veldig viktig å kunne for mitt fremtidige yrke, i hvert fall!

Skrevet

Velkommen til Skanky og Fru Luna! :)

Jeg har fått gjort en god del i dag - veldig fornøyd - håper det fortsetter slik frem mot eksamen :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg har da levert oppgaven... må vente siste tilbakemelding nå. Fikk litteraturlisten ned til 6 sider (tok litteraturlisten med 1.0 linjeavstand og bare litt avstand mellom forskjellige titlene, ser bedre ut sånn synes jeg og jeg så ikke at det var noe regel for formattering for litteraturliste :-D) og oppgaven selv fikk jeg ned til 82 sider.

Sammendrag og annet sånt har romerske tall, og side 1 starter med introduksjon, syntes jeg var veldig lur der.

Hah!

Så vi får se om det er bra nå eller om jeg må fikse på noe til. Men sendte den til veilederen i dag klokken halv syv på morgenen, da sov fra 8-16 (som en normal arbeidsdag hehehehehehhhh).

Men.. hva skal jeg gjøre nå da! :eeeh:

Kan ikke huske hva en gjorde hele dagen da en ikke har noe hengende over. Noe en må gjøre i stedet.

Endret av mrs_bond
Gjest Ansjoni
Skrevet
Jeg har da levert oppgaven... må vente siste tilbakemelding nå. Fikk litteraturlisten ned til 6 sider (tok litteraturlisten med 1.0 linjeavstand og bare litt avstand mellom forskjellige titlene, ser bedre ut sånn synes jeg og jeg så ikke at det var noe regel for formattering for litteraturliste :-D) og oppgaven selv fikk jeg ned til 82 sider.

Sammendrag og annet sånt har romerske tall, og side 1 starter med introduksjon, syntes jeg var veldig lur der.

Hah!

Kreativt, det der ;) skulle ønske jeg også kunne det :sukk: Men har da klart å kutte ned 1 side i dag, så det går stadig fremover.

Skal krysse fingrene for at det har gått riktig så bra, og at veileder er nøgd :) Hva skriver du om forresten?

Skrevet

Ville helst ikke si hva jeg skriver om, da kunne identiteten være alt for enkel å spore, det er ikke da så mange som skriver om lignende temaer og er utlendinger ;)

Men det med romerske tall er veldig enkel, det er bare å lage seksjons-break mellom de to delene. Det er under det samme stedet der du lager break mellom sidene. Insert-Break og der på nedeste delen av boksen er det Section Break.

I første delen kan du legge inn sidetall med romerske tall. Det gjør du med å klikke 'format'-knappen på den boksen du får opp i word da du legger inn sidetall. Der har du forskjellige muligheter for tall og bokstav og sånt.

Da går du til neste seksjon og legger inn nye sidetall, tar igjen 'format' under sidetall og da kan du velge om du vil fortsette fra forrige seksjon eller starte på nytt.

Så enkelt er det!

Men jeg vet ikke om det faktisk er lov, jeg bare så at det hadde vært en som hadde gjort det i tidligere masteroppgaver som hadde blitt levert inn.

Men får se hva veilederen sier om dette :)

Gjest Ansjoni
Skrevet
Ville helst ikke si hva jeg skriver om, da kunne identiteten være alt for enkel å spore, det er ikke da så mange som skriver om lignende temaer og er utlendinger ;)

Men det med romerske tall er veldig enkel, det er bare å lage seksjons-break mellom de to delene. Det er under det samme stedet der du lager break mellom sidene. Insert-Break og der på nedeste delen av boksen er det Section Break.

I første delen kan du legge inn sidetall med romerske tall. Det gjør du med å klikke 'format'-knappen på den boksen du får opp i word da du legger inn sidetall. Der har du forskjellige muligheter for tall og bokstav og sånt.

Da går du til neste seksjon og legger inn nye sidetall, tar igjen 'format' under sidetall og da kan du velge om du vil fortsette fra forrige seksjon eller starte på nytt.

Så enkelt er det!

Men jeg vet ikke om det faktisk er lov, jeg bare så at det hadde vært en som hadde gjort det i tidligere masteroppgaver som hadde blitt levert inn.

Men får se hva veilederen sier om dette :)

Du får sende en PM hvis du ønsker da, vettu.

:)

Det er vel ikke det at jeg ikke kan det praktisk, det er vel mere at jeg ikke får lov ;)

Skrevet (endret)

ah, ok beklager da ;)

Men er du sikker det ikke er lov med å ha andre nummere for innholdsregister og takk og sånt?

Det er jo ellers ganske vanlig, så vidt jeg vet. Ellers må man gi opp en hel side (eller faktisk to) bare fordi du vil takke mannen eller moren for support...

Lengden skulle jo være mer basert på innholdet på oppgaven og antall ord som du faktisk bruker for å argumentere. Resten er jo bare pynt.

Endret av mrs_bond
Gjest Ansjoni
Skrevet
ah, ok beklager da ;)

Men er du sikker det ikke er lov med å ha andre nummere for innholdsregister og takk og sånt?

Det er jo ellers ganske vanlig, så vidt jeg vet. Ellers må man gi opp en hel side (eller faktisk to) bare fordi du vil takke mannen eller moren for support...

Lengden skulle jo være mer basert på innholdet på oppgaven og antall ord som du faktisk bruker for å argumentere. Det der er jo bare pynt.

Jeg er helt enig med deg! Syns det er teit at sånne ting skal telle med.

Det er ikke lov hos oss, men godt mulig det er andre regler på andre institutt, de har jo ikke akkurat en felles standard, bortsett fra den teite duo-malen ;)

Skrevet

DUO... jeg vet ikke hvor jeg skulle starte... Størrelse 13?!?!

Men takk og pris, fant ut at vi må levere i Times 12, det hjalp virkelig.

Hvor mange sider det blir for den idiotiske DUO-målen, bryr jeg meg lite om.

Jeg forstår at det er greit at alle har noen lunde lik formattering, men jeg ville gjerne ha valgt ut noen ting selv. Greit at teksten er times12, det er jo helt normalt.

Men jeg synes for eksempel den tittelsiden er ganske teit designet der. Alt for stor logo, det kunne jo godt være mye mindre og ikke så dominerende. Det er faktisk tittelen som er viktig, ikke UiOs logo. Jeg hadde gjerne gått for noe mye enklere.

Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Skrevet

Hvis de hadde hatt en limit at ok, max 35 000 ord, er det er jo helt greit.

Men antall sider? Det er jo mye mer usikker måte og bare betyr at det kan bare bli veldig krampet sammen der det bare er mulig og mye mer ubehagelig å lese.

Mye bedre med antall ord enn antal sider, da kan en ha mye finere layout der det faktisk er plass for en ekstra linje under en tabell så det ikke blir for tett.

Ja, jeg er layout og format-gal. Jeg hater stygge powerpointpresentasjoner (med blå bakgrunn med ballonger, gul comic-font som en av de veldig gode eksemple som ikke passer for akademiske ting) og kan godt bruke mange timer for å fa alt fint :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...