Carebear1 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #181 Skrevet 8. mai 2008 (endret) - Endret 30. januar 2009 av Melania
Serenity88 Skrevet 8. mai 2008 #182 Skrevet 8. mai 2008 Jeg skal ta jus! I Bergen da, de har en annen oppbygning enn i Oslo. Det er ikke obligatorisk oppmøte i Oslo, mens i Bergen må du har vært på minst 75% av forelesningene/kollokviemøtene (med lærer). Mange forelesninger som også er oblig, og flere oppgaver (en oppgave i uken omtrent, skal bare være på 2 a4 sider da). Jeg tror jeg vil ha mest ut av metoden i Bergen, hvis ikke blir det bare til at jeg leser masse rett før eksamen. Gleder meg masse!
LekeHusmor Skrevet 8. mai 2008 #183 Skrevet 8. mai 2008 (endret) aha! grattis da melania-du må være ganske happy nå! hehe. skal du jobbe som advokat eller? du skal vel ikke studere mer nå, håper jeg.. hvertfall ikke helt enda? ja jeg tenker også på i Bergen, høres ut som opplegget der er mer for meg enn det i Oslo Men jeg føler at jeg er litt "gammal" til å starte der-alle jeg kjenner som går på jussen er på 2 og 3 året osv nå.. er bare 21 da, men likevel. hehe. spent på om jeg kommer inn-tror jeg har akkurat fjorårets poengsum! Endret 8. mai 2008 av LekeHusmor
Serenity88 Skrevet 8. mai 2008 #185 Skrevet 8. mai 2008 aha! grattis da melania-du må være ganske happy nå! hehe. skal du jobbe som advokat eller? du skal vel ikke studere mer nå, håper jeg.. hvertfall ikke helt enda? ja jeg tenker også på i Bergen, høres ut som opplegget der er mer for meg enn det i Oslo Men jeg føler at jeg er litt "gammal" til å starte der-alle jeg kjenner som går på jussen er på 2 og 3 året osv nå.. er bare 21 da, men likevel. hehe. spent på om jeg kommer inn-tror jeg har akkurat fjorårets poengsum! Hehehe, tror ikke du trenger bekymre deg for alderen... Ganske mange eldre som tar jus også, og du er jo bare et år eldre enn meg! Uff ja, har økt med 5% søkere på jussen i år, så krysser fingrene! Hvis det går greit på eksamene i år så har jeg vel 2-3 poeng mer enn fjorårets grense, men skal så lite til for at det plutselig går dårligere:S Du får jo alderspoeng og slikt da, jeg søker på primær (tar bare nye fag i år). Hvis ikke det går blir det psykologi et år også prøve seg på jus igjen, får vel 6poeng ekstra ved å vente et år (alderspoeng osv). Jus blir det uansett, før eller siden;) Jus er jo veldig greit å ta da, åpner utrolig mange dører til spennende og krevende jobber! Verdt arbeidet under studietiden tror jeg;)
Gjest Ansjoni Skrevet 9. mai 2008 #186 Skrevet 9. mai 2008 Sånn, da har jeg levert masteroppgaven! Kommer sikkert til å snike litt innom her likevel, hehe. vanskelig å gi helt slipp på studenttilværelsen
Gjest Bond Skrevet 9. mai 2008 #187 Skrevet 9. mai 2008 blæhh, jeg har fortsatt ikke fått svar fra veilederen, snart 2 uker nå! Sendte allerede et brev til vår konsulent også om veilederen min faktisk er borte nå eller noe?!
Carebear1 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #189 Skrevet 9. mai 2008 (endret) - Endret 30. januar 2009 av Melania
Gjest marihan Skrevet 9. mai 2008 #191 Skrevet 9. mai 2008 Første eksamen unnagjort :juhu: Gratulerer! Fortsatt en uke til min første..
LekeHusmor Skrevet 10. mai 2008 #192 Skrevet 10. mai 2008 gratulerer alle sammen som har levert eller hatt eksamen! må føles veldig deilig :-) jeg har fortsatt 5 eksamener igjen, og neste er på torsdag. vi har fått utdelt 12 oppgaver, og 3 av de får vi på eksamen, og så skal vi velge mellom 2 av de 3 som vi skal skrive. Klarer ikke bestemme meg for om jeg liker "opplegget" - på en måte er det jo veldig greit, men på en annen måte blir jo sikkert nivået som skal til for å få en A himmelhøyt, siden vi tross alt har fått oppgavene utdelt en mnd i forveien. Så jeg jobber meg nå jevnt og trutt gjennom alle, sånn at det skal sitte. I dag blir det ikke noe lesing desverre, da jeg skal på jobb.. Gullruten her i Bergen så det er helt full booket på jobben min! Takk for tipsene ang jussen melania.. problemet er bare at jeg virkelig ikke liker Oslo som by. har vokst opp der, og hater det er så mye klysete folk ogsånn så jeg har nå søkt bergen i første omgang, også får vi se hvordan det går! merker bare jeg er litt lei av å lese om endringsledelse og sånn.. blææ ønsker alle en finfin lørdag!
Carebear1 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #193 Skrevet 10. mai 2008 (endret) - Endret 30. januar 2009 av Melania
Anglofil Skrevet 10. mai 2008 #194 Skrevet 10. mai 2008 Gratulerer til alle de som har fått unnagjort sine eksamener og lykke til videre til de som har flere igjen. Var på veiledning i forhold til naturfagseksamen. Fikk gode tilbakemeldinger, føler nesten jeg gjør for lite i forhold til alle andre. Men jeg gidder ikke å fikse på en oppgave jeg har fått mye skryt for, spesielt ikke når de som gir skryt er vår sensorer.(..) Vel, skal skrive et sånt notat til mappa, får gjøre det i morgen. Skal leveres henholdsvis 13. og 14. mai, skal bli ferdig den 12., så slipper jeg å stresse så mye på selve dagen. Ugh. Mvh Yvonne
yoga Skrevet 10. mai 2008 #195 Skrevet 10. mai 2008 Jeg har neste eksamen allerede på onsdag. Men jeg klarer rett og slett ikke å få satt meg ned i dag for å begynne og lese. Så mange unnskyldninger for å gjøre alt annet enn det jeg må.... Det er helt utrolig.. Og blir jo så irritert på meg selv!!! (måtte bare få ut litt frustrasjon )
LekeHusmor Skrevet 11. mai 2008 #196 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har neste eksamen allerede på onsdag. Men jeg klarer rett og slett ikke å få satt meg ned i dag for å begynne og lese. Så mange unnskyldninger for å gjøre alt annet enn det jeg må.... Det er helt utrolig.. Og blir jo så irritert på meg selv!!! (måtte bare få ut litt frustrasjon ) skjønner deg godt! sitter her og har faktisk ingenting å gjøre på, men orker ikke dra meg ned på lesesalen.. hehe. har eksamen på torsdag, og har laget en plan over hvor mye jeg skal få gjort, og jeg prøver å innbille meg at jeg får gjort alt her hjemme. tull og tøys et lite tips er å gjøre noe helt annet-gå ut en tur ellernoe og bestem deg for at kl 17:00 så skal du lese. legge vekk data,skru av tv osv og bare lese good luck!
LekeHusmor Skrevet 11. mai 2008 #197 Skrevet 11. mai 2008 Hvis du er lei klysete folk er jeg redd det ikke akkurat er færre av dem på jussen i Bergen heller Neida, fra spøk til alvor, jeg skjønner godt at det kan være fristende med et miljøskifte. Å studere i Bergen er litt som å være tilbake på vgs er det jeg har hørt fra de som går der. Personlig synes jeg det var himmelrike å begynne på ex phil/ex fac hvor det plutselig ikke var noe obligatorisk oppmøte og en haug oppgaveinnleveringer. Så for meg har Oslo fungert greit. Men jeg ser klart fordeler med Bergen og, så det blir nok bra for deg!! jeg klarer ikke helt å sitere til flere i samme innlegg? :klø: men hehe, ja det er endel klyser her i Bergen også.. går jo på BI her nå. så der er det endel av de er mer det at jeg ikke ønsker å bo i Oslo, er jo fra østlandet og har vokst opp der, så liker å være et stykke hjemmefra også. Egentlig har jeg lyst å studere i et varmt, solfylt sted, San Diego ellernoe men kommer meg liksom aldri så langt. hehe.. liker meg jo veldig godt her i byen blant de 7 fjell også, storkoser meg på jobben og liker meg godt i byen.. også har jeg jo mannen her men får se hva samordna mener om hvor jeg skal gå.. og la sjeben avgjøre
yoga Skrevet 11. mai 2008 #198 Skrevet 11. mai 2008 skjønner deg godt! sitter her og har faktisk ingenting å gjøre på, men orker ikke dra meg ned på lesesalen.. hehe. har eksamen på torsdag, og har laget en plan over hvor mye jeg skal få gjort, og jeg prøver å innbille meg at jeg får gjort alt her hjemme. tull og tøys et lite tips er å gjøre noe helt annet-gå ut en tur ellernoe og bestem deg for at kl 17:00 så skal du lese. legge vekk data,skru av tv osv og bare lese good luck! I dag er gudskjelov værgudene mer på min side. (Tar like greit og skylder på dem jeg ) Så etter gårsdagen hvor jeg ikke fikk gjort noe, er jeg nå igang igjen. Har lagt en plan og mål for dagens lesing, og når de er oppnådd skal jeg belønne meg selv med on herlig treningsøkt.. Lykke til til deg og. Vi kommer nok oss i mål, sakl du se Hehe..
Gjest Gjest_Maaneskinn_* Skrevet 12. mai 2008 #199 Skrevet 12. mai 2008 Eksamen i morgen. Jeg gruer meg. Wæh.
yoga Skrevet 12. mai 2008 #200 Skrevet 12. mai 2008 Eksamen i morgen. Jeg gruer meg. Wæh. Lykke, lykke til i morgen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå