Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest marihan
Skrevet
Jeg har eksamen i familie og arverett 13 juni, og gruer meg noe helt ekstremt. Synes det er kjempevanskelig altså! *whine whine*.

Et lite lyspunkt er likevel at jeg fikk tilbake karakteren på forrige eksamen idag og fikk B... Likevel klarer jeg ikke glede meg helt når jeg vet at den vanskeligste eksamenen er rett rundt hjørnet. Bah...

Gratulerer med B :)

Jeg hadde eksamen i rettslære på mandag, blir kanskje ikke helt det samme da.. Men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd :)

Lykke til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har fulgt med tråden i stillhet, men nå klarer jeg ikke å tie still lenger. Fikk nemlig 6 på privatist eksamen i naturfag i dag :danse:

Grattis så masse! Det er jo superbra! :hoppe:

Nå er jeg ferdig med 3 av 4. Neste er ikke før om 5 dager, endelig tid å puste litt..

Da er du jo snart i mål da jo!! Så deilig følelse - du har vært flink synes jeg :jepp:

Jeg har eksamen i familie og arverett 13 juni, og gruer meg noe helt ekstremt. Synes det er kjempevanskelig altså! *whine whine*.

Et lite lyspunkt er likevel at jeg fikk tilbake karakteren på forrige eksamen idag og fikk B... Likevel klarer jeg ikke glede meg helt når jeg vet at den vanskeligste eksamenen er rett rundt hjørnet. Bah...

Har du først fått en B er det jo ingenting i veien for at du ikke kan få en til! Familie og arv går nok greit! Står du fast er det bare å tenke litt logisk. Og det viktigste er uansett at du drøfter godt, ikke at du kan all teorien på rams!

Stå på :)

Skrevet

lykke til alle sammen! :)

merker jeg har meldt meg helt ut av eksamenstyret, neste er jo tross alt ikke før 3 juni.. :ler: guud jeg kommer til å angre når den dagen kommer.

nei, fra og med mandag blir det lesesalen igjen hver dag! :Nikke:

:tre:

Skrevet
Gratulerer med B :)

Jeg hadde eksamen i rettslære på mandag, blir kanskje ikke helt det samme da.. Men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd :)

Lykke til!!

Er kjempedeilig å ha en god følelse etter eksamen da. Uansett hva det er i :)

Har du først fått en B er det jo ingenting i veien for at du ikke kan få en til! Familie og arv går nok greit! Står du fast er det bare å tenke litt logisk. Og det viktigste er uansett at du drøfter godt, ikke at du kan all teorien på rams!

Stå på :)

Er sant det, men synes likevel det er guffent. Synes heller ikke læreboka i familierett er noe god, så tror jeg skal ut å kjøpe litt ekstralitteratur (en lovkommentar eller noe). Så er det fortsatt et par uker til da- så har jo litt tid til å la det synke inn.

Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Gjest Wolfmoon
Skrevet

I dag har jeg fullført enda en eksamen. Har vært en hektisk uke dette her. Nå har jeg heldigvis en hel uke fram til siste eksamen. Om en uke skal jeg juble høyt, og helst drikke meg full eller noe :)

Skrevet
I dag har jeg fullført enda en eksamen. Har vært en hektisk uke dette her. Nå har jeg heldigvis en hel uke fram til siste eksamen. Om en uke skal jeg juble høyt, og helst drikke meg full eller noe :)

grattis! :hoppe:

jeg har også en uke + en dag til neste eksamen.. men da har jeg til gjengjeld to på rad, så jeg får se til h*lvete å begynne å lese nå. har jo jobbet med det semesteret gjennom så skal gå bra :ler: forbrukeratferd og bedøk, og så er siste eksamen 11 juni, statistikk. den gruer jeg meg til altså.

hater presset om at jeg på død og liv må stå ellers får jeg ikke dra på utveksling :sur:

har noen av dere vært på utveksling? hvor isåfall? fornøyde? :)

Skrevet

Så.. noen andre som er ugler her i natt? :-D

Jeg sitter her og prøver da å fikse de siste kosmetiske ting med den hel***s oppgave. :Gjesp:

Kaffe er min venn i dag.

Skrevet

Hei igjen. :)

Twon down, one to go. Jeg har altså hatt to av tre eksamener. Den siste er nå på tirsdag. Glad for at det nærmer seg å være helt ferdig, men stresset også. Jeg var på grillpart i går (lørdag), og satt ute mange timer. Litt kaldt i kombinasjon med røykfullt romme inne (Eneste som ikke røyker av 11 personer) - jeg brygger på noe. Jeg merket det når jeg våknet i dag. Vondt i halsen, verk i kroppen, hodepine og varm. Ikke i form i det hele tatt. Ikke har jeg tid til å slappe av i morgen heller. Jeg må lese.

Usj. :sukk:

Skrevet (endret)

Ugle her.. Men skal snart :spise: og :sove:, jeg tror ikke jeg får tilegnet meg noe mer kunnskap i dag uansett.

Endret av Anemsi
Skrevet
Hei igjen. :)

Twon down, one to go. Jeg har altså hatt to av tre eksamener. Den siste er nå på tirsdag. Glad for at det nærmer seg å være helt ferdig, men stresset også. Jeg var på grillpart i går (lørdag), og satt ute mange timer. Litt kaldt i kombinasjon med røykfullt romme inne (Eneste som ikke røyker av 11 personer) - jeg brygger på noe. Jeg merket det når jeg våknet i dag. Vondt i halsen, verk i kroppen, hodepine og varm. Ikke i form i det hele tatt. Ikke har jeg tid til å slappe av i morgen heller. Jeg må lese.

Usj. :sukk:

Da må du lage den en skikkelig sunnhetsdrink! Jeg kan anbefale en kopp grønn te med 2 spisesjeer med hønning og minst en halv sitron per kopp. Det er nokså litt sterkt, men funker av og til ;)

Og varme sokker, selv om det føles som om det er greit uten!

Jeg hadde nok tatt 1-2 shots med vodka før sengetig også (kanskje litt utradisjonell medisin, men er overbevist at det funker).

Håper virkelig det går bra med deg! Å studere/skrive med rennende nese er jo ren helvete!

Ugle her.. Men skal snart :spise: og :sove:, jeg tror ikke jeg får tilegnet meg noe mer kunnskap i dag uansett.

God natt! Jeg fortsetter med kaffe jeg.. :-D

Skrevet

Takk for tips, mrs_bond. Det skal jeg prøve. Jeg får satse på paracet, c-vitamin, varm drikke og holde meg varm. Det er vanskelig å være konsentrert. Jeg føler jeg leser samme setning 20 ganger. Håper det ikke blir alt for ille på tirsdag. Jeg får bare gjøre mitt beste.

Hva skal du ha eksamen i, forresten? Kaffe er tingen. Jeg har nylig begynt å like det. Ikke vært voksen nok tidligere tydeligvis. :lol:

Skrevet (endret)

ingen eksamen, må bare levere masteroppgave.

Jeg liker faktisk ikke kaffe. Drikker heller ikke til vanlig. Så for skriving/eksamer lager jeg pulverkaffe med rundt 3-4-5 teskjeer med pulver, minst 3-4 teskjeer med sukker og da har halv kopp med varmt vann og halv med melk. Sånn omtrent.

Og da venter jeg til den blir kald og drikker den som shot - dvs fort og rett ned uten å smake :-D

Men det funker!

Endret av mrs_bond
Skrevet

Fellow nightowl her :skravle: ..har eksamen på onsdag, og har store planer om å bli heeelt ferdig med de fine notatene mine nå slik at imorra og tirsdag kan brukes til lesing av dem :gjeiper: Er litt bortenfor trøtt nå.. Men, sånn er det! Hjelper på at jeg bor i Nordland og lyset står så fint på;) Har regna litt idag, men nå har det letta og himmelen er blålilla.. kjempefint!

Har hatt 4 eksamener til nå, og etter denne har jeg fortsatt en muntlig.. men DA er det ferie :jepp: Hvordan ligger du an med masteroppgaven da Mrs_Bond?

Skrevet

Mye å skrive da med andre ord?

Shotte kaffe. :fnise: Spiller ingen rolle om den er kald eller varm. Jeg liker ikke svart kaffe. Må være litt sukker og fløte i den.

Skrevet (endret)

Tja.. det har vært nesten ferdig en stund nå, men det tok litt tid å få tilbakemelding fra veilederen.

Jeg kunne sikkert få den bestått som den er og veilederen sa at den var generelt bra og modent skrevet og blah blah, men at 'med dine ambisjoner må du nok presisere din analytiske rammen litt bedre - jeg forstår hva du mener, men du må være klarere i utrykk'. Så jeg må lage en tegning kanskje for å forklare ting litt klarere.

I tillegg er det noen kapitler som kanskje har ikke god nok sammendrag i slutten og jeg må knytte noen deler sammen litt bedre. Men det er nok ordbruk som må rettes litt fordi ideene er jo på plass.

Sånt sett - kosmetikk. Jeg har skrevet oppgaven... tja - ganske lenge, og i det siste har det handlet mest om å få den til å være mindre og mindre og kaste ut ting. Det er jeg ferdig med, så nå er det bare sånne småjusteringer.

Må få den levert før 14. juni, så har litt tid fortsett. Men kan ærlig si at i det siste har det handler mer om å få tilbakemelding fra veileder fort nok..

Ok.. mas mas mas.... jeg må nok starte å konsentrere meg nå :ler:

Endret av mrs_bond
Skrevet

Åh, jeg lurer på hvordan dette skal gå. Fortsatt syk. Feber og hele pakken. Tviler på at klarer å samle tankene for å lese, men det må jeg nesten. Og så er det eksamen i morgen da. Om jeg klarer å gjennomføre det skikkelig. Lyst å bare krype under dynen og bli der. Uff. :gråte:

Skrevet
Åh, jeg lurer på hvordan dette skal gå. Fortsatt syk. Feber og hele pakken. Tviler på at klarer å samle tankene for å lese, men det må jeg nesten. Og så er det eksamen i morgen da. Om jeg klarer å gjennomføre det skikkelig. Lyst å bare krype under dynen og bli der. Uff. :gråte:

Kan ikke du få noe sykemelding fra fastlege eller lignende? Man kan jo ikke forvente at en som er syk skulle ta eksamen?

Jeg vet ikke hvor du studerer, men jeg synes det er absolutt verdt å undersøke!

Skrevet

Jeg kan jo det. Kroppen skriker at det er riktig, men.. Hvis jeg utsetter eksamen, så får jeg ikke ta den opp igjen før til jul (privatist). Litt kjipt i og med at jeg er helt ferdig med utdannelsen når morgendagen er overstått. Jeg tenker som så at jeg får bare gjøre et forsøk. Hvis det går ille, så vet jeg i det minste hvorfor, men hvis det skulle gå greit og jeg får ståkarakter, så er jeg fornøyd.

Sovet i hele dag, egentlig, så nå skal jeg lage litt te og lese det som jeg føler er viktigst. Jeg får gjøre det på den måten.

Skrevet

I hvert fall lykke til!

Du må bare få inn nok væske i kroppen og nok C-vitamin! Det betyr maaaaaange kopp te :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...