Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

I dag var siste ordentlige dagen i studiet, hadde eksamensframføring i fysikk, som gikk bra. Var en spennende og fin gjennomgang til muntligeksamen. Litt vemodig er det, for jeg har trivdes så godt dette året og med den nye klassen. Første gangen jeg virkelig har trivdes i studiet.

Om to uker skal jeg levere inn to mappeeksamener i henholdsvis naturfag og samfunnsfag. Og det har plutselig oppstått et lite luksusproblem som er veldig uventet. Vi skal nemlig bruke tre tekster som vi har skrevet i løpet av året, samt lage en egen tekst for selve mappa. Vi har laget ganske mange tekster til hvert av fagene, der flere av tekstene er tverrfagelige - altså passer fint både i nat.- og samf.-mappa. Og jeg hadde da veiledning i dag, til samfunnsfagen og fikk masse skryt. Det var i grunn uventet, men veldig hyggelig. Problemet er bare at i følge min veileder, som også skal være en av sensorene til mappeeksamen, mener at de fire tekstene jeg da valgte ut som mulige tekster til mappa, er like bra å bruke. De endringene jeg eventuelt kunne gjøre er små - og handler vel mest om utdypninger her og der.

Så jeg sitter her altså og klør meg i hodet fordi jeg absolutt ikke hadde forventet en slik situsjon. En situasjon som egentlig er veldig deilig, for det er vel første gang i studiet. :ler: Med unntak av kanskje fordypningsoppgavene i KRL og pedagogikk som også ble utgangspunkt for bacheloroppgaven min.(..) Det blir spennende å høre hva naturfagslæreren min sier, men hun har jeg allerede hatt en veiledning med - og er verdens flinkeste. Så kanskje det er håp for meg allikevel? :sjenert:

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ansjoni
I dag var siste ordentlige dagen i studiet, hadde eksamensframføring i fysikk, som gikk bra. Var en spennende og fin gjennomgang til muntligeksamen. Litt vemodig er det, for jeg har trivdes så godt dette året og med den nye klassen. Første gangen jeg virkelig har trivdes i studiet.

Så kanskje det er håp for meg allikevel? :sjenert:

Mvh Yvonne :duskedame:

Gratulerer med vel overstått! :) har hatt fysikk muntlig en gang jeg også, det er ikke så skummelt som det kan virke :)

Så klart det er håp for deg! Alt ordner seg for snille jenter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått! :) har hatt fysikk muntlig en gang jeg også, det er ikke så skummelt som det kan virke :)

Så klart det er håp for deg! Alt ordner seg for snille jenter :jepp:

Hehe, det er bra å høre. Takk forresten. :)

Nei, altså, det var jo en prosjekteksamen kan man si, så det var forsåvidt ganske enkelt og greit. Det var verre med muntligeksamen i kjemi som jeg hadde i mars. Men heldigvis gikk det bra. Nå er det bare å lese en hel masse! ;)

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Yvonne! :hoppe:

Så deilig med noe som er ferdig! OG det hørtes jo ut til at ting går bra også! :)

Grøsser ved tanken bare av å høre om kjemi og fysikk. Realfag har aldri vært min greie kan du si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så flinke dere er alle sammen!!

herregud, jeg begynner å bli rimelig stressa. har vært syk i en uke snart og orker ikke lese i det hele tatt.. første eksamen er 7 mai. wææ..nesten så jeg ikke blir stresset fordi jeg omtrent bare har gitt opp.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)

Jeg kan joine denne tråden. Jeg har min første av tre eksamener om to uker. 13. mai, 23. mai og 27. mai. Jeg jobber på sykehjem, og tar hjelpepleien som privatist ved siden av.

Med hånden på hjertet, så kan jeg si at jeg ikke har vært så flittig og effektiv som jeg burde ha vært. Litt min egen feil, er ikke særlig motivert, samtidig som det har gått opp og ned hva angår livet generelt - noe man blir påvirket av. Jeg sliter med å bestemme meg for at NÅ - nå skal jeg sette meg ned og lese. Det er vel noe jeg bare må tvinge selv til å gjøre. Prøv å dele pensum opp i biter, lese litt og litt, ta pauser og belønne meg underveis. Lettere sagt enn gjort.

Burde vel også få panikk etterhvert, men jeg er for avslappet. Lurer på hvordan dette skal gå. Jøye meg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er alle sammen!!

herregud, jeg begynner å bli rimelig stressa. har vært syk i en uke snart og orker ikke lese i det hele tatt.. første eksamen er 7 mai. wææ..nesten så jeg ikke blir stresset fordi jeg omtrent bare har gitt opp.. :sukk:

Uff, ikke frisk enda? stakkars - skjønner at det er fryktelig frustrerende. Det er jo en liten uke igjen, mye kan fremdeles gjøres, så stå på :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)

Jeg kan joine denne tråden. Jeg har min første av tre eksamener om to uker. 13. mai, 23. mai og 27. mai. Jeg jobber på sykehjem, og tar hjelpepleien som privatist ved siden av.

Med hånden på hjertet, så kan jeg si at jeg ikke har vært så flittig og effektiv som jeg burde ha vært. Litt min egen feil, er ikke særlig motivert, samtidig som det har gått opp og ned hva angår livet generelt - noe man blir påvirket av. Jeg sliter med å bestemme meg for at NÅ - nå skal jeg sette meg ned og lese. Det er vel noe jeg bare må tvinge selv til å gjøre. Prøv å dele pensum opp i biter, lese litt og litt, ta pauser og belønne meg underveis. Lettere sagt enn gjort.

Burde vel også få panikk etterhvert, men jeg er for avslappet. Lurer på hvordan dette skal gå. Jøye meg. :roll:

:velkommen:

Ofte kan man mye mer enn man tror! Ting har en tendens til å dukke frem i bakhodet når man sitter på eksamen. Så lenge du iallfall har kommet deg gjennom pensum er det jo et bra utgangspunkt! Og du har jo faktisk fremdeles en del tid på deg, så dette kommer til å gå så bra så :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Yvonne! :hoppe:

Så deilig med noe som er ferdig! OG det hørtes jo ut til at ting går bra også! :)

Grøsser ved tanken bare av å høre om kjemi og fysikk. Realfag har aldri vært min greie kan du si ;)

Takk for det Melania. Ja, du jeg sa det jeg også da jeg gikk ut av videregående: aldri mer kjemi, fysikk osv. Jeg hadde det kun første året på videregående og hadde aldri i verden trodd jeg skulle velge naturfag som en del av lærerutdanningen litt over to år senere. Vel, det har jeg ikke angret på. Men så er det jo lagt opp veldig fint da, så det har gått opp mange lys på veien kan man si. :ler:

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)

Jeg kan joine denne tråden. Jeg har min første av tre eksamener om to uker. 13. mai, 23. mai og 27. mai. Jeg jobber på sykehjem, og tar hjelpepleien som privatist ved siden av.

hei til deg! velkommen til oss:)

puh. skal man aldri bli frisk? følte meg ok i går kveld, og ble så plutselig angrepet av noe jeg tror må ha vært migrene. en helt sinnsyk dunkende og pulserende smerte bak pannen og øynene. klarte ikke annet enn å ligge i mørket på rommet, uten tv eller musikk på. klokken ble 6 før jeg kom meg ut av sengen og fikk i meg litt mat! NÅ ER JEG ALVORLIG LEI AV Å VÆRE SYK :kjefte:

heldigvis er første eksamen i juss, og vi kan ha med lovsamling så det gjør jo ting litt enklere. jeg skal klare det. neste etter der igjen er den 15, så får man bare stå på! :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni
hei til deg! velkommen til oss:)

puh. skal man aldri bli frisk? følte meg ok i går kveld, og ble så plutselig angrepet av noe jeg tror må ha vært migrene. en helt sinnsyk dunkende og pulserende smerte bak pannen og øynene. klarte ikke annet enn å ligge i mørket på rommet, uten tv eller musikk på. klokken ble 6 før jeg kom meg ut av sengen og fikk i meg litt mat! NÅ ER JEG ALVORLIG LEI AV Å VÆRE SYK :kjefte:

heldigvis er første eksamen i juss, og vi kan ha med lovsamling så det gjør jo ting litt enklere. jeg skal klare det. neste etter der igjen er den 15, så får man bare stå på! :kaffe:

Så utrolig kjipt at du skal være syk så lenge nå midt under eksamenshysteriet! Får bare fortsette å sende gode vibrasjoner din vei :) heldigvis en uke igjen, mange undre kan skje innen da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Hei alle sammen!

Melder meg inn her :)

Skal ha 4 eksamener i perioden 16-28 mai, og begynner å bli rimelig stressa. Hvis det ikke går opp noen lys for meg snart, så har jeg seriøst et problem. Uff uff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh. skal man aldri bli frisk? følte meg ok i går kveld, og ble så plutselig angrepet av noe jeg tror må ha vært migrene. en helt sinnsyk dunkende og pulserende smerte bak pannen og øynene. klarte ikke annet enn å ligge i mørket på rommet, uten tv eller musikk på. klokken ble 6 før jeg kom meg ut av sengen og fikk i meg litt mat! NÅ ER JEG ALVORLIG LEI AV Å VÆRE SYK :kjefte:

har du hatt migrener før?

Jeg får ofte utrolig sterk hodepine med stress, og da er det nesten ingenting som hjelper. I det minst ikke smertestillende tabletter.

Men av og til hjalp det med litt valerina (roer ned panikk som jeg får pga ting som ikke er gjort :-D), tur ute (fersk luft) og planlegging av arbeid (da det ikke føles helt forferdelig lenger).

Men din hodepine høres da litt verre ut. Håper det går bra!

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen!

Melder meg inn her :)

Skal ha 4 eksamener i perioden 16-28 mai, og begynner å bli rimelig stressa. Hvis det ikke går opp noen lys for meg snart, så har jeg seriøst et problem. Uff uff :(

16.mai er jo enda noen uker til, så mye kan gjøres på den tiden. Det er utrolig hva man faktisk kan lære seg på ganske kort tid om man virkelig setter seg ned og konser litt :jepp:

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan
16.mai er jo enda noen uker til, så mye kan gjøres på den tiden. Det er utrolig hva man faktisk kan lære seg på ganske kort tid om man virkelig setter seg ned og konser litt :jepp:

Stå på!

Ja, i dag er det 16 dager til første eksamen. Problemet er bare et eksamene kommer så tett, så må lese på alt samtidig! Men satser på at det går greit til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...