Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

Gjest Ansjoni
:ler: Jammen meg rart om du klarte å fokusere på eksamen med slike omgivelser!

Apropos rare eksamensopplevelser; ved min forrige eksamen satt jeg ved siden av en (tilsynelatende) normal gutt. I det øyeblikket oppgavene ble delt ut, ser han bare kjapt på oppgaven og roper høyt ut; "YES!!!". Usikker på om det var et bevisst forsøk på utpsyking eller om han bare var genuint glad, men litt pussig var det iallfall :fnise: (selvom det ikke var helt på nivå med dine eksamens-opplevelser) :fnise:

Oppgaveemnet ditt hørtes forøvrig veldig spennende ut! :jepp:

hihi, har hatt noen spontane utbrudd av enten "faen" eller "yes" når jeg har fått utlevert oppgavesettet jeg også ;) men har kalrt å holde meg relativt lavmælt da, hihi. han var nok glad, jeg har iallefall ikke pørvd å psyke ut noen.

Eksamen er jaggu meg en rar setting, forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg hittil fått gjort ganske mye føler jeg! Håper dagen fortsetter sånn :jepp:

Endret av Melania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå 2 timer å skrive ferdig masteroppgave. Blæhhh....

:overrasket: oi!! Da gjelder det å stå på!

Heier på deg :duskedame:

Tenk så deilig da, snart er du jo ferdig!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå må jeg nok lukke KG :ler:

Og ja, det er deilig å være ferdig, har gått over tid allerede, er ikke det første semesteret jeg har skrevet dette, la oss si det sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå må jeg nok lukke KG :ler:

Og ja, det er deilig å være ferdig, har gått over tid allerede, er ikke det første semesteret jeg har skrevet dette, la oss si det sånt ;)

:fnise: Jeg gikk riktignok ikke mange semestere med min oppgave. Men jeg sa iallfall de siste to ukene før jeg var ferdig at "i dag skal jeg bli ferdig med oppgaven!"...

Så kjenner tl problemet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare 9 dager igjen! Og jeg har ikke lest noen ting i hele år!!! Så ja, er andre her som begynner å bli litt stressa :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, endelig skjønnte jeg noe som jeg virkelig ikke har forstått hittil!!

:hoppe:

Det var litt innviklet tankegang, så håper det sitter til eksamen er overstått... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæhh, ser ut at jeg må sende oppgaven litt senere. Har egentlig ikke så mye betydning, tror ikke veilederen hadde fått den i dag uansett, selv om jeg hadde sendt den nå, men likevel...

Argh..

Men det går.. Formattering bare tar tid.. og konklusjonen kunne være litt bedre, så må nok tenke litt til før jeg sender den.

Men veilederen skal ha den i e-postkassen sin før klokken 8 i morgen ;)

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men veilederen skal ha den i e-postkassen sin før klokken 8 i morgen ;)

:fnise:

Jeg endte bestandig med å skrive halve natten før jeg skulle levere til veileder jeg.

Konklusjonen min ble mer eller mindre til klokken 2 natten før oppgaven ble levert til trykking :sjenert:

Vi kan si til oss selv at man jobber best under press! :jepp:

Endret av Melania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver om natten uansett ;)

Siden jeg skriver hjemme, er det helt umulig å konsentrere seg på dagstid. Så på de mest intensive skriveperiodene skriver jeg fra 23-6/7 (med små pauser) og sover fra 7 til midt på dagen. Det er noe med mørket som hjelper, i tillegg det at det er ingenting på tv og at jeg ikke kan bråke med andre ting som våkner samboeren :ler:

Men SELVFØLGELIG må en ta noen 12-times arbeidsdager da fristene kommer. Jeg tror jeg skrev alle oppgaver vi hadde til absolutt den siste sekunden vi måtte levere inn elektronisk :-D

Det verste er at det har funket utmerket (hvis jeg da ikke tenker om masteren som har tatt mer tid, men for litt andre grunner også), så mine studievaner er nok helt forferdelige. Hvis jeg har eksamen da leser jeg hele natten og går direkte til eksamen.

Huff, skulle ikke gi dårlige ideer til andre :ler2:

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har eksamen da leser jeg hele natten og går direkte til eksamen.

Denne har jeg forsøkt, mer eller mindre ufrivillig - er ikke alltid det fungerer så bra å sove natten før eksamen.

Det fungerte ikke helt greit for meg - eksamen gikk i grunnen bra, men jeg var i trøtthetskoma under hele eksamen, så klarte ikke å samle en eneste tanke. Følte meg litt som en blanding av :skaal: og :søvn:

Resultatet ser jeg derfor mer som et under :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

Jobber også best under press ;)

I dag fikk jeg faktisk litt konstruktiv veiledning for første gang, samt at jeg fikk diskutert meg frem til en siste veiledning. Så selv om det er mye å gjøre nå, så veit jeg iallefall hva jeg har å gjøre

:)

Har aldri lest siste natta jeg.Men jeg legger alltid noen notater under hodeputa, i tilfelle hjernens underbevissthet skulle fange opp noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerte ikke helt greit for meg - eksamen gikk i grunnen bra, men jeg var i trøtthetskoma under hele eksamen, så klarte ikke å samle en eneste tanke. Følte meg litt som en blanding av :skaal: og :søvn:

Jeg drikker ikke kaffe til vanlig, så to kopper gjør underverker for meg, kunne ikke sove selv om jeg ville, hehh.

:kaffe:

Og jeg har kommet fram til neste viktige målestokk (jeg måtte redusere omtrent 1/3 av oppgaven nå, den var for tjukk), kastet ut myyyyye nå, det ser ut at jeg kan kanskje komme innen riktig antall sider (kanskje 5-6-7-8 sider mer enn 80, men ikke over 30 side mer som før), håper de kommer til å godta dette. Takk og pris for footnotater. :lur:

Med et ekstra år kommer det nok en del mer tekst, veilederen sa at det var bra, men at de faktisk er ganske strenge med antall sider.

Blæææhhh, hvorfor er det straffbart å gjøre MER, de ordene er jo babyene mine. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere får ha riktig lykke til, selv blir jeg svett bare av å lese i denne tråden. :ler:

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ha riktig lykke til, selv blir jeg svett bare av å lese i denne tråden. :ler:

Mvh Yvonne :duskedame:

Jeg synes det er oppmuntrende å lese her jeg! Godt å se at ikke alle har alt under stålkontroll. DA hadde jeg blitt stresset :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pffffft.. jeg må nok klage litt til.

sitter her fortsettt.. prøver å få litt finere finish på det hele.. Prøver å bli kvitt alle småfeil i språk og lager finere setninger og sånt.. Tenkte at det har lite forskjell om jeg sender den klokken 6 eller på natta, veilederen får jo den før i morgen uansett ;)

Og er FORTSETT usikker om teori og empirisk arbeid er godt nok knyttet. Ja, jeg er den som vil ha det helt perfekt.

Lite sovn har det nok blitt. Men ja da, jeg har nok tid å sove da oppgaven er ferdig

(egentlig ikke, jeg må starte å jobbe med et annet prosjekt da faktisk, men det 'husker' jeg ikke akkurat nå :-D)

Ellers - hvorfor finnes det ingen automasjon for litteraturlisten.. :sur:

Jeg har limet og kuttet og slettet og skrevet om og til så mye, at jeg har ikke NOE peiling hva som er fortsett i teksten, så må nå starte å sjekke alt manuelt. Og litteraturlisten alene er jo 15 sider, shittt...

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pffffft.. jeg må nok klage litt til.

sitter her fortsettt.. prøver å få litt finere finish på det hele.. Prøver å bli kvitt alle småfeil i språk og lager finere setninger og sånt.. Tenkte at det har lite forskjell om jeg sender den klokken 6 eller på natta, veilederen får jo den før i morgen uansett ;)

Og er FORTSETT usikker om teori og empirisk arbeid er godt nok knyttet. Ja, jeg er den som vil ha det helt perfekt.

Lite sovn har det nok blitt. Men ja da, jeg har nok tid å sove da oppgaven er ferdig

(egentlig ikke, jeg må starte å jobbe med et annet prosjekt da faktisk, men det 'husker' jeg ikke akkurat nå :-D)

Ellers - hvorfor finnes det ingen automasjon for litteraturlisten.. :sur:

Jeg har limet og kuttet og slettet og skrevet om og til så mye, at jeg har ikke NOE peiling hva som er fortsett i teksten, så må nå starte å sjekke alt manuelt. Og litteraturlisten alene er jo 15 sider, shittt...

15 sider litteraturliste? :sjokkert:

Hvor mange studiepoeng er oppgaven din? :klø:

Kjenner forøvrig til problemet - man klipper og limer, og til slutt er det ikke så greit å vite hva som egentlig er med i oppgaven lenger :fnise:

Og jeg sendte forresten alltid oppgaven til veileder på natta - typisk i 4 tiden ellerno. Ser sikkert litt sært ut for en som har glemt hvordan det er å være oppgaveskrivende student :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...