Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Tirsdag 4.mars

Jeg var ganske mør i knollen da jeg kom hjem i dag, Bustetroll.

Heisan Inlove

Blir spennende å møte helgedatter i morgen, caskr

Det er deilig med vårlyset, ja, Trulselinemor

Akkurat nå trenger jeg noen flere dager i uka og flere timer i døgnet, Kira. Det er masse som må gjøres på kort tid.

Takk for hilsen, marihan

Jeg sitter og ser på Lillepus. Hun leker med en strikk jeg har som "barnesikring" på filmskapet, og hun ble meget fornærmet da strikken smalt tilbake etter at hun hadde trukket den ut. Så nå går hun løs på den med dødsforakt og har tenkt å drepe strikken ser det ut til.

Dagen i dag har vært slitsom og utmattende.

Jeg startet jobben med å kortrollere de siste tallene og gjøre noen små justeringer.

Ressten av dagen har vært møter.

Jeg hadde først et møte med mine nærmeste medarbeidere der vi la en plan for resten av møtene ut over dagene.

Deretter gikk jeg til den ene avdelingen og la fram hovedoverskriftene i nedskjæringene der, samt informerte om hvordan planen for det videre arbeidet vil bli. Og jeg fikk forsikret alle om at alle som blir berørt vil få direkte beskjed og en samtale rundt arbeidssituasjonen slik den vil bli.

Deretter var det rett opp og i møte med de andre ansatte for å legge fram tallenes tunge tale for dem. Det var ikke akkurat en munter gjeng som satt der, men det ble færre spørsmål og "grilling" enn jeg hadde forberedt meg på.

Jeg hadde fått en fra sjefskontoret til å komme opp og fortelle litt om hvordan pengene blir fordelt - og etter hvilke kriterier. Han ble mye mer grillet.

Det ble et langt møte.

Og så hadde jeg et møte med folk fra sjefskontoret på slutten av dagen, der jeg skulle legge fram det jeg hadde jobbet fram til nå.

Det er slitsomt å være skjerpet så lenge som jeg har vært i dag. Jeg må jo være 100% tilstede i møte med de ansatte, for det fortjener de. Og jeg må være 100% sikker på at det jeg sier, det kan jeg stå for - hele veien.

I morgen skal vi i sjefstroikaen sette oss sammen og se på hvilke muligheter vi har til å gjennomføre kuttene i praksis og ikke bare på papiret.

Så tipper jeg at det blir en veldig lang arbeidsdag torsdag.

Her hjemme var det i grunnen godt å kunne ta i litt praktisk. Jeg fikk ryddet og tørket støv slik at huset er presentabelt til i morgen.

Og så har vi tjent våre første kroner i firmaet nå. Ikke ille, det. Så nå hvar vi penger til bensin og drift en stund til. I oppstarten vil vi gå med underskudd, så får vi håpe at overskuddet kommer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du står på du Bettie! Jeg blir sliten bare av tanken på alt det du gjør- beundringsverdig!

Jeg måtte le av det du skrev om pusen :ler: Så for meg hele greia. Katter er morsomme dyr :jepp:

Håper du klarer å slappe av innimellom alle møtene dine da!

Stor :klemmer:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at det begynner å komme inn penger i firmaet. :jepp:

Og jeg venter også spent på hvordan det går i dag, med møtet med helgedatteren. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 5.mars

Katter er morsomme dyr, ja, Bare meg selv. Har ledd mange ganger av henne.

Oppdatering følger, mysan, Bustetroll og Inlove.

Jeg var hjemme rundt halv tre, slik at jeg fikk satt fram kaffekopper og satt på kaffe før de kom. Det var hun fra barnevernet, moren og helgebarnet som kom. Halvdelen hadde kjøpt litt kringle, så vi hadde litt å servere når de kom.

Jenta er 10 år og veldig søt, men hun var fryktelig sjenert. Og det er jo ikke rart. Her skulle hun møte to personer hun aldri hadde sett før. Det må jo ha vært skummelt. Det ble jo til at vi spurte henne om forskjellige ting - som hva hun liker å gjøre, hva hun liker å spise osv. Stort sett svarte hun med å nikke eller riste på hodet, men noen ord sa hun da.

Vi ble enige om at hun skulle komme igjen om ei uke. Da har jeg planlagt at vi skal bake rundstykker. Hun liker visst slike aktiviteter. Og så er det en fin måte å bli kjent på - det at vi gjør noe praktisk og kan prate om det vi gjør - og kanskje litt annet.

Hun skal også få lov til å tegne på en asjett, så hun har sin asjett her, og hun skal få male et glass. Det er greit for henne å ha noen ting som er hennes her. Seinere skal vi male en nattkjole (t-skjorte med tekstilmaling)

Og så tror jeg at hun og Lillefrøkna kan ha litt felles, for de har noen av de samme interessene.

Vi har lagt en plan om at hun skal besøke oss hver uke til etter påske, og så får vi se når det blir overnattinger - og hvor ofte det skal skje.

Men vi får nok ta det forsiktig, for hun er litt sulteforet på omsorg og omtanke.

De var her en times tid, så første kontakt er altså etablert.

Ellers har dagen vært preget av mye jobb. Det var kjempelurt at vi trakk oss ut fra jobben og fikk sitte et sted for oss selv - i fred og ro. VI fikk gått gjennom hele driften fra a til å, og vi fikk sett på muligheter til å samordne og omorganisere driften slik at det ikke får for skjeve virkninger, og vi fikk en oversikt over hvem vi må takke av. Tiden gikk kjempefort.

Og i kveld var det korkveld. Vi øver nå inn et program som vi skal synge i slutten av mars. Vi skal ha en gratiskonsert i et kulturhus - nærmest et vårstunt. Var litt sliten i da jeg dro, men det slipper litt taket når jeg synger.

Nå skal jeg bare lade opp til i morgen. Det blir en laaaaang dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, nå ble jeg helt rørt, her :trist: . Heldige henne som får komme til dere. Hun tør nok opp ettterhvert, tror du ikke? Jeg synes baking hørtes veldig lurt ut, det høres ut som om du vet hva du gjør :). Flinke deg. Dessuten håper og tror jeg det kan bli veldig hyggelig for dere alle. Det gir jo ofte energi å være sammen med barn også, ikke bare krever. Synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om helgebarnet kommer til å få det veldig fint hos dere, jeg tror nok helt sikkert at hun kommer til å tø opp etterhvert. Er dette første gang dere er besøkshjem, eller har dere vært gjennom det samme før?

Håper dagen i dag blir mindre slitsom enn du tror, og at du får litt tid til å puste ut innimellom slagene! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal melde meg frivillig som helgebarn hos deg jeg også... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å lese om jentas første besøk. Ja, sjenansen forsvinner nok ganske fort når hun føler seg trygg, og det vil hun helt sikkert hos dere. Passer jo bra hvis hun kan leke sammen med Lillefrøkna også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok dere kommer til å bli et flott besøkshjem Bettie. Du har jo så mange ideer til hva dere kan gjøre sammen, og bare den ideen med å male på asjett og glass er jo supert! Ikke mange som hadde kommet på tror jeg. Som du sier, så er det viktig at hun har noen ting som er bare hennes hos dere.

Lykke til i alle fall :)

Hvordan går det med Halvdelen? Er han blitt helt frisk?

Håper du får en super søndag. Og beklager for at det er en stund siden jeg har vært her inne nå!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndag 9.mars

Det er sant det Fresi, at barn gir energi.

Det er første gang vi er offersielt besøkshjem, men vi har jo hatt barn og ungdom her i huset i lange perioder tidligere, Fakse. Takk for helgehilsen.

Skal vi se - oppe har jeg fire gjestesenger, så de skulle bli plass til Bustetroll, mysan og Cata - og enda her jeg en seng til overs.

Vi får ta det pent og forsiktig med helgedatter, caskr, så løsner det sikkert.

Jepp - jeg har jobbet i denne helgen også, Marihan.

Halvdelen har blitt frisk igjen, men psoriasisen blomstrer veldig. Blir godt med sol og varme igjen, Bare meg selv.

Det har blitt en del jobbing i helga, Enigma og Kira

Søndag kveld, og en helg er over. Og det har vært en helg i arbeidets tegn. Det vil si - fredag gjorde jeg ikke så mye etter jobben, for jeg tenkte at jeg trengte en liten pause.

Men lørdag formiddag var jeg i gang igjen med regnearkene og listene igjen. Så jeg satt stand bye til det var kveld igjen. Jeg fant jo noen feil her og der, men jeg har igjen den store sjekken. Den skal jeg ta mandag.

I dag leverte Poden Nurket og Lillefrøkna her mens de for over grensa for å handle. Lillefrøkna ble kjempefornøyd for jeg hadde investert i noen nye filmer og et PC-spill. Nurket var kjempefornøyd når han fikk kaste legoklossene utover. Han ble litt trøtt etterhvert så han sov en times tid på armen min.

Poden og Svigerdatter hentet ungene igjen ved sekstiden.

Og jeg kjenner at råkjøret på jobben begynner å merkes. Jeg sover så dårlig, så jeg er konstant trøtt. Men det er snart påskeferie, og jeg skal avspasere alt jeg har jobbet for mye i mellompåsken.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir unger engergi? :lol: Ikke her i gården, jeg blir sliten av dem. De lager for mye lyd og krever for mye oppmerksomhet... shame on me...

Veldig hyggelig å ha dem på besøk, men overnatting og hele helger og sånt orker jeg ikke, hvis ikke foreldrene også er tilstede og tar jobben med dem. Jeg er SÅ ferdig med barn jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...