Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Skulle ønske jeg var like flink som deg til å trene. Jeg er medlem på teningssenter jeg også ,men nå som det er så travelt med skolen så får jeg rett og slett ikke tid. Og det kjennes godt i kroppen nå som jeg har ikke har vært på jobb og rørt på meg, men bare vært hjemme i noen dager og skrevet. Får så vondt i ryggen.

Ønsker deg en fin dag og håper du koser deg på kino i kveld :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke egentlig synes det er så veldig gøy er det enda mer imponerende at du faktisk får trent, Bettie. Jeg elsket å trene, men hadde jeg ikke gjort det hadde jeg aldri greid å motivere meg selv nok til å få kommet meg avgårde.

Jeg håper du stopper opp av og til, og gir deg selv en klapp på skuldra. Det fortjener du. Virkelig.

Og en blomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 12.februar

Filmen var god, den, Inlove.

Jeg var nok trettere enn jeg trodde Bustetroll, for jeg sov en god del timer i natt også. Siden jeg prøver å la med styre en del av fornuften, forteller jeg meg selv hvor godt jeg har av å trene, så derfor trener jeg. Og så håper jeg at lysten kommer etter hvert.

Man rekker ikke alt, Bare meg selv. Du har jo jobb og skole og hjem å ta deg av, og det er mye, det.

Arbeidsdagen var sånn passende i dag. Det var en del surmulign rundt en avspasering, og jeg ble litt sur, jeg også. For her har jeg lagt forholdene til rette for at folk kan avspasere en dag, fordi mange vil reise til Irland samtidig, og så blir folk sure når jeg sier at man faktisk må ha noe å avspasere for å kunne avspasere. Det blir siste gangen jeg åpner opp for dette, det er i hvert fall sikkert.Mrf! :kjefte:

Det er ikke alle dager jeg er like tålmodig, nei.

Dro til Poden etter jobben. Vi skulle møtes der, Frøkna og jeg, siden vi damer skulle på kino sammen. Halvdelen kom også dit, men pizza under armen, så da spiste vi sammen der før vi for hver til vårt.

Kautokeino-opprøret var en flim som berørte meg. Den var i grunnen stillferdig i sin fortelling, men budskapet kom godt fram, og det var sterkt. For meg ble det en film til ettertanke. Det er mye vondt som har foregått i Guds navn, og den norske historien har en god del svarte flekker som vi kanskje ikke lærer så mye om på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok komme meg avgårde og se den filmen. Som kristen har jeg veldig godt av å bli minnet om at ikke alt som har skjedd i Guds navn har vært av det gode. Vi har mye å lære av de feil som har blitt gjort tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte også Kautokeinoopprøret veldig godt. Synes spesielt den kvinnelige hovedrollen var veldig sterk. Hun bar på mange måter filmen for min del. Og det er en historie det er viktig at flere får kjennskap til.

Opererer dere ikke med plusstimer og minustimer på din arbeidsplass? Der jeg jobber kan jeg fint avspasere uten å ha opparbeidet avspasering på forhånd, bare jeg ikke får mer enn 20 minustimer da. Og blir jeg liggende på minus over tid er det egentlig mest mitt eget problem, med samvittighet som gnager og ikke mulighet for å avspasere mer dersom det skulle dukke opp noe uventa. Så selv om jeg har muligheten har jeg funnet ut at for min egen del er det lurt å ha et passelig lager med plusstimer som jeg kan ta av når det er noe spesielt. Men det er jo forskjellig fra sted til sted hvordan man praktiserer det da, så om regelverket ikke åpner for minustimer skjønner jeg ikke at det kan være noe problem å forholde seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kautokeinoopprørret har jeg lyst til å se også. Mine tippoldeforeldre, eller i hvert fall én av dem, var same så jeg har sikkert godt av å få med meg den filmen.

At mye stygt er gjort i religionens navn, det være seg kristendom, islam eller annet vet jeg godt.

Kanskje jeg kan klare å få med dottera mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 15.februar

Ja, jeg kan absolutt anbefale den filmen, Midnattsol

Det var en hyggelig dag, caskr

Vi har egentlig ikke anledning til å ha minustimer, Fakse, men jeg har åpnet litt for det mot at jeg får en oversikt over hvordan minustimene skal tas igjen.

Filmen kan anbefales både for mor og datter, den, mysan

Onsdag ble dagen på jobben litt bedre enn jeg hadde tenkt. På grunn av sykdom gikk et langt møte ut, og jeg fikk tid til å gjøre meg ferdig med en del saker.

Jeg møtte Halvdelen i byen, for vi skulle til hvert vårt på kvelden. Så vi fant ut at vi skulle spise ute. Det er en kafe her i byen som serverer vanlig, litt gammeldags, mat. Så jeg spiste lammefrikase. Kjempegodt.

Etterpå var det sang. Vi lader opp til en konsert vi skal ha i slutten av mars. Da skal vi kunne 9 sanger. Mange av dem kan vi, men de trenger en del finpuss.

I går var det derimot en møtedag. Jeg har begynt med medarbeidersamtaler, så det tar jo både litt tid og en del energi. Jeg skylder jo mine medarbeidere å være både forberedt og 100% tilstede i samtalen.

Halvdelen kom innom jobben med en lagstilket rød rose til meg. Han er jo søt, da.

Etter jobben var det trening. Torsdagstreninga er lettere enn mandagstreninga. Men jeg blir varm likevel, så det har nok sin effekt.(håper jeg)

Skulle egentlig øvelseskjørt med Poden i går, men jeg utsatte det til i dag.

Det har vært noen nydelige dager nå. Kaldt om morgenen med isskraping av bilen, men det gjør ikke så mye så lenge det er mulig å ha sola på dagen.

I dag har jeg kommet ajour på jobben. Så nå ligger ingenting og venter. Det er en god følelse. Etter jobben ble et øvelseskjøring med Poden. Vi kjørte i nesten to timer - en blanding av bykjøring og landeveiskjøring. Det går ganske bra, kjøringa hans.

Men det skal bi godt med helg nå. Det tar på å ha program hver eneste dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg. Legg beina på bordet og slapp av nå ;) . Det har vært travle Bettiedager, så nå fortjener du å ta det med ro et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag 16.februar

Tusen takk for hyggelige hilsner, damer. Det er så hyggelig å åpne dagboka og se at dere har lagt igjen en hilsen til meg.

Nå sitter jeg med beina opp, et glass rødvin ved siden av meg, og Halvdelen holder på med å mekke middag. Fondue, masse gode grønnsaker og gratinerte poteter. Nam.

Det er slett ikke ille å ha helg, da.

Og jeg sov lenge på morgenen i dag. Hadde nemlig ikke på vekkerklokka og sov til jeg våknet av meg selv. Hadde ikke engang hørt at Halvdelen sto opp lenge før meg.

Og jeg bevilget meg en langsom morgen med kaffekrus og grundig lesing av avisa. Jeg liker slike morgener.

Deretter bestemte jeg meg for å være effektiv. Halvdelen hadde kjøpt en masse hermetikk og tørrvarer tidligere i uka, og dette sto solid planta på kjøkkengulvet. Så i dag har jeg hatt vårrengjøring av kjøkkenskap. Jeg begynte i den ene enden og halte ut alt som var der, vasket inni og satt inn det meste av hermetikken der. Så nå er det blitt til et bake- og hermetikkskap. Så samme prosedyre på skap nummer to. Det har blitt middags- og krydderskapet. Og skap nummer tre er blitt tørrvare, papir og større kjøkkenutstyrsskapet.

Og jeg fikk plassert alt i et nogenlunde ok system.(i hvert fall for meg)

Siden jeg var så godt i gang, tok jeg kjøpeskapet et tak og fikk vasket det også, og så fikk jeg ryddet benkene for alt som har en tendens til å samle seg der.

Det som gjenstår på kjøkkenet er skuffene og å vaske vinduene og skifte gardiner. Får se om jeg ikke kan gjøre det i løpet av neste uke.

Halvdelen og jeg har bestemt oss for å melde oss som interessenter for å være besøkshjem. Det er så mange barn som trenger det lille ekstra, og vi er blitt litt oppfordret til å søke, for to jenter trenger hvert sitt besøkshjem ganske raskt. Så onsdag kommer en representant fra barnevernstjenesten hit for å se på hva vi har å tilby. Det blir jo spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har lyst til å være besøkshjem! Det varmer en barnevernpedagog ;) som du sier så er det mange som har behov for det. Men det er nok litt jobb, og du som har så mye å gjøre fra før... beundringsverdig!

Håper dere har en deilig lørdagskveld med god mat og vin :-)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som om du har en fin lørdag, Bettie. Halvdelen høres ut til å være flink til å sette pris på deg med rose og fondue!

Her er det hjemmelaget pizza og rødvin, det er godt med helg! En god ting med å ha travle dager, er at man setter stor pris på helgene :)

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin helg, Bettie. Du er heldig som har en halvdel som lager middag :) Du virker så klok i svarene dine her inne, så jeg er sikker på at hjemmet deres vil bli et godt sted å være for barn som trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere hadde vært et ypperlig besøkshjem. Og du imponerer stadig. Det må jeg virkelig si.

Så deilig med rødvin og god middag. Håper dere hadde en trivelig kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stum av beundring for alt du klarer Bettie. Også har dere tenkt å bli besøkshjem i tillegg. Jeg har ikke ord jeg... Hadde jeg brukt hatt, så skulle jeg tatt den av i beundring av deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...